Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
lele86
Nyt ois ensimmäinen inseminaatio (eli IUI) takana..
Toimenpide kirpas kyllä jonkun verran, mutta oli onneks myös todella nopeasti ohi.. Ultralla katsottaessa lääkäri tokaisi että aikakin operaatioon mitä parhain, koska ovulaatio oli tapahtumassa kuulemma ihan niillä hetkillä...(Pregnyl-piikki siis teki tehtävänsä)
Siittiöiden tiheys oli laskenut PeSussa vähän, en sitten tiedä mitä sillä tarkoitti koska kuulemma määrä joka ns. valioyksilöitä saatiin oli hyvä..
Nyt sitten odottelua kaksi viikkoa... lugesteron käytössä loppukierron...
kahden viikon päästä testailen ja jos ei tärppi käy niin uudestaan soittoa polilla ja ensi kuussa sitten menopur-pistokset+pregnyl+inseminaatio...

Voisko joku saada plussan tätä syksyä piristämään ++++++++++++++++
 
lele86
Torstai 14.10

Heituli -------------- 29/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------13/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------23/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------3/29-37----------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------55/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------48/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------16/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------15/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------11/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

Täällähän on hiljaista... Lisäsin tuohon plussanneiden listalle vähän noita aiempiakin jännääjiä ja varmasti osa jäi vielä puuttumaan...
Tuli lueskeltua noita vanhempia keskusteluja ja kieltämättä me ollaan kyllä aika innokkasti punnittu aiemmin pienimmätkin "oireet" loppukierroissa täällä :D Ja ollaan oltu niin toivoa täynnä kaikki... onkohan se tää syksy mikä masentaa entisestään.. täälläkin niin hiljaista.... Noita vanhoja juttuja lukiessa aloin miettiä että mitähän Saagalle kuuluu? Toivotaan että olis tärppi käynyt <3

Kertokaahan nyt joku jotain ettei mee taas mulla ihan yksinpuheluksi tää :D
Myrtti, butterfly ja kohtapuoliin heho taitavat olla jännäilemässä...
??
 
heho
Jannittavat ajat lele- nyt kun sulla tarppais!! Me TODELLAKIN tavitsemme hyvia uutisia tanne, koko jutustelu on ihan horroksessa ; ) Uskon etta porukka kay lukemassa mutta ei ole aikaa kirjoittaa. Niin mulle ainakin kay.
Kylla taalla tuijotellaan taas oireita, oli jonkinlaisia vihlomisia munasarjassa eilen, tanaan ei niinkaan. Ne on varmaan niita keltarauhaskipuja jota mulla on silloin talloin. Muuten ei ole mitaan oireita, tai siis normaalista poikkeavaa. Etta uskon tadin porheltavan kyytiin ensikeskiviikkona. Harmittaa vaan koska mulla on niin tasmallinen kierto etta luulis nasahtavan ennen pitkaa mutta ehka: A. ovulaatiotestit nayttaa hymynaamaa liian aikaisin? B. en ovuloi? C. on muuta vikaa? Noh- pari kuukautta kunnon yritysta ja sitten laakariin.
Titi-uu'lla on hyvat ajat vissiin? Ja Minmiella?

Tsemppia ja plussatuulia, eikos syksy ole just hyvaa aikaa lastentekoon, siksi lapsia syntyy aina hyvissa maarin kesalla ; )+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Perjantai 15.10

Heituli -------------- 30/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------14/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------24/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------4/29-37----------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------56/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------49/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------17/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------16/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------12/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
 
