Vauvakuume mutta ei vielä vol3

Ripsu: Minäkin tilasin tuon Vauva-lehden näytenumeron, mutta ei ainakaan vielä ole tipahtanut postiluukusta. Teilläkin alkaa yritys jo ihan pian! Hienoa! :)

kukkaiskeiju: Toivottavasti nyt saisit sen harjoittelun järjestymään! b:)d

miina: Harmi, että tuli nega. Mutta tosiaan, vasta eka yk, joten ei hätää. :hug: Minä alan tästä kohta puoliin lähteä töihin. Illalla pitäisi jotain kivaa tekemistä keksiä. En tiedä mennäänkö leffaan vai mitä.

ON: Mulla näköjään falskaa toi kn nyt sitten koko ajan. Taas tuli hieman verta pupuilun jälkeen. Sama ongelma oli jo viime kierrossa, mutta luulin silloin, että se johtui ylipitkästä kierrosta.
 
Ukko nukkuu vielä.Ja koiraki uinuu sohvalla niin ajattelin kävässä täällä.
Tuo koiruliini on kyllä niin söpö ku se nukkuu :heart:

Kaveri eilen illalla joskus puol 10 aikaan laitto viestiä et missä oot ja mitä teet...
Hokasin sen sitten vasta 12 ja laitoin vaan että kotona oon ja laittamassa nukkumaan.
Se sitten alko et miks en oo meno päällä ku silläki oli synttärit.
Hyvä se vasta tuohon aikaan kysellä mitä teen :headwall:
Olis kannattanu ilmotella jo päivällä...niin olis osannu varautua.

No se nyt ei sinänsä kyllä harmita ku ei mulla huvita nykysin lähtee minnekkään juomaan...
Nykyään jääny juominen paljon vähemmälle.Ei sillä että olisin ikinä mikään bilehile tms. ollu.
Mielummin kasvattaisin mahaa kotona :ashamed:

Ripsu

Mäki eilen tilasin vauvan näytenumeron(jo toista kertaa)
Saakohan mistään kaksplussan näytenumeroita?

Mä yritin ukkoo usuttaa että olis tilannu mulle joululahjaks joku vauvalehen mut sano että tilaat sitten myöhemmin. Noh on se ehkä sitten kivempi lukee omaa lehtee ku on jo yritystä.

Niin ja aikastuuko teillä yrityksen alotus vai meinaatko olla vaan vähän aikaa ilman pillereitä ennen yritystä?


Kukkaiskeiju

Olispa kiva jos saisit sen harjottelupaikan. Tsemppiä.
Mulla ärsyttää suunnattomasti että niitten työvaatteitten pitää olla valkosia ku pitää nyt sitten lähtee jostain metsästämään alusvaatteita jotka ei näkys alta.Onneks vaaleenpunanen ja sininen on semmosia värejä jotka ei käsittäkseni sieltä alta niin paista. Niin ei tartte ostaa mitään mummoalusvaatteita :LOL:

Alisa

Ai sä opiskelet fysioterapeutiks.

Miina

Pahottelut negasta. Ei nyt varmaan p*skan vertaa lohuta mut eihän se ollu ku vasta yk1 niin no panik.
Kyllä se plussa sieltä vielä pärähtää :heart:


Viikonlopun tekemisiin

Oon varmaan kotona. Jos vaikka siivois,ainaki lakanat pitää vaihtaa.
Ei jaksa mitään erikosta tehä ku alkaa maanantaina se harjottelu (apua!)
 
täällä sitä taas ollaan vaikka pitäis hoitosuunnitelmaa tehdä. P*skat. Toi oli kyl hyvin sanottu Talvicci. Seuraava pelonaihe on sitte että nyt jos alkaa menkat ja toi miekkonen sanoiski sitte ens kierrossa että otetaanpas kortsut käyttöön! :kieh:

Jaksamisia sullekki talvicci. Pitääkö teijän tehä jotain tehtäviä harjottelujaksolla??
 
miina-
kiva kuulla positiivisia kokemuksia sieltä =) Pahoittelut negasta, mut toivoahan vielä on! Viikonloppu menee kaverin uutta kotia siivoillessa ja sisustaessa :)

kukkaiskeiju
Minkäs ammattiryhmän ihmisiä sää oot, oot varmaanki kertonu, mut multa menny ohi korvien? Kätilö? :whistle: Toivottavasti se sun harjottelupaikka järkkääntyy.

