Vauva vuodelle 2016 <3

IMN ja vauvakuume onnittelut suuresti! <3 ihanaa kun plussiakin tulee :)
kovasti toisille tsemppiä yritykseen toivottavasti saadaan lisää vauva uutisia tälle kuulleet :)

Täällä ollaan keskitytty alku kierto muihin asioihin ja vähän saatu taas positiivisempaa asennetta :) tilasin itsekin raskauskeijulta onestep raskaus ja ovistestejä. Kp 19 menossa ja ovistesti vahvistumaan päin. #ovis
vähän vaikeuksia vaan tuottaa millon on plussa ja paljon tummenee kun ei oo ennen tullu käytettyä. Sylkitesti näytti aamulla aika sakealta mutta en kyllä mitää saniaisia nähny :D Yrityskerta taitaa olla 8.
 
Kiertopäivillä 15 täälläkin mennään ja yrityksen puutetta ei voi ainakaan olla :D Jospa nyt yk2 tuottaisi hieman tulosta (tai tulos on tullut, matkalainen vain aina karkaa...).

Huupelson: Itse ei ole koskaan tullut yhtään ovistestiä tehtyä, koska niihin jää aivan varmana koukkuun (epäilen että niihin suihkutetaan jotain feromoneja, kun niin moni niitä käyttää). Oman kropan tuntemusten mukaan on nuo kaksikin tulleet, joten saa kolmaskin tulla :)

Ja taas isoja tarrasukkia (ja villasukkia talvelle) plussanneille <3 Se tunne, kun se tikku on syypää sun hymyyn...
 
Juu, eilempä ne kuukautiset sitten alkoivat. Kivut oli niin järkyttävät etten pystynyt tekemään mitään edes kolmen kipulääkkeen jälkeen. Alkaa tosissaan huolestuttaa kun venyvät kerta kerralta ja kivut lisääntyvät samassa tahdissa. Tänäänkin aamulla olin lähes toimintakyvytön mutta nyt on kivut vähän hellittäneet ja pikkuhiljaa voin jo tehdäkin jotain. Pelottaa mistä mahtaa johtua, sillä vajaa kuukausi sitten gynekologi totesi että kaikki on hyvin... En ymmärrä. :/

Kiitos muuten vastanneille kun kyselin elämäntavoista! Pelottaa tosiaan päihteiden vaikutus, kun miehellä taustallaan on aika rankkaa päihteidenkäyttöä. Ollut nyt raittiina kylläkin kaksi vuotta, mutta silti en voi olla ajattelematta mitä vaikutuksia käytöllä on mahtanut olla... Itselläni ei ole taustaa päihteiden käytöstä, mitä nyt joskus ottanut alkoholia. Nyt senkin kanssa lapsen yrittämisen ajan ollut hyvin vähällä, joten minun kohdaltani asialla ei varmasti ole merkitystä, mutta tuo miehen aiempi käyttö huolettaa. :/
 
miss_piggy
Täällä on vissiin kp 49 ja näyttää siltä että menkat alkaa. Punertavaa valkovuotoa tulee ja testi nega. Toisaalta oli odotettavissakin että ei tärppää tästä ekasta pillerittömästä kierrosta ja muutenkin epäilen että ilman lääkitystä ei toinen raskaus kyllä ala kuten ei tuo ensimmäinenkään alkanut aikoinaan...
En kyllä ole mitenkään älyttömän pettynyt, otan terolutit käyttöön tulevassa kierrossa kun mulla on niitä vielä yhteen kiertoon jäljellä.
 
Aigle minun miehelläni on myös päihdetausta. Mitä asiaa olen netistä tutkinut, niin uskoisin, että raitistumisella on positiivisa vaikutuksia hedelmällisyyteen, jos se edes päihdekäytöstä olisi alentunut. :)

Itse menen kohta tekemään päivän ovistestin, jospa olisi nyt jo tummempi viiva (eilen melkein yhtä tumma kontrolliviivan kanssa). Rinnat on todella arat ja niissä on tuntunut viiltelyä. En ole aiemmin havainnut tällaista ovulaatio-oiretta.. voipi olla, että nyt tikkukierrossa sitä tarkkailee kehoaan entistä tarkemmin. :whistle:
Olen tunnistanut ovulaatioajan noin suurinpiirtein enne tikutteluakin, mutta nyt haluan täsmällisempää tietoa ja siksi ovistestit matkassa. Epäsäännöllisen kierron kanssa kun on muutenkin haastavaa olla varma ovulaatioajasta.

*Muoks. Ovulaatiotestissä näkyy plussa. Hiphei, hommiin siis! :D

 
Viimeksi muokattu:
Carriina ei meilläkin yrityksen puute oo mutta lääkäri käski seurailla ovista ja kesän lopulla tutkittavaksi jos ei oo vauvaa näkyny. ja on se hyvä ku oon testailla maha tuntemusten mukaa ovis olis jo ollu mutta ei näköjää :eek: testata vielä illalla olisko tummentumista havaittavissa.
Voi ei miss_piggy. Toivottavasti terojen kans tärppää heti seuraavasta :(
Onko kukaan muuten kattonu Yle Areenasta dokkaria hartiat toive: lapsi? Ite katoin ekan jakson ja katon kyllä loputkin asettaa vähän omia tuntemuksia taas perspektiivin kun "vasta" 7kk yritystä takana.
 
