vauva toiveissa mut synnytys pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
toiveissa olisi saada vauva mutta synnytys pelottaa ihan älyttömästi.ensimmäisen kans oli pitkä ja kivulias taival ja en halua kokea sitä toista kertaa. mietin kumpi on pahempi,kokea se kaikki uudelleen vai sektio? miten siraalassa hoitajat suhtautuu siihen ettei aio imettää vauvaa?kokemuksia siis kaipailen.

miksi et halua imettää... tai no, ei ole pakko kertoa... itsellä kun on päinvastaisia kokemuksia, eli harmittaa tosi paljon kun imetys ei onnistunut ja lapsi tuli vielä maitoallergiseksi kun sai korviketta liian aikaisin..

minullakin synnytys oli tosi vaikea. selkävamman takia kauheaa tuskaa, jota ei saatu millään puudutuksella aisoihin...mutta eikö synnytyspeloosta voi keskustella siihen perhetyneiden asiantuntijoiden kanssa ja suunnitella mahdollisesti sektiota tai pyrkiä suunnittelemaan synnytys mahdollisimman hyvin. kaikki ei tietysti mene aina suunnitelmien mukaan, mutta usein nykyään myös menee....vaikka tuskaa oli minullakin haluaisin toisen lapsen, mutta en tiedä uskallanko siihen alkaa. tämä nyt ei välttämättä ollut kannustava viesti, mutta tiedät että on muitakin synnytyspelkoisia. imettää tosin seuraavaa haluaisin mahdollisimman pitkään, ettei joutuisi samaan korvikerumbaan kuin ekan kohdalla.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi et halua imettää... tai no, ei ole pakko kertoa... itsellä kun on päinvastaisia kokemuksia, eli harmittaa tosi paljon kun imetys ei onnistunut ja lapsi tuli vielä maitoallergiseksi kun sai korviketta liian aikaisin..

Ei todellakaan voi maitoallergia johtua "liian aikaisin alotetusta korvikkeesta".

Ap:lle: kannattaa jutella tuosta pelosta vaikka neuvolassa. osaavat sieltä ohjata oikeaan suuntaan.

minullakin synnytys oli tosi vaikea. selkävamman takia kauheaa tuskaa, jota ei saatu millään puudutuksella aisoihin...mutta eikö synnytyspeloosta voi keskustella siihen perhetyneiden asiantuntijoiden kanssa ja suunnitella mahdollisesti sektiota tai pyrkiä suunnittelemaan synnytys mahdollisimman hyvin. kaikki ei tietysti mene aina suunnitelmien mukaan, mutta usein nykyään myös menee....vaikka tuskaa oli minullakin haluaisin toisen lapsen, mutta en tiedä uskallanko siihen alkaa. tämä nyt ei välttämättä ollut kannustava viesti, mutta tiedät että on muitakin synnytyspelkoisia. imettää tosin seuraavaa haluaisin mahdollisimman pitkään, ettei joutuisi samaan korvikerumbaan kuin ekan kohdalla.....

imetin esikoista kolme kuukautta enkä enempää olisi halunnutkaan.minusta pullo oli helpompi ja muutenkin parempi vaihtoehto.mut nyt on lääkkeet käytössä niin en voisi imettää vaikka haluisinkin-onneksi en halua.
synnytystä kun ei voi suunnitella niin turha kai sitä on vatvoa miten sen haluaisi menevän.tuli huomattua sekin.
mietin mitä plussia ja miinuksia kummassakin tavassa saada vauva maailmaan on.

otitko epiduraalin ? olin 17-vuotias kun tulin raskaaksi,tyttö on nyt vuoden ikäinen, odotin innolla että saan nähdä uuden tulokkaan mutta synnytys pelotti aivan järjettömästi, ja kun hetki koitti, ei se ollut niin kamalaa kuin olisin kuvitellu, itseasiassa mieleinen kokemus siitä jäi vaikkei se ihan miltään kivalta tuntunutkaan :>

Alkuperäinen kirjoittaja mittöööö:
otitko epiduraalin ? olin 17-vuotias kun tulin raskaaksi,tyttö on nyt vuoden ikäinen, odotin innolla että saan nähdä uuden tulokkaan mutta synnytys pelotti aivan järjettömästi, ja kun hetki koitti, ei se ollut niin kamalaa kuin olisin kuvitellu, itseasiassa mieleinen kokemus siitä jäi vaikkei se ihan miltään kivalta tuntunutkaan :>

lopulta sen sain.meinasivat jo välillä leikata kun vauvan sydän äänet heitteli mut sanoin et se anturi liikkuu kun itse liikun-ja niinhän se olikin.turhaan olisivat leikanneet.33tunnista vain yhden sain viettää epiduraalin ihanassa maailmassa:/

