Vauvahaaveet 14 =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuka74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on nyt menossa kp4. Tuhruilu alko siinä kp21 ja siitä asti vaan tullut ruskeaa vuotoa. Tapanin laskin sitten kp1, koska silloin se muistutti jo normaalia vuotoa ja vatsaan sattui. Mulle tyypillistä on tuo tuhruilu ennen ja jälkeen menkkojen, mutta 1-2 päivänä vuoto muuttuu kuitenkin punaiseksi jota nyt ei tapahtunu. Raskaana en ole, koska mikään ei viittaa myöskään siihen suuntaan. Kaipa se voi johtua noista lääkkeistä?! Yritin torstaina ja perjantaina soittaa sairaalaan, mutta taitavat olla välipäivät kiinni kun ei vastattu. Toivottavasti seuraavasta kierrosta päästäisiin inssiin.

Susalla neuvola lähestyy. Käyhän sitten viimeistään kertomassa kuulumisia. :)

Mites Lemonilla?

Kaikille parempaa uutta vuotta! Toivotaan, että kaikilla haaveilijoilla olis ens vuonna masuasukit mukana. :)

Johkuna

Heips pitkästä aikaa,

Pyhien aikaan on taas ollut hiljaista linjoilla... Mä ainakin kannatan tota Johkunan ehdotusta (vai "haastetta";), että kaikilla ois v 2008 masuasukit mukana :) Tuli tosta mieleeni, että joku aika sitten siskon kanssa hoksittiin että meidän lähisuvussa on kaikki syntyneet parillisina vuosina 60-luvulta saakka (ihan vähän rustattii paperille "sukupuuta"... heh), joten pidän mielessäni peukkuja pystyssä että kyllä tää tässä vielä tärppää, enhän mä sentään halua poiketa perinteistä ;)

Ovis bongattu pari päivää sitten ja se myös hyödynnettiin ;) joten parin viikon päästä saa jännätä taas... jollain tapaa on sellanen fiilis että ei se varmaan taaskaan onnistu, mutta jollain tapaa on kuitenkin erilainen olo. Siis henkisesti, sellanen en-jaksa-stressata fiilis, vaan suht levollisesti ootan ja katon. Mieskin tuossa eilen vai toissapäivänä kyseli/kommentoi että no missä ihmeessä se beibe nyt viipyy :) ja sit heitti ilmaan/tajusi että mitäs jos mä olenkin raskaana kun lähdetään lomalle helmikuussa... tuumasin siihen että no jos olen niin sit olen :)

Pitää jatkaa vielä hetki töitä ja lähteä valmistatutuun illanviettoon.
KUPLIVAA & toivon mukaan Masua Kasvattavaa Uutta Vuotta kaikille haaveilijoille :)

-äRRä-
kp 16/28-34

Pahoittelut tätiin törmänneille...eikun uutta yritystä ja vuotta kohti! :)

Tänään oli mulla siis ensimmäinen neuvolakäynti. Paljon siellä sai papruja ja vihkoja luettavaksi, otettiin hemoglobiini, verenpaine ja katottiin pissanäyte. Ihan kiva käynti oli vaikka salaa mielen perukoilla oli toive saada jotain konkreettista näyttöä maha-asukista. Mutta kuten jo arvelinkin heidän laitteellaan sydänäänet kuuluvat vasta joskus rv12. Mulla siis nyt 8+5 kuukautisten mukaan. Np-ultra on sitten vasta kuukauden päästä...pitkä aika odotella!

Olotila on nykyään vähän heitellyt...ei mitään pahaa pahoinvointia mutta sellaista lievää kuvotusta aika ajoin, varsinkin jos syömisestä alkaa olla 1-2 h. Tätä menoa paino nousee ;) Mutta ihmeen vähällä olen selvinnyt...ainakin tähän asti.

Railakasta tai vähemmän railakasta (itse vietän illan ihan kotosalla) Uuden vuoden vastaanottoa kaikille!!

