Vauvakuume mutta ei vielä vol3

minä en sitten kouluun mennytkään.. Ruvettiin ukon kanssa kahtoo monta House:a putkeen, ku niitä löytyy kovalevyltä ihan kivasti :whistle:

Esikoinen tuli syliin.. Ja valitteli mahaa.. Ajattelin, että eihän siinä mitään, ku o ennenkin valitellut aina maitoruokien jälkeen.. Joten olen ajatellut 4-vuotisnla:ssa ottaa asian puheex.

Ei mennyt kuin hetki, niin neiti nukkui mun sylissä :eek: Ja meidän neiti, kun ei muutenkaan nuku päiväunia.

Mummokin tuli käymään eikä antanut mitään huomiota. Mittasin kuumeen: 38,7!!

Käytettiin polilla. Ottivat veri- ja pissakokeet, mutta pissakoe joudutaan huomenna viemään uudelleen, koska ei onnistunut tänään, koska neiti oli tehnyt ennen lähtöä.

Verikokeissa ei ollut mitään poikkeavaa. Hemoglobiini oli 113, ku normaali on 115, mutta se ei ole hälyyttävä. Oisko johtunut ihan siitä, ku neiti ei ollut kerenny syödä pahemmin.

Oikea korva punoitti hiukan,mutta ei viel tulehdusta näyttänyt. Kysyi meiltä: "Haluammeko odottaa vai annanko kuurin?"

Jospa se pikku hiljaa helpottais. Mahakipuun ei osannut (?) sanoa mitään.. Sitä pitää seurailla. Herkästi tulla takaisin, jos vain jatkuu.
 
Viimeksi kun kirjoitin niin en ollut aivan tolpillani kun oli niin myöhä en yleensä valvo niin myöhään tai saati sittenn olen koneella. Mutta anyway. Piti oikein miettiä kauan et miten se lista homma oikein toimii, pitkät piuhat ja blondi kun olen :LOL: Elikkäs nyt olis toiveissa/haaveissa 1 lapsi ja sitten toiveissa olis saada ainakin 4 lasta, mutta ensin pitää saada tämä ensimmäinen nyytti.
Mitä mä nyt teen, kun on kauhea hinku tehdä/ostaa vauvalle vaatteita ja ommella vauvansänkyyn petivaatteita (ja vauvaa kun ei vielä ole) ym kaikenlaista mikä liittyy vauvan tarvikkeisiin. Olenko mä aivan kunnossa? Onko tämä aivan normaalia kuumeilua?:ashamed:
kukkaiskeiju nicini tulee harmaasta nallesta jolla on sininen nenä. Olen aivan ihastunut näihin nalleihin :hug:
 
Moi! Mä tulen tänne mukaan :wave:

Avomiehen kanssa ollaan nyt päätetty, että pillerit jätetään pois huhti-toukokuussa. Jännää! Esikoisesta täällä haaveillaan. Mies on ollut jopa enemmän pikku nyytin perään, mutta en mäkään nyt kauheasti ole laittanut vastaan... :D Vaikka kovasti mietityttääkin kaikki, että pärjätäänkö ja osaanko, mutta luulen että se kuuluu asiaan...

Olen 22v ja mieheni on 27v. Aloitan siis haaveilijoissa, mutta toivon mukaan sitten viimeistään toukokuussa siirryn tositoimissa oleviin :D
 
Tervetuloo Ripsuh... :)

Mä laitoin tohon listaan että 1:sen yritys alkaa 04-05/08,ok?
Mistäs päin muuten oot? Jos laittais senki listaan,jos siis haluat?
Niin ja opiskeletko/töissä ja mitä mies tekee ym...?

Hirvee tenttaus :LOL:


Sininennalle

Kuule en mä itekkään tajunnu sitä listaa että mitä olin sinne tunkenu :D
Parannusehdotuksia saa toki sanoo... :)
 
Talvicci, me kummatkii miehen kaa ollaa vakkariduunissa ja paikkakunnaksi mulle voi laittaa Hollola.

Kirjoittelin tänne tosissaa aikasemminkin, tuossa kesäkuussa ja silloin viestit meni sitä rataa, että jäädään oottelee. Ja nyt tuntuu aika oikealle, tai siis jos malttais sinne keväälle :heart:

Näkyykö mun nimimerkki teille muille olevan Ripsuh vai mistä arvasit? Kun rekisteröidyin tänne, niin jotenki en aatellu enää vanhan tunnuksen olevan käytössä, ja otin tämän uuden..
 
Red Dragon
Joko siellä ollaan parannuttu vatsakivusta ja kuumeesta?

