vauvakuume mutta ei vielä

anniia
heippa vaan kaikille! pakko oli tulla kertoilemaan. eilen kun katteltiin leffaa avon kanssa niin hän silitteli mun massua ja ilmoitti vaan että olis kiva että olis sellanen odotusvatsa ja hymyili vaan :LOL: keskustelu lähti siis siitä kun menkat ja hoikka kun olen niin turvotuksen huomaa heti :D jäipä vaan hymyilyttämään, ehkä minäkin josus vielä nimeni saan siihen tositoimijoiden listaan, vaikka eipä tuo suoranaisesti mitään tarkoitakkaaan niin paremmaltahan se tuntuu kun jyrkkä ei :D olen vissiin ikäni tuonne aikaisemmin jo laittanutkin, mutta olen siis 20 ja avo 22. lisäksi viime viikolla perhettä kasvatti kaksi kissalasta. ikää heillä 7kk. mutta nyt joo ulkoilemaan kun vapaapäivästä nautin.

mukavaa päivää kaikille!

t:anniia joka rakentelee niitä pilvilinnoja nyt.
 
Minä olen 25-v.

Täytyy sanoa, että tuo joulusta puhuminen saa kyllä vähän koti-ikävää pintaan.. On vaan liian kallista lentää jouluksi Suomeen. Tänä vuonna isäni tulee vaimonsa kanssa tänne jouluksi ja mennään yhdelle saarelle. Ehkä sitä joulutunnelmaa saa sitten jotenkin luotua. Suomi on kyllä parasta kesän ja joulun aikaan!
 
Minä olen 25-v.

Täytyy sanoa, että tuo joulusta puhuminen saa kyllä vähän koti-ikävää pintaan.. On vaan liian kallista lentää jouluksi Suomeen. Tänä vuonna isäni tulee vaimonsa kanssa tänne jouluksi ja mennään yhdelle saarelle. Ehkä sitä joulutunnelmaa saa sitten jotenkin luotua. Suomi on kyllä parasta kesän ja joulun aikaan!
 
sHv minulla on tänään kp 26/28. Nyt vasta ajattelin asiaa "numeroina" ja jopas sitä ollaankin jo pitkällä :) Oireettomuus kukoistaa edelleen, ei edes väsytä niin paljoa kuin yleensä ja mikään paikka ei ole kipeä, ei edes tissit :) Turvonneet ne kyllä ovat mutta ei kipeät... Yleensä rinnat ovat kyllä arat tässä vaiheessa kiertoa, ja kaikki muukin "kuukautiskremppa" puuttuu. Ei ole päänsärkyäkään... Saapa nähdä miten käy!

Huomenna mennään pojan kanssa iiiisoille ruokaostoksille ja kai se testikin pitää sieltä mukaan ostaa :) Torstaina sitten testiä kehiin...
Torstaiaamuna vaan pitäisi vielä lähteä pojan kanssa ihan toiseen kaupunkiin kyläilemään. Parin tunnin ajomatka tiedossa ja seuraavana päivänä vasta kotiin. Täytyy miehellekin uutiset sitten vaan kertoa puhelimitse, oli uutinen hyvä tai huono. Tai sitten jätän testin pöydälle ja hän voi itse päätellä siitä kun tulee töistä kotiin :D
Mutta enköhän minä uutiset teillekin ehdi kertomaan ennen kuin lähdetään ajelemaan :)

anniia, ehkäpä sinä pian pääsetkin tositoimijoiden listalle, toivotaan ainakin :)

Joulu ollaan varmaankin miehen vanhemmilla taas. Mies menee aattona sinne varmaan jo aamusta, minä luultavasti menen pojan kanssa oman äitini luo syömään ja muuta. Sitten illaksi miehen vanhempien luo ja siellä käydään saunassa ja varmasti jäädään yöksikin.
Kotona en tee mitään jouluruokaa, muuta kuin leivon pipareita ja torttuja :p Kinkkua ja ihan kaikkea muutakin saadaan äidiltä ja anopilta kotiin vietäväksi. Niitä syödääkin sitten monta päivää :)

