Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
TI 19.6.2012

Tupu_--------------6/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------31/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 1/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------20/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------29/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------25/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------6/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------26/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Korjasin omani tuohon heti.

Gynellä käyty ja hän oli kanssani täysin samaa mieltä, että keltarauhashormonia mun on turha syödä, kun ei se vaikuta yhtään mitenkään. Sain nyt kokeeksi (suostuin vielä tähän, mutta sitten on nämä hoidot mun osalta ohi) vielä Clomifenit, jotka ehdin ottaa viiden päivän kuurina jo tässä kierrossa ja ensi viikon perjantaina menen ultrattavaksi ja katsotaan, miltä ovulaatio- ja kohdun limakalvon tilanne näyttää. Hän epäili, että kyse on siitä, että mulla on jäänyt jotenkin epäsynkkaan touhu ja yritetään nyt noilla clomeilla saada synkroniin kropan toiminta.
 
Heituli
Kielolle pikaisesti vastailen, että mulla raskaus sujui hyvin, ja poika syntyi 4.3. kiireellisellä sektiolla. Eli en siis ole enää raskaana :D
Tosin pikkukakkosta olen pienesti alkanut kuumeilemaan, mutta sektion takia pitää ainakin sinne ensivuoteen asti odotella ennen kuin saa alkaa yrittämään :/
 
Kielo
Heh, tarkoitus oli kysellä Lele86:lta, miten raskaus on edennyt, meni vain nimimerkit päässäni sekaisin. Mutta kiitos Heituli kuulumisista ja nauti vauva-arjesta! Mukava, kun taustailet :) Ja jos Lele olet taustalla, niin laitahan kuulumisia!

).( outo olo alavatsassa, vain oikealla puolella nipistelee silloin-tällöin. Ei yhtään sellainen olo tai tunne, että se täti sieltä tuilis...mutta negaa se testi eilen näytti, ei ees viivanpaikkaa tms. ollut havaittavissa. Nyt kp27, ja sitä luokkaa mun kierto on yleensä ollut pillerien jälkeen.Kaippa tässä vaan ootellaan.

Jos en ennätä tänne ennen viikonloppua, niin hauskaa Juhannusta kaikille! Toivotaan nyt niitä juhannuksena alulle saatuja maalisvauvoja kaikille kynnelle kykeneville!

Kielo
 
Kielo
KE 20.6.2012

Tupu_--------------7/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------32/26-28--------------29--------------Esikoinen
Pampula --------- 2/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------21/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------30/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------26/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------7/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------27/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Päivitys vielä :)
 
heho
KE 20.6.2012

Tupu_--------------7/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------3/26-28--------------30--------------Esikoinen--- clomid 50mg/ovidrel
Pampula --------- 2/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------21/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------30/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------26/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------7/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------27/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Huomenna laakariin katsomaan voidaanko aloittaa toinen clomid kierto. Toivottavasti ei loydy kystia.
Koitan tsempata...
 
heho
PE 22.6.2012

Tupu_--------------9/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------5/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 4/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------23/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------32/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------28/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------9/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------29/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Ei kystia joten uuteen kiertoon clomidin kanssa mutta isommalla annoksella. Laakaria pelottaa AMH arvoni, joka on todella alhainen. Otettiin toinen veritesti ja katsotaan on arvo laskenut entisestaan tammikuusta. Jos on, meidan taytyy miettia todella mita tehdaan koska aika loppuu kesken. Ensikierrossa menemme IUI'hin, se on jo paatetty.
Ajatukseni IVF'sta ovat vahan muuttuneet... ymparillamme on ollut todella paljon huonoja uutisia, sopaa ja onnettomuuksia ja olen alkanut miettimaan etta onko se hoidon kalleus kuitenkaan niin paha? Ihmiset ostaa uusia autoja samalla hinnalla... en tieda, sanoin miehelleni etta mieleni on ehka vahan muuttunut ja nain etta hankin on ajatellut samaa... tai sitten lahdemma adoptioon ja unohdetaan tama koko ruljanssi.
noh, katsotaan.
 
