Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Joo, nyt teki kyllä sellasen tempun, että huijas ja kunnolla! :ashamed: Tänään alkoi vuoto, eli onneks pääsin uuteen kiertoon nopeasti! Pelkäsin että saa odottaa niitä vielä, mutta onneks sitten alkoi. Olisinkohan voinu alitajuntaisesti itse siirtää menkkoja? Kun heti negan jälkeen alkoivat? Että jos vaan koko ajan ajattelin päässäni ettei vaan alkais, niin voisko ne sitten siirtyä... Erikoista. Mutta nyt mulle voi tästä päivästä kirjottaa Kp1/33 Mä oikein pillahdin itkuun kun tuli nega testiin, tai siis olin todella pettynyt ja myöhemmin hanat aukes. Mieskin oikein pelästy, kun en ole helposti itkevää sorttia.
Mutta kiitos tuesta ja uuteen yritykseen!! :heart:
 
Pahoittelut Niiskuneiti :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon.

Mullekin on yhden kerran (jo kauan sitten) kroppa huijannut ihan totaalisesti uskomaan että nyt oon raskaana! Oireet oli ihan selkeitä, ovulaation jälkeen uskoin tulleen kiinnittymisvuotoakin ja olin satavarma että nyt kävi tärppi... Testiä en ehtiny tekemään kun menkat alkoi ihan oikeaan aikaan, mut menkat oli poikkeuksellisen kivuliaat ja vuoto runsasta. Silloin mietin, olisko voinut käydä niin että kiinnittyminen olikin tapahtunut, mutta ei sitten pienokainen pysynyt matkassa, varhainen keskenmeno siis? : / Tiedäpä nuista sitten!

Täällä mies kotiutui työreissulta viimeyönä, mutta lähtee jo huomenna aamusta taas reissuun viikoksi :ashamed: Nyt menossa vasta kp4 joten eipä taida hyödyttää talletuksia tehdä, vaikka vuoto kyllä alkaa olla loppunut.. Voihan sitä ilokseen tottakai vaikkei siitä lisääntymisen kannalta hyötyä olisikaan ;) kp12 olis menossa sit ku miekkonen palailee taas kotiin, toivottavasti sitten ei oo taas jo liian myöhäistä! : /

*muokkausta* : Niin mun pitikin kysellä teidän ovulaatioista, että mihin aikaan kierrosta teillä ruukaa siis olla? Mullahan kierto on sen 26-28pv ja oon vain yhdessä kierrossa onnistunut ovisplussan saamaan kp13. Mulla ruukaa enimmillään olla limat ja turvotukset kp12-14 suunnilleen... Mutta en siis oo testailuista huolimatta bongannu ovista kuin yhden kerran tikkuun! :| Oonkin nyt luovuttanut nuiden testien kanssa ja pyrkinyt (jos vaan suinkin mahdollista) ajoittamaan pupuilut aktiivisimmin tonne kp10 eteenpäin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
voi niiskulineiti. harmitus. iso halaus!

täällä menossa dpo10 (kai) ja olo ei mitään. ei perinteisiä menkkaoloja, ei mitään raskaus oloja, ei mitään. Joten jaksaa paremmin odotella testinkin tekemistä. meinasin et jos to viimeisen tekis tuos sunnuntaina tai jopa vasta maanantaina! esikoisesta en huomannut mitään oireita aikoinaan. kun testin tein ihan huvinvuoks ja olo oli kuin menkat alkais ni viikkoja olikin jo 5+. eli pitäiskö tää tulkita et nyt olen raskaana kun olo on ei raskaan....hmmm.

mä keskitän innon ja tarmon remonttiin. eteinen odottanut jo viis vuotta keskeneräisenä joten nyt suti heilumaan ja tapettia pitäi katsella. olen ihan rakastunut keltaiseen jasiinä pitäis olla lintuja, mut on vaan niiiiiin järkky kalliita laittaa eteiseen ettei toista. pitää varmaan lehdistä leikellä linnun kuvia ja liimata seinään.

