Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Cheycel
Ma 7.5.

Tupu_--------------21/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------45/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 30/26-29-----------------8--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel-------------4/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------10/24--------------------11-------------Esikoinen

Liplap, pahoittelut negasta :(

Täällä uusi kierto starttasi viime viikolla, nyt ei tuntunut niin pahalta sillä parin viikon päästä pakataan laukut ja lähdetään nauttimaan etelän auringosta. Saanpahan nauttia sangriasta :)

Kirjoittelen enemmän toisella forumilla km:n kokeneiden seurassa, mutta käyn täällä tasaisesti lukemassa kuulumisia. Yritän aktivoitua myös kirjoittelemisen suhteen :)
 
Pampula
Ma 7.5.

Tupu_--------------21/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------45/26-28--------------27--------------Esikoinen
Pampula --------- 6/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel-------------4/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------10/24--------------------11-------------Esikoinen

Pitipä heti korjata tuo lista. Yrityskierto yhdeksikkö siis alkoi viime keskiviikkona. Toinen kuukausi monitorin kanssa nyt siis. Tänään alkoi tämän kuukauden testailu ja niin vain taas jo näin varhain pärähti monitoriin "high".
 
heho
Ma 7.5.
Tupu_--------------21/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------17/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 6/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel-------------4/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------10/24--------------------11-------------Esikoinen

Pitkasta aikaa- palasin matkoilta.
Yritysta hyva kymppi tassa kuussa muttei mitaan itua kummalta puolelta ovis tapahtui (eli saattoi menna hukkaan).
Taas on tyomatkoja edessa ja saattaa olla etta tyontyy se seuranta taas kuukaudella eteenpain... EEEEEEIII!! Jotakin on tehtava koska tasta taytyy tulla nyt numero uno elemassa, muuten ei varppina tapahdu mitaan. Onko ideoita miten voisin paasta kaikesta matkustelusta ilman etta kerron syyn? Se juoru leviais niin nopsakasti ja kaikki tietais parin tunnin sisaan. En TODELLAKAAN halua etta ihmiset tietaa meidan hedelmattomyyshoidoista mitaan. Olen yritttanyt pohjustaa tyyliin: on joitain terveys-ongelmia mita pidetaan silmalla ja laakarikayntteja... ei varsinainen vale- eihan?

Etta silleen. Siihen asti kun paastaan kunnolla nauttimaan avusta, olen tuolla takavasemmalla seuraamassa.

Kaikille tsemppia!!!!!!!!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Tupu
Tervehdys! Minäkin täällä hiukan takavasemmalla ollut viime aikoina, kun ei ole paljon jutun juurta ollut... Taustalla kyllä seurailen :)

Heho, eihän tuo nyt mikään vale ole, ja mitä siitä vaikka olisikin. Kyllä monet on töistä poissa ihan mitättömistäkin syistä. Sano vaikka, että korvissa on jotain vaivaa, eikä lentämistä suositella, jos työnantaja/työkaverit ryhtyy uteliaaksi :)

Pampula, mulla oli tuo monitori käytössä n. vuosi sitten 4 kk ajan. Tuntui liialta yrittämiseltä, joten lopetin käytön. Eihän se toki mitáän halpaakaan lystiä ollut. Siinä mielessä passeli vempain, että oppi hyvin tunnistamaan oman kierron eri vaiheet. Aika tarkkaan samoille päiville osui aina ne high-päivät kyllä.

Ti 8.5.

Tupu_--------------22/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------18/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 7/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------28/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel-------------5/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------11/24--------------------11-------------Esikoinen
 
Liplap
Ke 9.5.

Tupu_--------------23/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------19/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 8/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------29/23-28---------------16-------------Esikoinen
Cheycel-------------6/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------12/24--------------------11-------------Esikoinen

Kiva kuulla muistakin :) Heho: eihän tuo mikään vale ole. Tupun ehdotus korvaongelmista on kyllä loistava, kun estää sopivasti lentämisen. Meillä on töissä tosi paljon nyt ihmisiä raskaana ja epäilen että minuakin tarkkaillaan sillä silmällä. Lääkärikäynnit kesken päivän todennäköisesti oletetaan neuvolakäyneiksi, olisikin niin...

