vauvahaaveita 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sitä tyttö82 komentoa makuuhuoneen puolelle tartte niin ""vakavasti"" ottaa että sit touhutaan niin ahkerasti ettei ehi tänne kirjotella=)
Mitä kaikille kuuluu tänäpäivänä? Onko tullu plussia vai missä mennään?
Mä täällä jännään et tuleeko täti jouluksi tänne...:)
Kirjotelkaa kuulumisia ku kiireiltänne ehitte:D

Moikka pitkästä aikaa!!!!! Ja heti peukut pystyyn ewalle ja vauvelille, että kaikki menee hyvin=)

Vähän kuivui tämä keskustelu kokoon, kun plussa aalto tulvahti tänne ja kaikki painelivat odottajiin (mikä on tietysti hieno juttu!), mutta jospa tämä tästä taas piristyisi:) Leppiksellekin peukkuja, toivotaan että saatte maailman ihanimman joululahjan (plussan)! Mulla on nyt menossa kp42!Tein keskiviikkona päivällä testin, kun ajattelin että viikon kun on menkat myöhässä niin luulisi jo näkyvän vaikka mihinkä aikaan päivästä. Mutta mitään ei näyttänyt, tietenkään. Piänee tehdä kohtapuolin uusi testi AAMULLA jos ei ala menkkoja kuulua. Tai sitten painella lääkäriin kun kierto näin venähti.. Miten on? Pitäisikö viikon jälkeen näkyä jo päivällä plussa, jos olisi raskaana?Tietty jos ovis on tapahtunut myöhempään kuin normaalisti.. Laskin sen n. viikon viime kierron mukaan (33päivää), mutta vielähän nämä kierrot voivat heitellä. Ja koska kannattaisi uudelleen testata?

Mukavaa talvipäivää ja joulun odotusta kaikille, uusille ja vanhoille keskustelijoille! Rohkeasti vain mukaan kaikki!!!!

mustikka:Ei mullakaan heti näyttänyt, joten älä menetä vielä toivoasi. Ensimmäisen kerran näin erittäin haaleeta plussa 1,5 viikkoa siitä kun menkkojen piti alkaa, joillekki tämä raskaushormooni ei ole heti niin vahvana. Joten pidän peukkuja. Odottele vielä ja tee testi uudestaan joskus ens viikon puol välissä. Yritä olla rauhallinen ja nauttia elämästäsi. Lääkäriin kerkee mennä... Toivotaan että kaikki on hyvin.
Leppis: Missä vaiheessa oot menossa? JOko ruvetaan jänskäämään?

Heips! Ja mustikalle heti peukut niin hanakasti pystyssä ettei muuta voi ees tehä!:) ja ewalle myös siitä että kaikki sujuis hyvin.
Mulla on menossa nyt kp 27/30. En oo ihan varma tosta kierron pituudesta mut se on nyt pikkuhiljaa tasaantunu ja luulen et se on noin:) Ei siis ehkä vielä oo aihetta jännätä..:) Tässä kierrossa en oo kyllä pahemmin laskenu ovista tai muutenkaan ajatellu mitään siihen liittyvää...peuhannu oon kuiteski:) Kyllähän sitä aina ihan pikkiriikkisen toivoo tuolla päänupissa, mut ei mitään paineita mulla oo tän asian suhteen.
Mukavaa joulunodotusta kaikille! Ja joululahjaksi paljon plussatuulia!!
Siskolla on muuten tänään laskettu aika!!=)

Moro!!! No ite tein testin kun laskin että kierto on noin 28-29 niin kierto sil kertaa veny sinne kp 35 asti niin testissä näky sit haalea toinen viiva,mut se on kuulema tosi yksilöllistä miten se hormoni nousee,varmistin sit tyyliin viikon päästä uuden testin jossa selkeät viivat ja ehti se äiti tehdä kans 1 viivan testin eli siinä kyl varmuus tuli esille. Toivottavasti siis sinne pamahtaa ne plussapallerot sullakin:) itel ihan hyvin menee välillä tosi huono olo,mut syömällä se sit lähtee paranemaan. ens viikolla on se ultrakin innolla odotan sitä jo kuinka paljon duracel on kasvanut!! sydän ainakin lyö hurjasti ja kaikki hyvin 166 oli vauvelin syke tos to kun lääkäril kävin.testeissähän lukee te joku 2päivää kantsii pitää välitä ennen kun seuraavan testin tekee. Eli kyllä su varmasti pitäs jo se haalea viiva näkyä.

Kiitos kannustuksista! Mutta elkäähän nyt vielä innostuko, kiertohan voi hurjasti heitellä muutaman kk:n pillereiden lopetuksen jälkeen. En uskalla toivoa mitään..