Sara
Hei! Olen 28-vuotias ja lopetin e-pillereiden käytön puoli vuotta sitten enkä ole tullut raskaaksi vielä. Kävin muutama kuukausi sitten gynellä. Ovistestit on näyttäneet ovulaatiot, menkat pientä ruskeaa tuhrua mutta tulee joka kk. Lääkäri määräsi verikokeseen ja tykkäsi että minulla ei ole ovulaatiota, vaikka tuonakin kuukautena testi näytti oviksen tapahtuvan...en ymmärrä...
Minulla on aina ollut sellainen olo etten varmaan saa koskaan lapsia, ja näyttää olevan totta.. Tältä tuntuu siksi, koska kunnolliset menkat sain joskus 16-vuotiaana vasta, ja keltarauhashormonin avulla. En muista, mutta uskon ettei mennyt kauan että rupesin käyttämään e-pillereitä, ja käytin 10-vuotta. Ei olisi pitänyt syödä niitäkään. Ei sanonut lääkäri mitään että olisi pco:ta tai muuta syytäkään...sanoi vain että uskoo ettei minulla irtoa munsolua. Nyt lääkäri antoi loppukuusta aloitettavaksi 10päivän Primolut kuurin (jotta saisin menkat kunnolla käyntiin) ja clomit sitten seuraavasta kierrosta 5.päivänä aloitettavaksi.
Haluaisin tietää, jos muilla on kokemuksia tällaisesta lääkityksestä, ovatko auttaneet ja jos on niin onko pitänyt syödä kauan, että on tärpännyt? Hirveä, mikä pettymys aina kun "menkat" (tuhrut) alkaa, eilen loppui edelliset.
 
Minmie-79
Mulla on jo pitkään (pitkään ja pitkään, oisko puolisen vuotta) kierto ollu sen 27 tai 28 päivää. Niin ollen luulisinkin, et ovis oli ja meni jo. Meillä on tosiaan tää yritys vaikuttanut peittojeen heilutteluun aika tehokkaasti ja viimeisen viikon sisällä peitot onkin heilunut kaikki kaks kertaa. Mahikset siis aika heikot. Oisko ollu kp 12 tai 13 kun viimeks. Voihan tietty olla, et se ois osunu, jos taivaankappaleet ja muut jutut ois ollu suotuisassa asemassa, mut aika heikoilla on usko.

Mä käyn kyllä melkein päivittäin täällä kurkkimassa muiden kuulumisia, jotka tosiaan on ollu aika hiljaisia viime aikoina, mut en oo viittiny kirjotella itse mitään, kun ei oikeen ole ollut mitään kerrottavaa. Tai siis onhan mulla asioita joita tapahtuu, mutta näihin täällä käsiteltäviin juttuihin ei oo ollu uutisia. Ovistestejä en oo käyttäny reiluun puoleen vuoteen, kun se vaikuttaa stressaavasti. Ehkä taas vaikka vuoden vaihteesta jos kokeilis vaik muutaman kierron...

Mä en saanu sitä kunnianhimoista työpaikkaa jota hain, mut se on ihan ok, en oikeestaan missään välissä uskonutkaan siihen. Enemmän oisin ollut hämmästynyt jos oisin sen saanut. Olin/olen kuitenkin iloinen ja ylpeä itsestäni kun pääsin kuitenkin haastatteluun, kun vaan muutamia haastateltiin. Sen sijaan sain pienen parannuksen nykyisiin työoloihin, kun aloitan ensikuun alussa täysipäiväisenä nykyisen osa-aikaisuuden sijaan.

Lapsi alkaa toden teolla uhmata ja pikkuhiljaa tekee sitä myös päiväkodissa (jonka siis aloitti elokuussa). Mitään ei suostu tekemään pyynnöstä, käskystä, uhkauksesta, lahjonnasta, jäähyistä tai suostutteluista huolimatta. Isin ja äidin pinnaa koetellaan täysillä. Olen sitten huono äiti tai en, niin pakko on myöntää, että ihan aina se pinna ei edes kestä. Jälkeenpäin on huono omatunto, kun on taas karjunut pienelle naama punaisena, kun taaskaan ei suostunut tekemään jotain tai tarkoituksella kaatoi maidot tms. Siihen päälle vielä pottatreenit...
Huh, tän jälkeen on pakko kysyä, et ootteko ihan varmoja, että haluatte vauvoja? ;)
Pakko on myös kertoa, että on niitä hyviäkin hetkiä. Kun illalla laitan lasta nukkumaan ja kysy, että oletko äidin rakas, niin lapsi silittää mun poskea ja suukottaa ja kuiskaa "kakas"... Ja jos saa nukahtaa viereen, niin hetken päästä könyää lähemmäs ja sanoo "kainanoon..." ja liimaa itsensä ihan kiinni kainaloon nukkumaan. Tai kun ihan muuten vaan lapsi tulee kesken leikkien halimaan taikka äidin vapaailtana suostuu käymään nukkumaan vaan äidin kuva unilelunaan, niin kyllä se lämmittää sydäntä... <3
 
Heituli
Ma 18.10.

Perjantai 15.10

Heituli -------------- 3/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------17/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------27/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------7/29-37----------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------59/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------52/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------20/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------19/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------15/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

-----------------------------------------

Korjatkaa, jos jonkun päivät meni väärin :)
Tervetuloa myös minun puolesta kaikki uudet jännäilijät :)

(.) Vähän on ollut hiljaiseloa minun puolelta kun ei ole ollut mitään kerrottavaa :/ Viimeiset viisi viikkoa olen enemmän tai vähemmän ollut kipeänä. Flunssa ei vaan meinaa lähteä pois. Välillä helpottaa, ja taas on kunnon räkätauti päällä. Se kun ei nosta kuumetta, niin siksi vain tauti pitkittyy :(

Menkatkin alkoi kolme päivää sitten. Onneksi kierto tasoittui kun sai ne kilpparilääkkeet :)

Jotain positiivistakin, sain vihdoin ja viimein työpaikan, ja siellä aloitan marraskuun alussa. Saa vähän muutakin ajateltavaa, välillä on vaan nämä lapsiasiat taas mielessä pyörinyt ja meidän heikko tilanne.

Lelellä on hurjan mielenkiintoiset ajat meneillään, kovasti pidän peukut pystyssä, että sieltä se plussa pian pärähtäisi :)
 
heho
).( On sitten ollut menkkamaisia kipuja jo kolmatta paivaa... tadin pitais tulla kylaan keskiviikkona. Soitin jo ajan naistenlaakarille, saa tehda kaikki tutkimukset ja muut ja sita kautta paastaan myos lapsettomuustutkimuksiin. Nuo ihme kipuilut (varsinkin kun istuu) pelottaa sen verran etta ei kai mitaan endoa ole?? Tietenki sita toivois etta ne kivut jotenkin liittyis siihen etta on yritys onnistunut mutta en todellakaan usko. Ei tassa vaiheessa mitaan tuollaisia tuntemuksia pitais olla. On mulla ennenkin kipuiluja ollut muttei melkein viikkoa ennen tatia, taa on jo ihan hullua. Tiputusvuoto pitais olkaa huomenna- se on aika normi. Noh- aika laakarille on 29. paiva, jospa sitten tiedan kropastani enemman.
Heituli- Onneksi olkoon uudesta tyopaikasta! Kivoja uutisia. Ja on kiertosikin alkanut tasoittumaan. Jospas se viela plussa tipahtais teillekin : )
Minmie- harmi siita tyopaikasta. Mutta olet oikeassa, kylla haastatteluun paasy on jo mahtava asia. Mun parilla kaverilla on pikkulapset ja kylla sita aina valilla ajattelee etta 'huh huh- ompas tuo aikamoista tyota tuo aitina-oleminen..." mutta niinkuin sanoit, kylla ne hyvat hetket varmaan tekee sen kaiken arvokkaaksi.
Tervetuloa Sara! Hiljainen on ketju mutta taalta varmaan saa vertaistukea, meilla kun ei kellaan tunnu onnistuvan tuo lapsensaanti. Lelella on myt parhaat mahdollisuudet- pidetaan peukkuja pystyssa.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
lele86
Tiistai 19.10

Heituli -------------- 4/33-136-------------19--------------Esikoinen
lele86----------------18/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------28/28-29--------------11---------------Esikoinen
Tiili-85---------------8/29-37----------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------60/27-54--------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------53/26-29--------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------21/27-32-------------- 30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------20/26-32----------------2----------------Esikoinen
Luna_81------------16/12-30-----------------4----------------poika 08


Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

heho: Hyvä kun sielläkin asiat rullaa eteenpäin.. Toivotaan nyt kuitenkin peukut ja varpaat pystyssä että olis tärppi käynyt!
Pidähän meidät ajantasalla :)

Heituli: Onnea työpaikasta, tekee hyvää saada muutoksia elämään.. Meinaan että se on ainakin omalla kohdalla vissiin ainut keino saada nämä vauvahaavet hetkeksi taka-alalle ja stressitasonkin ehkä pienemmäksi..
Ja todella hyvä homma että kierto pysyy nyt kurissa myös!

