vauvahaaveita 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys ja mukavaa alkuviikkoa=) ja tervetuloa mukaan Ewa:)!!
Mielikuvitus tekee kyllä tepposiaan ja aiheuttaa mielipahaa, kun on jo ihan varma, että nyt tärppäs...siksi olen yrittänytkin pitää jalat tukevasti maassa ja ajatella/tehdä paljon muutakin(ettei kerkeä uneksimaan niin;))
Nyt meneillään 32/35, olo on....odottavainen. Toiveet siis korkealla, mutta ne jalat maassa;) Massunippailut alkanu viimeviikonlopulla, väsyttäny on kovin, joka varmaan johtuu vaan laiskuudesta. Aamulämmöt on pysyny siinä +37,2 molemminpuolin. Pikkuhiljaa alkaa jo jännittää omastakin puolesta:) Nyt on saanu jännätä vaan muita...
Mustikka: koitahan vielä pysyä plussaajien puolella, täti selätetään kyllä(jollei nyt niin sitten myöhemmin);)!!!
Tyttö82: Onnea ja lämmin hali!!!Hienoa että saatiin eka plussa, onpa sitä ootettukin=)

Muille zemppiä ja jaksamista taas uuteen viikkoon=)

Kyllä mäkin yritän siellä plussailupuolella sinnitellä, mutten tosiaan uskalla edes toivoa kovasti, kun sitten tulee pettymys. Kyllä se täti vielä tänne pyyhkäisee kai monta kertaa ennenkuin tärppää:) Sulla (Ulpu) vielä muutama päivä ennenkun selviää....ja mullakin kai pari:) Toivottavasti plussaat!! Lämpöjä mä en oo ollenkaan mittaillut, onnellisen tietämättöminä mennään päivä kerrallaan etiä päin;) Kyllähän sitä aina uskaltautuu miettimään millaista olis äitinä olo...Mutta nyt (*ryhdistäytyy*) pitää lähteä kauppaan. Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Onnittelut plussasta!
Meilä elämä jatkuu normaaliin tapaan, tänään kyselin hieman lapsettomuustutkimuksista, mutta niihin pääse vasta kun vuosi on yritetty, joten meilä on vielä n.4-5kk aikaa ja sit voi mennä asiassa eteenpäin, jos ei tärppää? Toivotaan nyt vaan koko sydämestä että ei tarvitsisi siihen ryhtyä ja saisi lapsen ihan luonnollisia reittejä pitkin, mutta ei aina kaikki suju niin onnellisesti, joten oli ihan kiva selvittää tämmöisetkin asiat. Olen joskus kuullut että harjottelu tekee mestarin, joten toivottavasti onnistun tässä erinomaisesti, ja saan jonain päivänä pienen, suloisen, terveen, fiksun ja filmaattisen käärön. ( No kunhan se olisi terve kaikki muu on plussaa =)=)
Hauskaa päivän jatkoa ja toivottavasti saataisiin tähän ketjuun kunnon plussa kuukausi....Peukut pystyyn, kyl se onnistuu

Iltaa kaikille tasapuolisesti!!!

eihän sit' tietystikkää usko et et tärppäis noinkin nopeasti kun tosiaan oli yrittänyt niin vähän aikaa vasta 3kk,mut täl kierrol ajattelinkin että en ajattele asiaa keksin kyllä kaikenlaista muuta tekemistä ja sit rupesin huomaamaan että menkat ovat myöhässä...ajattelin et kyl ne menkat sielt sit tulee,mut testin tehtyä ajattelin et no voisko onni kerrankin suosia minua,en uskonut testiin heti tiestystikkään ja pyysin äitiä tekemään itselle testin et näkis tuleeko sille se haalea viiva,no ei sit tietysti tullu joten nyt rupeaa jotenkin sit tajuamaan sen ihanan tosiasian että vauveli on tulossa:) yöisin on ollut tosi huono olo ja ilatsin,mutta on se sen arvoista!!!! pe sit soittoa terveydenhoitajalle ja varailemaan ekaa neuvola aikaa.meneillä nyt sit 6vko pe alkaa 7 vko.... Zemppiä kaikille yrittäjille,kyllä teilläkin nappaa:)!!!! yritin muuten itse kans lukea eilen tätä sivua mut ei onnistunu,ei löytyny mistään. Pysyn tääl välillä aina teille kirjoittelemassa ja jännäämässä muita:)!!!