Ripsu85
Tervetuloa mukaan, kiva saada lisää kuumeilijoita :wave: Mulla ainakin näkyy toi sun nimimerkki noin miten tohon laitoin. Itekin kuumeilen kyllä aikalailla ja tuntuu nii kaukaselta toi meidänkin yritys ajankohta. Vaikkakin pillerit jätän pois vajaan kahden laatan päästä *hyppiipomppiituulettaa*. :LOL: Mut sitten vasta alkaa se vaihe, et tulee, jos on tullakseen. Pitää sit loppu kesästä alkaa tosissaan yrittään, jos mitään ei kuulu ;)

miina-
Jokos siellä on testi tehty? Toivottavasti saisit sen plussan sieltä. Olikkos sää koulussa vai töissä? Jospa saisit sitä kautta vähän muuta aateltavaa edes hetkeksi.
:/
 
Alisa84: Kyllä on oma neiti tänään.. En ole edes mitannu kuumetta, ku hyppii puolelta toiselle, eikä tottele mitään ja eilen oli ihan muuta :eek:
Ei ole mahakipua tänään valitellut. Mutta ei neiti muutenkaan joka päivä sitä valita. Oisko antibiootti alkanu muka jo vaikuttaa?

Pitäis vain se pissanäyte saada otettua..
 
RouvaSumppisuu
Alisa: kyselit noista Teroluteista. Eli ensimmäisen kerran taisin syödä niitä *miettii* oiskohan vuonna 2005. Lopetin pillerit kesäkuussa ja kierrot oli ihan sekaisin. Tosin silloin ei vielä yritystä ollutkaan ja käytettiin kumia, joten olin aika tyytyväinenkin, että menkat tuli harvoin. Mutta maaliskuussa 2006 kävin gynellä ja sain nuo Terot säännöllistämään kiertoa ja seuraavassa kierrossa sitten plussasin. Tyttö syntyi tammikuussa 07.

Nyt sitten marssin kesällä gynelle, kun menkat oli taas teillä tietämättömillä ja sain Terot päälle. Ekasta terokierrosta taas plussasin. Oon kyllä molemmilla kerroilla tikuttanut ovista ja aloittanut terot vasta ovisplussan jälkeen, nyt taisi olla kp 18 (vaikka ohjeen mukaan olisi pitänyt aloittaa jo kp 15). Noissa teroissa on keltarauhashormonia, joten se tukee oman keltarauhasen toimintaa ja ilmeisesti myös auttaa alkion kiinnittymisessä, jos hedelmöitys on tapahtunut. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja endometrioosipesäkekin ilmeisesti kohdun takana (ei vaivaa mitenkään, näkyy vaan ultralla), mutta suht nopsaan tässä on raskauduttu, kun pientä apua on saatu. Mulla ei ainakaan ole noista teroista mitään huonoa sanottavaa, toimineet mulla hyvin (tai no, kiertoa en ole niillä saanut säännöllisemmäksi, mutta plussat heti :heart: ).

Mun nimimerkki tulee Tohtori Sykeröstä, se Sykerön kotiapulainen Matilda käy juomassa kaffet Rouva Sumppisuun luona :D .

Sumppis rv. 13+5
 
Ripsu85

Mä muistelin että saatoit täällä piipahtaa joskus...
Onnea "edistyksestä" vauva-asian suhteen.
Mä edelleen jankkaan täällä sitä samaa :LOL:

Toi h tonne tais tulla ihan vahingossa.
Niin ja ilman hoota näkyy tuo sun nimi...

Ok päivitän sun tiedot listaan :)

Berry

Muistankohan oikein mut laitoin tonne että teillä alkais neljännen yritys kesällä?


Voi ku Sumppiksella on jo noin paljon viikkoja!
Millanen olo on ollu? :heart:

 
Ei oo testiä tehty ku ei tullu postissa tänää ja arvatkaa vaa miten sekopäisenä odotin niitä tänää, että ku tuun töistä ni samantien testaamaa!! :headwall:

Nii joku kyseli että oonko koulussa vai töissä, ni oon koulussa ja töissä sen ohella..

Voi Red Dragon.. Toivottavasti tyttö pysyy kunnossa, eikä tule uudestaan sellaista kuumepiikkiä! Minkä ikäinen sulla nyt onkaan? :)

Ihanaa Sumppis!! Vastahan sä plussasit ja nyt jo kriittisin kausiki ohitettu! Laita sitte joskus mahapäivityksiä! Näkyykö vielä mitään ulospäin? :)

Talvicci Mulla tuli niin, että lopetin ni heti seuraavana päivänä alko kunnon vuodot.
Mitenkäs muuten teillä vauva-asia..onko edenny suuntaan tai toiseen..?
ite aina välillä vieläki mietin, että tajuaako toi yks nyt että ilman ehkäsyä mennään..Ku se ihan kokoajan haluais olla puuhissa! :LOL:
..Mut kyllä se aika söpösti puhuu yhen tutun pojista ja jostain kadulla vastaan tuevasta pikkupojastakin jotain yks päivä selitti... :D ..Etten vaan olis tartuttanu tätä mun ihanaa tautia siihen....nimittäin vauvakuumetta. :kieh:
 