Pampula
Su 24.6.2012

Tupu_--------------11/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------7/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 6/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------25/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------34/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------30/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------11/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------31/26-29----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Mulla huomenna viimeinen clomipäivä ja perjantaina sitten seurantaultra. Ei kuulu mitään sen kummempia. Clomeista ei ole tullut mitään järisyttäviä sivuoireita. Ehkä olen ollut vähän herkempi kiukustumaan miehelle välillä ja eilen närästi (mulla on ollut närästystä vain raskausaikana aikaisemmin), mutta ei mitään kuumia aaltoja tms.
 
Fisuliini
Heho - kiva kuulla, etta sakin oot taalla kaukana... :) Minkalaisia kokemuksia sulla on ollut taalla laakareista/sairaaloista? Mulla on Kaiser ja ne tuntuivat toimivan tosi hyvin ainakin kun jouduin kaavintaan. Meidan pomo kysyi, etta halutaanko vaihtaa vakuutusta kun kausi loppuu pian, mutta musta tuntuu, etta meidan on pakko pitaa HMO kun PPO on niin kallis. Ja koska Kaiser on toiminut viela ihan hyvin niin ajattelin viela pitaa saman vakuutuksen. Olis kuitenkin kiva kuulla sun kokemuksista. :) Tsemppia teidan yritykseen!!!
 
Kielo
MA 25.6.2012

Tupu_--------------12/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------8/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 7/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------26/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------35/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------31/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------12/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------2/26-30----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

LIPLAP, JENNI ja EENA?? Jännistystä ilmassa vai mitä teille kuuluu?

).(Täti punainen saapui eilen, pari päivää normaalia myöhemmin. Ei auttanut jtp-taktiikka tässä kierrossa...Onneks en enää tuhlaillut r-testejä. Mut toivotaan että nyt lomalla ollessa tärppäis! Ovistestejä aatteelin ostaa eka kertaa, MIKÄ MERKKI ois suositeltava? jos netin kautta ostaisin.

HEHO, ihanaa, ettei ollut kystiä! Toivottavasti ne clomit auttais tässä kierrossa! PAMPULA, toivottvasti ultrasta tulee hyviä uutisia!

Toivottvasti kohta ropisee plussia!!
Kielo
 
heho
Mulla nuo clomit kylla aiheuttaa sen etta pinna on tiukalla... hahah, saa kylla varoa kuka tahansa minua arsyttaa. Viimeiset pillerit otin tanaan, pitaa kayda ostamassa se ovidrel piikki valmiiksi, torstaina menen seuranta ultraan. Viimeksi tunsin paisuvani pari paivaa sen jalkeen kun lopetin clomit.
Fisuliini- joo, mulla/ meilla on Sharp ja se on kylla ihan ok. Minun tyopaikkani vakuutus ei kata mitaan naita hoitoja etta suoraan vaan omasta pussista menee. Nama clomi kierrot on 580 dollaria kerta, IUI 1050 ja IVF 10 000. Pillerit ei itse maksa kun vaan 20 dollaria, mutta niita ultria ei korvata. Mulla ei auttais oisko PPO vai HMO- arsyttavan nihkea tuo vakuutus, mutta usemmiten taalla ei vakuutus korvaa lapsettomuushoitoja ellei ole todella onnekas.
Mieheni on samaa mielta kanssani- menemme ehka sittenkin IVF hoitohin jos pakko on... ensin kaydaan IUI tietenkin pari kertaa mutta sitten...
Tsemppia tanne!!!!!!!
+++++++++++Plussa-aalto+++++++++++++
 
Liplap
TI 26.6.2012

Tupu_--------------13/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------9/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 8/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------27/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------36/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------32/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------13/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------3/26-30----------------4--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Onnea Cheycel!
ON: testasin negan eilen eli menkkoja odotellaan. Tarkoituksella tein testin vähän ennen aikojaan kun lopetin sitten samalla lugesteronit etteivät vahingossa pidennä kiertoa. Ensi viikolla on sellaista kesälomaohjelmaa että menkkojen sopisi mielummin alkaa jo tällä viikolla normiaikataulussaan. Muutenkin olen nyt siirtynyt aktiivisemmin kirjoittelemaan toisaalle kun näyttää siltä että siirrytään vaan rankempiin hoitoihin niin mukava saada vertaistukea siihen. Päivittelen kyllä täälläkin tilannetta, mutta harvemmin.