Mä ostin noit ovis tikkuja mut kyl suurin osa meni ihan hukkaan kun liian aikaisin testasin. Kun vain kuulostelen kehoa ni tiedänkoska se on ja nykyään iel varmistan testillä ja aina siihen silloin pärähtää kirkuvan unainen tuplaviiva. mulla oireet yleensä alkaa viikko ennen ovulaatiota eli kp 14. valkovuoto on kirkasta ja sitkeää. ovulaatio päivänä monesti turvottaa, tissit räjähtää ja valkovuotoatulee ihan jojo. sit kun munasolu irtoaa ni olotila katkeaa kuin veitsellä leikkais.ja himot on muuten niin taivais et voisin hurvitella vaik koko ajan!

Onnea tipetsu! pidetään peukkuja et loppuun asti pääsette!
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Keskiviikko 10.7.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*-tanjuli-................kp 131/29-50..........................ya 7/12..........1.

*-PikkuMyy-..............kp 97/36................yk 12...........ya 1/12........1.

Läiti.......................kp 52/33-39.............yk 18..........ya 9/11.......2.

saspa.....................kp 46/28-30................yk 1..........ya 6/13.......4.
kahvikuppi(27).........kp 46/37...................yk 3..........ya 12/12.......1.

millionnea...............kp 31/36..................yk 14.........ya 2012.......2.

Markke...................kp 25/30-?................yk 12.........ya 6/12.........2.
moulin rouge...........kp 24/28-30.............yk 7...........ya 1/13........2.
Nenna81.................kp 23/28-31...............yk 4..........ya 3/13.......3.
Menhit.....................kp 20/47-80..............yk 1...........ya 7/13........4.

ViidesVillahousu(33)..kp 19/28..................yk 4.............................5.
Wuf.......................kp 18/28-30............yk 5...........ya 3/13........2.
SuAnn.....................kp 14/30..................yk 7...........ya 6/12........1.
Matilda-..................kp 13/27-28............yk 1............ya 7/13........1.
Penni79..................kp 11/24-26.............yk 8............ya 2/13........2.
Tiukuliina89............kp 11/30-32.............yk 1............ya 7/13........4.
avantasia(26)..........kp 11/31...................yk 8.............................3.

juliesisko(26)...........kp 9/26-28..............yk 5..........ya 3/13........2.
manije....................kp 9/30-38...............yk 4..........ya 3/13........2.
Niiskulineiti86..........kp 6/23...................yk 8............................1.
Laurina...................kp 3/20-30................yk 2..........ya 6/13........1.



Day Past Ovulation:
millionnea......................DPO 15



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, FLV



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, pinkkihevonen, kolmas(ko?), Spukka



Plussanneet:
Heinäkuu 2013: Tipetsu
Kesäkuu 2013: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Toukokuu 2013: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Juliesisko: ootko testannu ovista kerran päivässä? Mä oon Clear bluen digiin saanu aina hymynaaman aamupissasta kerran päivässä testatessa. Halpistikkuihin en saanu aamupisusta kun hailuraa viiaa joten testasin parina päivänä 12 h välein ja illalla tulikin kirkuva viiva (kun aamulla oli haalea, samoin seuraava aamuna). Kokeileppa tuotakin.

mulla ovisplussa on yhtä kiertoa lukuunottamatta tullut kp 13 tai 14. Ja kierto 24-26 pvää. Toisin sanoen aika myöhään noin lyhyellä kierrolla. ja limailut (ha halut) kertoo tulevasta hyvissä ajoin niin tietää aloittaa sit ovistestailut. Ja kans limat loppuu kun seinään seuraavana päivänä ovisplussasta, joskus jo samana iltana.
 
