Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Heho
Hei vaan kaikille. Ei kai tärpännyt tässä kuussa koska testasin eilen ja puhdas nega oli. Lääkäri haluaa testata torstaina mutta saa nähdä viitsinkö mennä. Nännit ovat olleet kipeät jo monta päivää, mutta rinnat ei. Uskoisin että hormonit lääkkeissä on syynä. Kierto on pidempi koska pistin sen ovidryl pistoksen vasta kierron 13 päivä ja sehän käynnistää oviksen 8-36 tunnin aikana. Eli jos kiertoni pidentyy, ei kantsi ajatella että ois tärpännyt. Mulla oli ihme kivut silloin 15 päivä, että oisko ollut ovis silloin? Noh- uuteen kiertoon jos ei napannut.
Cheycel? +++++++++++++++++++++++++
 
Kielo
Hei! Luin tän ketjun alusta loppuun (!?!), jäin koukkuun teidän ja kaikkien mukana olleiden kanssa jännäämään homman etenemistä. Uskomattoman ihania ja vaihtelevia tarinoita olen täällä lukenut ja elänyt mukana ylä- ja alamäissä.

Kokeilen pompata taustailemasta osallistujaksi, jos teille sopii? Työt saattaa vähän haitata mun kirjoittelua tosin, eli aktiivisuus saattaa vaihdella....

).( Ehkäisyn jätimme 09/2011 pois, joulukuussa tärppäsi, mutta sain keskeytyneen keskenmenon helmikuulla, np-ultrassa todettiin pikkuisen jääneen noin viikolle 6-7. Lääkkeellinen tyhjennys, jossa oli todella niukat vuodot, mutta kaiken todettiin tulleen onneksi ulos. Jälkituhrua kesti neljä viikkoa. Uskomattoman rankka kokemus, nyt vauvakuume kuitenkin alkaa todenteolla taas heräillä. KM:n jälkeen kesti kuus viikkoa, ennen kuin alko menkat.

Nyt siis kolme kiertoa takana, haamuplussan tein huhtikuulla (kemiallinen raskaus?), kun menkat oli myöhässä, mutta ei. Tässä kierrossa ovisajat oli juuri, peittoja heiluteltiin melkein jtp ja nyt piinaillaan. En oikein osaa vielä noita limojani tulkita, enkä oo tikutellut ovista, ehkä ensikierrosta.

Plussaonnea kaikille ja onnea jo plussan tai käärön saaneille ;)
 
Kielo
.. niin, esikoinen on toiveissa ja ikää on 30. Mulla ois ollut syyskuun puolivälissä se LA, joka meni kesken. Siskoni tuli mua pari viikkoa perässä, esikoinen heilläkin ja siellä onneksi pikkuinen on pysynyt matkassa :)

Kielo
 
Tupu
ke

Tupu_--------------30/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------26/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 20/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------14/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------42/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------42/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------23/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------19/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------27/28-------------------1--------------Esikoinen

tervetuloa mukaan Fisuliini, ja Jenni ja Eena myös :)

Sorry, tulee vaan omaa napaa, mutta aikamoiset piinat menossa!! Mikälie kiertoa pitkityttää, menkkaoireita on kyllä ihan päästä varpaisiin; alaselkää juilii ja rinnat turvonneet. Testasin siis maanantai-iltana ihan tyylipuhtaan negan, mutta edellisestä WC käynnistä oli ehtinyt kulua vain n. 3h. Jos ei tänään tätiä kuuluu, niin testaan varmaan huomen aamulla uudestaan. IIK!
 
Kielo
Tupu, jännät paikat!! Toivottavasti testi vielä kääntyy plussalle, josko aamutestaus ois luotettavampi? Ja Cheycel, mikä tilanne?

Muutamalla muullakin alkaa olla kierto lopuillaan, joten plussatuulta +++++

Kielo
 
Tupu
Hei Kielo, tervetuloa myös mukaan :) lisää toki itsesi listalle!

Menin sitten hakemaan toisen testin apteekista, enkä tietenkään malttanut odottaa aamuun. Kädet täristen testasin ja negahan se sieltä. Alaselässä juili aamupäivällä todella paljon, sellaista julimista että yleensä siitä 10 min sisällä alkaa vuoto, vaan ei. Täytyypä tarkistaa onko jossain vaiheessa mennyt tuo kierron laskeminen pieleen..
 
Fisuliini
Kielo - kovasti tutulta kuulostaa! Itsella olisi myos ollut LA syyskuun lopulla, ellen olisi myos NT-ultrassa saanut tietaa, etta masuasukki lopetti kehittymisen viikolla 10. Lykkya sulle!!! :)

Tupu - harmi, etta tulee niita negoja! Tosi arsyttavaa kun valilla kroppa tekee niin omiaan, ettei siita ota selvaa, etta mitas nama oireet nyt sitten on...

