Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Minmie-79
Ti 21.9.

Heituli ------------- 6/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------23/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------28/28-29--------------10----------------Esikoinen
Tiili-85---------------16/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------32/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------25/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie-------------20/27-32-------------- 29----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------17/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona....................

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Mäolin eilen ihan varma, et alkaa olla tädin aika, kunnes poikkesin täällä ja totesin kierron olevan vasta tossa pisteessä. Vielä siis viikon verran tai ylikin... Oli vaan niin täti-olo suklaanhimoineen päivineen, et piti jo tarkistaa töissä, et onhan mulla suojia mukana...

Strssiä se todennäkösesti vaan olikin, kun hain sitä uutta työpaikkaa joka vastais mun suoritettuja koulutuksia ja sen haku loppui viime perjantaina, niin nyt odotan jotain tietoa siitä... Kovasti oon koittanu itseäni rauhotella ja toppuutella elättelemästä liikoja toiveita, kun työpaikka on kuitenkin aika hieno ja vaativat varmasti hommansa osaavaa työntekijää ja mä oon kuitenkin vasta valmistunut. Mut jos ja kun pääsis edes haastatteluun esittelemään portfolioita ja osaamistaan niiden myötä.
 
heho
Pe 24.9.

Heituli ------------- 9/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------26/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------3/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------19/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------35/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------28/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie-------------23/27-32-------------- 29----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------20/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................

Ja uuteen kuukauteen! Olin niin kiireinen etta en edes kerennyt tulla surulliseksi. Lycka Till muille!
 
lele86
Su 26.9.

Heituli ------------- 11/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------28/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------5/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------21/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------37/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------30/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie-------------25/27-32-------------- 29----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------22/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................
 
Minmie-79
Tätiä odotellessa...

Aina sitä vaan löytää oireenkin poikasta, vaikkei juurikaan oo uskoa mokomaan. Tietää tädin olevan tulossa, vaikka onkin ollut ihan reiluja repäisykipuja yskiessä, kun päällä on taas aika mojova flunssa.
Siinäpä ne oireet oikeestaan olikin :D

Tää tauti on vieny tehokkaasti haju- ja makuaistin ja joka paikkaan särkee ja kolottaa.
 
Hapu
Moi! Täällä etsii pikkukakkosen yrittäjä aktiivista ryhmää! Meillä on 9kk esikoinen ja ollaan nyt n. 5 kiertoa oltu ilman ehkäsyä (siis imetystä!). Noh, nyt sitten menkat jo kohta 2vk myöhässä, mutta jo 4 testiä on antanut negan! En luovu toivosta, ennen kuin menkat tulevat =)
 
tiili-85
Ti 28.9.

Heituli ------------- 13/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------30/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------7/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------23/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------39/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------32/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie-------------27/27-32-------------- 29----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------24/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................




Heippa kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille haaveilijoille :)

Olen pitänyt hiukan matalaa profiilia tässä jo jonkin aikaa. Syynä tähän on ollut sairastuminen ja siitä palautuminen sekä sen seurauksien miettiminen.

Jokin aika sitten vihlovien alavatsakipujen vuoksi hakeuduin lääkäriin ja jouduinkin sairaalaan osastohoitoon. Ikinä en ole ollut niin kipeä kuin silloin...kipu jota ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään. Sairastin sisäsynnytintulehduksen (PID), jonka aiheuttajaa en tiedä vielä tänäpäivänäkään ja tuskin tulee koskaan selviämään. Verikokeita multa otettiin enemmän kuin ikinä on otettu. Kuitenkin kyseessä oli gynekologinen, jonkin bakteerin aiheuttama, tulehdustila. Hieman paska olo jäi siitä sairaala visiitistä, kun siellä epäilivät aiheuttajan olevan klamydia + asenne oli myös sen mukainen. Itse olin kuitenkin 99% varma ettei mulla ole mitään sukupuolitautia ja niinhän se olikin, että sukupuolitautitestit näytti negaa *siitäs saitte*. Hoitona jokatapauksessa sain kahta eri antibiottia; sairaalassa tiputtivat suoraan suoneen ja kotiuduttua vielä parin viikon satsi suun kautta. Lääkärin mukaan sairastamiseni ei vaikuta raskautumiseen, vaikka itsellä on nyt sellainen tunne että näinköhän vaikuttaa... tai mistä sitä ainakaan voi tietää :S

Antibiottikuurien loputtua sain vielä hiivatulehduksen ja siinähän sitä oli taas seuraava hoidon aihe. Nyt kuitenkin näyttäisi jo valoisammalta tai voiskos sanoa että terveempään suuntaan ollaan menossa :) Ihan tarpeeksi vastoinkäymistä tämän lapsettomuus asian kanssa ja sitten vielä tällästä tähän kaiken kukkuraksi. Saa vaan pelätä, että mitähän seuraavaksi.

