Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Täällä onkin useammalla jännäpäivät menossa, toivottavasti sieltä plussia paukahtaisi :)

Mullahan ei oletettavasti ole ollut ollenkaan ovista tässä kierrossa, niin mun ei tartte jännäillä. Nyt viime päivinä on kyllä ollut kummallisia alavatsatuntemuksia, lähinnä vasemmalla. Mulla on ollut joitakin kystia jotka on ihan itekseen häipyneet, olenkin miettinyt mahtaisko siellä taas olla sellainen ja se siellä ilmoittelis olemassa olostaan...
 
Kitalakipattia lienee hyvä seurata; mikäli kasvaa/muuttuu niin käydä näyttämässä.

Täällä alkanut limaisuus, joten olisko ovis käsillä?! Jossain kierrossa testasin ja oli vasta kp16. Nyt mennään kympissä. Voiko vaihdella noin rajusti? On kyllä hormoonitkin villeinä, kipeitä finnejä, aih ja yök.

Aloitin hölkkäämisen ja huomaan jopa pitäväni siitä. Se on ollut aina yhtä tuskaa, äkkiä sen näköjään oppii! Mieli piristynyt ja toivottavasti vaikuttaa positiivisesti raskautumiseenkin. Kun sais syömisenkin järkeväksi niin hyvä olisi.
 
Täällä alkaa taas elämä voittaa. Räkää vaan tuntuu riittävän :snotty:
Mulla oli kans viime kesänä kitalaessa etusormenpään kokonen patti. Se oli mustaakseni aika kipee varsinkii painettaessa. Se hävis jonkuu viikon kuluttua yhtä nopee ku ilmestykii. Säikähdin kyllä kovin silloin!
Jeccika vielä kerkeet plussaamaan. Pidän peukkuja sulle! Yleensähän oireettomuus on juuri sitä itteään ;)
Minä odottelen kuumeisesti viikonloppua ja mahdollisesti oireita kiinnittymisestä. Kynsien pureskelu siis jatkukoon..

Muoks. Nyt ne oireet sit alko. Kahvi öllöttää ihan hirveesti. Heittäytyiskö nyt sitte näitten oireiden kanssa ihan kunnolla ja antaa mielikuvituksen viedä. Raskaana kunnes toisin todistetaan :saint:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aotearoa
Voi miss_piggy :hug: Harmittaa sun puolesta. Toi on varmaa niin tuskastuttavaa kun ei tiiä yhtää mitä kroppa touhuaa. Ootko käyny nyt lääkärissä kattoos mikä tilanne? Jos ne vaikka ultrais ja kattois missä mennää. Minä en niin noista asioista tiedä mut onhan toi ihan persiistä.
 
Perjantai 19.4.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 119/?...............yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 115/28...............yk 12.........ya 2/12.......2.

*ralliruutu...................kp 58/29...............yk 6...........ya 10/12.......1.
*miss_piggy(31)..........kp 55/?.................yk 9...........ya 2/12.........1.
Miukula........................kp 52/?..................yk 4...........ya 10/12.......2.

-tanjuli-....................kp 48/29-50...........................ya 7/12.........1.
reason.....................kp 45/28...............yk 12..........ya 5/12.........1.
Annatto...................kp 42/30................yk 4...........ya 9/12.........1.

MannaM...................kp 38/32-42...........yk 3...........ya 12/12........2.
Markke...................kp 32/30-?.............yk 9...........ya 6/12..........2.
Linttu.....................kp 30/33................yk 3...........ya 1/13..........3.

manije....................kp 28/30-44...........yk 1...........ya 3/13..........2.
Penni79..................kp 28/25-26...........yk 4...........ya 2/13...........2.
Klementiini...............kp 27/28...............yk 1...........ya 3/13...........3.
Jeccika...................kp 26/26-28...........yk 6...........ya 11/12.........3.
Wuf.......................kp 25/29................yk 2...........ya 3/13...........2.
jonnamo(20)............kp 24/30-33............yk 2...........ya 3/13............
pirpana2013(23).......kp 24/28................yk 1............ya 3/13..........1.
millionnea................kp 23/28-42.............yk12.........ya2013...........2.
Alexandra89.............kp 22/28-30...........yk 4............ya 1/13...........1.
pinkkihevonen.........kp 21/27...................yk 10..........ya 8/12.........1.
Sanna-M.................kp 20/25-32....................................................
avantasia(26)..........kp 20/33.................yk 5................................3.