Tervetuloa mukaan ewa! Kiva ku tulee uusiaki mukaan. Eikös se niin oo että mitä enemmän täällä on porukkaa mukana, niin sitä suuremmat mahollisuuet meilläkin on saaha niitä plussia tänne:)

Mulla ovis taitaa ajoittua jonnekki ens viikonlopulle...pitää sit olla ahkera!:D En taijakkaa vieläkää ottaa niitä ovistikkuja käyttöön...yritetään vielä ilman niitä:)

Lämmitetään asuntoja muutenkin ku pattereilla:D

Onnea tyttö82!!!! =) *antaa iisoon halin*
Tänne olikin tullut paljon tekstiä sillä välin kun olin poissa kuvioista.
Nii ja tervetuloa Ewa uutena joukkoon!!
Nii se viikonloppu meni että hurahti ja uutta odottamaan. Tilasin sitten netistä sen raskaustesti paketin, jos sille vaikka olis käyttöä jossain vaiheessa.
täältä hävis nekin vähät lumet lopun aikana mitä sato viime viikolla =( ei pääse lumiukkoja tekemään ei...
Ovis alkaa ens viikon alussa, mutta yritystä on ilmassa ollu jo ennen sitäkin =)
Miten on, tuleeko minkäänlaisia oireita ennen menkkoja muita kuin rintojen arkuus esim.? Mulla sellanen mielikuva että se vessahätä olis yks merkki, mut et kuinka aikaseen ne alkais sit näkyä??
Ja onhan se totta että kun sitä raskautta niin toivoo niin mielikuvitus tekee tepposiaan... tulee vaikka minkä maan oireita =)
Plussaonnea kaikille jännääjille tälle viikolle!!

Mulla oli viime kuussa ensikertaa ovis tikut käytössä, näkihän niistä hyvin, milloin oli ns. paras aika, mutta ei siitä plussaa seurannut, mulla on suunilleen samoihin aikoihin ovis, eli viikonloppua odotellaan innolla....
Kiitos kaikille, on mukava olla ketjussanne.
Kivaa kun on joillekki puhua, ja hienoa siinä on se että nämä ihmiset ymmärtävät..... tuun taas kirjottelemaan, kun keksin jotain uutta.

Lumet ne meni ja suli täältäkin viikonloppuna, oli niin piristävää kun oli taas vähän valoisampaa:/ Mulla oli kyllä muuten jotenkin tosi rentouttava viikonloppu vaihteeksi:)

Täällä ootellaan tätsyä kylään, kp28 menossa, en kyllä tiedä ollenkaan kuinka pitkä kierto pitäis olla, mutta kyllä ne tällä viikolla alkaa. Onko sulla Ulpu mikä tilanne? Joko merkkejä menkoista/vauvasta:)? Kohtapuolin kai sullakin pitäis alkaa uus kierto jos on alkaakseen.

Nipsulle, ewalle ja leppikselle (ainakin teille ja kaikille muillekin samassa tilanteessa eläville) hirveesti puuhailuintoa, kun kerran tän viikon jälkeen alkaa olla taas tärkät hetket tulossa;) Eikös vaan?

Kiitoksia:)kyynel vierähti poskelle,kun olen niin onnellinen!!!!
Toivottavasti käyttöä löytyy sille testi paketille,itse ostin vain halpis testit s-marketista 2 kpl 4,75e liuskatestejä siis. Tein myös apteekin raskaustestin joka näytti sit selkeät 2 viivaa eilen se hormooni oli sit noussut:) kiva enää ei tarvitse elää epätietoisuudessa!!! joillakin miehillä ilmeisesti liikkuvat siittiöt hyvin,kun meil tosiaan oli kauheat kiireet molemmilla oviksen aikaan eikä ehditty ""harjoitella"" kun sen kierron aikan kerran:) joten testatkaa huvikseen vaikka oviksien aikaan vähän harvemmin niin voi tärpätä. siks se olikin niin vaikea uskoa et olen raskaana kun tuli sen kiireen keskellä ""harjoiteltua"" kerran. *hymy on korvissa* haleja paljon kaikille yrittäjille!!!!
Mulla oireiksi tuli vatsassa kivut molemmilla puolilla ihan kun joku ois kynällä työntäny alavatsassa, iltasella pahaolo,närästystä ja vatsa sekaisin.oireet alkoivat n.1 p jälkeen odotetun menkkojen alkamis päivän eli silloin oli 30 päivä meneillään. Rinnoissa ei ole mitään kipuja,no ei haittaa kai ne sit jossai vaihees tulee parempi vain mitä myöhemmin:) kaipi se niin on et mielikuvituskin saa oireet tuntumaan lähes ""oikeilta"" ja mitä enemmän lukee oireista sitä varmemmin tuntee ne itse...Mul kyl jotenkin ne vatsan kovat kivut sai tajuamaan et nyt ei ole ihan normaaleja kipuja sekä närästys. Tällä hetkellä oireina on öisin vatsakivut sekä päivisin jonkin verran paha olo kestää joskus aika montakin tuntia.ON NE KAIKKI OIREET SEN ARVOISIA!!! :)
""varmemmin"" löytää niitä itseltäänkin

