Vauva vuodelle 2016 <3

Täällä yksi jolla on vauvahaaveita vuodelle 2016. :) Eka yrityskerta vasta menossa, ja näihin aikoihin pitäis alkaa menkat jos on alkaakseen. Eilen tuli ison hädän yhteydessä paperiin vähän kirkasta verta, sen jälkeen vähäisesti ruskeaa vuotoa ja tänään ei oikeestaan mitään. Ärsyttääkin kun en tiedä että onko kuukautiset alkamassa vai ei. :devil: No eiköhän se parin päivän sisällä selviä. Mä myös toivon että mun pääkoppa ei kehittele mitään muka-oireita, nimittäin vessassa on tullut käytyä usein ja n. viikko sitten mulla tuntui alapäässä sykähtelevää kipua muutaman päivän ajan enkä tiedä mistä se johtui. Yritän olla ajattelematta raskauden mahdollisuutta mut se on kauheen vaikeaa. :(

Mullahan on ennestään 5-vuotias poika, eli edellisestä raskaudesta olis jonkin aikaa!
 
Mulle kans kp 1 ja yk nro n. Laskemisen lopetin kuuden jälkeen, ihan niin kuin opiskeluvuosissakin tehdään. Olisikohan kahdeksas tai yhdeksäs yritys vuorossa? Homma alkaa ainakin maistua jo aika puulta. Siirryn nyt enemmän taustailemaan ja yritän pysyä täältäkin poissa aina silloin tällöin - ja kunhan tähän kiertoon käytän loput ovistestit, niin niihinkään en enää rahojani tuhlaa...
 
Moikka! Täällä ilmoittautuis mukaan 27-vuotias neitonen. Ehkäisykapseli poistettu 25.5. ja tarkoitus oli ehkäistä kondomilla syksyyn saakka ja sitten antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Muutaman kerran tuli käytettyä kumia, mutta sittenpä se jäikin ja lupa annettiin vauvalle tulla vaikka samantien. Avomiehen mielestä tjottaillaan, mulla järkyttävä kuume ja yrittämiseks tätä vois jo kutsua kun vapaa-ajan huomaan pyöriväni kaikenmaailman vauva-foorumeilla ja seuraan tarkasti olojani ja keksittyjä raskausoireita. :whistle:

Oviksen luulen olleen 9.6. kivuista, limoista ja rusehtavasta pienen pienestä pyyhkimisvuodosta johtuen. En kuitenkaan tikutellut ovista. Pari kertaa oon tehnyt negatiivisen raskaustestin (toinen ennen juhannusta ja toinen eilen) ja odottelen nyt siis menkkojen alkamista. Nyt siis tuosta oletetusta oviksesta Dpo 15. Kierto on vielä epäselvä kaspelin poistosta johtuen (ennen kapselia kierto oli epäsäännöllinen 26-43 päivää, enimmäkseen kuitenkin 32).

Onko täällä muita joilla edeltävänä ehkäisynä kapseli ollut? Onko kierto normalisoitunut kuinka nopeasti, löytyykö kapselinpoiston jälkeen raskautuneita? Kuinka nopeasti raskauduitte?
 
Täällä uusi kirjoittelija ilmoittautuu mukaan, ennestään poika 12/14, ollaan yritetty järkeillä että ei vielä, mutta alkaa pikkuhiljaa selitykset loppua kesken.
Nyt kp 16/? ovis oli juhannuksen tietämillä oletettavasti, vaikea sanoa, kun ei tullut testailtua.
Ovistestejä on tilattu ja ootellaan niitä saapuvaksi seuraavaan kiertoon :)
 
Tevetuloa uusille. Pikaista plussa.

ON, eilen oli varmasti kiinnittymis kipuja. Jotenkin tässä kierrossa kaikki tuntuneet enemmän. Koko ajan mahassa juimii ja tissit päivä päivältä kipeämmät. Joko sieltä plussa tulossa tai kuvittelen kaiken :)

Vaikuttaa tuntemuksiin varmasti gelee. Kaikki tuntunut voimakkaammin kun aikaisimmissa raskauksissa.

Kp22/28-29 dpo8
 
Tsemppiä Wolt seuraavalle yritykselle, toivottavasti se kroppa siitä nyt asettuu. Ja Ironpumper myös, voimia menkkakipuiluun. Ei oo kivaa. Kuukuppia pestessäni ja steriloidessani menkkojen jälkeen pohdiskelin, kuinka kiva olis, jos sitä ei hetkeen tarttiskaan pestä, ja sen kunniaksi kuurasin sen extrahyvin :D Toiveajattelua varmaan...

Antoisia plussatuulia kaikille, me lähdetään huomenna häämatkalle! <3 Ovis ajoittunee juuri viikonlopulle, joten mikäs sen kivempaa kuin tarjota runsaasti mahdollisuuksia. Tänään siis kp 16/32-35.
 