Meillähän siis alussa miehen simppatulokset olivat ihan ok, morfologiassa ongelmaa, mutta muut arvot hyvät eli ei pitänyt välttämättä vaikuttaa hedelmöittämiskykyyn. Omat tulokset olivat rajoilla ovulaation suhteen, mutta kierto säännöllinen eikä muutakaan ongelmaa. No kun alettiin tutkimaan niin mun kiertoni alkoi heittelehtiä (stressi?) ja miehellä jo ekassa inssissä pesusta selvinneiden siittiöiden määrä alarajoilla inssin tekemistä varten. Tokassa inssissä siittiöiden määrä tosi vähäinen eli ei pahemmin ollut toivoa tähän kiertoon ja mikroinjektio lienee tavallista IVF:ää suositeltavampi. Jotenkin ollut hurja meillä tämä alamäen jyrkkyys...

Kielo, suosittelen ovistestaukseen Clearbluen digitaalisia testejä. Ovat kalliita, mutta ei tarvitse arvuutella mikä se tulos on. Teillä tietysti on yritys niin alussa eikä mitään hoitoja kuvioissa että pärjäätte varmaan niillä arvuuteltavillakin ihan hyvin. Niiden osalta en valitettavasti osaa merkkejä suositella. Sen verran olen ymmärtänyt ihan lääkäreiltä että merkkien välillä voi olla eroja eli sama ei toimi välttämättä kaikilla ja kaikilla testit eivät näytä ovulaatiota, vaikka se tapahtuisi normaalisti.

Heho: Kiva kuulla, että päädytte yrittämään kuitenkin IVF:ää jos ei IUI:t tärppää. Hurjiahan nuo hinnat ovat, mutta kannattaa varmasti yrittää ettei ainakaan myöhemmin harmita ettei tullut kokeiltua kaikkia keinoja.
 
Kielo
KE 27.6.2012

Tupu_--------------14/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------10/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 9/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------28/23-28---------------18-------------Esikoinen
Jenni88 --------------37/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------33/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------14/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------4/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24


Lista päivitetty.
Kiitos Liplap, täytyy tutustua noihin ovistesteihin, josko ne mulla jotain näyttäis. Noi mun yrityskerrat on tossa listassa keskenmenon jälkeen, kohta vuoden verran on vauveli ollut meille tervetullut...

Viimeset päivät töitä ennen lomaa, aivot alkaa jo olla narikassa.

Aurinkoa ja plussia!
Kielo
 
Liplap
KE 27.6.2012

Tupu_--------------14/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------10/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 9/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------1/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------37/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------33/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------14/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------4/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24


Päivitin samantien listan omalta osaltani. Nyt on myös varattu aika IVF suunnitteluun eli voi lomailla tässä välissä rauhassa.
Pahoittelut Kielo etten muistanut keskenmenotaustaasi. Se piti vielä sanoa noista digitaalisista testeistä, että minulla on ainakin se yksi pakkaus kestänyt useamman kierron ajan kun kierto on ollut melko säännöllinen ja olen muista merkeistäkin pystynyt tunnistamaan milloin kannattaa alkaa testaamaan.

Aurinkoa kaikille ja plussia tietysti :)
 
Cheycel
Eilen ultrassa nähty vilkkaat sydämenlyönnit ja koko vastasi päivälleen viikkoja ovulaation mukaan. Vielä en uskalla hengähtää, mutta alku on ainakin lupaava


Plussatuulta ja aurinkoa kaikille!!

Cheycel 7+5
 
heho
To 28.6.2012

Tupu_--------------15/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------11/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 10/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------2/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------38/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------34/30-32---------------5--------------Esikoinen
Fisuliini---------------15/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------5/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Liplap- toivottavasti pysyt myos talla puolelle juttelemassa jotta voimme jakaa tietoja IVF'sta yms.
Seuranta ultra oli tanaan ja munikset tarvitsee viela pari paivaa kypsentymiseen. Oikealla on kaksi (toivotaan etta kumpainenkin tulee kayttoon) ja vasemmalla oli ainakin 1 (mutta se puoli on tukossa).
Amh-arvo oli vahan alhaisempi kun tammikuussa muttei pahasti. Siltikin laakari ehdottaa IUI'hin siirtymista ensikierrossa ja sitten IVF'aan pari kierron jalkeen. Katsotaan nyt...
Ovidrel piikin pistan maanantaina ja ovis on varmaan vasta joskus viikon paasta.
Cheycel- ihanaa!! Nauti!!
 
lele86
Heipä hei kaikille :) !