:wave:
 
Täälläkin jo kp 26/30-34, aika on mennyt sitten nopeata. ;) Oireeton olen lähinnä. Aina välillä jotain kuvittelen, mutta ne "oireet" häviävät aina aika pian. Ensi viikon alkuun pitäisi vähintään vielä ootella, sillä ovis oli vasta kp:nä 20.
 
sHv: Kp 23 on tänään. En tosiaan tuota kiertoa vielä osaa tarkalleen sanoa, mutta 28 päivän mukaan aion testata.

Eilen ja tänään on ollut sellaista menkkamaista kipuilua. Rusehtavaa limaa on tullut vähän. Tänään on kyllä ollut maha muutenkin kipeä, lounas tuli parissa tunnissa "läpi". :( Ilmeisesti ruuassa oli jotain vikaa. Muita "oireita" on ihan järkyttävä väsymys, päänsärky ja rintojen arkuus. En kyllä oikein jaksa uskoa, että nämä olisivat raskausoireita, vaan ihan PMS-oireita. :|

Munkin mielestä tässä ketjussa on mukava henki ja on kiva, että pohditaan muutakin kuin kiertopäiviä ja oireita. :) (Esitän siksi edellisestä vuodatuksestani pahoittelut.) :ashamed:

Joulusta joku kyseli. Meillä on sellainen järjestely, että ollaan vuorotellen omassa kodissa, miehen vanhempien luona ja mun vanhempien luona. Viime vuonna oltiin miehen vanhempien luona, tänä jouluna ollaan sitten mun vanhempien luona (=käydään sekä isän että äidin kotona). En sitten tiedä mitä aiotaan tehdä, jos ja kun lapsia joskus tulee. Omaan kotiin aion tehdä vain joululeipomuksia. Glögiä lipitellään varmaan jo joulukuun alusta lähtien. :) Muuten meillä on aika perinteisiä jouluruokia + savuporohyydykettä (nam!) :p ja itsetehtyä sitruunagraavilohta. :xmas:

Minä olen 24 ja mies 25. Ai niin ja sormusasia ratkesi, mies kuulemma haluaa myös valkokultaisen. :heart:

 
Oon ihan varma, että joku plussaa kohta =)

Pantalaimon: ettei se rusehtava vuoto olisi vaan kiinnittymisvuotoa :p ??? Muutenkin sun oireet kuulostaisi lupaavilta. Itseä väsytti ja särki päätä miltein vko:n ajan ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää, lisäksi paleli ja vilutti varsinkin iltaa kohti...

lilli-85: Hui, kun sulla testaaminen lähellä :) tulehan sitten kertomaan ennen matkalle lähtöä meille uteliaille kanssaelelijöille ;)

nyt pyykkiä laittelemaan, jeejee...

*mukavaa tiistai-iltaa*
 
Ihanaa sHv, että jaksat olla noin kannustava! :hug: :heart: En vaan haluaisi nostaa toiveita liian korkealle, ettei pudotus olisi niin kauhea, jos... :ashamed: Nyt on koko illan ollut maha tosi kipeä, en viitsinyt lähteä edes jumppaan. Palelua mulla ei ole ollut, vaikka yleensä olen tosi vilukissa. Maha ja rinnat ihan turvoksissa. Tuntuu, että pursuilevat kaikista vaatteista ulos.