Minmie: Varmasti kaikilla vanhemmilla on välillä ärsytyskynnys ylitettynä uhmaikäisen kanssa, mutta onneks se on ohi menevä vaihe ja voikin siirtyä sitten odottelemaan sitä murrosikää ;) heheh.. jos nyt helpotti... :D
Mutta tosiaan varmasti se vanhemmuus on kaiken sen arvoista..

Omanapa: piinapäivä 6menossa vasta.. ei tuntemuksia mihinkään suuntaan.. ja toisaalta en kyllä elättele toivoa kovin paljoa näiden inssien suhteen, koska prosentuaalisestihan mahdollisuus on aivan sama kuin luonnollisella yrityksellä... Jotenkin sitä vaan yrittää olla miettimättä koko asiaa koska muuten tää menee mulla taas helposti siihen että tarkkailen omaa kroppaa liiaksi asti ja annan mielikuvitukselle siivet ja kuten olen jo oppinut silloin yleensä putoaa vaan korkealta ja kovaa :/

Tervetuloa Sara joukkoon mukaan jännäilemaan jos vielä haluat :)

Butterfly ja myrtti toivottavasti tuotte tänne ++++-uutisia :)
 
Sara
Jo vain tulen täällä käymään ja lukemaan + keskustelemaan, on mukava kuulla muiden mielipiteitä, joilla on samalaisia propleemia ;)
Tässä olen miettinyt, pitäisikö tehdä raskaustesti ennenkuin aloitan Primolutin... Silloin, kun kävin verikokeissa 7päivää jälkeen positiivisen ovulaatiotestin (ja verikoe näytti ettei olisi ollut ovulaatiota), menkat mulla alkoi edellisenä päivänä ennen verikoetta ja vuoto oli vähäistä, juoksevaa ei limaista niinkuin pillereitä syödessäni, mutta punaista ja vuoto kesti vähän lyhyemmän ajan. Tämän jälkeen kun aloin odottamaan uutta ovulaatiota ja tekemään testejä, ei ovulaatiota tullutkaan(tai aloitin testien tekemisen liian myöhään) ja sitten kun oli "menkkojen" aika, vuoto oli vain sitä pientä ruskeaa tuhrua, jota kesti 6päivää. Pari vuodotonta päivää ja sitten tuli taas ja vain yhtenä päivänä vuotoa...

Olen lähes 100% varma etten ole raskaana, kun ei ole mitään muita oireita (älyttömän vasynyt vain, eikä ovistakaan tikkujen mukaan), mutta ei mulla ennen ole ollut tuollaista vuotohäsellyksiä... normaalisti n. 6päivää menkkoja ja sitte loppunu. Mitä tykkäätte, tarvisiko tehdä raskaustestiä? Menkkojahan voi tulla jos on raskaanakin, vaikkakin ehkä niukempana, mutta mutta..olisikait verikokeessa näkynyt jos olisin ollut raskaana, koska keltarahashormonipitoisuushan käsittääkseni pysyy ylhäällä jos on raskaana?! Varmaan taas vain toiveajattelua tämä mahdollisuus raskaana olemisesta, mutta palauttakaahan minut maan pinnalle jos tuntuu että mietin liikoja ;)
 
lele86
Sara: Lisäile ihmeessä itsesi myös listalle jos haluat
eli menossa oleva kiertopäivä/normaali kierron pituus+yrityskerta+monesko vauva haaveissa...

En osaa oikein sanoa tuohon sun probleemaan juuta enkä jaata.. mut itsellä kans yleensä vuotoa tulee vain silloin kun menkat on.. ei ole minkäänlaisia välivuotoja ollut ikinä.. mitä nyt noiden clomifen tablettien kanssa oli aluksi ajoittain kohtuvuotoa...

Eli sinuna siis testaisin, jo oman mielenrauhan takia.. Kyllähän sitä kuitenkin on lukenut kaikenmaailman kiinnittymisvuodoista sun muista eli pidetään peukkuja pystyssä että plussaisit +++

Siihen oisko raskaus näkynyt sinulta otetuissa verikokeissa en osaa myöskään sanoa..?
 