Täällä sitä edelleen taustaillaan, ehkä vähän laiskemmin kuin ennen kun on tässä hässäkkää, muuttoa, työt jne...

Paljon on uusia täällä jännäilemässä ja kielo uutena tullut aktiivisesti mukaan ja tainnut ottaa täällä veturin paikan :) Hyvä kun palstalla riittää vipinää edelleen, toki toivottavasti pikaisesti pääsette antamaan jokainen vuoronne täällä seuraaville :) ++++

Ja kielo: huh on sulla ollu urakkaa kun oot alusta asti kahlannu meidän stoorit läpi.. :) ! Mutta kiva kun oot tsempparia täällä ja jaksanu lukea noista meidän ylä-ja alamäistä :)

Onnittelut myös kaikille plussanneille, jokainen täällä on onnen ja sen nyytin ansainnut ja uskon et jonakin kauniina päivänä se jokaisen kohdalle osuu.. Oma elämä näytti esimerkin miten kaikki voikin mennä ihan kuperkeikkaa kun kaikki toiveetkin on jo hiipuneet.

Minmielle super-onnitteluja tyttölupauksesta <3 ja heholle toivon todellakin sitä plussaa, sulla on myös jo pitkä ja kivikkoinen tie takana.. <3 Täällä edelleen pidetään peukkuja kovasti!

Sitten sitä omaa napaa : Eli täällä voidaan paksusti edelleen. LA olis tosiaan 9.11 ja vähän yli puolivälissä puksutellaan.. np-ja rakenneultrissa kaikki ollut hyvin ja ilmeisen aktiivinen tyyppi tuolla masussa asustelee, alkaa meinat potkut jo tuntua ja tykkää pitää kunnon reivejä aina yöllä mahassa.. .P
Onhan tässä saanut olla sydänkurkussakin parit kerrat.. ollut kilpirauhasarvoissa häikkää ja verensokereissa ja tulehdusta ties missä, tuntuu että aina uusi vaiva tulee kun entisestä pääsee.. nyt sitten sairaslomaa vähän kun supistellut on ja lepäillä pitäs.. (helppoa muuten yhdistää lepo ja muutto)
Mutta pääasiassa asiat siis kuitenkin hyvin tälläkin hetkellä, edelleen joka päivä tätä raskautta ihmettelen, tuntuu välillä edelleen niin epätodelliselta, kiitollinen muistan olla myös.. pitkä lapsettomuus opetti paljon elämästä ja jatkossa tuskin erehdyn pitämään mitään itsestäänselvyytenä.. Vaalin myös tätä nykyistä parisuhdetta eri tavalla kun edellistä, yritän olla toistamatta virheitäni ja pitää meistä huolta. Mutta nyt tulee jo sen verran vuodatusta että kielokaan ei jaksa kohta lukea tätä :D

Ihania ihmisiä olette kaikki ja kovasti täällä siis tsemppaan jokaikistä teistä <3 Nauttikaa kesästä myös vaikka välillä raskas taakka harteilla onkin.. <3

Ps/kielo: Itse luotin vaan ovistesteistä CB:N digitaaliseen. en niistä läpysköiden viivojen tummuuksista saanut ikinä selkoa.. tosin aika suolainen hinta tossa digissä on :/

Minmie: Jos taustailet niin millon sulla olikaan LA?

Hyvää kesää halausten kera täältä <3
 
Eena
To 29.6.2012

Tupu_--------------16/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------12/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 11/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------3/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------39/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------3/30-32---------------6--------------Esikoinen
Fisuliini---------------16/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------6/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Hurjasti onnea myös Cheycel, muistaakseni en ole vielä onnitellut. :)

Itsellä jälleen uusi kierto.. Ei tosin mikään ylläri, vähän huonommin tuli yritettyäkin tässä kierrossa.. No, uudella innolla taas seuraavaan kuukauteen. :) Positiivista tässä on se, että nyt kierto on tasainen. Jo kolme kertaa tainnut nyt olla tuo 32 päivää. Ja luulen, että tunnistin ovulaationkin ihan vain "oireiden" perusteella.

