Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Markke: Onnea!!! Mukavia uutisia tähän aamuun. Saitte tekin kohtuullisen pitkään plussaa odotella, onneksi pitkä odotus palkittiin! Ehdittekö jo miettiä että pitäisikö johonkin tutkimuksiin hakeutua kun vuosi tuli täyteen?
 
Penni79, kiitos! Ei vielä ajateltu mihinkään tutkimuksiin menoa. Meillä kesti tuo esikoisenkin alulle saanti melkein puolitoista vuotta, kun mun kiertoa ei saatu kunnolla käyntiin. Ja nyt oli ihan sama juttu. Ja tuossa viime kesänä ja syksynä meillä oli yritys vähän pannassa (lääkärit toivoi ettei yritettäis, mut ei käytetty ehkäisyä kuitenkaan) kun multa löydettiin pahanlaatuisia solumuutoksia kohdunkaulalta ja niiden tutkimuksiin ja poistoon meni aikaa se n. 4kk. Kontrollissa sitten valittelin tiputteluvuodosta ja sain terolutit ja kolmannesta terokuurista tämä sai nyt alkunsa. Gyne epäili silloin etten ole ovuloinut ollenkaan. Esikoisesta 2 terokietoa toi tuloksen. Mut nyt syksyllä olisin mennyt yksityiselle gynelle asiaa selvittelemään jos ei raskautta ois siihen mennessä kuulunut. Mulla käsittääkseni sellainen tilanne et kroppa tarvii hormonibuustin et jaksaa kunnon kiertoa pyörittää ja mulla siihen tuntuu tuo terolut toimivan vallan mainiosti! :)
 
Huomenta! Markkelle paljon onnea ja tsemppiä jatkoon! :flower: Täälläkin enenpi ja vähempi yritetty jo toista vuotta, mutta nyt vasta alan oikeesti saada tästä oviksen testailusta kiinni.. Kun nyt alkuunsa edes tietäis että ollaanko sitä koskaan oikeeseen aikaan liikkeelläkään :ashamed:

Elikkä täällä tosiaan se ovisplussa sitten pläjähti tänä aamuna! Vahva viiva liuskaan ja varmistin vielä digillä hymynaaman. Hyvä mieli että sain sen, vaikka ei nyt se isäntä olekaan sit kotona :headwall:

Penni79 ja Nenna81 ja tietysti muutkin: Kuinka pian oviksen (siis plussan) jälkeen teillä menkat alkaa? Ja onko se aina säännöllinen? Pistin merkille että siis odotatte menkkoja ovisplussan perusteella... Siinä yhdessä kierrossa jollon sain plussan kp13, kierto oli sitte 26pv. Eli laskenko että menkat alkoi 13päivää plussasta, vai 14? Anteeksi oon tyhmä :snotty: :D
Eli nyt ku plussa tuli kp15 aamuna, niin kierto oletettavasti venyy sinne 28-29 päivään?
 
Markke: Hyvä että on keksitty noita pikku "apuja" kierron kuntoon laittamiseen!

Juliesisko: Mulla on yleensä aina tullut ovisplussa kp 13-14 ja menkat siitä plussasta tasan 13 vrk eteenpäin (ja ennen sitä tuhrut 8-9 päivää oviksesta). Tässä ja toissa kierrossa sain ovisplussan jo kp 10 ja 11. Ja sitä mukaa sitten kiertokin ollut lyhempi vastaavasti.

Ovistestit: Olen muuten huomannut että nykyään mulla on ovistestin plussa ja ovis maha/selkäjomotukset 24 tunnin sisään. Joskus jopa niin että aamulla plussa ja illalla oletettu ovis. Ja oon testannut nyt ovista kahesti päivässä h-hetkellä. Kun esikoista yritettiin niin näin ei ollut.. Kun hän sai alkunsa oli ovisplussa kp 14 ja ovis (vasta) kp 16 .
 
  • Tykkää
Reactions: Markke
Heissan taas pitkästä aikaa. Olen ollut kesälomalla joten netissä surffailu ollut minimissä. Töissä kerkiää paremmin :)
Täällä ei siis raskautta ole. Kp6 taitaa olla menossa tänään. Menkat oli tummat ja lyhyet plus eiliseen asti tip tip.
Mies on tän viikon työreissus. Toivotaan et tulee kotiin viikonloppuna. Musta ei ole yksinhuoltajaks. Sit alkoi vielä työt ja lapsen hoitokuviotihaan sekasin kun miehen piti olla lomalla. Nyt kaikki mummut ja mammat ja kaverit soitellaan läpi et jos joku vois aina kattoo. rasittavaa.
testit loppui ja pohdin et ostanko uusia. ehkä.
allergia painaa päälle hullun lailla ja olen niiiiin väsynyt kun pää ihan tukossa. onneks talvella helpottaa :)

ONNEA tipetsu!!!!
 