Tää kierto meni kyllä niin muissa maailmoissa kuin vauvahaaveissa, kun olitiin juuri reissussa puolivälin aikoihin ja jotain kp16 päästiin kotiin. Ettei ainakaan liioitellun aikaisin hommailtu!? Ja koulussa oli tenttejä ja vaikka mitä niin en kerennyt paljoa ajattelemaan. Kp 33:n aikoihin kun menkkoja odottelin, meillä oli muutaman päivän vieraita, jonka jälkeen taas itse lähdettiin reissuun. Kun viikko alkoi olemaan oletetusta alkamispäivästä niin havahduin että jokohan pitäisi testata:)

Odottelenpa vielä pari päivää ennen testiä, niin ei sitten pety jos ne menkat tuleekin:)

Joko te ewa ja tyttö82 olette tottuneet ajatukseen että teille tulee vauva??

Mustikka: Pahoitteluni, parempi onni ens kierrossa.
Multa kysyttiin että olenko jo tottunut ajatukseen että vauva on tulossa?
Tohon on vaikeeta vastata, Toisaaltaan oon ollut valmiina siihen koko ajan, pelkka ajatuskin siitä on aivan ihana ja uskomaton. Toisaaltaan oon yhen keskenmenon jo kokenut joten ei kannata ikinä olla liian varma, ja pelkään enemmän kuin mitään että joudun menettämään tämänkin, yritän parhaani, olla onnellinen ja nauttia tästä, mutta takaraivossa on silti pelko pahimmasta...vastasinkohan ollenkaan kysymykseen....?

Joo kyllä tuo ihana ajatus on sisäistetty hyvin:) kun tuo alku on sujunut hyvin niin uskon kyllä että mitään hätää ei tule,menossa siis nyt 12+2.Ultran jälkeen oli ihana tunne,kun todella näki että pikku duracel se siellä heilutteli niin vimmatusti käsiä ja jalkojaan:) eihän sitä ennen periaatteessa voinu tietää varmuudella et onko siellä mitään edes..lääkäri käynnillä oli mukava kuulla ,kun vauvelin sydän löi hurjaa vauhtia tietää että kaikki on hyvin:)!!!!mä ite lopetin pillerit kesäkuus sit kp oli 28 29 31 29 ja sit jäikin pois...et peukkuja sulle pidetään kovasti ja ""revitään"" sua kovasti jo hihasta sinne odottajien puolelle!!!!

mustikka: Voi harmi! Sysää se täti nopeesti pois sun luota ni pääset taas yrittään. Älä välttämättä kuiteskaa mulle sitä tänne viskaa...Mut saa nähä ollaanko sitä molemmat taas ens kuussa täällä jännäämässä uudestaan:) Parempaa ensi vuotta!

Ihana ku teillä ewa ja tyttä 82 on asiat kuiteski niin hyvin nyt. Me mustikan kans vielä odotetaan sitä tärppiä:)

Zemppiä kaikille niin yritykseen kuin odotukseenkin!=)Ihana ku joulu tulee, ei jaksa ressata mistään!:)

Hei!

Täällä olis yks haaveilija lisää! Nyt vasta eka yrityskierto. Kp 20/30-32. Saa nähä miten käy, kovasti on ainakin yritystä ollu... Oon jättäny pillerit pois jo yli puoli vuotta sitten, mutta nyt vasta ollaan päätetty tehä jotain tälle vauvakuumeelle! :)

Moikka Sara!

Kiva saada uusia haaveilijoita joukkoon, kun meitä on jäljellä enää leppis ja minä, kaikki muut jo plussanneet! Teidän tilanne näyttää sikäli paremmalta kuin meidän, kun jo reilut puoli vuotta on pillerit olleet pois kuvioista. Puhtaalta pöydältä pääsitte aloittamaan;) Meillä voi vielä vaikuttaa nuo pirulaiset, kun vasta muutama normaali kierto on takana:/ Vaikka normaaliksiko tuota edellistä voi kutsua kun 41 päivää saatiin odotella tätsyä!!!

Mistä päin muuten olet, jos saa udella? Ja mitä vuosimallia? Kiva aina tietää vähän että millaista porukkaa täällä pyörii:)

Rauhallista joulun odotusta!

Ainiin, leppis, onko sulla jotain uutisia???? Testituloksia tai terkkuja tädiltä;D?

Oon pohjanmaalta ja 24v. Mites te? Luin kyllä tätä viestiketjua, mutta ootte tainu jo aikasemmin ""tutustua"".