Tuo alkoholiasia, mikä täällä oli esillä, niin on pyörinyt myös paljon mielessä. Itse en mitään superkännejä vedä oikeastaan koskaan. Noin 4-5 annosta max /ilta. Nyt kesällä vain tulee otettua lähes joka vkl. :/ Enkä niinkään ole huolissani siitä, mitä se mahdolliselle sikiölle aiheuttaa, koska siinä vaiheessa kun saan raskauden selville (eli melko nopeasti kuitenkin), niin alkaa piiiitkä lakko. :) En usko, että ehdin sikiötä siinä vielä vaurioittaa (tuskin verenkiertokaan on vielä yhdistynyt siinä vaiheessa). Enemmän olen huolissani siitä, miten alkonkäyttö vaikuttaa hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen.. Siitä syystä voisin ajatellakin vähentämistä.. Ja miten taas miehen alkonkäyttö vaikuttaa samoihin asioihin.. ?? MItä mielipiteitä teillä on tästä asiasta?
 
Pampula
Eena: En osaa sanoa muuta kuin että silloin kun aloin esikoista odottaa, meillä oli tapana vähän tissutella viiniä ja viikonloppuisinkin saunalonkerot. Esikoinen sai alkunsa joululomalla, jolloin olimme vielä Lontoossakin eli viiniä virtasi joka loma-aterialla. Minulla se ei siis vaikuttanut, mutta en toki voi sanoa, että se pätee universaalisti. Itse asiassa hupaisana yksityiskohtana mainittakoon, että nykyäänhän olen käytännössä raivoraitis (saatan hyvin harvoin juoda yhden 0,33 litran lonkerotölkin tai yhden lasillisen viiniä... enemmän kerralla menee korkeintaan yhteensä kolme annosta ja sellaisia tapahtumia on mahtunut kahteen vuoteen vain yksittäisiä) mutta silti en ole tullut siis 8 kuukauteen ja 11 yrityskiertoon raskaaksi. Minun empiirisellä kokemuksellani siis raittius ei auta. ;-)

Minä olen raitistunut paitsi siksi etten halua humaltua lapsen läsnä ollessa myös siksi että raskauden jälkeen olen herkistynyt ja tulen todella helposti huonovointiseksi alkoholista. Ei siis yksinkertaisesti tee edes mieli. Tosin poikkeus vahvistanee säännön: juuri tänään olen menossa piiitkäästä aikaa "tyttöjen iltaan" ja ostin sinne lonkeroa mukaan. Viinikään ei oikein nykyään maistu, tuntuu liian tujulta sekin.

Täytyy kaiketi yrittää tulla ajoissa kotiin kuitenkin: kävin ultrattavana ja mulla oli kaksi täydellisesti muhevana möllöttävää munarakkulaa, 25 ja 24 mm. Ovulaatio on ilmeisesti aivan ovella. On me jo ennakoitu varsin tehokkaasti onneksi, mutta täytyy varmaan varmistella vielä pari päivää. :-D
 
heho
Su 1.7.2012

Tupu_--------------18/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------14/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 13/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------5/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------41/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------5/30-32---------------6--------------Esikoinen
Fisuliini---------------18/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------8/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Aunrinko paistaa- ihanan lamminta : )
Kiitos lele ajatuksistasi- sinun kokemuksesi nayttaa todellakin kuinka arvaamaton ja herkullinen elama silloin talloin on : )
).( pistan armaan ovidrel piikin joko huomenna tai tiistai-aamuna, laakari sanoi etta kumpikin kay. toivottavasti saadaan kaikki munikset kayttoon lisaamaan onnistumisprosenttia.
Tsemppia +++++++++++++++++
 
Fisuliini
Heippa,

Terkkuja taas taalta rapakon takaa... Ei kuulu mitaan kummempaa, vainoharhaisena kuuntelen kroppaani ja oon jo ihan varma, etta kylla se nyt on varmaan napsahtanut kun on muka koko ajan niin vasynyt olo... Mutta oviksesta ei oo kuin muutama paiva, joten eikohan tama oo vain toiveajattelua? Eikos oo tosi arsyttavaa kun mielikuvitus tekee tepposet joka paiva??? :D

Heho - hui kuinka hurjia hintoja noista hoidoista kiskotaan!!! Mutta toisaalta kun ajattelee sita, kuinka paljon rahaa tuhlataan esim. autoon, asumiseen, puhelimeen, ym. niin suhteessahan tuo on kuitenkin pieni hinta ihmiselaman luomisesta.