Toivotaan nyt vihdoin, prkl, tärppejä tänne jokaikiselle. Tsemppiä ja jaksamista syksyyn.
 
Minmie-79
Ke 29.9.

Heituli ------------- 14/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------31/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------8/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------24/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------40/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------33/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------1/27-32-------------- 30----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------25/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................


Tervetuloa Hapu, jos vielä kiinnostaa roikkua mukana, kun tää ketju on viime aikoina jonkin verran hiljentynyt... Jos oot mukana, niin lisäile itses listalle, ensin siis nimi, sitten menossa oleva kiertopäivä/kierron pituus, yrityskierto ja lopuksi monennestako lapsesta haaveilet...

Täti tulla tupsahti tänne. Ihan odotetusti. Eilen kävin työhaastattelussa ja nyt jännäilen sen tulosta... Hiukan eilen pohditutti, et jos nyt ois napsahtanu, niin ois kyl ollu mahdollisimman huonoon väliin. Tietysti olisin joutunu sanomaan kiitos ei uudelle työlle, jos oisin sen paikan saanut, mutta nyt ei siis tarvi sitäkään murehtia.

Ja Tiilille voimia tollasen sairastelun jälkeen! Pääasia kaikesta huolimatta on, että syy löytyi mokomaan kipuiluun ja se saatiin hoidettua, vaikkakin epäilvät sitä klamydiaa... Ei sellasesta silti kuuluis saada mitään huonompaa/tylympää kohtelua, voihan se tarttua sellaiseenkin ihmiseen, jolla ei pitäis olla huolta... Esim, puoliso on käynyt vieraissa saamassa taudin jonka sitten siirtää myös pettämälleen toiselle puolisolle... (itsellä käynyt näin joskus... saaliina kondylooma joka oli oireettomana minulla todella pitkään, yli vuoden, jolloin suhdekin oli jo ehtinyt päättyä ja pettämiset selvitä...)
 
lele86
La 2.10

Heituli ------------- 17/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------1/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------11/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------27/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------43/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------36/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------4/27-32-------------- 30----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------28/26-32----------------1----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................

Hei vaihdelkaa jos tuli sotkuja noihin.. oli taas hetki edellisestä päivityksestä..
Täällä päästiin uuteen kiertoon.. täti tuli yöllä kylään... ainut harmi vaan on se et sen seurantaultran pitäis olla kp 8 ja se sattuu nyt sitten viikonlopulle... eli en tiedä miten tarkkoja sen kanssa ollaan kun se hoitaja viimeks painotti sitä että kp 8 pitää olla.. toivotaan ettei nyt tän takia taas mene yksi kuukaus sivusuun.. tässä kuussa aion syödä nyt myös viimeiset clomit pitkään aikaan elllei sitten lääkäri toisin määrää ja ole tällä kertaa parempia tuloksia kuin viimeksi.. muuten mulle riittää jo nää vatsakrampit ja yöhikoilut...
Mites me saatais tästä herätettyä henkiin taas se aktiivinen ryhmä? :) Taitaa olla alkusyksyn kiireitä vähän kaikilla...?
Kertokaas te hiljaisetkin (jotka toivottavasti siellä edes taustailette) jotain...
Myrtti ja butterfly tilannepäivitys??

Tiili: aika ikävää käytöstä ollut sairaalan henkilökunnalla.. :(
Ketään hoidossa olevaa ei pitäisi "tuomita" kohtelemalla eri tavalla oli syy sairaalassa oloon mikä tahansa..

Minmie: Peukut pystyssä täällä että saisit sen työpaikan!