Heippa! Täällä ilmoittautuu myös uusi, yritys ei vielä tosissaan käynnissä mutta josko heinä-elokuussa startataan ..
Kierron pituus 33-35 ja luulen tunnistavat ovikset hyvin, koskaan en ole tikuttanut mutta jospa ensi kuussa koittaisi. ;)

Ikää minulla 28v ja meillä 07 ja 09 syntyneet lapset, esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ja kakkonen toisesta. Eli "helposti" on onnistunut mutta nyt mietityttää jo muutama lisääntynyt ikävuosi miten nopeasti onnistuu vaikkei ikä vielä painakkaan :D
Lisäksi "pelkään" kaksosia koska molempien suvussa siihen on taipumusta ja tämä kolmas olisi se ehdoton viimeinen Iltatähti
 
En ole lukenut ketjua vielä kuin muutaman sivun, mutta aion selailla aiempia juttuja pikku hiljaa :)

Meillä tilanne siis se, että olen aina puhunut kolmesta lapsesta mutta kakkonen oli 4v asti sen verran haastava että vauvahaaveet jäi ja uskoin lapsiluvun olevan siinä...
Noin 1,5v sitten kuitenkin ajatus kolmannesta alkoi nostelemaan päätään ja otinkin sen miehen kanssa puheeksi eikä hän tyrmännyt. Asia kuitenkin jäi, emme yrittäneet lasta tai puhuneet aiheesta sen koommin. Nyt olen ihan tyytyväinen ettemme alkaneet lapsipuuhiin silloin koska ajatukseni kaiken suhteen tuntuivat olevan aika sekaisin.

Nyt olen muutaman kuukauden laskeskellut kiertoja ja oviksia tarkemmin ja ajatus vauvasta vahvistuu koko ajan, toki usein vielä järjen ääni koittaa puuttua peliin ja kysyä onko mitään järkeä aloittaa nyt kaikki alusta kun noiden isojen kanssa on jo niin helppoa ja ollaan kuitenkin edelleen nuoria :D
Uskon että syksyyn mennessä yritys kuitenkin toden teolla alkaa, en usko että kukaan katuu hankittuja lapsia mutta hankkimattomia varmasti kyllä! Tämä on mun mottoni nyt :D

Olen päättänyt antaa itselleni 30v asti mahdollisuuden yrittää kolmatta, jos ei tärppää niin sitten katse eteenpäin ja keskittyminen olemassa olevaan perheeseen :)

*muoks*
Taustalla pelkoina vielä sellainen, että molemmissa raskauksissa ollut paha pre-eklampsia eli raskausmyrkytys ja molemmat synnytykset käynnistetty sairaalassa. Molemmat kuitenkin pääsi täysille viikoille, mutta saa nähdä miten seuraavan mahdollisen raskauden kanssa kävisi...
 
miss_piggy
En tiä onko mulla ovis vai ei, vois ollakki ku vähän semmosia oloja mutta en voi varmistaa mitenkään. Dpoita siis ei oikein voi laskea ja tää kierto meneekin sitten vähän arvuutellen, ellei ebay tuo pian mun ovistestjä. Kp 25.
 
Oon nyt yrittänyt olla ajattelematta vähemmän näitä vauvajuttuja. Parin ystävänkin kanssa sovittiin, että lopetetaan vauvan yrityksestä puhuminen. Ollaan tähän asti paljon puhuttu kaikista vippaskonsteista ja oireista. Oon ajatellut kodin sisustamista ja suunnitellut ulkomaan matkaa. :) En kyllä olis uskonut, että pystyn tähän. :eek: Joitain äitiysblogeja oon kyl seurannut edelleen ja tätä palstaa lueskellut. Mutta greippimehun juomisen lopetin ja gelee royalet.

Ootteko te esikoista yrittävät ostaneet mitään vauvajuttuja nyt yritysaikana? Mä kattelin pitkään netistä yhtä äitiysmekkoa ja viime kuussa tilasin sen ja pari muuta äitiysvaatetta. :ROFLMAO: Pitkään ajattelin että en osta yhtään mitään ennen kun on vauva tulossa, mutta tulin sitten siihen lopputulokseen, ettei eipä meillä ole tärpännyt nytkään vaikken ole mitään ostanut, niin aivan sama ja tilasin ne. Ne on nyt laatikossa piilossa meidän vaatehuoneessa. :rolleyes: Toivottavasti saan niitä joskus pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Mustikk4 en oo tohtinu vielä ees nettikauppoja tutkia vauvoihin liittyen. Mutta ikeassa ihastelin pinnasänkyjä ja mietin että haluaisin joutua ostaan tuommoisen :love:
gelee royalet tuli postissa! Eli poppakonstit 1 käyttöön. :cautious: napata heti eka pilleri. Kp 12 menossa vielä olis yliviikko ovikseen. Pitää aloittaa kohta ovistestien tehtailu. Yrityshän ollaa alotettu 11/14 eli nyt on 8 tai 9 menossa nyt. Sormet ja varpaat ristissä (jalat vain tallettelujen jälkee:D) ootellaa heinäkuuta.
tervetuloa uusille! :) ja osaanotto wolt ja muut uudesta kierrosta :notworthy:
 