Itse testasin 5kpl ovis jutskia ja kyl ne näytti suht hyvin päivät,mut sit en edes testannut 2 vikaa kiertoa,joten niistä ainakin mulle ois voinu tulla sellanen ""pakko"" pulla et nyt pitäs ja nyt pitäs-> ihan tunteella ja hyvällä fiilarilla mekin ""harjoiteltiin"" ja sitten se tärppikin tuli:) itse laskin et suht 28-29 p kierto ja kun siltä tuntu et nyt on hyvä hetki kiireiltä niin harjoiteltiin kerran ja onni suosi meitä:)

Turhaat paineet pois ja tehkää fiilarien mukaan niitä ""harjoituksia"" eikä pakkopulla tahdissa. itsel oli eka kerta kun ei ajateltu sen enempää ovista ja tunteella vain ja tärppäshän se:) Zemppiä kaikille joilla on haaveena se oma vauveli ja yritys meneillään!!!

Tärkeätpä hyvinki!:D Mulla kp 10 menossa nyt vissiinki:)
Just kävin tilaamassa nuita ovistestejä...aattelin kuiteski ekaa kertaa nyt kokeilla et tuleeko mulle ees ovista:)

Ei oo oikeen tekemistä...täälläki lumet oli sulanu pois ja nyt taas harmaata:( Tulis äkkiä lunta ihan kunnolla:)

Kova tuuli on ollu parina päivänä, liekkö plussatuulia ku niin riehuu:D

Hellou!!
Kierto loppusuoralla ja Jännittää!!! Saapi nähä tuleeko täti lauantaina kylään, en kyllä meinannu olla sitä oottamassa, vaan nauttimassa ekoista pikkujouluista=)
Olo on varma, mut kuitenkin epävarma....siis että raskaana olisin(kääk!)....tänään juilimista alavatsan molemmin puolin, piti ihan pysähtyä kuuntelemaan(salilla olin pitkääästä aikaa), kun liikkeiden aikana juili ihan kunnolla(siis välillä)Nytkin tuntuu molemmilla sivuilla;)toivottavasti on sitä mitä toivon. Sit hassu juttu...2 yönä peräkkäin oon nähny jotain unta, jossa etin vessaa ja on hirvee pisuhätä...herään ja on sit pakko mennä vessaan. Onkohan muuten raskausoireita vai ihan muita tämmöset kylkipistot...siis pistää molempiin kylkiin samaankohtaan sillontällön???eilen alotti ja taas tuikkii:0?outoa...?Eipä muuta kuin ootellaan..:)

Zemppiä kaikille ja pitäkäähän peukut pystyssä=)...touhuiluintoa;)ewa,nipsu,leppis ym.

mulla alkoi just tollasilla pistoksilla alavatsassa molemmilla puolilla oli kipua ihan tosi kovasti veti,ja nyt onnellisesti masussa kasvaa meidän pikkuinen:) toivotaan että noi kivut sulla johtuu kans siitä,peukut on pystyssä!!!!!

Huomenta, meikäläinen taas aamuvirkkuna:)!! Toivottavasti puhalsi ne leppiksen plussatuulet tänne asti;) Sinne Ulpulle ne taisi ainakin yltää, kuulostaa taas sellaiselta tuo juiliminen että joku siellä mahassa voisi myllertää! Peukut pystyssä täälläkin!Turhaa kai jäisitkään odottelemaan tätiä, eikun pikkujouluihin siitä;) Tätsy kurvaa suoraan meidän pihaan. Siis ei oo vielä tullut, mutta luulempa näin.(*varautuu repun täydeltä ikäviin ylläreihin*) Mukavaa keskiviikkoa teille=)