Ripsu
No teillähän on sama aikataulu ku meillä. Mullakin on vielä vajaa kaks laattaa pillereitä jälellä ja sit saa unohtaa nekin *tuulettaa* ;)

Talvicci
Täällä kans sama juttu, ettei tuo bilettäminen enää nii kiinnosta. Olis vaan ihanaa kasvatella sitä masua kotona :ashamed: Juu, sellaseksihan mää opiskelen. Ei oo tarvinnu käydä. Toisaalta se ois ihan hirveen mielenkiintosta, mut en tiiä kestäiskö pää. Meillä pitää tehä työharjottelusta sellanen fysioterapeuttinen kertomus jostakin potilaasta. Potilaalle pitää antaa pre- ja postoperatiivista ohjausta. Ja Sitten meidän pitäs käydä kattoon vähintään 3 toimenpidettä (esim. polven tähystys, keuhkokuva ja lonkkaleikkaus) ja tehdä niistä sitten raportit.


Toivottavasti se sun mies löytäis niitä töitä nii ehkäpä se sitten luopuis niistä kortsujen käytöstä. Millos sulla loppukaan opiskelut? entäs muilla opiskelijoilla?
 
Meillä alkoi yritys syyskuussa, mutta siis vasta yk 3 menossa.

Alisa: Mulla on valmistumiseen vielä...hmm...pari vuotta ainakin. Se riippuu yliopistossa niin siitä opiskelutahdista. Mutta olen hyvin pysynyt siinä perhanan viiden vuoden tavoiteajassa. Jos nyt tärppäisi, niin olen suunnitellut, että ensi syksyn olisin kokonaan poissa ja keväällä sitten jo palaisin opiskelujen pariin. Meillä kun mieskin vielä opiskelee, niin voitaisiin järjestää vauvanhoito aina vuorotellen.

Tällaista sitä kuumeisessa päässään jo suunnittelee. :ashamed:

Talvicci: Jaksamista sen miehen kanssa. :hug: Toivottavasti se löytäisi vakituisempaa työtä. Eteläänkö päin olette sitten ajatelleet muuttaa?

Ensi viikolla olisi torstaina jo ensimmäiset opiskelijapippalot, jonne pitäisi ikäänkuin "viran puolesta" mennä. Täytyy varmaan vedota tipattomaan tammikuuhun, jos joku ihmettelee juomattomuutta. En vielä ihan torstaina uskalla testata...
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meiltä taidetaan odottaa jo kolmatta lasta. Mies tuossa jouluna sanoi vanhemmilleen ja veljelleen että seuraavaksi me ostetaan tila-auto. Siitä se sitten lähti:LOL: Eli nyt miehen isä oli jotain miehelle sanonut, että on sen suuntaisia viitteitä ollut että kolmas tulisi tai yritetään. Ei mies muistanut paremmin mitä hänen isä oli sanonut, mutta jotakin tuonne päin. Ja sitten miehen veli oli sanonut, kun oli kuullut että meidän lapset oli ollut miehen porukoilla hoidossa niin oli sanonut isälleen että annoitte sitten niille työrauhan :D (Siis minulle ja miehelle).

Ollaan tässä taas kerran mietitty että jos aloittaisi sittenkin jo nyt tammikuussa yrittämään. Ennenkin ollaan tästä puhuttu, mutta sitten on mieli taas muuttunut. Mies sanoi, että hän on valmis koska vaan, mutta en sitten tiedä onko oikeasti. Viimeksi kun halusin jo nyt tammikuussa ja vaihdoin mieltä, että sittenkin vasta vuoden päästä niin mies oli heti, että niin parempi niin.