Minmie-79
Tervetuloa Sara! Pakko on mun myös kommentoida vähän. Jos yhtään epäilyttää, niin kyllä se raskaustesti kannattaa tehdä. Toisaalta taas ovistestitkin näyttäis mun mielestä sen raskauden viivoillansa, kun raskaudessakin se lh-hormooni on koholla. Tai jotain. Siis jos oisit raskautunut jo edellisessä kierrossa ja nyt uudessa kierrossa testaat ovista, niin käsittääkseni sen pitäs näkyä siis myös ovistestillä. Tää ei nyt todellakaan ole varmaa tietoa, ehkä 50-50... :)

Tosiasia (täälläkin noin miljoona kertaa todettu) on, et kun sitä raskautta toivoo todella paljon, niin mielikuvitus tekee tepposia kierrosta toiseen. Joka kierrossa tuntuu jotain erikoisia tuntemuksia, jotka ei ole tavanomaisia ja vuoto on joka kierrossa erilainen ja hormooninäppylöiden paikan muuttuessa kierrosta toiseen merkitee ihan varmasti jotain, niinhän... ;)

Toisaalta voikin olla, että sitten jos ja kun se tärppi käy, niin mikään ei ole erilaista. Yhden lapsen äitinä voin sanoa, et mulla esimerkiks raskaus ei aiheuttanu minkään valtakunnan oireita. Joskus viikolla 8 tuntui sen verran nipistelyä ja kipuilua alavatsassa, että hädissäni soitin neuvolaan, jossa ei edes voida tehdä mitään asialle. Vasta kun aloin tuntea vauvan potkut, viikolla 19-20, aloin itse vasta uskoa raskauteeni. Pakkohan siellä on jotain olla, kun se kerran potkii. Takana tuossa vaiheessa siis jo molemmat seuranta-ultrat ja mulla vielä useampia ultria kun veren tulehdusarvo nousi käsittämättömästi. Siihen ei ikinä löytynyt syytä, saattoi olla raskausoire, jota ei varsinaisesti voi tuntea. Vasta loppua kohden alkoi muutkin asiat oireilla vaivaksi asti. Lonkat huusivat hallelujaa synnytyskanavan levitessä (yöllinen vessareissu saattoi kestää 2h, kun ei meinannut päästä sängystä ylös, eikä sittemmin takas alas. Ja näitä reissuja muutaman kerran yössä.) vilkkaan vauvan liikkuminen masussa (meidän poika ei tuntunut nukkuvan muulloin kun silloin kun tehtiin ultratutkimusta) , verenpaineen nousu, turpoaminen (paino nousi viikonlopun aikana 5kg... vähän keräs siis nestettä) ja sen sellaista. Kaikki tämä siis vasta raskauden 24-41 viikoilla.

Mistä tiesisn sitten olevani raskaana. Tuolloin mulla oli kierto aika tasainen 28 päivää, +-1 päivä. Tuolloin mulla oli monta rautaa tulessa, olin vasta kuullut pappani sairastavan keuhkosyöpää, jolle ei enää ollu mitään tehtävissä, olin juuri tullut Pariisin-matkalta (matkustan aika harvoin ja pikku matkatkin ovat aika merkittäviä) ja autoni oli hajonnut matkan aikana ollessaan lainassa äidilläni. Olin vienyt auton huoltoon ja saanut sen korjattuna samana iltana takaisin. Seuraavana aamuna aloin miettimään, et eikös ois pitäny tädinkin tulla ja kaivoin kalenterin esiin. Samassa kierrossa olin ekaa kertaa elämässäni testannut ovisplussan. Laskesketuani päiviä, totesin menossa olevan kierron 32. päivän ja kädet vapisten kaivoin esiin raskaustestin. Tein sen ja vielä pöntöllä istuessani siihen tulikin hyvin haalea haamuplussa. Pari kertaa kahdeksikkoa käveltyäni soitin serkulleni jonka tiesin olevan kotona ja kysyin muina miehinä, et pääsiskö kahville... Ajattelin tarvitsevani järkeviä silmiä, omiini en 4,5 vuoden yrityksen jälkeen luottanut. Matkalla ostin toisenkin testin ja loppuviimeksi siihenkin ilmestyi haalea haamuplussa. Serkun pieni tyttö säikähti kun multa loppuviimeks tuli itku ja jouduin selittämään hyvän ja pahan itkun eroa... :)

Olin tehnyt ennen tuota monia raskaustestejä, turhaan, joskus oli jäänyt yhdet kuukautiset kokonaan välistä tai ollut muuten vaan yksittäisiä heittoja kierrossa.
 
Sara82
Joo, kyllä tiedän, että kun oikein toivoo olevansa raskaana niin sitä melkein kuvittelee kaikenlaisia "raskausoireita" ;) siksipä kyselinkin vähän neuvoa, että mitä mieltä olette. Kiitos vastauksista. En ole vielä testiä tehnyt, tuntuu vähän turhalta, mutta JOS sattuisinkin olemaan raskaana ja aloittaisin primolutit...harmittaisi pirusti jos siitä olisi sitten haittaa raskaudelle.. :/
Ilmoittelen jos saan testin tehtyä :)
 
lele86
Torstai 21.10

Heituli -------------- 6/33-136--------------19----------------Esikoinen
lele86----------------20/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------30/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------10/29-37--------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------62/27-54---------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------55/26-29---------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------23/27-32---------------30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------22/26-32---------------2-----------------Esikoinen
Luna_81------------18/12-30----------------4-----------------poika 08
Sara82--------------13/25-28----------------6----------------esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

Omanapa: ei mitään uutta.. tuntemuksia suuntaan tai toiseen (eli enpähän edes kuvittele oireita nyt :) Ainuut vatsannippaukset ja menkkamaiset ohimenevät tuntemukset johtuu tuosta lugesteronista... sama homma aina niiden kanssa.. plaah.
 
Luna_81
Heippa. Mukavaa, että tänne on liittynyt uusia haaveilijoita. Ja Lelelle pidän kovasti peukut pystyssä! Ja mukavaa, että heholla asiat myös etenevät.

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Olen koittanut metsästää ovulaatiota ovisliuskoilla (joo, ei enää ikinä. Niin kuin olitte sanoneetkin, siinä menee hermot, kun yrittää verrata viivojen väriä keskenään). Eilen sitten sain kuitenkin (kai) plussan, joten saas nähdä, miten kävi.

On ollut vaikea pitää ajatuksia muissa asoissa paitsi raskautumisessa. Onneksi opiskelu, työt ja perhe vievät niin paljon voimia, että illalla sitä kaatuu puolikuolleena sänkyyn. Olen myös alkanut käydä kuntosalilla. Toivon, että liikkuminen autaa syysmasennukseen. Tosin viime kerralla rehkin vähän liikaa, joten tuloksena taas peräpukamat (sori inhottava aihe). Sain ne vaivakseni viime raskauden aikana, ja synnytyksen jälkeen vessakäynnit olivat pitkään yhtä helvettiä. En koskaan päässyt tosta vaivasta täysin eroon, vaan se aina välillä muistuttaa itsestään, niin kuin nytkin. Eikä parivuotiaan pojan nostaminen pinnikseen ja pois sieltä ei auta hirveästi tilanteeseen. No, onneks mennään tänään ostamaan sille "isojen poikien" sänkyä, niin vähenee toivottavasti nostamisetkin.

Ollaan menossa ensi joulukuussa mieheni kanssa vikonloppumatkalle Tallinnaan. Siitä onkin monta vuotta aikaa, kun viimeksi kävimme matkalla kahdestaan. Toivottavasti reissu onnistuu hyvin.
 