Toivon tosiaan, että tuo auttaa, ku oon ollu ilman pillereitä jo pitemmän aikaa. Mulla on sellainen tunne, että kyllä se on tärpänny nyt heti (toivottavasti ei pelkkää toiveajattelua). Mutta jännä ku mulla ei oo moneen vuoteen ollu flunssaa ja nyt meinaa vähän olla. Jostain luin, että vastustuskyky laskee (alku?)raskauden aikana ja jotenkin sitä vaa kuvittelee, että kyllä sitä täytyy olla raskaana!

Positiivisella ajattelulla pääsee aika pitkälle, toivottavasti ihan plussaan asti! :)

Kiva ,kun tähän ketjuun on tullut uusia haaveilijoita,kun tosiaan paljon on ne plussapallerot täyttäneet tätä ketjua:) itse taisin kirjoitella jokusen pari vkoa ja sit teinkin plussa testin tai jotain ,tais muuten olla tän ketjun eka plussa,mutta ei muuta kun onnea yritykseen ja mukavaa joulun odotusta:)!!!

Tosiaanki tervetuloa tänne mukaan Sara!=) Mä oon 20 ja mies 21. Yritystä takana huomenna tasan seittemän kuukautta...:) Ja yhä jaksetaan yrittää!:)

Mustikka: Tosiaanki terkkuja, täti tuli kyläileen viikoksi mun luo maanantaina:D Mut ei se mitään, ehkä sit ens kuussa tärppäis!=) Mulla menossa siis kp 3. Mites sielläpäin?

Mulla ois sellanen kysymys, että ku tuo kp ois mulla esim maanantaina ollu 29, mut sit täti tuli kylään, ni tarkottaako se sitä et mulla oli viime kuussa kp 28 vai 29? ku maanantai oli siis taas kp 1...Ottaa tuostaki nyt selvää mut en paremmin osaa sanoa!:D

leppis: Mulla on juuri tuo samainen pulma! Oon ajatellut että sen täytyy olla juuri noin, että jos täti tulisi silloin kun on on menossa 29. päivä, niin se vaihtuu kp 1:ksi. Eli kierto olisi 28 pv. Korjatkaa paremmin tietävät jos meni metsään:)

Sara: Minäkin oon 20v. ja mies 23. Kihloissa ollaan ja asutaan Pirkanmaalla. Aloitin syksyllä amkissa opiskelemaan hoitoalaa. Jätettiin pillerit pois elokuussa ja käytettiin muita keinoja vähän aikaa. Syyskuussa jätettiin kaikki pois, nyt vasta muutama ""normaali"" kierto takana. Vieläkin odotellaan että asettuisi kierrot säännöllisiksi. Viime hurjan pitkän kierron jälkeen (41pv?) tuntuu kyllä vähän toivottomalta tuo säännöllistyminen(?!):/

Mun äiti on kyllä toiveikas tän projektin suhteen, kun se sanoi että ""enpäs muuten tuokaan niitä testejä enää (saa siis töistä ilmaiseksi) kun ensi kerralla se tärppää!"". Just. No minusta kyllä tuntuu että tässä tulee kestämään vielä pitkään ennenkuin mitään tapahtuu. Enkä enää oikein uskalla testatakaan ennenkuin on 3 viikkoa menkat myöhässä kun sain nytkin odotella yli viikon tätiä ja kerkesin turhaan testata negan.

Nyt siis kp6 ja täti meni tiehensä:) Mulla on tää viikko ollut jo lomaa ja tänään tulee toinen puolikas perässä tänne etelään (Suomen kartalla siis edelleen!) joulun viettoon:) Ikävä on jo kova!! Ja into vauvapuuhiin;)

Tsiisus mikä roomaani;D

Niin, mitenkähän se ois tuon kp-jutun kaa. Kyllä mäkin oon ymmärtäny sen samoin ku tekin, kp 1 on sillon ku vuoto alkaa eli kierto olis sillon 28 pv. Mutta jossain oli kyllä, että kierto alkaa alusta vasta ku vuoto on vähän runsaampaa eli ei siis mitään pikku tihuttelua...

Eilen just kävi yks kaveri esittelemäs mahaansa, huhtikuussa ois heille pikkuinen tulossa. Voi että ku taas tuli niin kova kuume! Oli se masu niin hieno näky! Miten sitä malttaa oottaa vielä ties kuinka kauan?!