Hapu: tervetuloa joukkoon, eiköhän me saada kohta eloa taas tänne, joten liity ihmeessä ketjuun :)
 
titi-uu
La 2.10

Heituli ------------- 17/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86---------------1/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho----------------11/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------27/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------43/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------36/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------4/27-32-------------- 30----------------Pikkukakkonen
titi-uu--------------3/26-32----------------2----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................

Hapu: tervetuloa, minäkin uskaltauduin joukkoon ihan vastikään enkä kyllä montaakaan viestiä ole vielä ennättäny tänne kirjoitella. Totuttelua tämä on minulta ainakin, mutta kiva on päästä vaihtaan ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Että mukaan vaan!

Tiili: Ikävää kohtelua tosiaan sairaalassa.. Pistää miettimään, että onko kohtelu lienee samanlaista ylipäänsä kun esim. ylipainosta, tupakoinnista, alkoholista, piittaamattomasta hammashuollosta, likkumattomuudesta yms. johtuvat sairaudethan on kaikki myös "itseaiheutettuja". Hmph. Onneksi olet jo paranemaan päin, toivotaan että harmitusten sijaan tulee nyt jatkossa sitten roppakaupalla iloisia asioita!

).( Hiljaiseloa on mun osalta ollut hetken, menkatkin kerkesi alkaa tuossa pari päivää sitten (päivitin siis omalta osaltani listaa). Ja ihan ajallaan ne tuli, vaikka tuntui että oli kaikenlaista haahuilua.. Sairaana olen nyt minäkin, kuume nousi olikohan toissayönä. Nyt on jo onneksi parempi olo kuin eilen, että lienee se tästä. Juuri saapui mulle postissa kasa raskaustestejä, toivotaan että niille tulisi tässä käyttöä ;)

Jokin aika sitten oltiin lastenkutsuilla ja sielä multa taas kyseltiin lapsiasioita. Oikeestaan se on aika huvittavaa, miten rennosti noinki henkilökohtaista asiaa kysellään, tosin aika tuttujahan ne on jotka kysyy ja ihan hyväntahtoisesti. Miehen kanssa siinä vilkuiltin toisiamme ja naureskeltin, että tulee jos on tullakseen. Ja sehän on totuuskin, tosin "tosissaan yrittämisen" ja "tulee jos on tullakseen" ajattelun ero on oikeestaan lopulta aika hiuksenhieno. Taikka en minä tiedä, mutta tuntuu, että väkisin kai sitä kuulostelee kuitenkin itseään ja odottaa, jännittää, pelkää, iloitsee, yritti sitten ihan tosissaan tai ei.
 
titi-uu
On se hassua kun on sairaana niin sitä onkin yhtäkkiä aikaa vaan seikkailla netissä ja pohtia asioita ja olla jouten.. Ja tässä muutakaan tekemistä ole niin kirjoittelenpa aikani kuluksi.

Pari asiaa on joita oon pohtinut tässä viimeaikoina. Ekaksi se, miten hämmentävää on huomata tuoreiden vanhempien jonkinlainen tarve "pistää paremmaksi". Olen toisinaan päässy seuraamaan tuoreiden äitien keskusteluja (ja siis tässä tosiaan äitien, isien kanssa on tullu puhuttua enemmänki autoista ja muista) ja joo, he kyllä kuuntelevat mielellään toistensa juttuja ja kertomuksia, mutta kun juttu on kerrottu loppuun, siihen vastataan kertomalla miten meillä asia on. Ei siinä mitään pahaa, mutta olen pohtinut eivätkö he huomaa itse, että keskustelu on varsin sävyttynyt siihen suuntaan, että aina on pistettävä paremmaksi.. Sivusta kun sitä seuraa, tuntuu jotenkin hölmöltä, tulee mieleen jonkinlainen kilpavarustelu ja vähän sama olo, kuin joku kertoisi huonoa "suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen" -vitsiä. Sillä erotuksella tosin, että kyse ei ole vitsistä vaan oikeasta elämästä. Ja aina se, miten itse toimii on se paras ratkaisu. Minulla ei tosiaan omia lapsia vielä ole niinku tiiättekin ja mietinkin vaan, onko tuo sama mullakin joskus edessä ja olenko sitten jotenkin niin jutussa mukana, että en huomaa ollenkaan käyttäytyväni samoin. Ja oikeastaan se on vielä oudompaa, että ystävät, joilla on lapsia, kyselevät multa toisten lapsia omaavien ystävien/tuttujen kuulumisia ja kun vastaan ylimalkaisesti jotain yleistä (ei ole tapana hirveästi puhua muiden asioista), niin sitten aina jotenkin kummastellaan tms. ja aletaan heti kertoa miten itse ollaan tai tehdään. En tiedä, ehkä kyse on jostain sellaisesta, mitä en voi käsittää vielä kun ei omia lapsia ole ja sitten jossain vaiheessa hoksaankin että olen ihan samanlainen ;) tai ehkä mulla on jotenkin outoja (vanhemmuuteensa syöksykierteellä suhtautuvia) kavereita :D