Alkoholista - Ma en oikeastaan enaa osaa juoda paljon ollenkaan - jos menee yli kaksi lasillista viinia illassa niin oon jo aika "viihdyttava"... Mun edellinen raskaus alkoi uuden vuoden yona juuri tuon "viihdyttavan" kannin seurauksena... :D Suomessa asuessani join huomattavasti enemman, mutta nyt kun miehenikin on lopettanut juomisen kokonaan niin aika vahaisella maaralla mennaan. Aika usein juon kuitenkin sen yhden lasillisen punkkua illalla ja nain aion kylla tehda siihen asti kunnes se plussa toivottavasti testin ruutuun tupsahtaa. Sitten tulee tays stoppi alkoholille.

Plussaa kaikille ja tarrasukkia kaikille, joita on jo onni potkinut! Toivottavasti saadaan pian taas uusia vauvoja tuloilleen!!! :)
 
Minmie
Uusia Plussia täältäkin toivotaan...!

Lelelle vielä superonnittelut. Ihana oli lukea sun kuulumisia. Mulla on LA 25.10. Eli ei niinkään paljoo ennen sua :).
Oon koittanu sinnitellä töissä vielä ja koitan edelleen, vaikka liitoskivut alkaa pikkuhiljaa nostelee päätään, voi häpyluu- ja lantio parat, kun päivän istuu töissä puhumattakaan turvonneista jaloista. Suppareitakin ajoittain ilmenee ja ne tuleekin aina ns. ponnistuksen seurauksena, niin niitä koitan välttää (esim, nostellessa raskaita juttuja, hakiessa töissä kärryjä alkoota ja sit se huonompi juttu, mitä parempaa seksiä, niin sen enemmän supistaa...)
 
heho
Pe 6.7.2012

Tupu_--------------23/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------19/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 18/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------10/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------46/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------10/30-32---------------6--------------Esikoinen
Fisuliini---------------23/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------13/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24

Clomid/ ovidrel= aivan alyttomat oviskivut. Mulla oli keskiviikkona vatsa ihan turvoksissa ja kuukautismaisia kramppeja koko paiva. Mullahan oli kaksi munista oikealla ja ainakin yksi vasemmalla. Ovidrel piikin annoin tiistai-aamuna joten ovi oli varmaakin just keskiviikkona. huh huh.
Nyt sitten on edessa ne piinaviikot ja 2 viikon tyomatka. Onneksi sattui matka tahan hyvaan sarmaan.
Ensikuussa sitten IUI, ellei loydy kystia.
Fisuliini- samoin mulla. Lasi viinia silloin talloin ei voi olla harmiksi. Pakkohan tassa on vahan rentoutua... on tama melkoista. Ja niin, sita juuri ajattelimme, etta ihmiset tuhlaa rahojaan kaikenlaiseen muuhunkin. Minua vaan pelottaa kaikki se paine minka IVF tuo... rahallisesti ja emotionaalisesti. Ja sitten osa minusta vielakin uskoo etta adoptio voisi olla meille hyva ratkaisu mutta mieheni haluaa ensin biologisen. Aviolittohan on kompromisseja taynna ja onneksi han on kuitenkin avoin adoptiolle jos niin kay.
En ehka voi kayda tsekkaamassa listaa matkalla, joten kaikille tsemppia! Ja plussa-aalto alkuun+++++++++++++++++++++++++
 