Lilli-85 ja miranda-81: Edelleen paljon plussatuulia sinne! :whistle: Me ollaan niin samoissa päivissä, olisi kyllä hauskaa, jos kaikki päästäisiin tuonne odottajien puolelle! b:)d
 
Huomasin minäkin että alavatsa on tosi turvoksissa :/ Laitoin lempparifarkkuni iltapäivällä jalkaan eikä meinanneet mennä kiinni. Sitten kun napin sain kiinni, maha tursusi reunojen yli :D
Illalla autossa istuessani alamahaa alkoi sattumaan, sellaista menkkakipua mutta enemmän tuntui vasemmalla puolella. Sitä kesti puolisen tuntia...
Eli nyt olisi vähän samaa "oiretta" kuin [/b]Pantalaimonilla. Sitäkin olen ihmetellyt että ei viluta ollenkaan, minäkin yleensä palelen koko ajan. Tänään tuli vielä kunnon "hikivirta" kun kattasin pöytää :eek:
Täytyy olla silti realisti, nämähän voivat olla ihan vaan menkkaoireitakin :|

Plussatuulia myös teille
Pantalaimon ja miranda-81! Eipä voi kuvitellakaan mitään hienompaa kuin että päästäisiin kaikki nyt odotuspuolelle :)
 
Varmaan meillä kaikilla vauvakuumeisilla on joku asia joka pelottaa tai askarruttaa lapsen saamisessa. Niillä, joilla on jo lapsia osaa suhtautua asiaan realistisemmin (enemmän vai vähemmän pelottavaa, sitä en tiedä ) =) Minua siis kiinnostaisi, mikä se asia kullakin on! Mikä arvelluttaa?

Minua ei oikeastaan pelota raskaus, synnytys tai edes vapauden menetys. Minua pelottaa unien menetys.. Kuulostaa varmaan aika tyhmältä, mutta tarvitsen paljon unta, ja jos en saa, olen kiukkunen. Siinä on siis mulla tekemistä.. Ei varmaan ole parisuhteenkaan kannalta kaikkein parasta, jos vaimo on aina äkäinen :heart:
 
Mikä arvelluttaa?

Oon varmaan tyhmä, mut kyl mua pelottaa eniten se, että jos se laps on jotenki vaikeasti vammainen tms... :ashamed: Raskaus ei pelota (oikeastaan haluaisin raskaaksi jo ihan raskauden kokemisenkin takia :LOL: ), synnytys ei kauheasti pelota (onhan kaikki muutki äidit säilyny hengissä siitä ).... Eikä vapauden menetyskään pelota. Vähän mikä kuitenki myös pelottaa, on se, että jos miehen isoisä ei ehdi näkee meidän lasta. Kun se on koko meidän avioliiton jo kyselly että eiks jo tulis "Kiusankappaletta" hälle hoidettavaks, ja haaveillu miten hän sit vois hoitaa sitä ja syöttää jäätelöä puistossa.. :heart: Niin se olis surullista jos se kuolis ennen meidän pikkuisen syntymää... :'(

Mut hei mä lisään oman kysymykseni kanssa.... eli Kuin "valmiiksi" ootte suunnitellu/miettiny nää vauva-asiat? Ainahan varotetaan, ettei saa olla liikaa odotuksia, tulee viel pettymyksiä, mut ainakin itellä on silti ( :ashamed: ) valmiiks jo mietitty mitkä vaunut haluan (Briot!), miten haluaisin synnyttää, mitkä on kivoja nimiä.. Ja et haluaisin ainaki kokeilla kestovaippailua jne jne vaik hyvin tiedän että ne suunnitelmat varmasti kyl muuttuu sit ku asia on oikeesti ajankohtainen.... Onko teillä paljon kaikkia mielikuvia? :kieh:
 
moi!
minä olen 27 ja kihlattu 28. Minua askarruttaa vauvahaaveilussa se että sain kuulla
gynellä, että koska mulla on geeninä toi veritulppariski, niin joudun heti pistokuurille, ja vauva/sikiö erikoistutkintaan heti kun raskaus ilmenee.
 