Sara82
Kylläpä taas keljutti niin eilen illalla kun yhtäkkiä tuli taas vuotoa, eilen oli ihan veren väristäkin, mutta tänään ruskeaa tuhrua. Ei tuota vertakaan tullut paljon....tympii tämmönen, ei siis ikinä ole ollut tälläistä värkkäystä...ja nyt ku 30. päivä pitäs aloittaa ne Primolutit niin voinko ees aloittaa, mistä tiiän onko tämä taas jotain "menkkavuotoa" vai jotain muuta...
aaarrrgh mulla ei mikään onnistu, ku yrittäs aloittaa ees lääkityksen joka vois auttaa, mutta nyt en tiiä ees miten aloitan näitten tiputteluiden takia. Täytynee tehdä se lähes 99,9%varmuudella turha (=negatiivinen) raskaustesti lähipäivina. Vitsi ku ei jaksais alkaa metsästään sitä lääkäriä tän takia, että aloitanko lääkkeet niinku alunperin sovittiin 30.10 vai aiheuttaako tiputtelut muutoksia aloitukseen..
 
heho
Perjantai 22.10

Heituli -------------- 7/33-136--------------19----------------Esikoinen
lele86----------------21/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------2/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------11/29-37--------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------63/27-54---------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------56/26-29---------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------24/27-32---------------30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------23/26-32---------------2-----------------Esikoinen
Luna_81------------19/12-30----------------4-----------------poika 08
Sara82--------------14/25-28----------------6----------------esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

Etta tati tuli kylaan, vahan kylla arvelinkin etta kovin korkealta ei tiputtu.
Sellaista kysaisin etta kayttaako kukaan muu Fertilityfrendia? Kun laitoin tiedot tassa kuussa, muutti saitti kiertoani ihmeellisesti. Se sanoo etta ovulaatiotestin perusteella ovuloin noin kierron 14. paiva MUTTA nyt joka kuukauteen on ilmestynyt toinen mahdollinen ovulaatiopaiva, mika on 2 paivaa myohemmin. Aika kiinnostavaa, koska sita minakin olen arvuutellut, etta jotain haikkaa on ovisplussien ja oikean ovulaation kanssa. Noh- kysyn laakarilta ensiviikolla.
Sain kuulla hyvia uutisia, ystavani jolle on sanottu noin 13 vuotta ettei voi saada lapsia (paha endo) on raskaana! Todella upeaa ja aivan uskomatonta. Etta kylla toivoa aina on!
Lele, Minmie ja Titi-uu: plussatuulia!!!+++++++++++++++++
 
Sara82
Huh huh, aamulla tein raskaustestin, joka näytti positiivista! En oikein usko sitä, kun ei mulla ole mitään oireitakaan. Paitsi väsymys ja tuo tiputtelu...senpä takia en uskokaan että voi olla "oikea" raskaus, varmasti joku tuulimuna tms. joka ei ole oikeanlainen raskaus ja että kohta vuotaa loputkin ulos.
Teen ehkä huomenna uuden testin. Ostin vielä halvimman testin jonka löysin, koska en ajatellut että tulos olisi kuitenkaan positiivinen, ajattelin vain varmuuden vuoksi ennen Primolutia testata. Oispa maailman ihanin asia jos olisi oikea raskaus, mutta eipä se auta ku ootella...
 
Minmie-79
Kannattaa varmaan testata jos olet vielä epävarma ja mahdollisesti ottaa alkuviikosta yhteys lääkäriin jos edelleen näyttää positiivista, lääkäri voi laittaa lähetteen labraan verikokeeseen.

En halua pelotella, enkä olla ilonpilaaja, mutta mulla kun oli silloin pari vuotta sitten se varhainen keskenmeno, niin tein ensin päivää ennen oletettujen menkkojen alkua haamuplussan ja seuraavana päivänä alkoi vuoto ja ajattelin sen haamun olleenkin vaan viivanpaikka tms. Kahden viikon päästä oli joitain oireentapaisia ja tein toisen testin, josta edelleen sain haamuplussan ja taas seuravana päivänä alkoi vuoto. Menin lääkäriin ja lähetteellä labraan, jossa virtsakoe negatiivinen, verikoe positiivinen. Viikon päästä uusi verikoe negatiivinen.

Ajattelin vaan, et jos sulla oli vuotoa pari viikkoa sitten ja nyt taas, niin ainakin kannattaa varmistaa.
 