Hei!
Vieläkö mahtuisi mukaan? :) kp17/47-80 yk.1 ya 7/2013 ja 4. toiveissa
Nuorimmaisen synnytyksen (09/2012) jälkeen menkat tuli muutaman kerran tuon 47 päivän välein, mutta edellinen kierto venähtikin sitten 80.. Imetin vielä silloin tosin harvakseltaan ja toivonkin että johtuisi vaan hormooneista ja kierto edes vähän lyhenisi :stick:
Ovistestejä olenkin tehnyt nyt ahkerasti, koska kierto on niin epäselvä ja sekin mahdollista että kierto olisikin tuota 47 lyhyempi. Vielä ei tosin toivottua tulosta ole tullut :D
 
Penni79 pääsääntösesti testasin aina kerran päivässä, mutta aina iltapäivällä... joinakin päivinä testailin useammankin kerran, silloin kun käytin niitä halpis liuskoja.. Mutta en koskaan ottanut niistä viivoista mitään tolkkua :( Digillä oli niin kiva kun sai selkeän hymynaaman eikä tarttenut sen enenpää mietiskellä onko tää nyt plussa vai ei! Pitäis kait tilata niitä liuskoja taas, ja testailla aamusella ja illallakin, sit jos näyttää että viiva alkaa vahvistua niin varmistaisi vielä digillä? Tosiaan ehdin jo heittää kaikki testit boikottiin ku liuskat mukamas liian vaikeita ja digit tulee niin kalliiksi!
 
Juliesisko: Mä käytin ennen digitestejä, mutta sitten kun sain todistettavan kirkuvan viivan liuskatestiin, siirryin niihin kokoaan (digit niin kalliita!). Noita halpoja voi testailla kahesti päivässäkin muutamana kriittisenä päivänä. Mulla ainakin se LH huippu menee nopeeta ohi, ja vaikuttaa siltä että iltapissalla sen paremmin bongaa.
 
Onko muuten kellään täällä joka toinen kierto lyhempi ja joka toinen pidempi?? tässä ihmettelin kun ovista edeltävät limailut ovat jo käynnissä ja on vasta kp 8... Viime kierrossa ovisplussa kp 13 ja menkat 27. edellisessä oli ovisplussa kp 11 ja menkat 24. ja sitäkin aiemmat noudatti parin päivän heittoja menkkojen alun kanssa..

Aloitampa siis ovisbongauksen jo huomenna! Pahoin pelkään että ovis ajoittuu huonoon ajankohtaan kun mies on poissa kotoa ma-pe.. No, tänään aikakin tositoimiin varuiksi.
 
Pahoittelut Niiskulineiti:hug:

Mä tein sen testin samana päivänä kun ostin,negaa näytti vaikka olevinaan näin myös häivähdystä toisesta viivasta.

Perjantaina sitten otin jonnin verran olutta ja lauantaiaamuna herätessä vihlo tosi paljon ja olo oli just sellanen kun menkat alkais...kävin vessassa ja havaitsin hieman veristä limaa(kuivana ollut nyt pari viikkoa).
Ja olin samantien että se oli kyllä sit siinä TAAS:kieh:
Mutta eipäs se täti sitten tullutkaan:O

Ikinä mulla ei ole ollut kiertopäivää 50, mikä on siis tänään.
Ja huomioin myös että kohdun kaula oli noussut ylös.

Sanoisinko että oudoks menee, illalla sanoin ukolle että jospa laitetaan ne veret tulemaan avustuksella(lue seksillä), kun eivät muuten tule.Tähän ukko sanoi että mikä jottei....mutta ei, ei ne vaan tule...nytpä siis on uuden testin paikka ennen viikonloppua, jos ei tosiaan tätiä näy...

Eli vielä ei ole kirvestä heitetty kaivoon ainakaan täällä, vaikka nuo kiertopäivät rupeekin näyttämään hurjilta:p
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Läiti: peukut pystyyn sulle!!!!

Outoa että sain liuska ovistestiin kp 9 melko tasavahvat viivat. ei ihan plussa siis kuitenkaan. Näyttäisi siis tulevan aikainen ovis. Ja sehän sopii koska eilen ja tänä aamuna on talleteltu ja nyt mies on loppuviikon työreissussa. Eiköhän ne siimahännät pari päivää jaksaisi sinnitellä jos huomenna tai ylihuomenna ovis on.

ONKO kellään muulla ovis koskaan aikainen - jo kp 8-12 välillä???
 