RouvaSumppisuu
Nostan vielä tämän:

:attn: Huhuu... :attn:

Selailin pinoamme taaksepäin ja pariin kuukauteen ei ole kuulunut seuraavista (en ainakaan harittavine silmineni huomannut):

ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Kitty1979
lemmuAmmu
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Näätänen
Perhoinen84
Ripsuh
Sigurd
Venus
viivi
Äitsykkä

futuremami
Katbe
Pantteri76
sonja R
Tikkunekku

Joten ilmoitelkaas itsestänne jos haluatte pysyä listalla, muuten ajattelin ottaa nimet pois. Mutta takaisinhan pääsee aina :heart: .
 
RouvaSumppisuu
Nyt plussatuulet kaikille niitä tarvitsiville :whistle: :whistle: :whistle: !!!

Omista peloista ja arveluttavista asioista: synnytys. Se on mulle yhä edelleen asia, jota miettiessä saan itseni ihan ahdistuksen partaalle. Ja yhä edelleen olen sitä mieltä, etten pysty/uskalla/halua ainakaan seuraavaa lasta synnyttää alakautta vaan suunniteltu sektio on mun synnytystapani. Tavallaan toivon, että mieli muuttuisi tässä matkan varrella, mutta mua pelottaa niin hirveästi se, jos synnytyksessä menisi jokin pieleen. Ja jos niin tapahtuisi, en varmaan voisi koskaan antaa itselleni anteeksi sitä etten vaatinut sektiota. En tiedä...en oikeastaan halua vielä miettiä koko asiaa. Noi ekan synnytyksen jutut kummittelee aina välillä mielessä enkä voi olla kuin tyytyväinen, että meillä on terve lapsi.
 
JenPen
Rouva Sumppisuu, saako udella mitä sun ensimmäisessä synnytyksessä tapahtu? Toisaalta jos pelko on todella kova, niin on varmasti parempi vaihtoehto se sektio, varsinkin kun se pelko nimenomaan perustuu huonoihin kokemuksiin eikä ole vain kehittynyt tyhjästä.
Mä olen ennen ajatellu synnytystä ihan kauhulla, mut sitä mukaa kun vauvakuume kasvaa niin olen alkanut ajattelemaan sitä myös ihan positiivisena asiana ja että mieluiten haluaisin synnyttää nimenomaan luonnollisesti alakautta. Niin luonnollisesti en kuitenkaan, et ilman kivunlievityksiä lähtisin siihen hommaan... B) Tietääkö kukaan muuten sen jutun todenperäisyyttä, ettei epiduraalia voisi laittaa jos on tatuointi alaselässä niillä kohdin? Mulla on aika iso sellanen..
 
JenPen
Mua itseäni ei pelota raskaus, sitä lähinnä odotan vain innolla ;) Synnytyksessä en enää pelkää oikeastaan muuta kuin sitä että repeäisin pahasti. Oli fiksua käydä tuolla synnytysosiossa lukemassa juttuja 4. asteen repeämistä... :$
Vauva-asioissa vähän pelottaa se pärjääminen, minä kun en ole koskaan vauvaa hoitanut enkä varmaan edes pitänyt sylissä ku 2 kertaa. Kokemusta ei siis juurikaan ole.

Pelkää ehkä eniten kuitenkin sitä, miten mahdolliset vaikeudet vaikuttaa parisuhteeseen. Tiedän kyllä ettei univaje, sairaudet tai seksin puute meidän suhdetta kaada, mutta silti sitä toivois että esimerkiks seksihalut säilyisivät sekä ennen että jälkeen synnytyksen, ja että vauvan kanssa saatais nukuttua sen verran ettei olis molemmilla pinna kireällä koko ajan ja tulis turhia riitoja. Et ehtis tosissaan nauttiakin siitä kaikesta =)

Mulla on myös hirveesti mielikuvia ja "periaatteita"... :whistle: Kestovaippoja haluaisin ehdottomasti käyttää, samoin kantoliinaa. Toivoisin myös että voisin olla lapsen kanssa kotona äitiyslomaa pitempään. Mulla on myös auvoinen mielikuva tapaamisista ja kahvitteluista muiden äitien ja vauvojen kanssa. Tosi realistista varmaan.. :LOL: Mut mietin kyllä paljon myös siltä kannalta, jos onkin koliikkivauva tai jotain muuta ettei kaikki olekaan ihan niin auvoista onnea.
 
