Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Mun tekstit hävis bittiavaruuteeen :kieh: :kieh: :kieh: Uus yritys.. blaah..

Talvicci
Meillä kans oppari vielä pahasti kesken, toki sitä ollaan jo vähän aloteltu, mut alkutekijöissä ollaan.. Mun miekkonen on käyny armeijan eli inttileskenä olen kerenny olla, onneksi vain puoli vuotta.

Pantalaimon
Hiljaa hyvä tulee, ja ainahan niitä opiskeluita voi siirtää, jos pikkukaveri ilmottaa tulostaan ;)

Emos
Tuohan on ihanaa,kun saa vain pähkäillä, että millon yrityksen alottaa. Ei onneks tarvi taivutella kumppania vauvakuumeiluun. :) Siellähän kyllä ollaan (tai ainakin yritetään olla) ;)
järkeviä, kun laskelmoitte noin kaikki asiat "kuntoon". Aika ihailtavaa, jos suunnitelmassa pysytte. :)

Laala
Aijaa, sullahan on monta rautaa tulessa =) Asioillahan on tapana järjestyy, jos vaavi päättääkin tulla kesken opintojen ;)

Linna
Eihän miehelläsi ole mitään vakavaa? Onko sairaus sellainen mikä on parannettavissa? :| ei oo pakko vastata, jos et haluu.

JenPen
Täällä kans Jenni ja samaa vuosimalliakin ollaan :wave:

Lumikello
Tuohan kuulostaa jo hyvältä, kun sanoo, et: yritys alkaa tänä vuonna :D Mulla taas miekkonen on tuolla Lapissa, kun ite jäin tänne kotipaikkakunnalle harjotteluun. Onneks se tulee huomenna tänne piipahtaan :)

mianjo
Kurjia noi yllättävät kivut, säikäyttivät varmaan. Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Niin ja tervetulloo vain kaikille uusille :wave:

*Muoks*:
Niin ja onhan mulla ircissä kuvia, mut pohdin täällä, et viittinkö paljastaa :LOL: :LOL: ;)
 
Voi Linna! :hug: Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Talvicci: Laita vaan, että yritys alkoi syyskuussa. Sen takia vasta kolmas yk, kun tuo edellinen kierto venyi melkein kahden kuukauden mittaiseksi.

Voi voi, oli mulla jotain muutakin kommentoitavaa, mutta en nyt vaan muista... :ashamed:

Varattiin tänään hostellit Lontooseen! Jee! :D Enää puolitoista kuukautta. Ihana päästä takaisin, vaikkakin vain käymään, se on niin loistava kaupunki!
 
No niin, kävin vähän vilkuilemassa pinoa ja muistuihan mieleen mitä piti kommentoida. Sitä se on, kun on sama pää kesät talvet... :ashamed:

En ole koskaan ehtinyt olla inttileski. Mies kävi intin ennen kuin alettiin seurustella, tosin kavereita oltiin silloinkin, joten sai niitä inttijuttuja kuunnella ihan tarpeeksi. :D Tosin erossa ollaan asuttu se 9 kuukautta, koska opiskelin toisella paikkakunnalla. Vähän sama juttu siis kuin inttileskeys, paitsi että lomat oli paremmat ja jutut parempaa tasoa. :LOL:

JenPen: No mehän ollaan vähän niinkuin "uhmalla" tässä yrittämässä. Elämäntilanne voisi olla parempikin, mutta kun molemmat haluamme lapset nuorena ja oikeastaan mun kannalta tämä on parempi. Haluan kuitenkin suorittaa jatko-opintoja ja siinä vaiheessa en haluaisi olla raskaana/äitiyslomalla. Joten parempi hankkia lapset sitä ennen. :D
 
Paljon tullu tänne kirjotuksia. =) Tervetuloa ninnu-. :wave:

Tasan vuos sitte tammikuussa pääs toi miesystävä intistä. Se alku oli kyl kauheeta ku se oli siel ku joutu nukkuu yksin yöt..Ei meinannu millään tottua, mut loppu suju sit jo paremmin. Käytii aika usein kaverin kanssa moikkaamassa sitä Vekaralla. Se oli ku jostain leffasta ku siel vilis niin paljon niit inttipukusii äijii!! :D