Susa

Moi,

Nostelen tässä taas kun valutaan kakkossivulle… Oli kiva "kuulla" Susasta, kävin vähän lueskelemassa tuolla odotuspuolellakin sun kuulumisia :)

Mä olen täällä ymmyrkäisenä tän olotilani kans nyt, kun on vaan outo fiilis… Todennäkösempää ehkä et oon saamassa flunssan tms, mutta pari päivää on ollut ihmeellisiä oireita, tai paremminkin osa tuttujakin oireita mutta vähän väärään aikaan. Ekanakin mulla nippailee tota alamahaa melkoisesti, semmonen vähän menkkamainen "juiliminen" mutta jotenkin erilainen kuitenkin, hankala selittää. Ja lisäksi on runsasta valkovuotoa, mitä yleensä mulla ei tule kuin ihan just ennen menkkoja, ja ei näin runsaasti silloinkaan. Tässä on nyt kuitenkin vielä viikko ennenkuin tädin pitäis kurvata paikalle, eli sitä mä oon eilisestä ihmetellyt. Ja sitten tää tukkoisuus ja huimaus, mutta mä epäilen että oon vaan palelluttanut itteni ja ne johtuu siitä... mielikuvitushan tässä on taas saanut siivet ;)

Sorry tämä omanapaisuus taas, kesti taas hetken että sain naputeltua tän ja nyt on jo kiirus kotiin :) Mutta ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia *puuuuuhhhh* !

-rookie
kp 20/28-34

Itsellä ollut täysin oireita kuin Rookiella, ja mulla ne ovat johtuneet oviksesta, jonka olin luullut olevan aikaisemmin. Ovisaikahan sullakin voi olla käsillä, varsinkin jos tulee 34 kierto. Toivotaan, että sulla oireet johtuisivat kuitenkin jostain paljon, paljon mukavammasta ;)

Juu voi hyvinkin olla kuten realisti edellä mainitsee, mielikuvitus tekee tepposia ;) Oviksen luulen olleen jo aiemmin ja kierron menevän 28p "lokeroon" kuten yleensä, mutta katsellaan nyt rauhassa loppuviikkoon mitä tuleman pitää :)

Mites muilla viikonloppu meni, mä olen vaan nukkunut... uskomaton väsy ihan koko ajan, taitaa olla vanhaksi tulossa kun vieläkin ilmeisesti tuntuu uudenvuoden juhlinta jäsenissä (ja leuoissa, haukotellessa). Loman tarpeessa, onneks ei enää ole kuin kuukausi että pääsee lämpimään löhöilemään!

Jatkan tästä työntekoa kun ei tule mitään asiaa mieleen :) motivaatio on tosin hukassa tän väsymyksen takia... Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja plussapuhuria *puuuuuuuuhhh*

-r-
kp 23/28-34

Rookielle bdbdbdbd *peukuttaa*

Kiva kuulla myös Susan neuvolakäynnistä. :)

Tänään soitin polille ja seuraavista menkoista täytyy soittaa uudelleen jolloin katotaan ultraan aikaa ja toivon mukaan nyt päästäisiin inssiin. Olin ihan varma, että hoito menee helmi-maaliskuulle. Nyt sitten odotan, että menkat alkais 2 viikon päästä tai tietty paras olis jos niistä ei tulis lainkaan. :) Ostin itelle sen digitaalisen ovistestin ja perjantaina (kp10) testasin heti plussan. No eipä sitä hyödynnetty kun sille illalle, että aika hiljasta meillä tuolla makkarissa. :(

Iltaan pitäs tästä lähtee, mutta ei huvittais. Mulla on nyt 4 iltaa peräkkäin. :( Olen ollu kuuden päivän vappailla joten työmotivaatio on ihan hukassa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Johkuna
kp13

Moi pitkästä aikaa,

Tätihän tänne kurvasi suht. ajallaan, pakkasi kuitenkin jo kamansa ja nyt menossa kp 9 eli uuteen nousuun vaan ja greippimehukuuri alkoi just myöskin ;)

Mitäs muille kuuluu, täällä on ollut kovin hiljaista... Johkunalla taitaa olla jännät ajat nyt?? bd bd bd :)

Sen verran kiirusta etten kerkee pitempiä kirjotteleen mutta peukutuksia jännääjille, pahoitteluja tätiin törmänneille, ja paaaaljon plussatuulia kaikille!