Aavikkokahlaaja ilmoittelee itsestään!

Olen hieman seuraillut taustalla ketjun tapahtumia, täällä on niin tiivis tahti, mikä on vain hyvä asia, mutta en pysy oikein perässä mitä täällä tapahtuu =)

Meillä alkoi vähän-niin-kuin-TJOTtailu elokuussa. Eli ehkäisyt on nurkassa, mutta mitään varmoja päiviä ei katsella. Yritän lisäksi vältellä piinapäiviä sillä, että yritän olla laskematta seuraavien kuukautisten mahdollista alkamispäivää. Suurinpiirteinhän sen tietää, mutta jos jättäis ne tarkat laskut väliin.. Tämä ei kuitenkaan aina onnistu! :whistle:

JenPen: Täällä ilmoittautuu myös yksi kokematon vauvanhoitaja! Olen pitänyt vauvaa myös sylissä tasan kaksi kertaa. Ikinä en ole ketään hoitanut. Vauvan hoidon varmasti oppii, sitä en pelkää, enemmän pelkään raskausaikaa, miten se menee. Toisaalta sitä ennen voisi pelätä sitä, että raskautuuko ollenkaan. Kyllä näitä pelonaiheita riittää, pitäisi vähän yrittää hillitä! :D
 
RouvaSumppisuu
JenPen: Synnytys oli tosi pitkä, säännöllisistä supistuksista yli 30h ja lapsiveden menosta laskettuna 18h. Olin aivan loppu ja uuvuksissa, ponnistamisesta ei tahtonut tulla yhtään mitään ja lopulta lapsi kiskottiin ulos imukupin avulla...luojan kiitos. Edellisenä päivänä tehty painoarvio heitti kilolla, vauva oli lähes 4,5kg. Eli tosi iso tällaiselle hoikkikselle ensisynnyttäjälle. Vauva oli synnyttyään hiukka veltto ja sininen, sai hetken happea ja pääsi sitten kyllä rinnalle. Mulle tehtiin eppari ja näen vieläkin punaista kun mietin gyneä, joka kursi sen kokoon ilman puudutusta juuri silloin kun sain vauvan syliini. Olin kyllä niin loppu, että hyvä ettei taju lähtenut.

Mutta kaikkein pahinta oli se, että mulle jostain syystä tuli jälkikäteen hirveä pelko siitä, jos vauvalle olisi käynyt jotain synnytyksessä. Ei olisi mahtunut syntymään kokonsa takia tms. Fyysisesti toivuin kyllä hyvin, mutta henkinen puoli oli jonkin aikaa riekaleina. Ja sitä en halua kokea uudelleen. Kipua ja muuta en pelkää, mutta pelkään meneväni ihan lukkoon ja paniikkiin jos synnytyssaliin joudun. Varmaan sekin vaikuttaa, kun mussa on vähän kontrollifriikin vikaa ja synnytyksessä on kaikessa ainutlaatuisuudessaan ainakin miljoona epävarmuustekijää ja sata miljoonaa asiaa, mihin ei itse voi vaikuttaa.

Tulipahan taas avauduttua...toivottavasti en pelotellut jutullani ketään. Kaikki on kuitenkin subjektiivista ja jollekin muulle tuollaisesta synnytyksestä ei välttämättä ois mitään traumoja jäänyt, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa.
 
JenPen
RouvaSumppisuu Kuulostaa aika ahdistavalta kokemukselta... Mutta eikös nykyisin saa niitä pelkosektioita joissakin tapauksissa ja ainakin aika hyvin keskustelu-/terapia-apua synnytyspelkoon? Voihan olla että se sinullakin helpottaisi kun juttelisit asiasta jonkun kanssa joka oikeesti tietää aiheesta =) Toivottavasti saat jonkinlaisen ratkaisun asiaan viimeistään raskaana ollessasi!