SuloinenSalaisuus.....kp 18/28..................................ya 4/13..............
Mom09....................kp 17/34................yk 11..........ya 6/12..........2.
Kolibrinkukka............kp 17/28-30.............yk 5...............................2.
-PikkuMyy-...............kp 15/36.................yk 12.........ya 1/12.........1.
SuAnn.....................kp 14/35................yk 5...........ya 6/12.........1.
Hassel......................kp 14/29-30...........yk 4...........ya 1/13............
katrinainen...............kp 13/26-29............yk 2..........ya 4/13.........3.
Mijau(23).................kp 12/30.................yk 2..........ya 3/13..........1.
aotearoa..................kp 11/30.................yk 4...............................3.

Pippuri85*................kp 8/30................yk 2..........ya 3/13............3.
juliesisko(26)...........kp 7/26-28............yk 2...........ya 3/13............2.
sydäntähti................kp 6/27-34............yk 2..........ya 3/13............3.
FLV.........................kp 6/26-27................yk 4...........ya 1/13.......3.
Slartibart.................kp 5/30.................yk 7...........ya 3/12............1.

Viides Villahousu(32).kp??/??...............yk 1...................................5.



Day Past Ovulation:
Miss_piggy.........................DPO 14
pinkkihevonen.....................DPO 9
Alexandra89.......................DPO 6
Viides Villahousu.................DPO 4
Kolibrinkukka.......................DPO 1



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Matilda-



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI, Säihkiss, Daisy D, Villemo, Huumori, Slallu, jadeka, Beyond



Plussanneet:
Huhtikuu 2013: NeitiT (yk3), verppu (yk4), NuNutin (yk2), Nomppeli (yk2)
Maaliskuu 2013: ViiruP, irenne (yk2), jii87 (yk2), Susimieli (yk1), jen_ni (yk3)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2) Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya = yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT =Teroluttauko
T = Terolut
C = Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA HUHTIKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Onpas jännäilijöitä! Plussia mahtuisi vielä roimasti huhtikuuhun :whistle:

ON: Ovista koitan jotenkuten bongata, mutta tikut lojuvat edelleen kaapissa. Mies ei halunnut, että aletaan yrittämällä yrittämään, vaan pääasia nauttia pupuilusta ja täytyy myöntää, että samaa mieltä olen kyllä itsekin. Ainakin mulla menisi sitten kyllä ihan täysin suorittamisen puolelle... Limailua tuntuu olevan ja kunnon kouristuksia oli alkuviikolla vatsassa. Tiedä sitten onko ovista vai mitä... Flunssaa näyttää kuitenkin pukkaavan ja lämmöt pikemmin ala- kuin yläkanttiin.

Tärppionnea kaikille ja mukavaa viikon loppuaikaa! :)
 
miss_piggy
Viides Villahousu: Kävin yksityisellä 18.3 ja sillon ultrassa kaikki oli ok, paitsi tietysti ohut limis ja pienet rakkulat... Nyt mulla on tulossa lapsettomuuslääkärille aika 30.4, joten ei onneks kauaa tartte ootella. Oisin vaan toivonu että menkat ois tullu sitä ennen, mutta jos ei tuu niin sitte ei tuu. Ois mulla kaapissa teroluteja, mutta kun vedin jo niitä yhden satsin keskenmenon jälkeen eikä vuoto koskaan alkanut edes teroilla, niin en nyt enää toista viitti aloittaa. Ei siis auta ku ootella :stick: En ois koskaan uskonu että joku keskenmeno voi saada ihmisen fysiikan näin sekasin!
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Täällä alkais taas yritys muutaman kk tauon jälkeen, kiertokin tasoittu tauon aikana mukavasti ja elämä hymyilee jälleen :) Eli miut voi siirtää taustalijoista tositoimiin ryhtyneisiin ;) Tiedot siis kp2/28-31, yk 4, ya 10/2012, 1.
Tsemppii kaikille ja pitää perehtyy muiden kuulumisiin heti paremmalla ajalla :)
 