-rookie-
kp 9/28-34

Rookielle tsemppiä uuteen kierttoon! Mullakin oli pitkästä aikaa tässä kierrossa mukana greippimehu.

Aika taitaa mennä todella nopeasti odotuspuolelle, kun Ceekin on jo noin pitkällä. Tuntuu, että vastahan sie raskauduit. Ei mene enään kuin kuukausi niin sullakin on oma nyyti sylissä,ihanaa!

Missä Lemoni, Jenny ja Tysty?

ON: kp28/25-30 ja täti on viimeistään huomenna paikalla. Vois jo tulla, että pääsis aloittaan lääkityksen ja soittaan ultraan aikaan. Toivon mukaan nyt päästäis inssiin asti ettei taas jouduta kotihommiin.

Nyt kiireesti bussiin ja jumpalle, palataan asiaan!

Johkuna

Myöskin Rookielle tsemppiä uuteen kiertoon! Itse taidan olla Johkunan kanssa melko samassa tilanteessa :-) itselläni menossa myöskin kp 28/28-31. Muita tuntemuksia ei ole ollut kuin menkkamaisia tuntemuksia, eli eiköhän ne sieltä parin päivän sisään tule. sitten on 7. kierto takana. Olen kovasti yrittänyt keksiä muuta mietittävää kuin nämä vauvahaaveet aina välillä, mutta ei niistä vain pääse eroon.. Olen alkanut miettiä, että josko kohta menis lääkäriin tarkistaan että onko kaikki ylipäätänsä kunnossa. ei tarvis murehtia.

Mutta tsemppiä kaikille! Palaillaan taas!

Nyt tulee omaa napaa. .. Tänään kp2 ja eilen soitin Oysiin. Sain ultraan ajan ens to 31.1 (kp9) ja silloin katotaan inssin ajankohta. Ensin ei meinannu löytyä aikaa ollenkaan, kun kaikki ajat oli varattuina, mutta onneksi hoitaja antoi ylimääräisen ajan. Voin vain joutua odottamaan siellä, mutta ei haittaa. Taas tuo viikonloppu sotkee kuviot, mutta täytyy toivoa, että lääkeet tehoaa sen verran hyvin et inssi voidaan tehdä perjantaina. Huomenna pitäs aloittaa clomit ja ens viikolla pistelyt.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Johkuna

Rookielle ja Lemonille pahoittelut :( Täällä olen peukut pystyssä odotellut josko teitä kohta näkis odotuspuolella. Lemoni: käy ihmeessä lääkärillä jos siltä tuntuu. Ihan oman mielenrauhankin vuoksi.

Johkunalle paljon onnea inssiin!!

Susa

Tervehdys vaan, täällä olen minäkin. Uudet työelämän tuulet ovat pitäneet mut visusti pois netistä enkä ole ehtinyt yhtään käydä teitä morjestamassa. Ihanaa kuitenkin lukea kuulumisia, että samat hemmot täällä kuitenkin vielä pyörivät. =)

Eipä ole vauvajuttujakaan tullut mietittyä hetkeen. Käytiin uuden vuoden aattona klinikalla ensikäynnillä ja nyt ens viikolla pitäis kai käydä mittauttaa jotain hormoniarvoja. Mulla olis sitten seuraavan kierron kp 10 tiedossa munanjohtimien aukiolotutkimus mutta on asia ihan erikseen ehdinkö sinne mennä... vaatii kuitenkin vähän aikaa eikä sitä viitteis kauheesti uudesta työpaikasta vielä lintsata. Skippasin jo yhden kk:n näiden tutkimusten osalta joten mikäs kiire tässä enää on...

Tänään kp 25 ja ihan perinteiset menkkatuntemukset joten mihinpä tää tästä muuttuisi...

Plussaonnea kaikille, hyvää vointia jo plussanneille ja oikein mahtavaa viikonloppua KAIKILLE! :)

Heipparallaa!

Meidän ketju on nykyisin aika hiljanen. Kiva kummiski aina välillä tietää teidän kuulumisia.