Jaha, menkat alkoi vaikka vasta kp 25. Mulle voi siis laittaa 1/20-30. Näköjään kierto ei ole tasaantunut pillereiden lopettamisen jälkeen, vaikka niin luulin. Edellinen kp 30 ja sitä edellinen 20! Penni79 mulla saattaa siis olla joka toinen kierto lyhyempi - tosin tarkastelujakso ei oo vielä kovin pitkä. :D

Mahaan sattuu ja pieni pettymys vaikka olishan se ollut aikamoista, jos heti ekalla yrittämällä olis tärpännyt. Uutta ovista vaan odotellessa. Taidan nyt ostaa niitä testejäkin...

Kirjottelen mökiltä kännykällä, toivottavasti ei kauheesti kirjotusvirheitä...
 
Juliesisko Mä epäilin ihan samaa nyt. Kun perjantaina alkoi menkat, niin ne oli todella kivuliaat, vuotoa tuli paripv aika paljon ja 600mg buranakaan ei auttanut kuin muutaman tunnin. Ei ole tälläisiä kipuja ollut enää muutamaan vuoteen. Mietein, että jos olikin kiinnittyminen tapahtunut, mutta ei kiinnittynyt riittävän hyvin. Kun menkat oli kuitenkin sen neljäpv myöhässä, mitä ne ei ikinä ole ollut tällä lääkityksellä. Muutenkin oireet oli niin erilaisia. Tunteet on ollut nyt koko v-lopun todella pinnassa. No vuodon alettua rinnat normalisoitui, vatsaturvotukset helpottaneet ja ajatukset uudesta kierrosta vähän positiivisemmat... :heart:
 
Mut voi siirtää plussanneisiin varsinaista yritystähän ei siis ollu eli yk:a ei varmaan pysty merkkaamaan..:)


Paitsi että tuhruaa edelleen,mutta onneksi viiva on koko ajan vahvistunut ja eilen oli ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Pelottaa silti että menee kesken,kun toisinaan,esim. tänä aamuna jäi paperiin ihan kirkkaan punaista vuotoo,ei tummaa kuten menkoissa. Kipuja ei kuitenkaan ole ja tuhruakin tulee vain vessareissuilla. Mullahan oli vissiin jotain kiinnittymisvuotoo sillon kp 15-20 että aika paljon on vuodellu jo alusta asti eli ei voi tietää miten tässä käy. Mutta tulen sitten takaisin tänne jos niikseen on.

Plussatuulia teille kaikille! :)



-Tipetsu-
 
PUUH, miten mä JAKSAN odottaa vielä pari vuotta ellei enemmän?!?!
Ollaan oltu vasta puoli vuotta yhdessä ja mielessä pyörii vauvajutut vaikka 3,5-vuotiaan mahtavat raivarit niitä välillä helpottaakin... Kyllä se on kumma.. ja kierukka menis vaihtoon vasta 3/2015... :D
 
Mulla ainakin toi kierto pysyy aika säännöllisesti siinä 26päivässä. Noh, viimeks kesäkuussa kierto oli 28pv mutta sitä aikaisemmat kierrot olleet tosi pitkään aina 26. Oviksesta en kyllä osaa sitten sanoa onko se ollut aikainen vai myöhäinen vai mikä, kun en oo sitä saanut koskaan napattua kiinni :kieh: Mutta nyt alan kyllä oikeesti metsästää sitä ovulaatiota ja urakalla! Ajattelinpa nyt tässä kierrossa ihan merkkailla olojakin vähän ylös ja vertailla sitten enskierrossa taas ovulaation tietämillä. Olettaen siis, että nyt tässä kierrossa lopultakin saan selkoa mikä kp se ovis on!