Alkuperäinen kirjoittaja j:

Ei todellakaan voi maitoallergia johtua "liian aikaisin alotetusta korvikkeesta".

quote]

Todellakin voi.
Monilla lapsivuodeosastoillakin annetaan tämän vuoksi yleisesti Almironia tai Peptidi-tuttelia, koska on todettu että varhainen altistuminen elimistölle vieraalle lehmänmaitoproteiinille voi aiheuttaa yliherkkyyttä ja allergiaa.
Vastasyntyneen elimistö on suunniteltu sulattamaan äidinmaitoa, ei vieraan eläinkunnan maidon valkuaisaineita.
Se mitä vanhemmat sitten kotona käyttävät on heidän valintansa, mutta sairaalassa ei altisteta tilapäisen maitolisän tarvitsevia (esim äidin maito ei vielä noussut ja lapsella tarve saada lisämaitoa) vastasyntyneitä turhaan normaalilla korvikkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
Sulla on varmaan hyvä syy siihen, ettet imetä joten kyllä he ymmärtävät.

Mulla oli niinkin hyvä syy olla imettämättä kuin se että lääkäri kielsi lääkityksen takia ja silti sairaalassa ja neuvolassa on painostettu imettämään ja neuvolassa kaikki laitetaan sen syyksi etten imettäny :kieh:

Vaatii aika kova kanttia ettei ota pahasti itseensä kun kätilö haukkuu pystyyn kun ei imetä :ashamed: ois kans kiva tietää mitä tekemistä imetyksellä on sen kanssa millon lapsi lähtee kävelemään |O

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

Mulla oli niinkin hyvä syy olla imettämättä kuin se että lääkäri kielsi lääkityksen takia ja silti sairaalassa ja neuvolassa on painostettu imettämään ja neuvolassa kaikki laitetaan sen syyksi etten imettäny :kieh:

Vaatii aika kova kanttia ettei ota pahasti itseensä kun kätilö haukkuu pystyyn kun ei imetä :ashamed: ois kans kiva tietää mitä tekemistä imetyksellä on sen kanssa millon lapsi lähtee kävelemään |O

voi kun kuulostaa kivalta:( tuota minä just pelkään että tapahtuisi noin.

Tämä varmaan riippuu vähän äidistä ja sattumastakin tietysti. Mä en ole yhtäkään kolmesta imettänyt eikä mulle olla ikinä siitä mitenkään loukkaavasti sanottu. Olen tosin siihen sävyyn antanut ymmärtää asian, etten kaipaakaan siitä kenenkään kommentteja. Ehkä siis olen pelottava. :D Tai sitten vain käynyt hyvä säkä.. . Oma asiahan se on, eli inhatkin kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

voi kun kuulostaa kivalta:( tuota minä just pelkään että tapahtuisi noin.

Niin ei tuota kovin ammattitaitoiseksi toiminnaksi voi väittää :( Mut sen täytyy antaa mennä toisesta korvasti sisään ja toisesta ulos, kun itse tietää ettei imetys olisi vauvalle hyväksi.
Mulla toinen synnytys oli paljon helpompi ku eka ja uskalsin vaatia epiduraalia aiemmin ku ekassa synnytyksessä jossa tarjottiin vaan ilokaasua... enemmän ku mä pelkään synnytystä mä pelkään raskausaikaa, joka ei ollu kummassakaan tapauksessa helppo :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tämä varmaan riippuu vähän äidistä ja sattumastakin tietysti. Mä en ole yhtäkään kolmesta imettänyt eikä mulle olla ikinä siitä mitenkään loukkaavasti sanottu. Olen tosin siihen sävyyn antanut ymmärtää asian, etten kaipaakaan siitä kenenkään kommentteja. Ehkä siis olen pelottava. :D Tai sitten vain käynyt hyvä säkä.. . Oma asiahan se on, eli inhatkin kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ut.

Mulle ei ekan kanssa sanottu mitään, mut toisen kanssa synnärillä :headwall:

Yhteistyössä