Täällä menossa KP 23, ja DPO 7. Kyseessä siis ensimmäinen Clomifen -kierto 5kk tauon jälkeen. KP 13 Folliultrassa 2 johtofollia (16mm & 15mm) molemmat oikealla, vasemmalla ei mitään.

Ovulaatio tapahtui KP 16-17 vaihteessa (tunnen selvästi ovulaation tarkan ajankohdan). Samana päivänä oltiin juuri aamulla heiluteltu peittoja, sitä edellisen kerran 3vrk aiemmin. Toivottavasti nuo 2 yhdyntä kertaa riittäis, varsinkin kun tuo toinen tapahtui muutamaa tuntia ennen ovulaatiota, enempään ei millään keritty.

Tänään siis menossa DPO 7, ajoittaista pistelyä ja vihlontaa munasarjoissa molemmin puolin, oikealla voimakkaammin ja useammin. Tätä esiintynyt nyt parin päivän ajan. Lisäksi erittäin runsasta valkovuodon eritystä! Tämä alkanut heti 3 vrk ovulaation jälkeen ja jatkuu edelleen. Siis ihan kunnolla tulee pyyhkiessä ja housuihinkin lorahtelemalla reilusti ohuehkoa valkoista limaa. Tätä ei ole aiemmin esiintynyt ainakaan niissä kierroissa joissa en ole ovuloinut, ja muissakin kierrossa oikeastaan vain ovulaation aikaan, ei niinkään sen jälkeen.

Noh, saa nähdä. Joka tapauksessa en uskalla luottaa raskauden mahdollisuuteen, testin teen vasta DPO 14, ellei ennen sitä menkkoja näy. Todennäköisesti tulee kuitenkin täti kylään jo DPO 11..
 
miss_piggy
Oon katsonut joskus aiemmin jo tuon Hartain toive-sarjan, on siis uusinta.

Täällä on nyt sitten kp 1/48 ja yk 2. Laskin vähän väärin nuo kiertopäivät ensin kun eihän viime kuussa ollutkaan kuin 30 päivää.

Paras ajankohta peittojen heilutukseenhan on just vähän ennen ovista, kun siimahännillä kestää kuitenkin matkata päämääräänsä jonkun aikaa, mutta toki sitä voi siinä ajankohdan aikana talletella vaikka joka päiväkin, ihan omien kykyjen ja halujen mukaan :D
 
Hups hei! Vähän ajantauko keskustelupalstoille ehkä auttoi raskautumista. Menssa kierto 3 loppusuoralla. Su ja ma tuli pientä vuotoa mutta oikein laskettuna menkat pitäis alkaa vasta 8-9 pvä. Toivon niiiiin paljon että tuo olis kiinnittymisvuotoa ollut. Itellä on niin tukala olo alavatsassa. Olen koukussa sarjaan i didnt know i was pregnant. Mies on helisemässä vieressä kun katon synnytys sarjoja.

Onnea kaikille plussanneille. <3 ja myös onnea kaikille yritykseen :).
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Ovulaatioanalyysia... Eli eilen sain klo15 plussan ovistestiin. Illalla lämmöt tippu 36.1. asteeseen ja oikealla puolella alavatsassa tuntui kipua. Nyt mittasin lämmöt ja ne on nousseet yli 37. Voisiko siis olettaa, että munasolu on irronnut tässä välissä? :whistle:

Toistaiseksi tämä projektinomainen yrittäminen on ollut minun ja miehen mielestä vain hauskaa, ei stressaavaa. :)
 
miss_piggy
Mulla ei oo kokemusta noista lämmöistä, en oo koskaan jaksanut mittailla. Käytössä siis ovistestit kun en ovuloi kunnolla enkä aina tunnista onko ovis vai ei, ja epäsäännöllinen kierto.
 
Tänään ei kyllä heru muuta kuin omaa napaa.. Su-ma välisenä yönä oli ihme menkkakipuja niin että jouduin ottamaan särkylääkettä mutta silti menkkoja ei näkyny.. Mikä on outoa koska menkat alkaa aina kun tun kipu tulee.. Tissit on olleet mahottoman paisuneet ja hemmetin kosketus arat.. palellut ja nenä ollut tukkossa.. ja tietty odotukset nousi korkealle.. eilen oli kp26, mikä on nykyisen kierron keskimittainen pituus.. Itkiä tihrustin eilen täällä kotona tätä koko asiaa ja mies sitten sanoi että testaa aamulla ja kato mitä testi näyttää.. ja totta kai minä tiedän että negaahan se näyttää vaikka olis mitkä oireet koska selvästikin kohtalo on niin päättänyt että minusta ei äitiä tule.. Aamulla sitten testasin (tänään siis kp27) ja tiettyhän se testi näytti negaa.. ja tunti testaamisen jälkeen niin saa verituhrua pyyhkiä alapäästä että hiphei vaan.. suoraan sanottuna ketuttaa niin hemmetisti.. Siksipä aijonkin ilmoittaa että mua ette varmaan tule nyt vähään aikaan näkemään täällä koska YRITÄN pitää kesätaukoa tästä kaikesta.. alkaa ottaan jo psyykkeen päälle tää homma..