Keskiviikko 17.7.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*-PikkuMyy-.............kp 104/36................yk 12...........ya 1/12........1.

Läiti........................kp 59/33-39.............yk 18..........ya 9/11.......2.
saspa.....................kp 53/28-30...............yk 1..........ya 6/13.......4.
* kahvikuppi(27).......kp 53/37...................yk 3..........ya 12/12.......1.

Heku......................kp 38/34-39............yk 9..............................1.
moulin rouge...........kp 31/28-30.............yk 7...........ya 1/13........2.
Nenna81.................kp 30/28-31...............yk 4..........ya 3/13.......3.

Menhit.....................kp 26/47-80..............yk 1...........ya 7/13......4.
ViidesVillahousu(33)..kp 26/28..................yk 4............................5.
Wuf.......................kp 25/28-30............yk 5...........ya 3/13........2.
SuAnn....................kp 21/30.................yk 7...........ya 6/12.........1.
Matilda-..................kp 20/27-28............yk 1............ya 7/13........1.

Penni79..................kp 18/23-26.............yk 8............ya 2/13........2.
Tiukuliina89.............kp 18/30-32.............yk 1...........ya 7/13........4.
avantasia(26)..........kp 18/31...................yk 8.............................3.
juliesisko(26)...........kp 16/26-28..............yk 5..........ya 3/13........2.
manije....................kp 16/30-38...............yk 4..........ya 3/13........2.
Saspa....................kp 15/28-34..............yk/tjot 2......ya5/13........4.
Niiskulineiti86..........kp 13/33....................yk 8.............................1.
Laurina...................kp 10/20-30................yk 2..........ya 6/13........1.

ToKa89...................kp 7/30-32................yk1...........ya 7/13........1.
millionnea................kp 7/36....................yk 15.........ya 2012.......2.
-tanjuli-..................kp 5/29-50.............................ya 7/12..........1.



Day Past Ovulation:
Penni79........................DPO 8
Menhit..........................DPO 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, SuloinenSalaisuus, FLV



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, minmaria, marianna87, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond, Miukula, Jumevi, Clarity, Annatto, Ambrosia85, pinkkihevonen, kolmas(ko?), Spukka



Plussanneet:
Heinäkuu 2013: Tipetsu, Markke (yk12)
Kesäkuu 2013: Hassel (yk5), Piitu85 (yk1), katrinainen (yk3), Mom09 (yk11), sydäntähti (yk3), maamis (yk3)
Toukokuu 2013: Kolibrinkukka (yk5), Mijau (yk2), katrinainen (yk2), Slartibart (yk7), miss_piggy (yk10), Pippuri85* (yk2)
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2). Jeccika (yk6), ralliruutu (yk7), Klementiini (yk1), Linttu (yk3), Sanna-M, Alexandra89 (yk4)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1), Ambrosia85 (yk23)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Markke!! Miten mä taisin juuri eilen ajatella, että ootkohan plussannut noilla päivillä jo?! Nyt alkaa olemaan jo friikkiä :) Näen taas muutenkin niin todentuntuisia unia ja aamulla pitää miettiä, että huhhhuh! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Markke
Täällä taas! :) Uuteen kiertoon saatu innostusta :) Uskon kyllä täysin, että viime kierrossa oltiin raskaana, mutta ei päässyt kunnolla kiinnittymään! Oireet oli niin sen mukaset ja menkat myöhässä. Ja juttelin hyvän ystävän kanssa tästä ja hän sanoi kokeneensa täysin samanlaisen kierron yrityksen alkuaikoina. Epäili silloin saaneen myös hyvin varhaisen keskenmenon. Heillä meni 2v ennenkuin tärppäs.
Nyt menossa Kp 12/33 ja limailua on alkanut tulemaan. Talletuksia ollaan nyt tehty yllättävän innokkaasti molemmat ;) Ehkä se ovis on kohta ovella. Ja jos ei tärppää, niin sitten syyskuussa aloitetaan Clomit! Molen niiin valmis saamaan pienen palleroisen kotiin!! :heart:

Onnea Markke plussasta! :heart:

Tervetuloa uusille! :flower:

Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Markke ja Saspa
Kiitos vastauksista! Taitaa sitten tosiaan olla mulla nyt odotettavissa pidempi kierto.. Jos se mullakin pitää paikkansa että menkat tulee n. 14pv ovisplussan jälkeen!
Nyt kuitenkin toivottavasti alkaa selkeytyä tää ovishomma mulla, 2 päivää ennen plussaa tunsin juilintaa oikealla alavatsassa ja oikeassa reidessä.. tätähän oon tuntenut ennenkin mutten oo koskaan älynnyt seurata että missä vaiheessa tarkalleen! Tuolloin pari päivää ennen alkoi myös selkeesti limailut, kun nyt taas vaikuttais limat loppuneen ihan tyystin. Ovulaatio siis on nyt sitten oletettavasti jo tapahtunut? En tiedä olisiko tuo plussa kenties näkynyt mulle jo eilen illalla, viimeksi ovisnegan tein eilen iltapäivällä jolloin viiva oli kumminkin jo selkeesti vahvistumaan päin... Ens kierrossa täytyy taas kovasti tarkkailla ja alkaa ottaa oppia omasta kehosta!
Heittättekö testit sit kokonaan meneillä olevan kierron osalta kun plussa tulee? Oonko ymmärtänyt oikein että osa vielä plussan jälkeenkin testailee että milloin viiva alkaa taas haaleta? Ja näyttääkö testi välittömästi negaa sit kun ovis todellakin on ohi? Kauheesti taas mulla näitä kysymyksiä, älkää kyllästykö muhun :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Markke onnittelut plussasta!

Ostin eilen illalla 2 pregcheckin liuskaa, mutta enpäs testannutkaan vielä tänä aamuna. Viime yönä alavatsaa turvotti ja olin varma, että menkat pärähtää käyntiin. Eipä niitä näy vieläkään... Jos ei iltaan mennessä vuotoa kuulu niin huomen aamuna sitten testiä kehiin. Fiilis on hyvä alkaa menkat tai ei :)
2 viikkoa ja vuosi tulee täyteen... Fiilikset senkin suhteen on aika neutraalit.

Pitääkin varmaan varata gynelle taas aikaa, kun noita ihme "pistoja" on tuntunut koko kierron ajan. Onko muilla sellasia tuikkasuja eri puolilla alavatsaa, jotka eivät liity kiertopäiviin mitenkään? Pistolla ja tuikkasulla tarkotan sellasta tunnetta ku joku tökkis sukkapuikolla sisältä ulos päin :confused: Mulla noi ei liity mitenkään ovulaatioon eikä menkkoihin ja gyne aiemmin sanoi ettei ne johdu munasarjakystista. Mitähän tämä sitten oikein on....? :attn:
 
Onpas täällä hyviä uutisia! Ilo lukea teidän plussaonnesta! onnea siis kaikille plussanneille! :) Mulla ovis oli ja meni, käytettiin se kyllä tehokkaasti hyväksi. Oon vaan ruennu miettimään että mitenköhän liukkarinkäyttö vaikuttaa raskautumiseen... Meillä kun sitä käytetään joka kerta molempien mukavuuden takia ja luin muilta palstoilta että tavalliset liukuvoiteet hidastaa siitiöitä... hmm. Ajattelin että jos ei tästä kierrosta tärppi käy niin ostan sitä pre seed-liukkaria jonka ei pitäis hidastaa siittiöitä. Onko kellään kokemusta tai mielipidettä tähän liukkariasiaan raskautumisen kannalta?
 
Matilda: mäkin oon ymmärtänyt että on niitä merkkejä joissa voi olla jotain "haitallista" siittiöille, ja sit sellasia joissa niitä ei ole, "luomuja". Varmasti saa ainakin netistä tilattua jos ei apteekista tms löydy. Erotikkakaupoissa on myös valikoimaa, esim netissä Kaalimadossa.

Juliesisko: Kun ovisplussa on saatu voisi lopettaa testaamisen. Mä oon nyt uteliaisuuttani jatkanu testaamista vielä yhden päivän ja katsonut että viiva haalenee (ja kyllähän sen mulla nopeeta haaleneekin). Noilla halvemmilla liuskoilla ei oo niin justiinsa, toisin kun hintavilla digitesteillä.
 
Hei, mitä mieltä ootte, onko mulla nyt ovis? Kun paripv tullut limoja ja nyt illalla vas munasarja kipuillut ja pistellyt. Kun itse ajattelen että olis, mutta luin jostain, että lomat voi olla spermaa. Kun ollaan nyt edellispv ja eilen "harjoteltu", että jos se onkin sitä itteään vaan... Erikoista....
 