ON: Tuhruttelu alkoi heti maanantaina, mutta kunnon vuoto ei vieläkään. Tämä on tosi epätavallista, mutta toisaalta se tuhru alkoi hieman odotettua aikaisemmin. Ikävää vaan, kun optimismi nostaa vähän päätään eli jos ovat nyt alkamassa niin alkaisivat sitten kunnolla kerralla... Testasin vielä eilen uudestaan ja negaa se näytti eli turhaa toivoa kai tämä. Pahimmillaan kai sitten elimistö on sanonut yhteistyön kokonaan irti ja menkat jää muuten vaan tulematta :(
 
Liplap
Ke 9.5.

Tupu_--------------23/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------19/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 8/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------1/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------6/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------12/24--------------------11-------------Esikoinen
 
Pampula
To 10.5.

Tupu_--------------24/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------20/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 9/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------2/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------7/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------13/24--------------------11-------------Esikoinen

Monitori räväytti ruutuun tänä aamuna "peak" ihan niin kuin ennakoinkin jo eilen. Sama aikataulu kuin viime kuussa. Hyödynnetty on ja vielä käskin miestä olemaan valmiudessa tänään ja viikonloppuna varuiksi. Sitten saa taas huilata. :)

Aurinkoista loppuviikkoa!
 
Nuppu
Pe 11.5.

Tupu_--------------25/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------21/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 10/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------3/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------8/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------14/24--------------------11-------------Esikoinen

Pahoittelut Liplap uuden kierron alkamisesta!! :(

Mullakin aamulla ovistetsi näytti hymynaamaa, joten viikonlopun ohjelma meneekin niissä merkeissä.<3 ;D
Vähän vaan meinaa huolettaa tämä myöhäinen ovis..Mutta uskon vakaasti siihen, että kaikella on tarkoitus ja että hyvää kannattaa odottaa.:) Ja ainakin nämä yrityskerrat ovat saaneet minussa sellaisen vauvakuumeen aikaiseksi, että oksat pois!! Sehän ei voi olla muuta kun hyvä asia.
 
Liplap
Ti 15.5.

Tupu_--------------29/27-------------------21-------------Esikoinen
heho---------------25/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 14/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------7/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------12/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------18/24--------------------11-------------Esikoinen

Se on kyllä totta, että vauvakuume on tässä yirttäessä noussut aika huippuunsa. Toisaalta minulla on ollut jonkinlainen vaimennettu vauvakuume jo vuosia. Aiemmin ei voinut vaan kunnolla kuumeilla ja aloittaa yrittämistä, kun ei ollut sopivaa parisuhdetta..

Perhesuunnitteluun ja ehkäisyn tarpeeseen minulla on mennyt usko tässä prosessissa kokonaan. Onneksi ei tarvitse pitää mitään ehkäisyvalistuksia nuorille :D
 
Pampula
Mulla on nyt tää tylsä alku-dpo-vaihe menossa, kun ei voi edes olla mitään oireita eikä siis voi kuin odottaa. Meneehän nää päivät kyllä nopeasti, tänään jo sentään dpo 5.

Liplap: Minä olen töissä amiksessa ja saan jatkuvasti kuulla noiden teinipoikien isyysjutuista. Viimeksi jokin aika sitten pojat kertoivat, että yksi (siis viime keväänä peruskoulun päättänyt) poika oli tullut isäksi toista kertaa. Eri tytölle. Pojat mulle puhuivat, että jospa se nyt oppisi käyttämään kortsua... Eli kyllä se vähän niin tahtoo mennä, että kovin helposti tuntuu käyvän niille, jotka eivät sitä varsinaisesti toivo. :-/ Minä kyllä yritän valistaa poikia kondomin tärkeydestä aina sopivissa väleissä.
 
Tupu
Ke 16.5.

Tupu_--------------2/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------26/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 15/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------8/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------13/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------19/24--------------------11-------------Esikoinen

Uutta kiertoa kohden taas..
 