Mäki kävin kurkkimassa Red Dragonin kuvat! En kyl varmaa uskalla laittaa mun nickiä jos joku sitte tunnistaa tai jotain... :ashamed:

Mies on koko päivän töissä ni saan katella ihan rauhassa (ihanaa) leffoja koneelta vaikka koko päivän! Eilen kaveri latas monta uutta leffaa tähän.. oon välillä ihan leffa-addikti! :ashamed: :p

Voi mianjo onko kivut hellittäny jo? :| Täytyypä käydä tekemässä toi kiinalaistesti..muistelen et ihan ku oisin joskus tehny tollasen.. :whistle:

Varmasti oli vielä jotain asiaa jollekki, mutta nyt ei tuu mieleen tietenkään.. Nyt lähen vakoilemaan Laalan ja JenPenin kuvia.. :D
 
Kävin eilen kelan sivuilla ihailemassa äitiyspakkausta =) Siitä on niin kauan kun oon viimeksi sellaisen nähnyt, yli 7 vuotta. Muuttunut oli siinä ajassa kyl.
Sit kävin tuossa hakemassa tietoa 4D ultrasta. Olis mahtavaa päästä sellaiseen. Kallista lystiä kyllä. Onko teistä kukaan käynyt koskaan...?

Itse mietin kans just eilen mahtuuko pikkufarmariini kunnolla kyytiin lastenvaunut. Vasta oon se kyllä vaihtanut, mutta kai sitä tila-autoa pitää alkaa miettimään :LOL: joskus mulla on ollutkin sellainen sillon kun nykyiset lapset oli pieniä. Olihan se ihan kätevä kun 7 mahtuu istuun. Mut sit taas ei tavaratilaa jäänyt juurikaan...
 
Hehaa, mä laitoin nickin ihan siitä ilosta ku se on muutenki niin arvattavissa. :D Mut siis ketkä ei uskalla täällä laittaa, niin käykää vaikka jättämässä jotain kommenttia ite galleriassa, niin käyn vastavakoilemassa. ;)

Oltiin illal kylässä yhden kaverin luona, siel oli myös sen isosisko miehensä kanssa, ja sillä isosiskolla on LA toukokuun alussa. Voi että oli söpö masu. :heart:

Ihanasti alkaa miehelläkin olee tota vauvakuumetta, kesti ihan hyvin ne jutut kun me puhuttiin vaan odotuksesta. :LOL: JA sit se mun odottava kaveri sanoi, että sit ku mä alan odottaa, niin hän antaa mulle sellaisen kalenterin mitä hän on keränny ja kirjoittanu omasta raskaudestaan. :heart: Ihana idea mun mielestä. :D
 
herranjestas mitkä itkut taas ku katoin ton Suden arvoitus.. Mulla kyl on vähän tunteet pinnassa! :LOL:

Laala: Aika hyvin, meki oltii eilen meijän tuttavapariskunnalla tossa naapurissa, ja ne saa kans vaavin toukokuun alussa. :heart: Sit se sano mulle kerran et ois kyl kiva ku teki saisitte lapsen. No niinpä...... :heart:
 
Minäkin kävin kattelemassa tuota äitiyspakkausta. Hirveesti siinä on kaikkea hyödyllisen oloista kamaa.. Kunpa sais kohta itselleen! Ootteko koskaan miettineet, miksi sen nimi on äitiyspakkaus, eikä vaikka vanhempainpakkaus tai vauvapakkaus..? Eipä siinä kuitenkaan erityisesti äidille ole mitään.
 
Linna joo eihän siinä äitille ole kuin siteitä :LOL: se on varmaan tosi vanha nimitys tuo äitiyspakkaus. Muuttuukohan tuo pakkaus nykysten vuoden aikana, siis vaihtuuko vaatteiden värit. Muistan sillon joskus aijemmilta lapsilta että oli käytetty voimakkaita värejä, haalarikin oli tummanvihree-kirkkaan sininen, sisäpuoli valko-vihreäraitainen :eek: Onneksi nykysten on vähän neutraalimmat värit.
Ajattelin ostaa jotaki vauvanvaatetta nyt kaupasta kun mieskin on pois :) Saan salaa ostella...
 