Mua pelottaa hirveesti se välilihan leikkaus.. Epi...mikä se nyt olikaan :x Et mua tosin pelotellut tolla jutulla, mun mielestä on kiva kuulla välillä juttua teiltä joilla jo on kokemustakin, ku monet meistä vaan haaveilee täällä ja itse ainakin elättelen jos jonkinnäköisiä mielikuvia :D

Aavikkokahlaajalla saattaa siis olla pikkuhiljaa jo tositoimet edessä! Jos saisit sen kolmannen vaivan syliisi :heart: En mäkään siitä osaamisesta hirveesti huolehdi tai ainakaan pelkää, on niin paljon auttajia kyllä lähellä. Paras ystävä sai vauvan keväällä, miehen sisko ja äiti ovat molemmat lastentarhanopettajia, miehen lähisuvussa on kolme pikkuvauvaa ja mies itsekin on tottunut jonkin verran lapsia/vauvoja hoitamaan. Ite siellä keskellä olen vaan ihan ulalla sitten... :whistle:

Kiva kun tää palsta on näin aktiivinen ja porukka on mukavaa. Mulla varmaan palstailu harventuu tossa ens viikon puolivälissä ku menen takas töihin, saa nähdä pysynkö sitten perässä jutuissa! Olen nyt toista viikkoa sairaslomalla aj siksi aikaa roikkua täällä päivät pitkät...
 
Minä olen aika rauhallisin mielin odottamassa raskautta ja synnytystä ym. Esikoisen odotusaikana minulla alkoi supistukset kypsyttämään kohdunkaulaa jo alle rv 30 ja jäin saman tien sairaslomalle loppuajaksi. Poika kuitekin syntyi rv 41+4 :) Tässä asiassa vähän mietityttää että jospa ne supistukset tulevat ensi kerrallakin ja lapsi syntyykin jo tosi aikaisin...
Synnytys ei oikeastaa pelota, tietysti aina on riski että joku menee vikaan. Poitsun syntymä kesti 13 tuntia josta ponnistusvaihe 48 min. Ponnistusvaiheen loppupuolella pojan sydänäänet "romahtivat" hetkellisesti, mutta nousivat taas normaaleiksi. Imukuppiakaan ei sitten tarvittu vaikka sitäkin mietittiin, eikä verikoe näyttänyt pojan kärsineen happivajeesta tuosta "romahduksesta" huolimatta. Tämä on tietysti ollut takaraivossa että mitä jos jotakin pahempaa olisi käynyt...
Uskon kuitenkin, että kakkosen syntymä sujuu nopeammin :)
Sitä toivon että kakkonen ei olisi hirveästi suurempi kuin esikoinen, hän oli syntyessään 3950 g ja 53 cm :) Itse olen aika kirppu...

Eniten minua mietityttää vauva-aika. Esikoinen oli vauvana tosi helppo, terve, ei juurikaan edes itkenyt ja on aina ollut hyvä nukkumaan. Vähän pelottaa että jos kakkosella on kauhea koliikki, kaiken maailman allergiat vauvaiästä alkaen yms.yms. :eek: Vaikka näin kävisikin, olen päättänyt pärjätä, muuten tuskin kakkosta tässä puuhattaisikaan :)

Nyt on sitten testi kaapissa. Aioin ostaa ihan niitä rfsu:n testejä, mutta kun aion testata päivää ennen menkkojen oletettua alkamispv:ää niin kävin apteekissa hakemassa Aconin herkän testikasetin. Sillähän periaatteessa voisi testata vaikka heti, mutta aion nyt odotella huomiseen aamuun :) Ellei mies halua että testataan yhdessä tänään illalla!

Tulipas omaa napaa :ashamed:
 
Mua jänskttää sun puolesta Lilli-85!! Toivottavasti olis plussa!