Että täytyy nyt miettiä aloitetaanko jo nyt vai vasta jouukuussa. Jos nyt aloitetaan niin parhaassa tapauksessa syntyisi jo tämän vuoden puolella. Täytyy miettiä:)
 
Nyt pikapikaa kysäsen noista ovistesteistä... Mullakin ne eilettäin tulivat ja heti piti yksi tehdä. Ohjeissa sanottiin, että jos on kontrolliviivaa haaleampi viiva, niin ei ole ovista. Se mulla vähän epäselvä, että jos näkyy sellainen haalea viiva, tarkoittaako se mitään? Siis onko ovis esim. tulossa? Onko ihan viivaton testi sitten puhdas nega? Mulla tuli eilen haalea viiva, mutta tuota just mietin, että kertooko se haalea viiva mistään? Olipas sekavaa :)
 
Naisen elimistössä on kierron aikana melkein koko ajan vähän sitä lutenisoivaa hormonia, jota ovistestit mittaavat. Plussa ovistestissä tarkoittaa piikkiä LH:n tuotannossa (LH:ta erittynyt paljon), jolloin siis ovulaatio on tapahtunut tai juuri tapahtumassa. Tästä johtuen myös haamu on tulkittava negatiiviseksi. Mikä kp sulla hopeapaju on meneillään? Kannattaa vaan jatkaa tikutusta, haamu voi siitä vahvistua plussaksi.

Mulla ei tosiaan tullut kuin kaksi ihan haaleaa haamua ovistestiin. Viimeisen haamun jälkeen kn kuitenkin pehmeni ja laskeutui, joten oireista päätellen minulla kuitenkin oli ovulaatio. Joillain naisilla tuo LH piikki saattaa olla niin lyhyt, että ovistestiin ei ehdi tulla plussaa. Toisaalta, testasin kotitestien testillä ja jostain juuri luin, ettei muutkaan välttämättä ole niillä saaneet plussaa. Eli en sitten tiedä kuinka luotettavia ovat noin yleensäkään.
 
Talvicci: Meijän piti tehä tällä jaksolla vaan hoitosuunnitelma, ei edes oppimispäiväkirjaa, ja sit mä pönttöpää en oo voinu edes sitä vielä tehdä! :headwall: Juu on ircissä kuvia. Entä sulla?

Alisa84: Keväällä valmistun.. =)

Muakaan ei todellakaan enää kiinnosta piletys. Siis okei on se joskus kyllä kivaa ja joskus tulee kunnon fiilis et nyt ois pakko päästä vähän sheikkailemaan. Mutta miljoona kertaa ennemmin olisin kotona vaan masun kasvatuslinjalla. :heart:
 
Millos sulla loppukaan opiskelut? entäs muilla opiskelijoilla?
Niin alunperi tuo oli Alisalta Talvicille, mut kun kysytään muista opiskelijoista, niin vastaanpa minäkin. :kieh:

Opiskelen viidettä vuotta yliopistolla, mutta kun on vähän hidastunu välillä vauhti, niin alan nyt vasta olee opintojen puolvälissä. :LOL: No mutta siis valmistun toisesta paikasta muusikoksi tänä keväänä, se vähän vaikuttaa. Mut tarkoitus olis että kaks vuotta opiskeluja olis tän kevään jälkeen viel jäljellä. Jos ens syksynä saisin siis kandin paperit, niin ei olis pahemmin muuta enää mulla jäljellä, kun pedagogiset opinnot ja gradu. (plus tietty varmaan pari satunnaista matikan syventävää kurssia). Silleen oon suunnitellu, että jos tulen tänä vuonna raskaaksi, niin kandin paperit ehdin ahkeralla työllä joka tapaukses saamaan ennen vaavin syntymää, ja sit aika iso osa noista jäljellä olevista onki sellasta kotona paperien kanssa vääntämistä. Kai. :D

Ai täällä on muitakin joilla on galleriassa kuvia... :D Tunnuksia?
 