Tämä tyttö on onnensa kukkuloilla. :D
Siivosin tässä paikkoja, ja totesin, että on enää 12 ehkäisylaastaria (n.4 kk ehkäisyt), johon mies sanoi että "et sä niitä sen enempää tarvitsekaan enää". :heart: :heart: :heart:
Sit se varmisti vielä, et eiks se tarkoittais toukokuun alkua aloitusajankohdaksi...
Intoani toppuutellakseni sanoin sille että voidaan sit olla vaik kuukausi viel kortsuilla... :whistle:

Mut siis tämähän on radikaalia edistystä. :heart:
 
Onnea Laala :D

Laitanko listaan? :)


Miina

Okei...Voihan se olla että on kiertoki sekasin mut jospa se kumminki olis se pikku nyytti :heart:

Eipä mitään uutta :/
Löyty lidlistä kortsuja jotka ei aiheuta niitä kivoja oireita,ei ainakaan vielä ole tullu mitään...

Saispa tuo ukko äkkiä jonku vakituisemman työpaikan niin vois ollakki jotain yritystä... :headwall: :headwall:
 
Herranjumala mä oon paniikissa täällä!! Äsken juteltiin miehen kanssa niitä näitä, sit sanoin et "Tuntu ihan ku ois valahtanu jotain housuihin" Sit mies kysy et "Onks sul menkat?" Sit olin sillee et "Ei" Sit se vaa et "Ai ei? Millon sul on viimeks ollu? Siis eiks sul oo vuodellu enää?!"

APUA!!

Toi tarkottaa ihan varmasti sitä et se ei tiedä et pillerit on lopetettu!! Mitä mä teeeeeeeeeeeeeeen!!?? Pakko koht kysyy jotain mut en todellakaa uskalla!! Ja huomenna ois just testipäivä ja jos se plussa tuleeki...................... :( :( :( :'( :'( :ashamed:
 
Tai no nyt jos alkaa miettii -miettii paniikissa!- ´ni voihan se tarkottaa sillee yllättyneenäki et hei eiks sul oo enää vuodellu, entäs jos onki heti tärpänny- tyyliin.. Mut en usko...mun vaisto sanoo jotain ihan muuta...pelkään pahinta ja toivon parasta......pelottaa...lähetää just käymää kaupassa ni pakko kysyy jotain.....pelottaa....tää on oikeesti niin iso asia mulle..... ja luulen oikeesti et se plussa vois tulla....tänääki ihan koko päivän ollu pieniä nippauksia/repäisyjä tiettyjä liikkeitä tehdessä ja nostellessa.............. :'( :'(
 
Rouvasumppisuu
Ihana kuulla, että teillä on käyny noin onnellisesti, et heti ekoista terokuureista tärpänny =) niin ja kiitos, kun vähän valistat tietämättömämpää,

Laala
Tuohan on ihana kuulla, mahtavaa! Eikös ookkin ihana tunne! :hug:

miina
Etkös sää jo kysyny mieheltäs, et se tietää, että pillerit on jätetty pois. Ja mää kyl ymmärsin, et se tiesi asian (?) Eli eihän sulla pitäs olla mitään hätää :hug: nyt vaan reippaasti tarkistat asian, pakkohan siihen on selvyys tulla. :/
 
Tulin tätä nyt vasta nyt seuraamaan, mutta miina-, ettekö te sitten ole miehen kanssa jutelleet, että jätette pillerit pois vai mikä on tarina..?!

Mä olen sittenkii aatellu, et jos söiskiii enää vaa noi nykyset laatat loppuun, ni olisin sit ilman ehkäisyä jo vähän aikaisemmin :saint: Mutta luultavasti vasta sitten oikeasti tuollon toukokuussa voisi 'yritys' alkaa (en jotenkaan tykkää tuosta sanasta :x )

Musta tuntuu, et en saa ees öisin nukuttua kun mietin tätä vauva-asiaa.. hyvässä mielessä! Tilasin muuten vauva-lehden näytenumeron, tilatkaahan tekin!
 
Heipsan, mie etiskelin sitä vanhaa pinoa enkä tajunnu ollenkaan et on jo uusi.. :D Mie sitten taidan täällä kuumeilla vielä parin vuoden päästäkin yksinäni, ei toi ukkeli enää lämpene,vaikka oon yrittänyt puhua tyyliin: ei nyt mutta vielä joskus.. :/ Toisaalta on välillä todennu,että mä olen niin itepäinen,että saan aina tahtoni läpi. Noh, en mä kyl halua sillai väkipakolla,pitää siinä sit olla miehenkin mukana. Niin ja mä olen jo ihan kurppa, 31v ja neljä lasta on jo,eli vitonen haaveissa... :saint: Töissä käyn,vaikka teenkin 30-tuntista viikkoa, kuopus on vasta 1,5v mut jotenki alkaa toi ikä jo ahistaa vaikka todennäköisesti onki viel 10 vuotta hedelmällistä aikaa,muttamutta.. se on se tunne.
 