Hirveet värit 2008?
Eihän nyt oo ku vasta 2007-vuoden pakkaus, ja keväällä äitiysmessuilla ne 2008-paketin värit vasta usein ekaa kertaa näytetään... Ja ite ainakin tykkäsin 2007-paketista. Siskojen vauvoille on ainakin mainiosti värit sopinu. ;) Edellisen vuoden pakettejahan siis jaetaan aina seuraavan vuoden huhti-toukokuulle asti, eli vuoden 2008 ekat paketit jaetaan vasta huhti-toukokuussa tänä vuonna.

JA ehkä se on äitiyspakkaus, kun äiti sillä vauvalla aina varmasti on. Jos on vaikka yksinhuoltaja jo lasta odottaessa, niin äitiydestä vaan voidaan puhua, ei isyydestä. Ja muutenki, äitiähän se lapsi ensin eniten sitoo/tarvitsee, joten äitiyspakkaus, miksi ei.

Tuolta pystyy katsomaan ainakin muutaman aiemman vuoden pakkaukset: http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet1.html

Joka vuosihan ne kuosit vähän vaihtuu, ja mun mielestä ainakin on tosi kiva, miten ne värit on ollu aika mietoja ja neutraaleja tässä ihan viime vuosina.
 
Äippäpaketista

Siis kuka sen 2008 vuoden paketin saa?
Jos on laskettu aika vaikka syyskuussa niin voiko kumminki saaha sen 2007 paketin? Mulla ei pää toimi nyt aamulla :LOL:

Alisa ja miina

No niin nyt nikkejä kehiin!!! :wave:
Hassua nähä millasia ihmisiä siellä nikin takana on,ku on voinu vaan arvailla.

Vidu ku menin ite poistamaan.Osittain ehkä ukon mieliks jos heltyis johonki muuhun kun en lauko sielläki :LOL: :whistle:

Laala

Tuo vauvakuume mutta ei vielä yhteisö oli hyvä :LOL:
Tosin mitäs tälle paikalle tapahtuis sitten?

Mianjo

Kerkesin jo poistaa sut niin laitatko iät,paikkakunnan,mones lapsi haaveissa,millon siirryt tositoimiin ym?
 
Joo jos on vaikka LA syyskuussa ni voi saada vielä 2007 vuoden paketin jos niitä on vielä jäljellä, mutta ei niitä hirveesti varmaankaan niin loppuvuodesta ole enää jäljellä..?!

Joo joku puhu 2008 vuoden äitiyspakkauksen väreistä, että ovat kamalia. Sellaisia mitä "meidän äiteillä" on ollu ku ne on ollu vauvoja. Ruskeita ja ällökeltasia ym. En siis ole ite nähnyt niitä, mutta ei tuo kovinkaan nätiltä kieltämättä kuulosta, tai ei ainakaan mun makuun.

Toi 2007 vuoden pakkaus on aika neutraali.. Jotenki tylsä. Mut toisaaltahan se on hyvä olla tylsä, ni käy sitte kaikille. Kaikki ei välttämättä halua hirveen räikeitä värejä tms.
 
Olen jostain lukenut, että äitiyspakkauksen mukana sai aikoinaan emalisen vadin, ilmeisesti vauvan pesua varten. :) Ei taitaisi sellaiselle olla enää mitään käyttöä.

Talvicci: Niitä vuoden 2007 pakkauksia jaetaan tämän vuoden huhti-toukokuulle saakka, siihen asti kun niitä riittää. Vuoden 2008 pakkauksia aletaan jakaa sitten joskus toukokuulla ja niitä jaetaan sitten ensi vuoden puolelle saakka.

Mulla ei ole irc-galleriassa kuvia. Olen ehkä liian vanha sellaiseen. :ashamed: Facebookissa sen sijaan olen, joten yv:tä vaan tulemaan, niin voin antaa nimen. ;)

ON: Alamahaa jomottaa aikas menkkamaisesti ja hieman on punaista vuotoakin tullut. Toisaalta, täti olisi ihan tervetullut, mutta ei nyt vielä! Tänään vasta kp 22. :|

mianjo: Toivottavasti kivut ovat menneet jo ohi. Meidän äidillä oli jouluaattona ihan älyttömät vatsakivut monta tuntia ja vasta joulupäivänä helpotti (=tuli vatsatauti). :(
 
JenPen
Pantalaimon Hauska kuulla et jollakin muulla on uhma päällä :D Mekin kyllä yritettäis jo, jos olis ihan vaan rahatilanteesta toi huoli, meillä kuitenkin on ihan ok palkat ja vakkarityöt kummallakin, ettei oikeasti pitäis joutuu millään köyhyysrajalla elämään. Kaipa sitä sit oppii vähän priorisoimaan rahojen suhteen ku on vauva perheessä!