Minuun alkaa taas sopimaan vauvakuume, mutta ei vielä-otsikko. Viime kierto meni ihan harakoille ja nyt miehellä on todettu sairaus, joka rajoittaa peittojen heilutteluja. Onneksi sain sumppikselta noita ovistikkuja, niin voidaan tehdä täsmäiskuja! Täytyy siis nyt yrittää kuitenkin himmata tuon vauvakuumeen kanssa.. :/
 
Liityn kans tänne kuumeilijoihin.. Kiva huomata että en oo ainut kuka miettii että tätähän tunikaa vois sit käyttää ku on masukin.. Ukko kyl sano kivasti et ku kysyin et näyttääkö tää tunika siltä et piilottelisin raskaus masua niin se sano et ei.. Mutta sitä voit sit käyttää kun on sitä masua..
Joo ja pakko myöntää että ei muakaan toi juominen kauheesti kiinnosta..
Sais nyt vaan ton ukonkin innostuun asiasta..

miina_ Pahoittelut multa myös tuosta negasta.. Mut oo ilonen että teillä on jo yritystä =)
 
Ninnu

Tervetuloa tänne!
Mitäs tietoja laitetaan listaan?
Ekalla sivulla on lista kaikista.

Alkoholista

Joo mäkään en paljon ota,mut tänään pitää lähtee ottamaan pari siideriä ku kaverilla(tytöllä ) on tj0 pääsee siis intistä pois.Vuojen se siellä viihtykin! :)

Kuvista

Mullaki oli aiemmin mut otin pois.Kattoo jos joskus vielä innostuu.
Sitä kautta oli kyllä helppo pitää yhteyttä kavereihin,varsinki niihin jotka asuu kaukana.

Onko teijän ukot muuten käyny intin?

Me alettiin seurustelemaan ku ukko oli viimesillä lomilla käymässä.Vähän aikaa olin minäki siis "inttileski"vai mikskä ne sitä sanoo...

Emos

Ihana suku sulla :heart:
Jos ei muuta niin tehkää kompromissi ja alottakaa vaikka toukokuussa.
Vai oliko sulla joku jonka takia vielä haluaisit "lykätä" kolmatta?

Red Dragon

Kävinpä kattoo sun kuvia :D
Ihanat hiukset sulla.Mä tässä mietin että oon tainnu joskus käyä kattoo sun kuvia tai jotain ku näytät tutulta...Tiiä sitten.

Onko tuo teijän kissa oikeesti tossa purkissa?
 
JenPen
Heippa taas kaikille! Oon seuraillu taustalta juttuja ja yrittäny siten pitää vauvakuumetta kurissa. Miehen kanssa kun ollaan juteltu monesti lähiaikoina, että kumpikin haluaisi jättää ehkäisyn pois vaikka heti paikalla, mut kun se ei vaan oo mahdollista :( Harmittaa välillä (=usein) tosi kovin se, että mieskin olis valmis ja halukas vauvanyritykseen ja silti täytyy odottaa vielä melkeen vuosi. Kaikki tututkin kyselee jatkuvasti asiasta... Mun miehen kaveriporukalla on vakiokahvila missä näkevät useemman kerran viikossa, ketkä sitte paikalla sattuu olemaan, ni jopa ko. paikan omistajanainen kysy viimeks mieheltä et joko meille on tulossa vauva.

Eiks kenellekään tuu välillä mieleen, et alottais vaan yrityksen oli elämäntilanne mikä oli, sen enempää ajattelematta?

Mulle iskee välillä uhma, ja mietin et kyl sitä kaikki sit järjestyy jos raskaudun, ja siihenhän voi mennä aikaakin vaikka kuinka kauan.

Miina- Kiva kun oot päässy tositoimiin =) Varmasti harmittaa kun tuli nega, mut onneks vasta ensimmäinen yk.

Talvicci Mun mies on käyny intin 5 vuotta sitte onneks. Oli kylläki vaan puoli vuotta, et eiköhän sen olis kestäny.

Muaki alko kiinnostaa gallerianicit, laittakaa niitä jos viittitte! :wave: Mun on ^Jensku^.
 
JenPen kysy: Eiks kenellekään tuu välillä mieleen, et alottais vaan yrityksen oli elämäntilanne mikä oli, sen enempää ajattelematta?