ON: eilen oli minun eka inssi. :) Toimenpide oli todella nopea ja kivuton. Avokki kävi aamulla heittämässä lastin sairaalaan ja minun piti mennä sitten sinne päivällä. Nyt täytyy sitten pari viikkoa piinailla. :/ Lääkärin mielestä yks inssi vielä tehdään jos nyt ei tule tärppiä. Seuraavalla kerralla olis vaan clomit kp3,5 ja 7. Pistokset jätettäsiin pois, kun mulla ehtii nuo munarakkulat kasvaa niin nopeasti isoksi. Maanataina pitäs aloittaa luget jotka työnnetään emättimeen. YÖK! Tällä lääkkeellä tuetaan keltarauhasen toimintaa ja mullako on sitä turuttelua niin katotaan onko tästä mitään hyötyä. Toiveet raskautumisen suhteen on todella pienet. Täytyy vaan toivoa parasta...

Iloista viikonloppua!

Johkuna
kp11 ja pp1

Johkuna: älä koskaan heitä toivoa kokonaan menemään. Ymmärrän, että tuntuu hankalalta ja usko siihen raskautumiseen on tosi pieni. Tottakai kannattaakin pitää jalat maassa ja olla elättelemättä toiveita ihan täysillä, mutta kandee aina jättää pieni vara siihen että aina on mahdollisuus. Itse laskin juuri, että edellisestä tärpistä on kulunut 1,5 vuotta, se oli se neljäs tärppi tässä liki neljän vuoden aikana. Nyt tosiaan puolitoista vuotta EI MITÄÄN, ei tärpin tärppiä. Usko alkaa siis itselläkin olla aika heikoilla. Tosin parempi näin, kuin alkuunsaatu raskaus joka sitten kuitenkin keskeytyy ja tuottaa vaan enemmän mielipahaa.

Me käytiin siellä Väestöliiton klinikalla reilu kk sitten ja nyt tällä viikolla olen vihdoin menossa verikokeisiin (menkat tuli eilen joten kp 4 on sopivasti torstai), juuri sopivaan aikaan. Munanjohtimien aukiolotutkimus piti tehdä kp 10, joka olisi näin ollen viikon päästä keskiviikkona, mutta valitettavasti mulla on jo toinen "pakollinen" lääkärikeikka samana päivänä joten en taida sinne väestöliitolle ehtiä... jää sitten ensi kiertoon. Mutta hiljaa hyvä tulee, kai. Ainakin pääsen taas yhden askeleen eteenpäin kun saa edes ne verikokeet alta pois. Ne piti kuitenkin hoitaa ennen tutkimusta.

Mutta vähän hirvittää. Se tutkimus nimittäin ratkaisee aika paljon. Jos munanjohtimet on auki eli se neste siellä virtaa normisti, niin luulen että sen myötä toistaiseksi jätämme klinikalla käynnit väliin ja yritämme hetken itseksemme. Jos taas tuomio on, että johtimet eivät ole auki eivätkä tukokset ole niin pieniä että ne nesteen mukana poistuisivat, sitten on 100%:n selvä asia se, etten voi luomusti enää raskautua. Sitten ainoa vaihtoehto on koeputkihedelmöitys ja se vaatiikin sitten taas vähän enemmän pohtimista mitä sen suhteen tehdään. Vähän siis hirvittää, kun olen kuitenkin joskus tullut raskaaksi, mutta nyt en enää pitkään aikaan ja lääkäri meinasikin, että se viimeisin eli kohdunulkoinen olisi aiheuttanut tukoksen jonka vuoksi en siis enää raskaudu omin neuvoin... en tiedä. Mielenrauhan takia olisi ehkä parempi hoitaa alta pois, mutta... jotenkin toisaalta ei kiinnosta yhtään. Se mitä ei tiedä, ei satuta...

että tämmöstä tänne. Kp 2 meneillään ja täti täydessä vauhdissa... ja mä saikulla. Hyvä näin, ei tältä ketutukselta ois töihin jaksanut mennäkään...

Plussatuulia ja Johkunalle onnea matkaan! =)

pikapikaa UPPPPP kun en muuta ehdi kirjotteleen...

Miten tytsy, Jenny & Johkuna: onko uutisia???
Täällä tätiä ootellaan, tänään tai viimeistään huomenna pitäisi tulla, ainakin tuntemukset on sen suuntaiset...

Yhteistyössä