Alisa84 Kaimaa tervehdin! :wave: Sulla ei oo nimimerkistä ihan yhtä arvattavissa oikee nimi...

Linna Toivottavasti pärjäätte miehen sairauden kanssa! Kaiken kanssa varmaankin oppii elämään ajan myötä. Onko miehelläs vasta nyt äskettäin todettu sairaus?

Vai on sitä käyny palstan porukat irc-galleriassa vakoilemassa.... :D
 
Testasin mianjon linkittämää taulukkoa. Hmm.. jos katon niin että oma ikä ja kuukausi milloin on plussa paukahtanut testiin (raskaus on voinu kyllä alkaa jo edellisenä kuukautena..) niin taulukon mukaan meillä on 2 tyttöä, kuten onkin :) Sitten taas jos yritän miettiä sen ajankohdan milloin vauva on kenties saanu alkunsa niin ehkä toinen menee sitten vääräksi, taulukon mukaan ois pitäny tulla poika. Ota tästä nyt selvää :LOL:

Olipas Red Dragonilla ihania kuvia ircissä :) Sulosia lapsia sulla! =)

Mikä ehkäisy teillä muilla on käytössä tällä hetkellä? Huomasin vessassa käydessäni että mullahan ois 2 liuskaa e-pillereitäkin syömättä, mutta enpä taida alkaa kiertoa niillä enää sekoittaan. Nyt kuitenkin kierto on ihan näin "luomusti" 28-31 päivää. Meillä siis ehkäisynä tällä hetkellä kortsut. Eilenkin oli vähän niin ja näin niitten käytön kans :LOL: Jospa niitten ostamisenkin sais ens kesänä lopettaa.

Mun pitäis alkaa pudottaan hieman painoa. Tän aamusen painon mukaan vois joku 6kg olla hyvä pudotus ennen raskautumista. Tässähän ois kivasti vielä kesään aikaan joten kerkeäis hyvinkin ne pudottaa ku ottais heti itseään niskasta kiinni. Tulee aivan liikaa herkuteltua ja se näkyy sitten puntarilla :ashamed:
 
Talvicci: Kuukupin yksi hienoimmista eduista on, että sen voi laittaa etukäteen! Mä olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen aamulla sen laittanut, kun olen tiennyt, että iltapäivällä alkaa menkat. Useimmissa malleissa tosiaan on eri koot synnyttäneille ja synnyttämättömille. Se pienempi koko kannattaa ehdottomasti ottaa.

JenPen: Jos meilläkin olisi rahatilanteesta kiinni, niin ei varmaan ikinä hankittaisi lapsia! No ei ehkä ihan niinkään, mutta tiedän, että tulevaisuudessakin voin vain haaveilla akateemisista pätkätöistä. Eli eipä se rahatilanne tästä varmaan niin dramaattisesti muutu seuraavaan kymmeneen vuoteen. Ellei mies sitten perusta uutta Nokiaa tms. :LOL: Lottovoittokin meni eilen sivu suun...damn! :kieh:

Oli pakko käydä vaklaamassa siellä galleriassa. Kiva saada tuttuihin nikkeihin naamat. Hauskaa, että meitä turkulaisia on näin monta! :D

Muoks! Piti vielä lisätä Talvicille, että mulla ainakin kuukautiskivut paheni e-renkaan lopettamisen jälkeen. En tahdo pelotella, mutta jos sulla on ollut ennen ehkäisyä kovat kivut, niin ne voi tulla takaisin lopettamisen jälkeen.
 
Pantsu

Joo on kyllä ollu mutta ei mitkään hirveen kipeet.
Ja voi h*lvetti ku mä olen vielä särkylääkkeille vissiin allerginen.
Pitäis päästä allergiatesteihin niin tietäis että voiko esim panadolia ottaa. Kyllä varmaan mutta en oo uskaltanu kokeilla ku se olo on yhtä tuskaa ku se nokkosrokko iskee :eek:

Niin ja jos saan udella niin onko sulla se pienin koko?
Ja tuli semmonenki mieleen että käykö se jos on runsaat menkat?