No joo vaikka kuinka monesti mutta ukko haluaa että nuo työjutut olis paremmassa jamassa ku nyt. Ettei se minusta kiinni ole... :whistle:

JenPen

Onko sun oikee nimi kenties Jenni tai Jenna? :)
 
Nyt ollaan sitten päästy jo sille vuodelle kun yritys alkaa, hauskaa :D Eli mukavaa kun on uusi vuosi ja uudet kujeet. Vielä kun muutaman kuukauden jaksais odotella. Ostin tänään uuden vauva lehden ja tuli se tuossa luettuakin. Itseä liikutti kyllä tosi paljon ne jutut jossa kerrottiin puolison menetyksestä.
Huomenna viiminen lomapäivä ja sitten taas työt alkaa. Mieskin lähtee muutamaksi viikoksi etelään työhommiin, joten jään tänne omine napoineni :'( No onhan mulla lapset ja eläimet seurana :)
 
Mulle vois laittaa tuonne etusivun listaan että kolmosen yritys alkaa kesällä 2008 B)
Eilen oli miehen kans asiasta puhetta. Vielä ei aivan 100% varmaa että yritys alkaa tuolloin mutta toivon niin =) Mies ei ihan vielä halua ja ehdotin että aloitettais yritys kesällä. Ei sanonu eitäkään :LOL: Joten enköhän mä sen lopullisen suostumisen saa siltä irti ennen kesää! :kieh:
Ihanaa, ku on nyt edes joku päivämäärä tai ajankohta tiedossa milloin aloitetaan vauvatouhut. Voihan se tuosta vaihtua vielä suuntaan jos toiseenkin mutta pääasia että ollaan molemmat kuitenkin sitä mieltä että halutaan kolmas lapsi :heart:
 
Lumikello

Monesko lapsi teillä on haaveissa?Ku tota listaa varten mietin


JenPen

Ei ku ajattelin tosta nimimerkistä että ootko Jenni tai Jenna tms. :)

Laala

Jep laitoin listaan. Ekahan teillä on haaveissa?


:wave: Hei,hei. Tämä tyttö lähtee illan viettoon. Tosin nukkumatti kumminki tulee hakemaan jo yheltä :kieh:
 
Talvicci: Ekaksi meillä olikin että jos toukokuussa aloitettaisiin yrittämään mutta ollaan siirretty se sitten joulukuulle. Ja nyt ollaan taas molemmat sitä mieltä että joulukuussa vasta :) Lapset olisi silloin vähän vanhempia nuorinkin olisi silloin jos heti tärppäisi niin jo yli 3v. Ja sitten toinen syy miksei vielä kannattaisi on auto. Eli on nyt vielä autoa maksamatta ja sitten kun joulukuussa aloitetaan yritys niin auto olisi maksettu jo kun vauva syntyy ja pystytään ostamaan uusi auto. Ollaan siis ajateltu tila-autoa. Nyt meillä on Ford Focus ja takapenkille ei mahdu kolmea istuinta. Eli kyllä se pysyy tuossa joulukuussa se aloitus vaikka monta kertaa vielä kyllä mieli muuttuu:) Kyllä se aika nopeasti menee. Paitsi nyt tietenkin kun oikein odottaa että menisi nopeasti. Alle vuosi enää :)

Tässä näppäimistössä ei toimi pilkku niin siksi ei tekstissäni ole pilkkuja. (mainitsin vaan jos joku sattuu ihmettelemään :) )
 
moi pitkästä aikaa, nyt olen löytänyt tämmöinen sivu kuin, kertoo jos tulee poika tai tyttö siitä kuinka vanha äiti on ja missä kuussa on tullu raaskaaksi.

Joku kiinalainen, minulla on 6 ystävää joka on sanonut että oikein meni ja minullakin meni oikein.

http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html

katsokaa tekin, kenellä on jo lapsia entuudestaan jos lista on totta teille.

Olisi kiva tietää enemmän kenellä se on ollu oikein, kun niin kovasti haluaisin tyttön.....

viikonloppu: ollaan ollu kotona ja 6 tuntia sairaalassa miehen kanssa kovista vatsakivuista, kaikki kokeet olivat normaalia niin ne lähetti meidät kotiin...
 

Yhteistyössä