Paputoive, mulla oli kapseli ennen esikkoa. Kierron palautumisessa ei mennyt kovin kauaa, neljännestä kierrosta tulin raskaaksi (n.4kk kapselin poiston jälkeen), ensin meni kesken mutta seuraavasta pysyi kaveri matkassa. Tosin mulla oli 18-vuotiaana paha kohtutulehdus jolloin lääkäri sanoi, että voi olla etten koskaan saakaan lapsia, on tuo yksi nyt ainakin tullut ilman mitään hoitoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Piti tulla hihkasemaan tsempit, hyvä Jembbba! (y)

Tervetuloa uudet! Juna, sulla on sama motto kuin mullakin kolmannen suhteen;)

Tuli noista hankinnoista mieleen..meillähän olis kaikki valmiina vauvaa varten, kun en ole raskinut poiskaan heittää enkä laittaa kiertoon. Jotenkin on ihana ajatella että kaikilla lapsilla olis ollut samat vaunut ja muut tilpehöörit esim. bumbo ja vatteita käytössä. Juniorin vaatekaappi on kaaos. se pitäisi käydä läpi ja laittaa pieneksi jääneet vaatteet syrjään. mutta en pysty. siellä takana on vauvavaatteita, awwwww..:love: ajattelin, että aloitan sen homman sitten kun on vauva mahassa, kauankohan siinäkin kestää. Ja arvatkaa, siivotessa löysin sängyn yhdestä kolosta pienimmäisen vanhan tutin. tietäähän sen, miten siinä kävi....itku tuli. mä niin haluaisin sen käärön vielä kerran..:cry:
 
Sormet ja varpaat ristissä (jalat vain tallettelujen jälkee:D)
en tiedä onnkstuinko lainauksessa mutta tämä oli aika hauskasti sanottu :D

Menkkojen aikaan päätin että tämän kierron pidän pään kylmänä enkä ajattele yritystä, mutta tässä sitä taas laskeskellaan päiviä ja kellistetään miestä tasaiseen tahtiin :oops:Nyt kp 17 ja oviksen pitäis olla vasta vajaan viikon päästä, mutta eihän varmistelusta jo hyvissä ajoin luultavasti mitään haittaa ole :D

Melkein unohtui! tervetuloa uusille ja toivottavasti ette viivy pitkään! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellanolla
miss_piggy
Mun ovistesit tuli. Ei oo vielä plussa mutta toivon kohta tulevan. Täälläkin nyt käytössä gelee royalet ja semmosest missä on 1000mg tavaraa per kapseli, eli yksi päivässä riittää. Lisäksi maca-jauhe, omega3+E, monivitskut, ja inositoli. Jotenkin kyllä veikkaan että ei ihan luomusti välttämättä onnistu niin kuin ei esikoisenkaan kanssa.

Oishan se kiva jos kakkonen pian tulis, nin ois kaikki pojan vauvatavaratkin vielä jemmassa kun jätkällä on ikää vasta nyt 1,4v.
 
Nyt vähän stressaa, nimittäin tämä oma kierto ja sen yllättävä muutos. On pitkään ollut suhteellisen tasaisesti juuri tuon 26-28 kp, mutta nyt on venytyt jo kp 31 menossa (n)

Raskaustesti tehty uudelleen ja nega se on edelleen, mikäs tätä kroppaa nyt oikein vaivaa, kun alkaa kierto venymään?!

JA tervetuloa uusille munkin puolesta :)
 
Miss_piggy: minä tilasin 500mg kokeilen alkuu pienemmällä annoksella kun en oo ikinä tuommoista syönyt, näkee vähän miten kroppa reagoi. Raskaus vitskut on kans käytössä niin saa foolihapot ja muut kohalleen.
Me kans miehen kanssa hyvin harjoitellaan ennen ovista, toivottavasti jaksaa ens viikolla olla yhtä säntillinen mies oviksen aikoihin ;).
Jembba: tsemppiä tupakoimattomuuden kanssa. Ite kans lopetan kun loma alkaa. On sen verran henkinen ja fyysinen työ etttä töitten aikaan ei oo voinu lopettaa, kun pää ei sitte kestä alku tupakan tuskaa työmaalla..:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä