Johkuna: älä koskaan heitä toivoa kokonaan menemään. Ymmärrän, että tuntuu hankalalta ja usko siihen raskautumiseen on tosi pieni. Tottakai kannattaakin pitää jalat maassa ja olla elättelemättä toiveita ihan täysillä, mutta kandee aina jättää pieni vara siihen että aina on mahdollisuus. Itse laskin juuri, että edellisestä tärpistä on kulunut 1,5 vuotta, se oli se neljäs tärppi tässä liki neljän vuoden aikana. Nyt tosiaan puolitoista vuotta EI MITÄÄN, ei tärpin tärppiä. Usko alkaa siis itselläkin olla aika heikoilla. Tosin parempi näin, kuin alkuunsaatu raskaus joka sitten kuitenkin keskeytyy ja tuottaa vaan enemmän mielipahaa.
Me käytiin siellä Väestöliiton klinikalla reilu kk sitten ja nyt tällä viikolla olen vihdoin menossa verikokeisiin (menkat tuli eilen joten kp 4 on sopivasti torstai), juuri sopivaan aikaan. Munanjohtimien aukiolotutkimus piti tehdä kp 10, joka olisi näin ollen viikon päästä keskiviikkona, mutta valitettavasti mulla on jo toinen "pakollinen" lääkärikeikka samana päivänä joten en taida sinne väestöliitolle ehtiä... jää sitten ensi kiertoon. Mutta hiljaa hyvä tulee, kai. Ainakin pääsen taas yhden askeleen eteenpäin kun saa edes ne verikokeet alta pois. Ne piti kuitenkin hoitaa ennen tutkimusta.
Mutta vähän hirvittää. Se tutkimus nimittäin ratkaisee aika paljon. Jos munanjohtimet on auki eli se neste siellä virtaa normisti, niin luulen että sen myötä toistaiseksi jätämme klinikalla käynnit väliin ja yritämme hetken itseksemme. Jos taas tuomio on, että johtimet eivät ole auki eivätkä tukokset ole niin pieniä että ne nesteen mukana poistuisivat, sitten on 100%:n selvä asia se, etten voi luomusti enää raskautua. Sitten ainoa vaihtoehto on koeputkihedelmöitys ja se vaatiikin sitten taas vähän enemmän pohtimista mitä sen suhteen tehdään. Vähän siis hirvittää, kun olen kuitenkin joskus tullut raskaaksi, mutta nyt en enää pitkään aikaan ja lääkäri meinasikin, että se viimeisin eli kohdunulkoinen olisi aiheuttanut tukoksen jonka vuoksi en siis enää raskaudu omin neuvoin... en tiedä. Mielenrauhan takia olisi ehkä parempi hoitaa alta pois, mutta... jotenkin toisaalta ei kiinnosta yhtään. Se mitä ei tiedä, ei satuta...
että tämmöstä tänne. Kp 2 meneillään ja täti täydessä vauhdissa... ja mä saikulla. Hyvä näin, ei tältä ketutukselta ois töihin jaksanut mennäkään...
Plussatuulia ja Johkunalle onnea matkaan! =)