Nojoo, tämä nyt oli tällaista pohdintaa.. Voisin varmaan terästäytyä hiukan ku olokin on jo parempi ja vaikka tiskata ;) tai tehdä jotain muuta hyödyllistä.

Niin ja se toinen asia, jota oon pohtinut liittyy elämän suunnittelemiseen ja rakentamiseen johonki tiettyyn suuntaan. Tuntuu hurjalta, miten tarkkaan jotkut tutut laskee, että nyt tehdään näin ja sitten vuoden päästä on näin ja.. Onhan se hyvä, että on suunnitelmia, tavoitteita ja järjestelmällisyyttä, mutta voiko esimerkiksi sitä, että on kivaa tai että on onnellinen suunnitella? Tulee mieleen, että "kun nyt ollaan lomalla, niin kaikilla on oltava kivaa" ja että "sitten kun minulla on se työ/asunto/puoliso/koira/lapsi olen onnellinen" Mitä jos ei sitten olekaan niin? Ja voiko tunteita edes suunnitella etukäteen?
 
Minmie-79
Titi-uu:
Mä oon pienen lapsen äitinä huomannu ihan saman jutun tosta pakko-pistää-paremmaksi-jutusta. Mun lähipiirissä on paljon, oikeesti tosi paljon lapsia (taidetaan olla niitä harvoja joilla vaan yksi lapsi), ja väkisinkin keskustelut menee lähes aina lapsiin ja niiden tekemisiin tai kuulumisiin. Jopa niistä huonoista seikoista tarvii pistää paremmaksi, esimerkiks vaikka se, et jonkun vauva nukkuu edelleen, vaikka kolmikuisena maksimissaan neljän tunnin pätkissä, niin aina löytyy joku, jonka vauva nukkuu/nukkui ihan maksimissaan kolmen tunnin pätkiä. Joskus huomaamattaan ko. touhuun lähtee itsekin mukaan, mutta jos sen huomaa, niin koitan toppuutella itseäni ja monesti sitten tulee vähäteltyäkin omia juttuja. Oon miettinytkin, et kuinka paljon turhaan huolehdin ton vilpertin kehityksen kulkua noiden juttujen vuoksi (meillä oli siis aika rankka synnytys jonka seurauksena vauva käsri hapenpuutetta ja hähen aivoissaan havaittiin pienenpieni varjostuma ja meille kerrottiin varjostuman sijaitsevan siinä osassa aivoja jossa se saattaa vaikuttaa motoriseen kehitykseen. Motorisessa kehityksessä ei ole koskaan ollut pienintäkään häiriötä, päin vastoin, mutta ens vuodenvaihteessa kolme täyttävä poikamme ei vieläkään osaa kunnolla puhua, vaikka asiaa kyllä olis vaikka kuinka paljon ja pottailu on edelleen aika kehnoissa kantimissa yli vuoden pottatreenin jälkeen). Kun muiden samanikäiset lapset laulelee kokonaisia lauluja puheesta puhumattakaan ja ovat täysin "sisäsiistejä". Erona se, että meidän poika taas on juurikin motorisesti selkeesti näitä lapsia edellä.
No katsellaan kuinka käy... :)