Muistaakseni ennen pillereitä vuosin ku mikäki :whistle:
 
Tätäki tyttöä vähän pelottaa että minkälaiset hirmutädit sieltä on oikee tulossa ku on tosissaa sellasel mallil sattunu alavatsaa jo toista päivää. Viiltää samasta kohti niin ikävän tuntusesti. Ja tosissaa ku söi noita pillereitä ni ne oli todellaki helpotus mun kipuihin. :)
 
ainii tosta kuukuppijutusta..katoitteko kerran ku tuli joku ohjelma oisko ollu 45min ni siin oli sellanen juttu tehty kuukautiskupista. Siin näytettii mistä niitä saa, minkälaisia, minkähintasia ja sit 3 tyttöö/naista kerto hyvii ja huonoi puolii siitä..
 
Pantalaimon
Voiku ihanaa,ku pääsette reissuun, määki haluun! :whistle:

Äitiyspakkauksesta.. Se nimi tosiian on vähän hassu, parempi olis kyl se vauvapakkaus tms. Mun mielestä yleisesti ottaen niissä on ihan kivan näkösiä vaatteita, mut joukkoon mahtuu ky muutama karseekin. :x

Netta08
Mulla vielä vajaa kaks pilleriliuskaa =) Sit mennään luomuna.
 
Ehkäisy
Mulla on 12 ehkäisylaastaria jäljellä, mut luultavasti käytän ne silleen ainaki 4 laastarin seteissä, jolloin menee alle kolme kuukautta niiden loppumiseen. Ihan kiinnostavaa sit nähdä millaiset kuukautiset tulee olee, ku mulla on ollu ihan älyttömän epäsäännölliset menkat ennen ehkäisyä.

Mulla on ollu aina ihan törkeen kipeet niagarakuukautiset, jotka kestää aina jotain 7-8vrk... vähän on laastarit helpottaneet, mut silti ei mitään liian helppoja oo ollu. Toivon siis että pääsen ehkäisyn lopetuksen jälkeen pian eroon kuukautisista. ;)

Niin ja irc-gallerian Vauvakuume mutta ei vielä... Eihän se korvais tätä tietenkään, vaan auttais meitä vaan tunnistamaan toisiamme sieltä. Perustin nyt sen nimisen paikan, liittykää jos kiinnostaa.
 
Nyt pitkästä aikaa tännekin kirjoittelee. On ollut mieli hiukan maassa.. Mutta nyt alkaa olee jo parempaan suuntaan.. Otin miehen kanssa kivasti yhteen.. Eipä ollakaan pitkään aikaan riideltykään.. Ja nyt sitten pamahti oikein kunnolla.. (Jos haluaa tietää enemmän, niin tuolta syysunelmasta 2008 haaveilijat -ketjusta kannattaa käydä kurkkaamassa)..

No, vaikka vielä en ookaan kokonaan leppynyt, ni sain pitkästä aikaa elämäni parasta seksiä viime yönä :p :whistle:

Mikä kuva itsestäni on galleriassa, ni ei enää oo sellaiset hiukset. On kerenny kasvaa jo olkapäille jonkin verran ja on punertavat tällä kertaa. Odotan, että kasvais jonkin verran, että otan korkkiruuvit tai jos rikastun, otan pidennykset.

Tänään olen pessyt kaksi koneellista pyykkiä.. Ja kävin neitien vaatekaapit tyhjentämässä, katsoin pienet vaatteet (hiukan niitä sitten olikin:D) Ja siivosin kissan vessan.

Huomenna ois koulua.. Kahtoo vaan mikä vointi itsellä on mennä mihinkään, ku eilisestä asti on ollut kuiva yskä ja tuntuu, etten henkeä saa.. Ihanaa, ku on astma.

Ja meille saa lapsia tulla niin paljon kuin luoja meille suo.. Vaikka rikkaita ei ollakaan, niin kyllä me jotenkin aina tullaan pärjäämään.

Itse opiskelen oppisopimuksella, tarkoitus olisi valmistua merkonomiksi 30.9.2009, mutta se on vähän liukuva, ku ei tiedä milloin tärppää :heart:
 

Yhteistyössä