Heho
Pitäkää mulle peukkuja koska ensiiviikon alussa menen taas ultraan ja toivottavasti ei löydy enää kystiä.
Täti tulee perjantaina tai viimeistään lauantaina.
Eilen oli kova pulssaatiomainen kipu oikealla kun kävelin jyrkän mäen, hui kauhea että tuntui oudolta. Siksi pelottaa että kystäkös siellä kipuili?
Eli pitäkee peukkja että päästään mekin kokeilemaan hoitoja. Vihdoinkin!
 
jenni88
Hei! Olen uusi tällä palstalla ja siksi hieman ulapalla noista teiän viivoista yms.
Olen 23 vuotias. Mulla on 1v 4kk vanha tyttö ja yritetään toista. Ollaan oltu aiemmin sillä asenteella et tulee jos on tullakseen mut nyt tässä kierrossa aloitettiin kunnolla ja ajoitettiin petipuuhat ovulaation aikoihin. Kaikenlaisia oireita on ollut tai ainakin toivon et liittyy raskauteen. Nyt kp 24/26-30. Eli 23 päivä pitäis viim alkaa menkat. Toivon et olis tärpännyt mut aika näyttää...
 
Liplap
Su 20.5.

Tupu_--------------6/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------30/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 19/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------12/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------17/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------23/24--------------------11-------------Esikoinen
Jenni88 --------------27/26-30---------------?----------------Pikkukakkonen

Tervetuloa Jenni88, lisäsin sut listaan eli ideana on vain seurata kiertopäivää ja yrityskiertojen määrää. Yrityskiertojen määrää en nyt osannut laittaa eli täydennä se vielä oikeaksi. Toivottavasti tietysti vierailusi ketjussa jää lyhyeksi ja nyt on tärpännyt.

Heho: mulla oli viime kierrossa muutaman kerran sellainen voimakas hetkellinen kipu alavatsalla juurikin rasituksen aikana. Elättelin tietysti toiveita että josko se liittyisi kiinnittymiseen tms. mutta eihän se sitten ilmeisesti ollut yhtään mitään. Toivottavasti ei siis ole mitään kystaan liittyvää vaan pikemminkin raskauteen ;)

Omaa napaa, ovis testattu eilen ja mieskin tuli sopivasti työmatkalta takaisin. Odotukset eivät siltikään ole korkealla vaan eiköhän sitä jatketa hoitoja ensi kierrossa.
 
jenni88
Eli ensimmäinen virallinen yrityskerta. Aiemmin ollaan oltu sillä asenteella et tulee jos on tullakseen eikä oikeestaan olla kovin yritetty. Vielä en ole uskaltanut tehdä testiä. Odotan vielä muutaman päivän ainakin jos menkat ei ala niin teen testin.
 
Liplap
Su 20.5.

Tupu_--------------6/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------30/26-28--------------28--------------Esikoinen
Pampula --------- 19/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------12/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------17/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------23/24--------------------11-------------Esikoinen
Jenni88 --------------27/26-30---------------1----------------Pikkukakkonen

Ok. Hassua miten eri tavalla ihmiset ajattelee tästä yrityksen aloittamisesta. Minulle "yritys" alkoi siitä päivästä kun ehkäisy jätettiin pois, mutta tavallisempaa tuntuu olevan että se alkaa vasta kun "yrittäminen" on aloitettu.
Oviksen tikuttamiset yms. alkoivat meillä vasta muutama kuukausi sitten, mutta kun puuhastelua oli aiemminkin niin tiheään että ajoitus on ollut kohdallaan niin tuntuisi itsepetokselta olla laskematta sitä yritykseksi.
 
Pampula
Minäkin tuosta juttelin yhdellä englanninkielisellä palstalla vastikään, kun siellä jotkut olivat aika hiilenä siitä, että (yleensä helposti raskaaksi tulleet) puhuvat, miten eivät olleet "yrittäneet" ollenkaan ja sitten kuitenkin olivat jo aikaisemmin jättäneet ehkäisyn pois. Monesta sellaisesta, joka on toivonut lasta pitempään se sitten tuntuu jotenkin loukkaavalta. Siinä keskustelussa näet oli kyse sellaisesta, että aloittaja oli tiennyt työkaverinsa jättäneen jo edellisenä syksynä lapsen toivossa ehkäisyn pois, ja nyt kun oli tullut loppukeväällä raskaaksi, oli hehkuttanut, ettei ollut yrittänyt vauvaa yhtään ennen kuin raskaustesti oli positiivinen. Tämä pitempään yrittänyt työkaveri koki hänen valehtelevan röyhkeästi eikä kerta kaikkiaan voinut tajuta, miksi tuollaisesta asiasta täytyy valehdella.