Ja sit toi toinen juttu, mitä olit pohtinu tosta suunnittelusta. Tää heikosti raskautuminen on opettanut sen, että vaikka kuinka miettis ja suunnittelis, niin oikeesti koskaan ei voi tietää, mitä suunnitelmiin kuulumatonta eteen tupsahtaa. Meillä kyllä suunnitellaan asioita, mutta varsin leväperäisesti. Suunnitteilla on, ettei lapsi mene tällä asuinalueella kouluun, vaan sitä ennen muutetaan muualle. Minne, ei hajuakaan, kattellaan pikkuhiljaa. Tuntuu oikestaan siltä, että jos joku suunnitelma menee nappiin, niin sitten vasta ollaankin hämmästyneitä. Jos kaikki olis menny suunnitelmien mukaan, niin me asuttais nyt jossain pientalolähiössä vähintään kahden tai kolmen lapsen kanssa ja mä olisin ehkä pullantuoksuinen kotiäiti. Sen sijaan asutaan edelleen kerrostalossa ja lapsia on vain yksi. Molemmat vanhemmat ollaan työssäkäyviä ja itselläni vielä vuorotyö. Vaikka saisin sen hakemani työpaikan, niin olisin vuorotyöläinen ja oikeastaan vielä hankalammissa vuoroissa kun nyt. Silti haluisin sen työn, koska se on sitä, mitä haluan tehdä ja vaikken olisikaan ko paikassa loppua elämääni, niin se olisi hieno lisä ansioluetteloon ja uskoisin sen avaavan ovia eteenpäin. Olen kuitenkin miettinyt muitakin vaihtoehtoja jos en pääsekään sinne. Pidän vanhan työni ja rinnalla alan yrittäjäksi ja heitän keikkaa uuden ammatin puitteissa.
 
lele86
Tiistai 5.10


Heituli -------------- 20/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86----------------4/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------14/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------30/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------46/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------39/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------7/27-32-------------- 30----------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------6/26-32----------------2----------------Esikoinen


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................



Oma napa: Clomit tupla-annoksella (ja tämä kerta jääköön toivon mukaan viimeiseksi temppuilla noiden kanssa..) alavatsa huutaa hallelujaa ja tajusin just että oon kitunut noiden kirottujen hormoonien takia jo puol vuotta ja rankimmat jutut on silti varmaan vasta edessä.. huoh..... perjantaina sitten taas kuulemaan tuomio.. villi veikkaus että uutiset on yhtä huonoja kun viimeks.. Hatunnosto niille jotka jaksaa noita hoitoja ja muita monta vuotta ja pettymyksiä toisensa jälkeen... en tiedä onko musta tähän. Varsinaisesti hoidot ei ole edes alkaneet ja tuntuu että nyt jo tulee romahdus.

Päivän polttama kysymys: Kuinka monella pitkä yrittäminen näkyy parisuhteessa ja miten nää vaikeudet on vaikuttanut suhteeseen..?
Nyt pitää lähteä töihin mutta palailenpa aiheesta vielä tuonnempana... Mut kertokaa omia kokemuksianne?
 
Minmie-79
Lelelle vastailen...

Kyllä se vaikuttaa parisuhteeseen. Vaikka kuinka koittaa olla miettimättä asioita, niin se kierron kulku on syöpyny jonnekin takaraivoon ja johtuu siitä tai harmooneista ta ihan mistä hyvänsä, niin oviksen aikaan muka haluttaa enemmän ja sit se kuitenkin menee suorittamiseksi ja molemmat osapuolet kärsii. Muina aikoina ei taas ees kauheesti tunnu tekevän mieli. Meillä mies on se muutenkin seksuaalisesti aktiivisempi ja on välillä helisemässä... Kaikki sellainen turhautumisen vaikuttaa parisuhteeseen ja on todella syvältä. Meillä takana jo 9,5 yhteistä vuotta ja tää viimeinen yritys, kun asioista on otettu enemmän selvää ja tiedetään niistä, on ollut vähän turhankin hankalaa. Tieto lisää tuskaa.
 
Luna_81
Hei!

Mahtuuko vielä yksi vauvahaaveilija mukaan?

Olen siis 28-vuotias nainen Treelta, miehellä on ikää 26 vuotta. Yritystä on ollut heinäkuusta asti, mutta vielä ei tulosta näy. Meillä on syyskuussa 2008 syntynyt poika, jolle toivomme siis sisarusta. Ensimmäinen raskaus onnistui vasta vuoden yrittämisen jälkeen clomeilla, sillä minulla on PCO. Tällä hetkellä munasarjat ovat tosin lähes kunnossa, ja gyne käski yrittää ensin muutama kuukausi "luomusti", ja jos ei onnistu, niin turvaudutaan varmaan taas klomeihin. Mun kuukautiskierto on kyllä ollut ihan sekaisin heinäkuusta lähtien, joten saas nähdä, tuleeko tästä luomusti raskautumisesta mitään...
 
lele86
Torstai 7.10


Heituli -------------- 22/33-136-------------19----------------Esikoinen
lele86----------------6/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------16/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------32/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------48/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------41/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------9/27-32-------------- 30----------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------8/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna81--------------


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................


Tervetuloa Luna joukkoon :) Lisää itsellesi tuohon listaan mikä kiertopäivä/normaali kp ja yrityskerta sekä mones lapsi toiveissa.. :)

No tää lähtee aamulla taas polille tuomiota kuuntelemaan....
 
lele86
Perjantai 8.10

Heituli -------------- 23/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------7/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------17/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------33/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------49/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------42/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------10/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------9/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------5/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................


Eli polilla käynti taas takana ja tällä kerralla sattui vielä aivan mahtava lääkäri, ensimmäistä kertaa tuli sellainen olo et joku oikeasti paneutuu tuohon meidän historiaan ja kertoo ehdotuksia hoidoista jne... Kyseli paljon ja tarkenteli tietoja ylös..
Eli yksi johtava folli oli kehittynyt.. mutta se oli vasta 10mm.. tosin kiertopäiväkin on aika aikainen katsoa tilannetta...kun aamulla vasta viimeiset clomit otin..
Ja nyt sit sain reseptin Menopur-nimiseen lääkkeeseen.. huomenna ja ylihuomenna joudun itseäni piikittämään ja maanantaina katsotaan uudestaan tilanne polilla...
Jos hyvin käy niin inseminaatio sitten tässä kierrossa... mutta sen näkee sitten maanantaina..
ihan hyvä mieli, koska olin jo varautunut pahempaan..:)

Tässä vielä tuosta lääkkeestä:

Menopur on kuiva-aine, joka liuotetaan nesteeseen ennen käyttöä. Se annetaan pistoksena ihon alle tai lihakseen.

Menopur sisältää kahta hormonia, follikkelia stimuloivaa hormonia (FSH) ja luteinisoivaa hormonia (LH). FSH ja LH ovat hormoneja, joita esiintyy luontaisesti sekä miesten että naisten elimistössä. Ne edistävät sukuelinten normaalia toimintaa. Menopurin sisältämä FSH ja LH valmistetaan vaihdevuodet ohittaneiden naisten virtsasta. Aine on tarkoin puhdistettua, ja sitä kutsutaan menotropiiniksi.

Menopuria käytetään naisten lapsettomuuden hoitoon seuraavissa tilanteissa:

i. Jos nainen ei pysty tulemaan raskaaksi, sillä hänen munasarjansa eivät tuota munasoluja (esimerkiksi munasarjojen monirakkulataudin vuoksi). Menopuria käytetään naisilla, jotka ovat aiemmin käyttäneet klomifeenisitraattia lapsettomuuden hoitoon mutta eivät ole hyötyneet hoidosta.
 
Tiili-85
Lele kiva kuulla että asiat etenee :) Tsemppiä. Nyt kun oikein ajattelen, niin tosta menopurista saattais olla myös meille hyötyä...kiitos kun selostit tuosta lääkkeestä, taas ollaan hiukan fiksumpia.

Tervetuloa Luna joukkoon :)

).( Mulla alkoi eilen todella, todella, niukka tiputteluvuoto...ehkäpä ne menkat sieltä TAAS tulee. Gyn.polin aika lähenee ja hitsi et kyl alkaa jänskättää. No mutta sitähän tässä ollaan jo odoteltukin ;)
 
titi-uu
Lauantai 9.10

Heituli -------------- 24/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------8/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------18/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------34/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------50/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------43/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------11/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------10/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------6/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................

Tervetuloa minunkin puolestani Luna! Minä en ole ovista (vielä) tikuttanut, joten en valitettavasti osaa neuvoa hyvän testin valinnassa. Mutta toivotaan että joku osaa kertoa, mullekin se voi joskus tulla ajankohtaiseksi, joten minäkin olen kiinnostunut tiedoista!

Lele: Mukavaa tosiaan, että asiat saa teillä tuulta alleen! Ja tuohon sun kysymykseen parisuhteesta.. Meillä on näytetty muksulle vihreetä valoa vasta niin vähän aikaa, että vielä ei ole oikeastaan hirveän suuresti parisuhteseen vaikuttanut. Mutta voin kyllä kuvitella, että jatkossa se saattaa vaikuttaa, kun pelkällä ajattelullakin näyttää olevan vaikutusta. Ainakin minuun kun muutenkin pohdiskelen asioita aika paljon. Mitenkähän sitä voisi säilyä ilman tuota ajatusta ja fiilistä, että "nyt ei ole niin väliksi touhuta, kun tärppääminen on epätodennäköistä, nukutaan vaikka ennemmin ja säästellään".. Kun täytyy minun myöntää, että omassa päässäni tuo on jo vilahtanut useamman kerran.

Sinä aikana, kun vasta totuteltiin ajatukseen (kuitenkin mentiin jo ilman ehkäisyä) ja minä laskeskelin päiviä, jolloin mukulatärppi on epätodennäköinen, huomasin olevani jotenkin varuillaan niinä päivinä, joina mahdollisuus raskautua oli suurin. Jossain vaiheessa muistan pohtineeni, että sehän on ihan luonnonvastaista pidätäytyä seksistä juuri silloin, kun sitä tekee eniten mieli. Nyt taas tuntuu oudolta huomata, että kun mitään pidättäytymistä ei ajattele, sitä ei teekään niin paljoa enää mieli kuin silloin kun se oli jossain vaiheessa kiertoa "kiellettyä". Hassua. (Jos siis joskun todella valitan siitä, että seksihalut vähenee, niin muistuttaka minua tästä ja sanokaa, että "ajattele sen olevan kiellettyä" ;)

).( Flunssat ja muut on aiheuttaneet jonkinlaista hiljaisuutta minun ja puolison elämään: jotenkin sitä tuntuu olevan väsyksissä ja sitä haluaa vain olla toisen lähellä kainalossa ja sylissä minkään muun sijaan. Että mitenkään aktiivisia tässä ei todellakaan nyt juuri olla. Mutta tätähän tää on, syksy ja talventulo. Odottelen siis ihan rauhassa fiiliksiä ja kuuntelen kroppaani: eiköhän se taas kerro kun on sen aika. Ja haluaa jos haluaa, jos ei niin sitten ei, eipä se maailmaa kaada (on se jo opittu). Kyllä se siitä taas heräilee. Meillä on niin, että minä olen seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli ja teen yleensä aloitteen. Joskus aikaisemmin se oli ihan kamalaa "aina vaatia" ja kyllä siitä riideltiinkin, minusta tuntui et mussa on jotain vikaa ja että meidän suhde on jotenkin outo ja väärinpäin. No, aina sitä oppii onneksi uutta itsestään, suhteesta ja toisesta. Ja ikäerollakin (8v, minä siis nuorempi) on varmasti merkityksensä siinä, miten asioihin suhtautuu ja miten voimakkaasti regoi jne. Mutta niistä selvittiin, nyt tahti on aika mukava. Ja tasaisen tappava ;) No ei, ihan hyvillä mielin.
 
lele86
titi-uu: teillä on kans tuo ikäero homma.. :) Meinaan sama juttu täälläkin, mies on 10 vuotta vanhempi.. (ehkä ne siks on ottaneet meidät siellä polillakin avoimemmin vastaan, koska jonkin ikäsyrjintää siellä joskus on ollut kuulemani mukaan...) Juu ei ne nuo "vanhat" miehet pysy meidän nuorien ja hurjien naisten tahdissa aina ;) Mutta plussaa on se että keskustelutaitoa löytyy huomattavasti enemmän kuin monilta nuoremmilta.. joten ei jää asiatkaan kaivertamaan kun ne saa puhuttua halki.. :)

Tiili: Kerrohan sitten gynen jälkeen miten meni??