Aaargh! vähän nyt jänskättää, laitoin viimeiselle oljenkorrelleni viestin tuosta harjoittelun vaihdosta...!!! Ja nyt odotan sitten vastausta... :eek: Voi kun pääsis näistä renkaista jo kesällä eroon...

On vähän rytmi sekasin mulla, ei oikein nämä yövuorot ole mun juttu...viime yön valvoin ja heräsin nyt neljältä, no vielä ens yöks töihin, eihän siinä mitään, mutta miten mä saan taas sitten päivärytmistä kiinni? Musta tuntuu että oon aina jotain 5 päivää aivan pihalla yövuorojen jälkeen...

Miina: eihän se tosiaan välttämättä tolla kommentilla tarkottanu ettei tietäis. Saattoihan se olla iloisesti yllättynyt että joko heti tärppäs? Helppohan se on sanoa, mutta parasta vaan jutskata sen kanssa tosta ja tee se testi heti kun voit, me halutaan kuulla mitä tulee :hug:

Onnittelut Laalalle!!!

Ripsu85, onko tossa vauvalehdessä kuinka paljon ihan vauvasta juttua vai just odotuksesta? Olin hirmu ilonen tosta odotus-lehdestä,mutta kuulin että se kai yhdistyy tähän kaksplus lehteen nyt... Jospa kaksplussassakin olis enemmän juttua sitten just siitä odottamisesta...?





:flower:
 
Huh mikä helpotus.

Tiivistettynä asia on nyt näin että kun sanoin miehelle että pillerithän lopetin 8.12, niin hän sanoin hymyillen ai lopetit vai. Ja sen jälkeen taas hymyillen että siis sulla ei oo tullu nyt menkkoja ja pillerit on poissa..että hmm... Eli tarkotti että voisin olla raskaana.
Sitte se lohdutti ku väänsin kyyneleitä helpotuksesta, että se ei suuttunutkaan. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Huomenna hyvillä mielin testailemaan. :heart: :heart: =)

 
Talvicci Jep, kesällä oli ainakin alustavasti tarkoitus aloittaa yritys, mutta katsotaan mitä mulle nyt sitten tuon hematooman osalta joudutaan tekemään. Ilmoittelen siis, jos muutoksia tulee, saa olla noin =)

miina- Hyvä, että vihdoin saitte miehen kanssa asiat juteltu selviksi! Toivottavasti testiin tulisi toivottu plussa :heart:

Pupu T Mäkin luulin pitkään, että saan yksikseni haaveilla, mutta miehen kanssa saatiin lopulta, ylläriplussan+keskenmenon/kohdunulkoisen raskauden jälkeen, juteltua asiasta ja kerroin omasta haaveestani ja niinhän tuo sekin vielä haluaa lapsen :heart: Olen samanikäinen kuin sinä, kuopus täyttää kohta 2v ja neljättä siis haaveillaan, kolme poikaa löytyy meiltä.
 
Mahtuisko tänne vielä yks haaveilija =) ?
Oon ihan uus tällä palstalla ja heti bongasin mulle sopivan ketjun :wave:
Musta vois pistää etusivulle että nimi on tosiaan Netta08, ollaan miehen kans molemmat 28v ja lapsia ennestään 2kpl: tytöt -04 ja -06. Ja kolmatta haaveilen minä jo kovasti, tositoimia ei olla vielä aloitettu. Toiveissa ois ehkäisyn lopettaminen kesällä/syksyllä 2008. :whistle:
 
Talvicci, voishan se laittaa listaan alustavasti. Ilmoittelen kyl sit kuitenki tarkemmin ku yritys aloitetaan.
Toisaalta sitä toivoo, että sit tärppäis nopeasti, mut toisaalta olis ihan hauska pari kuukautta seurailla kehoaan ja yritystä jne. :kieh:

miina- hyvä ettei tullu kriisiä miehen kanssa. Nyt sit vaan plussaonnia. ;)
 
miina-: Hyvä, että saitte miehen kanssa puhuttua läpi. Nyt vain sitten peukut on täällä pystyssä huomiselle! :wave:

Meidän neidillä ei ole ollut tänään kuumetta. Vein tänään illalla pissanäytteen, ku ei ollut päivällä isukin kanssa suostunut tekee.. Kahtoo mikä on tulos. On riehunut ihan omana ihtenään.. Ei mee mikään jakeluun ja eilen makas vain sylissä :eek:
 

Yhteistyössä