Taalla tulee tuhruttelua... Ehdin jo paivalla innostua kun kuvittelin olevani jotenkin huonovointinen, mutta nyt nayttaisi kylla silta, etta se tati kolkuttelee ovella. Ja ei kun uutta yritysta kehiin! Ehka parempi nain niin voin sitten rauhassa nautiskella kesan tulevista juhlista ilman, etta koko ajan kysellaan "miksikas sulle ei maistu???"

Miten te muut ootte muutes toimineet alkoholin kanssa? Ma oon ajatellut niin, etta kun en kerran tieda olevani raskaana niin en hirveasti viitsi varoa juomisia. En kylla ole mikaan hirvea kannikoheltaja enaa tassa iassa, mutta joskus on kiva ottaa pari lasia viinia. Taalla jenkeissa laakarit on mulle antaneet ohjeeksi elaa niin kuin olisin jo raskaana, mutta mita jos tassa menee vaikka kaksi vuotta? En kylla pysty elamaan ilman sushia, pehmeita juustoja ja punkkua niin pitkaan! :D
 
Cheycel
Ihania ultrakuulumisia Minmie, onnittelut tyttölupauksesta!

Tervetuloa Kielo, tiedän tarkkaan mitä olet kokenut, saman jouduin käymään läpi alkuvuodesta. Voimia ja uskoa tulevaan!

Nyt sitten varovasti ilmoitan, että plussahan sieltä tuli, kun viimein sain testin tehtyä. Yritän saada heti alkuviikkoon varhaisultran niin saa heti tietää onko oikeassa paikassa. Vielä en uskalla iloita, mutta tästä lähdetään.
 
Pampula
Ihanaa, Cheycel! Pidän peukkuja, että pysyy kyydissä!

Mulla dpo 9 ja vähän ristiriitaiset fiilikset siitä, voiko olla toiveikas vai ei. Toissapäivänä ja eilen oli tummaa tiputtelua (ihan vähän kylläkin vain) ja eilen illalla oli tosi kovat menkkakipumaiset kivut. Yritän olla analysoimatta liikaa. Voihan tuo olla jo sitä liian tutuksi käynyttä tiputtelua ja luultavasti onkin. Plääh.
 
Kielo
TO 14.6.2012

Tupu_--------------31/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------27/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 21/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------43/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------43/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------24/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------20/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------28/28-------------------1--------------Esikoinen
Kielo-----------------21/26-29----------------4--------------Esikoinen

Kiitos kaikille :) Mukava päästä joukkoonne! Yritin päivittää listan, toivottavasti meni oikein :) Laitoin itelle yrityskerrat KM:n jälkeen, kiitos kaikille myötäeläjille asiassa.

Cheycel, hurjasti onnea ja toivotaan, että pikkuinen on löytänyt oikeaan paikkaan *tsemppihali*

Fisuliini, vielä en muuttanut sulle kp1:stä? Jos se täti sieltä pärähtää kunnolla kylään, niin voi ton alkon kanssa tosiaan olla huolettomammin. Ite en juo kovinkaan paljon yleensä, mut 1-2 lasillista kuovuvaa tai viiniä oon kyllä ottanut silloin tällöin. Lauantaina olin häissä ja join alkumaljan+ lasin viiniä. Nyt tällä viikolla oon taas jättänyt juomat väliin, vaikka yhdessä tilaisuudessa niitä ois tarjottukin, kun kuvittelen olevani raskaana mahanippailujen ja turvotuksen perusteella... mulle taas sanottiin neuvolassa, että silloin kun ei tiedä olevansa raskaana, niin ei voi myöskään vahingoittaa pikkuista.

Tupu, toivottavasti se plussa vaan antaa oottaa itseään!

).( vai pitäiskö laittaa (.) kun saan puolitutuilta tämän tästä raskausonnitteluja (eivät tienneet alkuvuoden raskaudestani). Siinäpä on kiva sitten nieleskellä kyyneleitä ja vaihtaa puheenaihetta tai kertoa että sain kyllä just keskenmenon, kiitti vaan. Menee onnittelijoilla hieman luu kurkkuun kyllä tosta km-uutisesta. Oon aika herkkä ja en voi vieläkään kuivin silmin aiheesta puhua...onpahan kuulija siinä sitten vieläkin vaikeempana. Ihmiset ei kyllä mieti onnitellessaan kovinkan paljon sanomisiaan, ite en tosiaankaan onnittelis ketään, joka ei oma-aloitteisesti asiaa ottais esiin. Mites teillä, onko noita onnitelijoita ollut "riesana"?

Aurinkoa ja plussia!
Kielo
 
Minmie
Ceycelille paljon peukkuja mukaan ja toivotaan todella, että pieni olis oikeassa paikassa ja pysyisi siellä!!!