Luna: Mä luotan enää ainoastaan tuohon CB:n digitaaliseen ovistestiin.. helppo ja simppeli.. enkä aio muita merkkejä käyttää enää O tai R-testeissä...
Hintahan tuossa on huomattavasti kalliimpi.. mutta hyvällä tuurilla se riittää joskus pariksi kuukaudeksi... :)
Testailin muutamia eri ovistikkuja mitä sillon netistä tilasin tukuttain.. mutta jotenki oli sellaista arpomista niiden viivan tummuuksien kanssa.. tietysti kyllähän ne ainakin suuntaa antavia on..
 
heho
Ihanaa kun tannekin on tullut uutta porukkaa, ja nayttaa jo lisanneen energiaa tahan jutusteluun! Uskon etta syksyn myota saamme lisaa plussia++++++++++++
Mina olen testannut nuilla Clearblue testeilla jo aika monta kuukautta ja totta se on, ne on ihan parhaimpia. Ja siita hymynaamasta saa ainakin joksikin aikaa hymyn naamaansa ; )
Meilla on kunnolla yritetty nyt tama kuukausi- kuin puput: ) Saa nahda. Teen laakarille ajan ehka Joulukuuksi ja mennaan tsekkaamaan etta kaikki on hyvin. Multahan monet asiat on jo testattu mutta miesta ei viela. Sekin on nyt pikkuhiljaa alkanut oikein kunnolla haluamaan lasta. Meilla ei viela ole parisuhteeseen vaikuttanut mutta uskon etta kun naita kuukausia menee ohi, varsinkin jos ollaan kunnolla yritetty, saattaa tulla jonkinmoista frustraatiota. Mulla tuo tyonpuolesta matkustaminen on teettanyt vahan ongelmia, paha tehda lasta kun ei ole samassa maassa...
Lele- kannustavia uutisia- hyva hyva!!
Kysymys- olen kuullut etta IVF maksaa Suomessa noin 500 euroa kerta, onko nain?
Tsemppia kaikille!

Maanantai 11.10

Heituli -------------- 26/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------10/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------20/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------36/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------52/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------45/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------13/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------12/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------8/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................
 
lele86
No nytpä ois taas yks polikäynti takana Ja saa olla hymyssä suin pitkästä aikaa :)
Pistokset on ilmeisesti tehneet pieniä ihmeitä kun kahdessa päivässä follista kasvoikin ihan hyvänkokoinen ja mikä parasta myös kohdun limakalvo on alkanut paksuuntua viikonlopun aikana.. (tuo menopur-ilmeisesti auttaa siihen myös)
Ja keskiviikkona ois sitten ensimmäinen inseminaatio meillä!
Sain ohjeeksi tehdä ovistestin x2 tänään ja jos vielä illalla on negaa niin sit klo 22 pistän itteeni ton pregnylin eli irrotuspiikin.. ja keskiviikkona mies vie sitten simpat ja niistä erotellaan valioliiga ja parin tuntia siitä on sitten se inssi..

PS/Huvittaa vähän että Kaikkea tässä pitääkin tehdä kun ensin pistin itteeni tuota menopuria Joka on valmistettu vaihdevuodet ohittaneiden naisten virtsasta.
Ja nyt tuo pregnyl joka on valmistettu siis raskaana olevien naisten virtsasta.
 
heho
Lele- teilla on jannittavia paivia edessa. Mulla on peukut pystyssa!! Kiva kuulla etta laakkeet toimii ja asia edistyy. Se tassa foorumissa on todella hyva etta saamme tietaa kaikista auttavista laakkeista yms. jotta tiedamme mita vaihto-ehtoja on olemassa. Tsemppia Lele!
).( Ei mitaan tuntemuksia. Viela yli viikko tata piinaa. Olen nyt niin monta kuukautta kyylannyt kaikkia oireita (ja kaikki on koettu) etta en enaa putoa kovin korkealta.

Tiistai 12.10

Heituli -------------- 27/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------11/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------21/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------37/29-37-------------13----------------Esikoinen
myrtti---------------53/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------46/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------14/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------13/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------9/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................
 
Tiili-85
).( Eilen tosiaan tätsy pärähti kylään :(



keskiviikko 13.10

Heituli -------------- 28/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------12/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------22/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------2/29-37----------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------54/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------47/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------15/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------14/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------10/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona...................
 

Yhteistyössä