Täälläkään ei oo tosta vauvan hoidosta kokemusta.. Haluaisin kyllä hirveesti jonku vauvaa hoidella. Yhellä kaverilla on puolvuotias, sitä itäis pyytää hoitoon. =) Ja sitte yks kaveri oottaa pienokaista ni jospa pääsis joskus vähän harjottelemaan.. Päiväkotijaksollakaan ei sattunu olemaan yhtään vauvaa sillon ku siellä olin..
Tohon raskaus/synnytysjuttuun, että mikä "pelottaa" tai mietityttää, ni mua ainaki pelottaa se , että jos vauva syntyis liian aikasin. Ja se että jos se oiski tosi vakavasti sairas tms. :| Synnytystäki välillä mietiskelen, mutta siihen on turha vielä mennä ku ei oo vielä ees odotusta!

Ja hei. Mun on pakko kysyy nyt teiltä vaikka en tiiä tiedättekö te, mutta kyselen kuitenki.. Eli kun unohdin ottaa pillerin, ni tapahtuuko mahdollinen ovulaatio sitte heti 20 tunnin sisään vai viikon sisään vai mitenköhän se menee..? Ja jos ois tietämättään raskaana ja jatkais pillereitten syöntiä ni voiko tulla silti sitä läpäisyvuotoa mitä pillereitten alussa yleensä tulee? Ja mistä se vuoto on peräisin, jos se ei kerran ole menkkavuotoa??

 
anniia
tuohon kysymykseen mikä arveluttaa niin juuri se kaksosasia, perintönä kun mahdollinen kaksosraskaus. toisaalta kaksin verroin onneahan siinä olisi =) ja se että olen myös aika pienikokoinen. raskausaikaan liittyvä pelko on ainakin se pystynkö syömään tarpeeksi monipuolisesti jne, että varmasti saadaan kaikki tarvittava, vai joudunko ryhtymään lihansyöjäksi uudestaan. muuten en vielä ole mitään pelkoja ehtinyt "hankkimaan". ehdottomasti toivoisin kyllä että kun vauva on tullakseen elämäntilanne olisi hieman parempi, toivon saavani opiskelupaikan ennen sitä, tai ainakin että työni olisi vakituisempaa.

muuten vauva-asiaa en ole niinkään suunnitellut, nimiä ehkä vähän miettinyt.. :) ja asuntoasioita. sellasia perusjuttuja. ja kestovaippoja. ja kantoliinaa.. no joo, ehkä sitä jonkin verran on suunnitellut ja miettinyt :LOL:

niin miten muuten teillä kissat on suhtautuneet vauvan tuloon? minkä ikäisiä ovat sillon olleet?
nyt ruuan laittoon :wave:
 
Tietääkö kukaan muuten sen jutun todenperäisyyttä, ettei epiduraalia voisi laittaa jos on tatuointi alaselässä niillä kohdin? Mulla on aika iso sellanen..
Mä oon ainakin käsittäny, että se voi vaikuttaa, jos on iso tatuointi, kun niissä tatuointiväreissä on kai jotain raskasmetalleja ja niitä ei saa tietty mennä sinne, eli jos eivät löydä sopivaa kohtaa mistä työntää piikkia, niin eivät laita, mut en oo kuullu et kellään olis ollu niin rajua tatskaa selässä, ettei olis pystytty löytää väritöntä kohtaa... Kannattaa varmaan kysyä asiaa etukäteen, niin niitä kivunlievitysjuttuja ym voi sit miettiä muita vaihtoehtoja jos se onkin niin iso se tatska että vaikuttaa...
 
voi että katoin äsken synnytysvideon ja se oli niin liikuttava siinä lopussa!! =) tuli oikee tippa linssii! :heart:
Tässä linkki jos joku haluu kattoo sen...! http://www.babycenter.com/2_julie-wanting-an-epidural-from-the-get-go_1320899.bc
 

Yhteistyössä