Kiitokset Kielolle. Kyllähän mä ehdinkin jo sen 3,5 vuotta täälläkin kirjotella enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Ehkä vähän harmitti jossain vaiheessa, ettei aikaisemmin haettu apua, kun aika pienellä avulla alkoi tapahtua. Mutta mitä sitä menneitä suremaan, olen vaan ja nautin tän hetkisestä tilastani vaikka jalat jo turpoileekin vaikka kesä on vasta alussa ja töissä tuppaa selkä jumittamaan pitkien istumisten päätteeksi. Ne negatiiviset tuntemukset voi kuitata sillä, että tää olotila on väliaikaista ja ne pienet, kokoajan vahvistuvat liikkeet on hieno palkinto.

Tähän ketjuun on tullut tän reilun 4kk aikana monta uutta mukaan ja toivon teille kaikille onnea, kuitenkin nämä ennestään tutut on niitä joiden mukana edelleen jännäilen täällä, pääasiassa taustalla. Heholle varsinkin toivon pikaista onnistumista sinne rapakon taakse, peukut ja varpaat pystyssä!
 
Tupu
To 14.6.


Tupu_--------------1/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------27/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 21/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------43/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------43/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------24/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------20/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------28/28-------------------1--------------Esikoinen
Kielo-----------------21/26-29----------------4--------------Esikoinen

Onnea Cheycel plussasta! Toivottavasti pikku kyytiläinen voi hyvin ja pysyy mukana!

Kävitkö Heho testailemassa uudelleen?

Täti tuli sitten yökylään tällä kertaa. Ei jaksa edes harmittaa, lähinnä olen iloinen, että hirveä piinailu päättyi.
 
Fisuliini
To 14.6.


Tupu_--------------1/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------27/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 21/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------43/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------43/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------24/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------20/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------1/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------21/26-29----------------4--------------Esikoinen

No joo, yolla sitten rampattiin vessassa oikein olan takaa... Uutta yritysta taas kehiin.

Onnea Cheycel! Ihanaa kuulla tuollaisia uutisia! :)
 
Pampula
Pe 15.6.


Tupu_--------------2/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------28/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 22/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------16/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------44/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------44/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------25/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------21/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------2/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------22/26-29----------------4--------------Esikoinen

Mulla aika alistunut fiilis taas. Tuskin tulee plussaa tässäkään kierrossa: dpo 7 eli tiistaina alkoi tuttu tiputtelu. Hyvin vähäistä se on ollut, mutta selvää tiputtelua kumminkin ja eilen illalla tuli ihan selvää verta. Tiistaina ja keskiviikkona oli myös ihan kuukautiskipuja. Keskiviikon ja torstain välisenä yönä kivut olivat niin kovia, ettei meinannut uni tulla. Tänään otan viimeisen keltarauhashormonisatsin (paljon näemmä siitäkin on hyötyä) ja muutaman päivän sisään siitähän mulla on aina hanat auenneet.
 
Kielo
Menkkapahoittelut Tupu ja Fisuliini! Pampula, älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

).( työasiat on ketuttanut mua pari päivää jo, ajatukset pyörii niissä, niin en oo ehtinyt kuulostelemaan tuntemuksia. Puuhalimme kiertopäivinä 10, 11, 13, 15, 17 ja 19, toki yhellä kertaa simpat ei suostuneet yhteistyöhön. Epäilen, että nyt ois dpo 9 tai 10 (ovis kp13), en oo tikuttanut tai saanut limoista ihan täyttä selvyyttä. Alavatsan kevyttä juilintaa on ollut iltaisin ja muutaman kerran on ollut jännä muljahtava tunne. Muutama pvä sitten tuli lyhytkestoinen viiltävä kipu, jonka mielikuvitus laski heti kiinnittymiskivuksi... voi vilkasta mieltäni ja toiveitani.

Mulla ei oo koskaan ollut välivuotoja, ei juuri tuhruttelujukaan, vaan hanat aukee/sulkeutuu yleensä aika nopsaa. Menkkakipuja on yleensä vaan kahtena ekana vuotopäivänä, vuotoa noin 5 päivää. Etukäteen voin olla ärtyisä tai on pää migreenityyppisesti kipeä, joten toivon, että tässä kierrossa noita oireita ei siis tulisi nyt muutaman seuraavan pvän sisällä vastaan. Varsinkaan, kun lähetään juhannuksena reissuun, niin täti ei ois kiva matkakaveri. Olipas taas vuodatusta.

Kesäisiä, mutta vinhoja plussatuulia kaikille, mutta erityisesti pidempään jo täälläkin olleille!

Kielo
 
Kielo
LA 16.6.

Tupu_--------------3/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------29/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 23/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------17/23-28---------------18-------------Esikoinen
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
Jenni88 --------------26/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------22/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------3/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------23/26-29----------------4--------------Esikoinen

Listan päivitys vielä. Pitäisikö plussanneet eli Cheycel ja Nuppu ottaa tuolta välistä pois? Onne hurjasti kummallekin, jos en oo vielä onnitellut! Nauttikaa!!

Ja Jenni88, jännät paikat! Mitä kuuluu?

Kielo
 
heho
Onnittelut Cheycel!!! Toivotaan etta kaikki on ok ja paaset Minmien ja Heitulin tavoin tuonne 'toiselle puolelle' masua kasvattamaan ja jannittamaan meidan muiden puolesta.
Minmie- kiitos tsemppauksesta- eikohan tama tasta...
Fisuliini- ollaan kumpikin taalla rapakon takana : )
En mennyt sinne laakariin, paatin etta odotan vaan sita tadin tuloa. Testasin viela keskiviikkona ja negahan se oli, etta en usko tarppiin. Uskon etta tati tulee tanaan. Mulla on aika jamptisti luteaali-aika 14 paivaa, ja kun laskee siita vatsakivusta pari viikkoa sitten lauantaina, ois tanaan vuodon alku.
Noh- onneksi paasemme uudelle kierrokselle tassa kuussa kunhan ei loydy kystia. Tyomatkusteluni on tyonnetty ensikuulle, ja laskujeni mukaan sellaisen aikaan ettei olis laakari yms jutttuja. Toivotaan etta menis nain. Saa nahda antaakos ne mulle isomman clomid annoksen- 100mg? Ois kiva saada enemman kuin yksi munis tuonne oikealle puolelle.
 
Cheycel
Kiitos onnitteluista, toivotaan, että tällä kertaa olisi onnellinen loppu.

Kävin tänään ultrassa ja löytyi 6. viikkoa vastaava sikiöpussi oikeasta paikasta. Sikiökaikua ei näkynyt, mutta sitä en vielä odottanutkaan. Kovin rauhallisin mielin olen, jotenkin on niin realistina liikkeellä, että kaikki on vielä mahdollista ja vaikka mitä voi sattua. En ole vielä hihkunut enkä iloinnut plussasta, jalat vielä tiukasti maassa, nyt ensin ensi viikon ultraan saakka ja jos sieltä hyviä uutisia niin sitten vielä 12. viikkoon saakka.

Odotellaan ja katsellaan.
 
Nuppu
Onnea Cheycel, ihanaa!!!! Nyt pidän peukkuja, että kaikki menee niin kuin pitää.:)))

Täällä mennään kahdeksannella viikolla ja on aikamoiset pahoinvoinnit päällä -joista olen todella onnellinen, ne vain kertoo minulle että tämä on totta..!

Satiin jo mieheni kanssa kunnon säikähdyskin..Nimittäin tässä vajaa vko sitten aloin vuotamaan todella paljon, kirkasta verta..Soitin äitiyspolille, ja he vastasivat et näköjään sinulle on meneillään keskenmeno, jos verenvuoto ei yhtään ala hiipua, niin sitten vasta pitäisi mennä sinne. Hiipuihan se sitten neljän tunnin jälkeen..mutta sitten ennen ulos tuli melkein nyrkin kokoinen klimppi..:/ Mä olin aivan rikki, ja niin oli miehenikin. Pari vuorokautta meni lähinnä vain peiton alla itkiessä. Mitään seurantaultraa ei äitiyspolilla tehdä, käskivät vain muutaman viikon päästä tulla jälkitarkastukseen.

Kuitenkin minulla jatkui vain raskauspahoinvoinnit, joiden saattelemana menin eilen yksityiselle ultraan, jossa sitten löytyikin pieni, iloisesti sykkivä asukki!!! :DDD Uskomatonta. Mieletöntä.
Kaikesta huolimatta pieni oli selvinnyt kyydissä. Nyt varovaisen onnellisena odotan että 12 vkoa olisi täynnä. Tämä teille kaikille tiedoksi, näinkin voi käydä.:)
 
Kielo
Ihanaa Nuppu, että kaikki hyvin ja pikkuinen matkassa! Toivon onnea jatkoonkin! Heituli, onko sun raskaus sujunut hyvin? Ja Cheycil, uskotaan ja toivotaan että kaikki päättyy vihdoin onnellisesti.

Itse testasin tänään negan, pah, olisihan se pitänyt arvata, vaikka niin uskoin tärppiin...eli tätiä ootellessa...

Kielo
 
Kielo
TI 19.6.2012

Tupu_--------------6/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------31/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 26/23-29-----------------10--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------20/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------29/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------25/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------6/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------26/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Toivottavasti ei tullut montaa virhelaskelmaa. Heho, miten oli tädin kanssa? Entä Pampula ja Jenni88?
 

Yhteistyössä