Fisuliini
Nopsasti omaa napaa ennen toihin lahtoa... Tati tuli yhtakkia kolkuttelemaan ja vahan ihmettelin, etta kuinkas se noin yllattaen, mutta sitten katselin kalenteria, ja huomasin, etta ovis taisi olla about 14 paivaa sitten. Mutta tama nyt sitten tarkoittaisi sita, etta mun kierto on keskenmenon ja kaavinnan jaljilta aina vaan lyhyempi??? Onko teilla tietoa siita, kuinka keskenmenot ja raskaudet vaikuttaa kierron pituuteen? Vai vaikuttaako ollenkaan? Mun kierto-ongelmat on aina ennen olleet ihan painvastaisia... Mutta toisaalta kivempihan se on, jos paasee taas nopeammin petipuuhiin! :D

P.S. Sori, en ehdi nyt paivittaa listaa... Anteeksi, anteeksi, anteeksi :(
 
Pampula
Ei haittaa, Fisuliini. Minä joutessani päivitän.

Ma 9.7.

Tupu_--------------26/27-------------------23-------------Esikoinen
heho---------------22/26-28---------30----------Esikoinen--- clomid 100mg/ovidrel, 150mg/ovidrel
Pampula --------- 21/23-29-----------------11--------------Pikkukakkonen
Liplap--------------13/23-28---------------19-------------Esikoinen
Jenni88 --------------49/26-30---------------2----------------Pikkukakkonen
Eena------------------13/30-32---------------6--------------Esikoinen
Fisuliini---------------26/27-30-------------------2--------------Esikoinen
Kielo-----------------16/26-30----------------5--------------Esikoinen

Plussanneet
Cheycel-------------45/28-30----------------4---------------Pikkukakkonen => PLUSSA
Nuppu--------------45/24--------------------11-------------Esikoinen => PLUSSA kp 27/24
 
Kielo
Tätä se loma teettää, ei ehdi tai pääse nettiin surffailemaan! Mökillä oltiin ja siellä netti pätki pahoin. Mutta mukana ollaan!

Jaksoin lukea uudet viestit, ihan kaikki :) Ihana kuulla Minmie ja Lele kuulumisia! Hurjasti onnea matkan teille! Mulla tais mennä joku 2,5viikkoa, kun kahlasin tätä ketjua läpi alusta loppuun. Ja vaikka tiesi, että kirjoitukset on pidemmän ajan takaan, niin silti jäänitin jälkijunassa tunnelmia ym. Nyt saa onneksi jännittää reaaliajassa! Mitä muuten Tupulle ja Jenni88:lle kuuluu?

Eena, oon kans miettinyt kovasti omaa ja myös miehen aloholin käyttöä. Kyllähän kaikki, mitä suuhumme laitamme vaikuttaa kokonaisuuteen, myös sukusoluihin, niin uskon. Mutta en usko, että kohtuukäytöllä on hirveästi vaikutusta suuntaan tai toiseen kummankaan kohdalla. Meillä loma-aikaan mies ottaa noin 2 saunaolutta/pvä ja minä yhden lasin valkkaria tai lonkeron 4-5x viikossa. Aattelin siis ottaa tän asian kanssa rennosti, en kuitenkaan vetää kännejä. Tiedän monia, jotka juo ja joiden miehet juo paljonkin ja on tullut raskaaksi helposti, sitten taas niitä, jotka ei käytä alkoa ollenkaan ja on a) tullut helposti raskaaksi tai b) ei millään meinaa raskautua... eli ei kai tähän oo mitään yksiselitteistä ratkaisua. Mut toi alkoholin vaikutus alkion kiinnittymiseen mietityttää kans.

Hurjasta onnea ja tsemppiä Heholle! Ja Pampulalle myös!! Toivotaan piinaviikkojen päätteeksi niitä plussia!

).( Ovistikut jäi ostamatta, mutta halujen lisääntyminen ja karmea hormoninäppy leuassa kyllä aika hyvin kertoi ovisajankohdasta. No, ei tietenkään ihan tarkalleen, mutta parhaimmat päivät. Ja pupuiltu on loman kunniaksi aika tiuhaan :) Toivotaan parasta ja jossei, niin tikkuja sitten ensikuulle. Unissani oon tehnyt jo ziljoona positiivista r-testiä, joten toivottavasti se sieltä oikeesti tulee!

Plussaa kaikille++++++++++++++++++++

Kielo
 

Yhteistyössä