Harmittaa tosi kovasti että on lykänny sitä lapsen hankintaa näinkin kauan. Mulla kuitenki vakituinen työ ollu jo useamman vuoden, kävin amk:n enkä enää aio jatkaa opintoja. Meillä on omakotitaloki ollu jo pari vuotta. Sanoin aina miehelle, että heti ku saan vakituisen työn, niin meille tulee kyllä vauva, mutta jostain syystä ollaan vaa lykätty sitä ja nyt se sitten iski tämä vauvakuume vieläkin kovempana ku aikaisemmin!

Tervehdys pitkästä aikaa:)Täälläpä on joukko käyny vähiin?!kuullostaa siis hyvältä, mutta ottaa oman aikansa, elkäähän stressatko Leppis, Mustikka ja Sara , vaan nauttikaa joulunajasta=)
Omalla kohalla tuntuu, ettei oo kerenny elää muuta elämää kun työtä työtä vaan, sit ku pääsee kotiin, ni on ihan sippi, vaikkei noita tunteja tuukaan viikossa hirveesti. Toisaalta tää alkuraskausaika on menny hirveetä vauhtia, siis kun mitään konkreettista ei näy tai välttämättä ees tunnu. Pahoinvointia varsinaista ei oo(onnex) ollu ja eilen kuulin sydänäänet ekakerran, mikä oli kokemus sinänsä ja todistus, että siellä oikeesti on elämää, tuolla massun uumenissa, mutta sekin oli niin nopean tuntunen toimitus, ettei sitä kerenny sulattelemaan...hoh, ehkä tää joulunalusaika kiireineen tekee tehtävänsä ja on ihan sekasin..No onnex kaikki on menny tähän asti hyvin!!

kaikille Mukavan rauhaisat Joulut, nauttikaa nauttikaa=)

Vauhdikasta Joulua!
Jouluruokia yritän tehdä, mutta nämä hajut tekevät sitten niin pahaa, kun paha voi vaan tehä... En oikeesti halua haistaa enään mitään, oispa ny nenä ees tukossa, niin kestäis olla keittiössä 10 minuttia pidempään.
Joulu ilman gravi/ savulohta, voi et voi olla elämä ikävää...
Toivotaan että ette tekään saisi syödä, eli plussa onnea!

Nostetaanpas meitä vähän:)

Kaikki ovat ilmeisesti vielä joulun vietossa kun täällä on näin rauhallista, vai missä te ootte? Tuliko kivoja paketteja?

Meillä oli lahjaton joulu, mutta mukavaa oli silti perheen kanssa syödä ja pelailla pelejä:) Vielä 2 viikkoa lomaa (lue: tenttiin lukemista) ja sitten vasta alkaa arki, ihanaa!

Sitten vauvapuuhista: (oottakaas kun pitää äkkiä laskea...hmm..) kp11 menossa meillä! Pitänee siis kai loppuviikkoa kohti paneutua vähän ahkerammin vauvapuuhiin! Mutta hitostako sitä taas tietää koska täällä edes ovistellaan kun nuo kierrot ei ainakaan anna minkäänlaista osviittaa! Ja tikuista saan luultavasti stressiä:) Pitää vissiin tarkkailla limoja tai jotain..

Joku muuten kyseli greippimehuista jonkin aikaa sitten. Meillä kun on poppakonstit käytössä;->!? Se on sitäpaitsi tosi hyvän makuista ja plussaa se vain on jos siitä jotain apua olisi oviksien bongaamisessa ja vauvelin kiinnittymisessä äiskään:)

Kirjoitelkaahan!

Hei,

olen kohta kolmekymppinen kuumeilija eteläisestä Suomesta. Luin viestejä läpi ja oli hauska huomata, miten se muillakin pistää ajatuksia ja päätä sekaisin tuo odottelu ja tsemppailu. meillä on enempi ja vähempi yritystä takana noin 7 kuukautta. Elämäntilanteet ja työt muuttuneet molemmilla rankasti, joten tuntuu että tuohon 7 kuukauteen liittyy muutenkin turhan paljon stressiä ja kiirettä. Muutama kierto on mennyt kiireen takia ""hukkaan"", mutta ei voi olla jo välillä huolestumatta, että missä vois olla vikaa? Ehkei vielä saisi vaipua synkkiin ajatuksiin. Olisin kyllä valmis jo ""poppakonsteihin"" tms. Täysin normaalisti ja luomuna ollaan menty. Tikut ajattelin nyt kokeilla, kun se pirhanan täti tuli tännekin. Erilaisilla laskureilla on optimipäiviä laskettu ja kierto on tosi säännöllinen.
Mitäs kaikkia kotikonsteja sitä olisi tarjolla?? kertokaa ihmeessä. Ja missä vaiheessa teidän mielestänne on aika kääntyä lääkärin puoleen? onko se se vuosi odoteltava?

Yhteistyössä