Ja koska tää foorumi päivitty niin en tiedä miten tuon meijän listan (tällä hetkellä sivulla 23) saa päivitettyä uuteen muotoon niin jos joku teistä haluaa pähkäillä ja ottaa sen käyttöön sieltä ja alkaa sitä päivitteleen..

Ihanaa kesää ja paljon plussia teille muille!!
t. Mooimama ja kp 1/26 ja YK16.. huoh..
 
hirmuisesti onnea ja tarrasukkia plussanneille! :)

oon kans miettiny miten paljon tupakointi vaikuttaa raskautumiseen, me siis molemmat tupakoidaan :oops: mutta nyt kun mies vihdoin saa armeijan parin viikon päästä loppuun on aikomus molemmilla yrittää lopettaa.

Tämä kierto meni taas hukkaan, mies tuli kotiin vasta (oletetun) oviksen jälkeisenä päivänä... enää pari ykta jäljellä ennenku yritys on pakko panna jäihin.. kiukuttaa!

Ja aiheesta poiketen, mulla oli papakoe viime keskiviikkona 27. päivä, osaako joku viisaampi kertoa kauanko tuloksissa voi mennä? :)
 
IMN
mooimama Paljon haleja sinne ja toivotaan että pieni tauko tuottaa tulosta <3

möykkynen Sain juuri tänään papa-tulokset 2,5 viikkoa näytteen ottamisen jälkeen. Meidän kunnassa keskimääräinen aika on kolmisen viikkoa.

Ihmettelin muuten kun th ja lääkäri suosittelivat seuraavaa papaa otettavaksi kolmen vuoden kuluttua o_O kuulostaa melko pitkältä ajalta.. varmaan kuitenkin synnytyksen jälkitarkastuksessa haluavat sen ottaa.

Ovistestailuista oli jotain puhetta. Mun kohdalla ovistestit olivat pelastus koska ilman niitä en ois tiennyt että ovuloin vasta kp19-21. Uskon että jos oisin tuon tiennyt niin aiemmatkaan raskaudet eivät ois ottaneet niin kauaa tärpätäkseen. Vaikka mulla hirveät oviskivut onkin, niin aiemmin en osannut yhdistää niitä ovikseen.
 
Möykkynen: Mulle miehen sisko sanoi, että naisen tupakointi vaikuttaa munasolujen laatuun huomattavasti. Oli kuulemma lääkäri sanonu niin. Mulla on nyt menossa kolmas päivä ilman tupakkaa! Nikotiinitablettien voimalla mennään :):) Yritän ihan tosissaan lopettaa, jos vaikka auttais yhtään..?
 
MooiMama, tsemppihalaus ja ihanaa kesää!

Mulla kp 13 ja ovis kolkuttelee ovelle. Limaa tulee ja reisiäkin jo jomottelee aivan aivan pienesti. Tässä kierrossa mieskin on ollut kotona joten ollut helpompi hyödyntää nämä ajat. Oviskivistystä ja nännien aristusta odotellessa..
 
Täällä on meneillään kp25/27-29. Tänään ja eilen on pistellyt mahaa ja valkkaria tulee edelleen ja housut on kiristäneet mahaa sillain jännästi viime päivinä. o_O Luultavasti on kyllä taas vaan mun toiveajattelua. Koko ajan sellanen olo, että varmaan on menkat taas alkamassa. :mad: Mulla on kerran ollut vain 25 päivän kierto ja kerran 26 päivän, eli hyvinkin voi menkat huomennakin jo alkaa.

Kiitos IMN!:)
 
+ + + + +
Tein eilen illalla reilun parin tunnin pidätyksen jälkeen raskaustestin ja selvä plussa sieltä tuli! Toisella yrityskerralla siis tärppäsi ihan kuin esikoisenkin kohdalla. Siirryn siis helmikuisten joukkoon. :D

Tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille! Tulkaa pian perässä!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hattisvattis onnea! :)
Täällä alkaa "ekaa kertaa" kunnon piina viikot. Luullut aina että ovis ois aiemmin. Kp 20 bongattu ovis peitot heiluu kp 19 ja 20. Eli ite ainaki haluaa uskoa jospa nyt sitte. tänään dpo1. Se on pitkä viikko eessä. :p ei oo kyllä itelläkää tullu lämpöjä mittailtua. Testata nyt nuilla onestep testeillä. Onko ne raskaustestit muuten kovin luotettavia?
 
Koskakohan sitä itte viittis tehä testin. Olen tässä muutaman kerran tehnyt mutta yks viiva tullut johtuen liian aikasin tehnyt. Mietin alkaiskohan näkyy perjantaina jo jotain kun menkat pitäis alkaa 10 päivä
 

Yhteistyössä