Tämä siis vain varoituksen sanana, jos ei halua pahoittaa kenenkään mieltä niin kannattaa tiedostaa, että toiset todellakin ajattelevat, että ehkäisyn pois jättäminen on yhtä kuin lapsen yrittäminen. :)

Minä ymmärrän sitä, että asian voi nähdä eri tavalla (ja ymmärrän tietyllä tavalla sen logiikankin), mutta omalla kohdalla ajattelen sen ihan samalla tavalla kuin Liplap. Toki siinä on vivahde-ero, että se muuttuu eriluonteiseksi silloin, kun aletaan tiedostaa kiertopäiviä ja jopa tikuttaa ovista yms. Minulla kyllä ei edes ole kokemusta sellaisesta, että en olisi yhtään mitään miettinyt vaan silloin ennen esikoistakin kun kierukan otatin pois niin kyllä minä heti siinä vähän laskeskelin, että jihuu, kierron puoliväli eli mahdollinen ovulaatio osuu romanttiseen lomamatkaan (ja sehän heti tuottikin silloin tulosta, oi niitä aikoja). Nyt sitten kun aloitimme tämän toisen kierroksen niin ensimmäisen kuukauden mun pinna kesti ihan vaan että jaa, sopivasti ajoitettu romanttinen ilta ja jo toiselle kuukaudelle tilasin ovulaatiotestit. :-D (Mutta tosiaan taas kyllä ajattelin muutenkin, että kun ehkäisyn käyttö jäi pois niin se käynnisti yrityksen.)
 
heho
Ti 22/5


Tupu_--------------8/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------4/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 21/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------14/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------19/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------25/24--------------------11-------------Esikoinen
Jenni88 --------------29/26-30---------------1----------------Pikkukakkonen

Hyvia uutisia! Ei kystia!! paasen siis laakitykseen. Eli aloitan tanaan clomit ja sitten seurataan ja kerrotaan milloin pitaa vetaista piikki oviksen aikaansaamiseksi. Toivotaan nyt etta niita muniksia kehittyy oikealle puolelle, ja monta kerrallaan.
Kiva etta meillakin vahan etenee tama touhu.

Minun mielesta 'yrittaminen' alkaa vahintaankin siita jos vahaakin seuraa kiertoaan ja laskeskelee milloin ois hyvat ajat. Jos jotkut pystyvat vuosiakin menemaan etteivat kummemmin seuraa kiertoaan eika ole ehkaisya niin sita en laskisi 'yritykseksi'. Voin omasta puolesta sanoa, etta kun myontaa rehellisesti kuinka kauan on joka loppukuusta juossut vessassa tadin pelossa, paasee asian kanssa jotenkin sujuksi ...
Monet eivat ole rehellisia yrityskertojen kanssa koska se koetaan epaonnistumisena. Varsinkin koska hedelmallisyysaisiat on vielakin jotenkin tabuja. Totuus kuitenkin on, etta monesti jos yli 2 vuottakin ollaan yritetty ilman tuloksia- on jossakin vika. Mina jos kuka sen tiedan.
Pampula- kiitos hyvasta kirjoituksesta, pisti mietityttamaan.
 
Eena
Taidanpa siirtyä tänne ketjuun minäkin, kun tämä on paljon aktiivisempi kuin tuo Esikoinen haaveissa vuodelle 2013. :)

Eli tosiaan sitä ensimmäistä vauvelia tänne tupaan yritetään. Olen 27v. Mies 29v. Yhdessä jo 11v ja nyt haluttaisiin se kolmaskin perheenjäsen. :) Ehkäisy jätettiin pois alkuvuodesta ja katseltiin aluksi vähän tilannetta, että saapi tulla, jos tulee.. Nyt sitten siirrytty oikein virallisesti yrittämään. Eli edellisiin keskusteluihin viitaten, meillä myös yritys alkanut ehkäisyn jättämisestä, mutta nyt se vasta myönnetään ;D

Tupu_--------------8/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------4/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 21/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------14/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------19/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------25/24--------------------11-------------Esikoinen
Jenni88 --------------29/26-30---------------1----------------Pikkukakkonen
Eena------------------28/30-32---------------4--------------Esikoinen
 
Nuppu
Ke 23.5.

Tupu_--------------9/27-------------------22-------------Esikoinen
heho---------------5/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 22/26-29-----------------9--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------15/23-28---------------17-------------Esikoinen
Cheycel-------------20/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen
Nuppu--------------26/24--------------------11-------------Esikoinen
Jenni88 --------------30/26-30---------------1----------------Pikkukakkonen
Eena------------------29/30-32---------------4--------------Esikoinen

Tervetuloa mukaan Jenni ja Eena!! Itse olen 28 vuotias ensimmäistä pienokaista yrittämässä, ja matkan varrella tullut totuutta ja viisautta paljon vastaan. Vauvaa ei välttämättä vain päätetä tehdä, niin minä olen naiivisti aina kuvitellut. Lapsi saadaan ja minä olen alkanut sitä pitämään jo pienenä ihmeenä.;)


Pampula: mietin noita sinun työpaikan poikia..Alle parikymppisenä ja parikymppisenä nainenhan
on kuulemma hedelmällisimmillään. Eikä ikäänsä nähden ole kovin pitkään ehtinyt syödä e-pillereitä, jos ollenkaan. Tähän kun ynnätään 10 vuoden e-pillereiden käyttö(niin kuin minulla), elimistö toiminut ilman ovulaatiota sen 10 vuotta, niin ei ihme, jos menee aikaa että kroppa tokenee, ja osaa taas toimia niin kuin asiaan kuuluu! Mielestäni e-pillereiden vaikutuksesta ylipäänsä vaietaan aivan liikaa..Lääkärit enemmänkin toppuuttelee ja hyssyttelee (ainakin minun kohdallani) jos yrittää puhua e-pillereiden haitoista ja sivuvaikutuksista. Toisaalta ymmärrän et teinit ohjataan suoraan e-pillereiden pariin ei-toivottujen raskauksien ehkäisemiseksi. Minun on vaikea kuvitella et itse palaan koskaan enään e-pillereiden käyttöön..

Oli miten oli, menkkoja ei ole kuulunut vieläkään!!:))) Pientä tuhruttelua, olen myös tehnyt yhden halpistestin, se oli nega..Nyt odottelen et apteekki aukeaa, niin pääsen sinne säntäämään ja ostamaan Clearbluen testin!! Huh, olen niin täpinöissäni etten meinaa nahoissani pysyä. Kääk. X))
 
Liplap
Tervetuloa myös Eenalle!
Kiva kuulla Heho, että viimein pääsette vähän kokeilemaan luonnon avustamista :) ja Nupulle tsemppiä todellisiin piinapäiviin!

Pillereiden vaikutus on mietityttänyt minuakin, kun niitä on tullut syötyä. Toisaalta kai kiistaton positiivinen vaikutus on ettei endometrioosin pitäisi päästä niillä ainakaan kovin pahaksi, mutta sitten ne negatiiviset vaikutukset ovatkin epäselvempiä. No turha kai sitä on jälkikäteen liiaksi murhetia, kun ei asialle mitään voi. Jännä myös, että joillekin pillereitä määrätään lapsettomuushoidoissa taukokiertojen ajaksi.
 
Pampula
Kovastihan tosiaan väitetään, että pillereistä ei pitäisi olla haitaa myöhemmille lapsentekomahdollisuuksille, mutta minä tunnustan, että olen välillä ollut aika kauhuissani siitä, kun olen opettajan työssäni seurannut miten jo 13-vuotiaat napsivat e-pillereitä aivan suvereenisti. Jotenkin oma logiikka sanoo, että kai se nyt jotenkin vaikuttaa, että oma hormonitoiminta tukitaan niillä ihan kokonaan.

Tietysti kuitenkin sitten toinen puoli on se, etten minäkään halua nuorten liian aikaisin kokevan vahinkoraskauksia ja abortteja ja kaikkea sitä.

Minä söin pillereitä 17-vuotiaasta kovien kuukautiskipujen takia. Pidin välillä vuosienkin taukoja ja koska minulla oli lähes kaikkien pillerimerkkien kanssa kauheat sivuoireet enkä tosiaan ollut pitkissä pysyvissä seurustelusuhteissa ennen 29 vuoden ikää, olen ehkä ollut suurimman osaa aikuisikääni kuitenkin luomutilassa. Nykyisen miehen tapasin pillerittömässä vaiheessa ja kokeilin siinä suhteen alkuvuosina kolmea eri pillerivaihtoehtoa (minipillerit ja kaksi eri yhdistelmäpillerimerkkiä), mutta kaikista tuli niin ikävät sivuoireet että todellakin halusin hormoniehkäisystä eroon. Kuparikierukka oli sitten minulle loistovalinta (kondomi hyvänä kakkosena) ja ehti olla kaksi vuotta ennen kuin sitten esikoisen yritys kävi ajankohtaiseksi. Tein positiivisen raskaustestituloksen tasan kuukausi siitä, kun kierukka oli otettu pois (yhdet menkat olivat siinä heti kierukan poiston jälkeen).

Nyt kun kävin omalla gynelläni vuosi sitten ja mainitsin, etten ollut edes harkinnut neuvolan tuputtamia minipillereitä synnytyksen jälkeen, hän oli todella vahvasti sitä mieltä, että hyvä, koska hänen mukaansa se ei tee kropalle hyvää siinä hormonimyllerryksessä ja hän on ehdottomasti sitä mieltä, että raskauden ja synnytyksen jälkeen ja imetysaikana pitäisi mennä aika pitkään kondomin kanssa. Olin aika yllättynyt, koska ehkäisyasiat ovat juuri hänen erikoisalaansa ja olen jotenkin tottunut siihen, että gynet ovat aina niin yltiöpäisen hormoniehkäisymyönteisiä. Mutta siitäkin on mielipiteitä yhtä paljon kuin lääkäreitä varmaankin.

Minä yritän aina noille opiskelijapojille kyllä tolkuttaa sitä, että etenkään tuoreissa suhteissa se kortsu ei ole pahitteeksi vaikka tyttö e-pillereitä käyttäisikin (tai sanoisi käyttävänsä -- ikävä kyllä kovin usein tuolla kuulee sitä harmillista tarinaa, että tyttö ei ehkä kehtaa tunnustaa ettei syö pillereitä ja siinä sitä sitten ollaan)...
 
Eena
Kiitokset tervetulotoivotuksista :)

Nupulle peukkuja! bd

Tuohon pillerikeskusteluun, niin minä en ole koskaan pillereitä syönyt. Joskus anoppi epäili, että johtuisiko lasten runsaat allergiat siitä, kun nykyään niin moni on syönyt pitkään pillereitä ennen raskautta. Ajattelinpa sit olla koekaniinina ;) Toki siihen varmasti moni muukin asia vaikuttaa, mutta miksipä ei tuokin.. Enkä nyt koe olevani mitenkään muita "huonompi" vaikken ole pillereitä koskaan syönytkään. :)

Mites teillä muilla on lähipiirissä noita pieniä? Musta tuntuu, että Fb-kavereista on nyt jonkin aikaa joka viikko joku saanut vauvan. Ja sit perään ristiäis-aalto.. Ei hirveesti helpota tätä vauvakuumeilua. :/ Vielä en oo mitään kateus-kohtauksia saanut, mutta jossain vaiheessa niitäkin varmaan tulee.. :/
 
Nuppu
PLUSSA!!!! Jes, voi tätä onnen päivää!! :D Tein testin +1 pvänä, nega. Tein testin +2 pvänä nega. Ja nyt +3 pvä tuli tulos "raskaana"!!! Ihanaa ihanaa ihanaa!! :D En tiedä oliko syynä vyöhyketerapia&siihen yhdistettynä homeopatia, vai ovulaation paikannus. En tiedä, mutta ihanaa, se tapahtui!! :D
 

Yhteistyössä