Hiphei!
Täällä ei niin pirteinä, mutta aamusta nautin kyllä, kun aurinko paistaa ja onpi vielä vapaapäivä:) Kiitti vaan peukuista niitä saa sitten pitää pystyssä viikonloppuun asti;)
Aamulämmöt edelleen koholla(hyväjuttu!) ja vessassa piti taas käydä aamuyöstä....(ei niin kivajuttu)....juilimiset on tosiaan aika uus juttu, viime kierrossa niitä oli eka kerran mut sillon ne oli semmosia nipsuja(nipistyksiä)...nyt siis voipi jo sanoa vihlaisuiksi. Jalat maassa, mutta pää jo taivaissa, apua...;)
Mustikkaa:)..vielä on toivoa, vaikka ihan hyvä varautua pahimpaa....niin pitää itekin tehä(*suuntaa vessaan tarkistamaan sidetilannetta->onhan niitä,huh;)*)

Eikun päivänjatkoja, toivottavasti aurinko paistelee muillekin=)

toivotaan nyt ulpu että tuo jutskailu on sitä mitä epäilet, eli siis vauvahommia =)))
Mulla taitaa flunssa alkaa painamaan päälle, olo on ihan hirvee. Joka paikkaa juilii ja räkä valuu.... =( ei yhtään kiva juttu! No, kuumeen kanssa se sitten tulee jos on tullakseen ja sitten joutuu saikulle... Saapahan olla oman hauvavauvan kanssa enemmän kotona. =) Ukkokin on tämän viikkoo saikulla. on poskiontelontulehdusta ja angiinan alkua, että näin...
Ja voit olla varma Ulpu että touhuiluintoa riittää, jos ei minun puolelta niinkään niin ukon puolelta kyllä ;D

Maalasin sitte kaks taulua tänään ni saa neki seinälle:) Mitä te muuten harrastatte? Mä maalaan öljyväreillä niin usein ku aikaa on ja tykkään maalauksesta ihan hulluna:D Unohtuu ne vauvahaaveet ja turhat panikoinnit vähäksi aikaa ku uppoutuu maalaamiseen:)

Viikonloppua odotellen;)

Huh, sain yhden kouluhomman tehtyä (menihän siinä jotain 45min!)! Poikkesin vain vastaamaan leppiksen galluppiin: lenkkeily raittiissa uloilmassa (niin usein kuin jaksaa ja kerkiää netin ääreltä veke) sopii parhaiten opiskelijabudjettiin. Niitä hurjia salikorttimarsuja en viitsi enää maksaa, kun jos sitten ei kerkiäkkään käydä ""koko rahalla"" niin rahat menee kankkulan kaivoon ja vielä ressin saa kaupan päälle kun harmittaa...Ois ihanaa piirtää tai maalailla, mutta kun ei sitä taitoa oo suotu, niin se ei oo kyllä kelleen kovin nautinnollista!? Olen siis tyytynyt taapertamaan luonnossa ja ihailemaan maisemia;)

Vielä on vältytty tädiltä, mutta reppu edelleen hyvin varusteltuna;) Tänään siis kp30, luulis jo menkkojen alkavan kohta..pillereiden jälkeen ei tietty tiedä kuinka pitkä kierto on oikeesti. Maha ja tissit pinkeenä, mutta nämähän voivat olla yhtälailla menkkaoireita kuin raskausoireitakin. En uskalla mitään toivoa.

Ulpu, kuinkas teillä päin? Sulla oli selvää juilimista massussa, vieläkö vihloo?

Onpa taas viikko hujahtanut nopeasti, nyt jo torstai!! Siitä on jo viikko kun tsemppasin täällä kaikkia jaksamaan vielä perjantain! Jännä viikonloppu tulossa, kun monilla lähestyy ovikset ja me Ulpun kanssa jännätään menkkojen tuloa. Peukutetaan kaikkien puolesta niin päästään joukolla odottajien puolelle;) tosi realistista...!