Ja Tipetsulle paljon onnea! Älä turhaan jännäile, mä en ainakaan usko että toi tuhruttelu on mitenkään haittaava asia, kun ei tosiaan kerta niitä kipuja ole :) Tuleehan ne jollain ihan kunnon menkatkin raskaudesta huolimatta!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkais jo vähän tympimään tämä yrittäminen kun kiertoja on jo hyvin kasaantunut vaikka eihän se vauva yrittämättä tule :D Toisaalta toivon että menis vielä pari kiertoa että saisi kesävauvan kun kaks kevätvauvaa jo on..vaikka eihän sitä tiedä vaikkei saataisikaan enempää: / syksyvauvakin olis kiva kokemus mutta se tietäis sitä ettei tärppi kävis vielä aikoihin..Näitäkin kannattaa miettiä jo valmiiks:headwall:
Onnea Tipetsu plussasta:)
 
Täällä kp11 ja ovista odotan torstaiksi. Ei malttaisi millään odottaa! :) vaikka ollaan kesälomalla, mökillä ja tänään käytiin veneilemässäkin niin aina ajatukset vaan kääntyy raskautumiseen ja ovulaatioon ja tärppääköhän meillä heti-ajatuksiin! Hyvillä mielin silti odotellaan ovista. Eilen peitto heilui ja ainakin tiistaina pitää vielä heilutella uudelleen. Tuun sitten taas mahdollisista ovisoloista kirjottelemaan, sillä välin luen teidän muiden juttuja. Mä en oo noita ovistikkuja meinannu rueta käyttämään mutta katotaan jos yritys rupeaa venymään niin ehkä sitten. Mutta en tiiä oisko niistä hyötyä jos meillä kuitenkin yleensä 3krt/vko puuhaillaan makkarissa joka tapauksessa? mitä mieltä ootte?
 
Hei, onko jollain ollut erikoista kylkipistoa? Pistää siis oik. suoliluunharjuun eli lonkkaluunreinaan ja säteilee vähän ylemmäs kylkeen. Pisto on aina välillä, varsinkin syvään hengittäessä ja ehkä pistää myös hartiaan samalle puolelle. Sama pisto oli myös paripv sitten. Olisko lihaspisto, vai menkoista johtuvaa. Erikoista kuitenkin... Alkaa heti mielessä kummitella kohdunulkoiset raskaudet...
 
uuteen kiertoon lähtee hän, en kyllä kauheasti mitään muuta odottanutkaan tästä kierrosta. Itse asiassa ollaan menossa ihan niin kuin suunnittelen et jos vasta kesän jälkeen sen plussan sais ni voisin saada ekan vuoden koulusta käytyä loppuun. :rolleyes: mut jos plussa tulee aikaseemin ilosta hyppien otan senkin uutisen vastaan. Olihan se taas tänään pieni pettymys nähdä että alkaa. :stick: No onneksi ensi viikolla on miehellä loma alkanut ja päästään mökkeilemään. :)
 
Täällä oli kuin olikin ovis taas jo aikaisin eli kp 10.Tikkujen ja olojen mukaan ainakin. Mutta olen kuullut että vaikka kaikki täsmäisi niin silti sitä ei välttämättä tapahdu - siihen saisi varmuuden vasta verikokein ja ultrauksin.. No, toivossa on hyvä elää ja alkaa jännätä loppukierron ajan.
 
Onnea Tipetsulle plussasta :)

Täällä on tosiaan menossa jo kp 52..tänään vähän kuvotusta ilmassa ja pienet tuntemukset/vihlonnat edelleen mukana:O
Eli eiköhän sitä tänään taas apteekkiin suunnata.

Jos en ole raskaana , niin sit on kyllä joku muu vialla ja pahasti.
Menkat tullu viimeset 18 vuotta normaalisti(satunnaisesti saattanut mennä kp 41-46 asti(1-2krt vuodessa), mutta oletan etten tuolloin ole ovuloinnut tms.).Paitsi esikon loppuraskaudesta ja synnytyksen jälkeenkin alkoivat heti normaalisti.

Loppus nyt tää jahkailu, se olis tärkeintä.

Onnea on olla sellaisessa työpaikkassa missä on kaiken kattava vakuutus...nimittäin reilu vuosi sitten mut on jo tutkittu lapsettomuuden takia ja mitään ei löytynyt.

Nyt siis peukut pystyyn:p
 

Yhteistyössä