Täällä ei mitään tietoo koska ovulaatio ois ollu tai tulee olemaan. Valkovuoto on ollu vetistä muutamat päivät ja kipuilua nivusissa kanssa muutamat päivät. Peittoja on kyllä heiluteltu ahkeraan eli katsellaan mitenkä käy. Kp17/30-32 menossa tänään
 
Markke Oikein isot onnittelut plussasta! Ja onnea matkaan :)

Nyt kävi miutakin epäilyttää tuo liukuvoide asia. Mietin tuota pari viikkoa ja annoin olla kun siinä liukkarissa mitä käytetään ei lukenu muuta kuin sopii käytettäväksi myös kondomin kanssa tms, luotin jotenkin ettei siitä haittaa ole kun kyseinen tuote oli väestöliiton suosittelema, mutta mistä sitä tietää mitkä takaa ajatukset väestöliitollakin on :snotty: Eikun google laulamaan..

Piinapäiviä vielä liuta eessä, tänään huomasin tulevan oikein paksua valkovuotoa, lieneekö jotain tulehdusta/hiivaa vai merkki jostain muusta. Ainakaan ei ole kutinaa vielä.
 
Voipi olla että ilo oli ennenaikaista.. aamulla viivat vahvistuneet, mutta vuoto alkoi.. eli kirkasta verta tulee liman seassa.. tänään tai huomenna ois oviksen mukaan kuukautisten alkamispäivä, eli nyt viimeiset toivonkipinät ois siinä, et sen takia vuotelee.. kipuja ei vielä ole ihmeemmin, mutta kai ne sieltä tänään ilmestyy jos kesken menee.. Alan kuitenkin henkisesti valmistautumaan tänne puolelle paluuseen.. :'(
 
Markke : minäkin pidän peukkuja pystyssä ;) Onnea matkaan!

Menkkoja ei näy eikä enää ole edes sitä alavatsan turpoamista mikä yleensä menkkoja edeltää. Sain tikkuun puhtaan negan, joten jos se auttaisi menkat käyntiin. Voi toki olla, että stressaan nyt niin paljon ja kadotan ihan itse menkkani sen avulla. Vaikuttaako stressi teidän muiden kiertoon?
 
Markke:Täälläkin peukut pystyssa:)
Täällä ehkä eilen ovis,liman seassa tuli veriviiru..:O ja tänään on aikas kipeä vatsa,tosin talletuksia tehtiin toissapäivänä niin saapi nähdä riittääkö.Tämä kierto on muutenkin ollut niin kiireinen ettei paljon ole vauvoja ehtinyt miettimään. Ens kiertoon jos joutuu niin silloin taas totinen yritys päälle :p
 
Markke tsemppiä! Toivotaan että vuotelee nyt vain alkuraskauden "kunniaksi" eikä oo keskenmenosta kyse!

Joo mä kans vielä eilen iltapäivällä dippailin liuskaa, aamullisen plussan jälkeen, ja viiva oli tosiaan jo huomattavasti haalistunut siitä aamuisesta! Digiä en enää kokeillut edes mielenkiinnosta... Näköjään mun tosiaankin kannattaa testailla aamua/iltaa kun toi ei kauaa tunnu näkyvän :O Ei ihme, etten oo ovista bongannut aikaisemmin, kun oon testannut vaan kerran päivässä! ja ohihan se on kerenny mennä aina. Seuraavassa kierrossa (jos sinne mennään ;) ) oonkin sitten jo paaaljon viisaampi :)
 
Mun roppa on nyt jotenkin sekasin. Muuten on kuin oppikirjasta mutta nyt oli ovis 3 päivää aikasessa. Asian vahvisti tänä aamuna alkaneet menkat. Mulla siis kp 1/28 Meillä ollu nää vaavan teko hommat vähä jäissä mut näitten menkkojen loputtua aletaan taas oikein rytinällä touhuamaan!! :rolleyes:
Markke pidän sulle peukkuja kovasti että pienokainen pysyisi tiukasti matkassa :heart:
 
Niinhän siinä sitten kävi kuten pelkäsinkin. Täti kurvas kylään, eli saa päivittää kp 1/28-31 yk 5. Pettymyt oli kyllä valtava ja miestäkin harmittaa aivan hirveästi. Meinaa hällekin jo epätoivo iskeä vaikka loppujen lopuksihan yritys on vasta melko alussa. Molemmat vaan toivoo sitä pikkuista niin kovasti. Mies on valmis tekemään ihan mitä tahansa mikä voisi edesauttaa raskautumista. On se niin ihana!

Kuhan näistä menkkakolotuksista pääsee eroon niin ei auta muu kuin suunnata katse tulevaan kiertoon.
 

Yhteistyössä