Mulla harrastuksena on käsityöt,sain mummoltani jokunen kesä sitten kuhean kasan lankoja ja ohjeita ja silloin tulikin tehtyä n20 paria suloisia vauvan tossuja kesän aikana. Istuin hiekkalaatikolla nautin läämöstä ja kutomisesta:) kiva kesä oli. Nyt sitten olen tehnyt urakalla usean vuoden villasukkia. Katselin juuri tossa tehtyjä käsitöitäni ja viime vuonna tein 2 makuupussia vauvoille ja testattiin sitä serkun hoitolapsella joka oli silloin n5kk ...ja nyt sit laskeskelin että se oma pikkuinen olisikin just sopivasti sen verran silloin talviaikaan elikkä käyttöä tulisi,makuupussi on tosi suloinen huppu jossa tupsu päässä sekä hihat jotka pystytään kiristämään ja vetskari on edessä. Innolla odotan tosiaan kun saan käyttää pikkuisella oma tekemiä käsitöitä eipähän tarvi kalliilla ostaaa,kun villapaidatkin voi ite tehdä telkkaria katsoessa. Tulipahan taas tätä tekstiä,huh huh. Varasin eilen neuvola ajan 22.11 sain ajan ja ultra itsenäisyyspäivän jälkeen:) Zemppiä vaan kaikille ja lähetetään pikana se täti teidänkin luota siis ennen kun ehtii kyläilemään vaikka nyt sinne kiinaaan,eikö se olis sopivan kaukana:)!!!

Huomenta;)

Vielä vihloo...eilen ihan niin, että sattu, tänään aika hentosesti alottanu..kuullostellaan:) Eilen tuli yllätyksen poikanen eli (tosi vaaleeta) ruuskeeta vuotoa sen verran, että sen pöksyistä huomas:/ Tänään en oo vielä moista huomannu, muttamutta vähän pelottaa, kun menkat aina alkaa tuollasella ruskeella(tummemmalla) tuhrulla ja kestää pari päivää enneku kunnon vuoto alkaa...hhmm, pistää vähän vakavaks!!!
Nännit on eilisestä herkistyny ja oon huomannu ihmeellistä kipuherkkyyttä tän viikkoo. Eli ei tartte kun vähän kolauttaa itteesä, ni jo pomppii tasajalkaa ja sattuu ihan sikana!mikä lie..? Lämmöt on vielä koholla, +37,4 ja väsyttää...

Hyvin oot Mustikka välttyny tädiltä, piä toi loppuun asti, niin juhlitaan sit yhteisiä plussia(toivoo Kovasti!!!)
Nipsulla kans hyvä meno;)!!!

leppis kyseli harrastuksia...hmm..ulkona liikun sen verta kun kerkeen ja jaksan, nyt on menny ihan hyötyliikunnan puolelle, kun tuolla puutarhassa on vielä haravoimista:) Salilla oon kans käyny(yrittäny kovasti)+jumpissa. Työmatkat pyöräilen(yht. 12km) ja nyt oon haavellu jatkavani ratsastusharrastusta, joka loppui n.3-4 vuotta sitten=)
Tulipa taas stoori;) Mutta ihanaa kun vloppu lähestyy huimaa vauhtia ja pääsee pikkujoulunviettoon:) Mukavaa torstaipäivää!!!

Toivotaan että täti pysyy poissa sun ja ulpun luota!!!!! lopetin itse kesäkuun alus pillerit 9 v käytön jälkeen ja kierrot oli sit 28 31 29 29 ja sit pikkuinen nyt onkin tuloillaan,et mul ainakin oli aika tasaiset kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen,en voinut kyl uskoa et noinkin nopeasti tärppää,mut ihanaa se oli nähdä ne 2 viivaa. Zemppiä vaan teille ja peukkuja pidellään täälläkin päin teidän puolesta,joo kyl ois kiva saada odottajien puoli tukkoon tästä ketjusta!!!!

Ihanaa! Mulla alkoi viikonloppu kun huominen on jo vapaapäivä! Onko sulla Ulpu nyt kp35/35 vai oonko mennyt laskuissa sekaisin? Toivottavasti se vuoto jää tuollaiseksi vaaleaksi, koska saattaahan raskaanakin jotain vuotoa olla silloin kun menkkojen pitäis alkaa. Pidä se täti vaan loitolla! Mulla ei vielä oo mitään merkkejä ei-toivotuista kyläilijöistä, mutta vielä se saattaa yllättää:/

Meinasin kysyä teidän viikonloppusuunnitelmia mutta muistin että aika monella taitaa olla ahkera touhuaminen mielessä;) Ja Ulpulla pikkujoulut=) Me ollaan ihan kotona, ei siis mitään reissua tiedossa. Nähdään kavereita ja ulkoillaan (jos on ollenkaan nätti sää) ja sitten niitä pakollisia koulujuttuja. Perustylsää, mutta rentouttavaa:)

Yhteistyössä