Sara82
Moi taas!
Tänään tein uuden, clearBluen digitaalisen testin, joka sekin näytti että olisin raskaana yli 5vkolla. Tulos tuli minuutissa. Ja tuo testi jonka tein eilen, siihenkin tulos tuli samantien kun se neste imeytyi ylös, ja selvästi. Ei se ollut haamuviiva. En usko vieläkään että olisin oikeasti raskaana. Pitääpä huomenna ruveta soittelemaan sille lääkärille ja ehkä neuvolaan. Kauanko menee, että tuntee/tietää onko kyseessä kohdunulkopuolinen raskaus...?
 
lele86
Su 24.10

Heituli -------------- 9/33-136--------------19----------------Esikoinen
lele86----------------23/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------4/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------13/29-37--------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------65/27-54---------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------58/26-29---------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------26/27-32---------------30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------24/26-32---------------2-----------------Esikoinen
Luna_81------------21/12-30----------------4-----------------poika 08
Sara82--------------16/25-28----------------6----------------esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------


Onnea Sara!! Luulisin että CB:n testi jos mikä antaa varman tuloksen!
Kohdunulkoisessa on tietääkseni aina kuitenkin kovempia vatsakipuja ja silloin kun sitä on syytä epäillä pääsee ultraan aikaisemmin..
Mutta kannattaa soittaa varmaan huomenna vielä omaan terveyskeskukseen ja kysyä sieltä neuvoa :) Toivotaan parasta ! ++++++++++++++++++
Voi että kun saatais plussajuna käyntiin +++++
 
lele86
Omaa napaa vielä: oon aikalailla satavarma ettei ole tärpännyt nytkään..
Ei oo minkäänlaisia oireita/tuntemuksia. Ja nyt on jo PP 11....
Eli ajatukset jo ensikuun pistoshoidoissa... toivottavasti nuo luget ei pitkitä kiertoa kauheasti....kellään kokemuksia (?)
 
Sara82
Noniin... tänään soitettu neuvolaan ens viikoksi aika ja lääkärille, joka aikoi soittaa huomenna, soittikin jo tänään. Pyysi tulla käymään siellä huomenna, mutten pääse niin sovittiin että menen to. Ihmetteli, että minulla ollut kuitenkin kuukautiset, ja sanoi, että haluaa tutkia.
Hyvä, että tutkitaankin, mutta itselle voimistui sellainen olo, ettei se ole oikea raskaus kun lääkärikin noin ihmeissään. :( Ja tänään kun kävin jumpalla niin taas oli tullut enemmän ruskeaa tuhrua, aikaisemmin päivällä ei juuri mitään. Hui kun minua pelottaa, varaudun pahimpaan, mutta kuitenkin se tulee olemaan raskasta jos ei ole oikea raskaus. En osaa/uskalla olla innoissani. Tulee pitkät päivät torstaita odotellessa.

Neuvolaan soittaessani kätilö sanoi, että joillakin voi tulla vuotoa koko raskauden, mutta sitten kun sitä verta tulee kuin häränkaulasta, niin silloin se on tod. näk. mennyt kesken. No kuulemisiin, palaan viimeistään kun kuulen kuinka olen viisaampi lääkärissä käynnyn jälkeen. ;)
 
heho
Ma 25.10

Heituli -------------- 10/33-136--------------19----------------Esikoinen
lele86----------------24/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------5/28-29--------------11----------------Esikoinen
Tiili-85---------------14/29-37--------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------66/27-54---------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------59/26-29---------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------27/27-32---------------30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------25/26-32---------------2-----------------Esikoinen
Luna_81------------22/12-30----------------4-----------------poika 08
Sara82--------------17/25-28----------------6----------------esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------

Sara- Varovasti onnea sinulle!
Lele- oireettomuus on just paras oire ; ) peukut pystyssa!
 
heho
Ma 25.10

Heituli -------------- 10/33-136--------------19----------------Esikoinen
lele86----------------24/28-36--------------19----------------Esikoinen
heho-----------------5/28-29--------------12----------------Esikoinen
Tiili-85---------------14/29-37--------------14----------------Esikoinen
myrtti---------------66/27-54---------------42----------------Esikoinen
Butterfly------------59/26-29---------------17----------------Esikoinen
Minmie--------------27/27-32---------------30---------------Pikkukakkonen
titi-uu----------------25/26-32---------------2-----------------Esikoinen
Luna_81------------22/12-30----------------4-----------------poika 08
Sara82--------------17/25-28----------------6----------------esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
 

Yhteistyössä