Pääsenkö mä mukaan tuohon listaan?
millionnea kp22/28-42, yk12, ya2012,2.

Mä sain haalean viivan ovistestiin taas eilen. Limaisuutta havaittavissa mutta ei normaaleja ovisoloja. Yleensä tuntunut kipeä pistos jossain välis. Jos tänään taas testais ja vaik innostuis saunan jälkeen jotain touhuamaan. Nyttenkun niitä ovisoireita oikein etsii niin epäilen et koko ovista ei edes tule. Mä en millään haluais mihinkään lääkäriin tän asian kanssa mut kai se on koht pakko. Päätin et odotaan kesään mut jos tästä kierrosta ei tärppää niin soitan lääkäriin heti. Ekan lähes kahden vuoden yritys oli aika raskas. Ja kuitenkin toivon ettei lapsille tulis kovin paljoa ikäeroa.

anteeksi! olinhan mä siellä jo. en vain osannut lukea.... sorii :)
 
Viimeksi muokattu:
FLV
Rivin päivitystä:
FLV.........................kp 5/26-27................yk 4...........ya 1/13.........3.

Ottaa näköjään tää kolmas useamman yk:n. Aiemmat on tärpännyt yk2 ja yk1. No onneksi kesää kohti mennään niin on muuten valoisat mietteet. Syksyn synkeydessä saattais tääkin tuntua kahta kauheammalta...

Tsemppiä muillekin!
 
Apua! Auttakaa hätäistä nyt. Meillä oli töissä kanapitoja ja söin hyvällä ruokahalulla kunnes huomasin, että palat olivat vaaleanpunaisia sisältä. Nyt oksettaa jo valmiiksi. Ehdin jo syödä paljon ennen kuin huomasin asian. Mä en halua salmonellaa enkä muitakaan pöpöjä. Kuinkakohan suuri sairastumisriski on ja koska voin huokaista helpotuksesta jos oireita ei ilmene.

Just vasta koko perhe parannuttiin vatsataudista. Ja oviskin vasta tulossa :(. Mitä tauteja raa-asta kananlihasta muuten voi saada ja kuinka vakavia ovat...? Itkettää ja pelottaa.

Tervetuloa uusille! Kivaa saada lisää yrittäjiä joukkoon!
Meillä on varmuuden vuoksi miehen kanssa heiluteltu peittoja jo maanantaina ja eilen, kun en tikuta. Pitää luottaa vaan omiin haluihin =).
 
miss_piggy
katrinainen: Ootko ihan varma että se kana oli raakaa? Oliko sitkeää tms? Jos oli raakaa, niin ota ihmeessä yhteyttä siihen joka ne on tehnyt tai mistä ne on ostettu, antakaa palautetta, että kana oli raakaa.
Salmonella juu on se todennäköisin, mutta kerran sitä kumminkin oli jossain pannussa pyöritelty, että ei ihan täysin raakaa ollut, niin en usko että se salmonella noin helposti tarttuu..
 
miss_piggy Oli se valitettavasti raakaa. Ei ihan veristä, mutta vaaleanpunaista ja outoa pureksia. Me tehtiin valitus lihasta, mutta eipä se poista mahdollista sairastumisen riskiä. Nyt täytyy vain toivoa, että olisi ollut sen verran kypsää kuitenkin ettei tartuta. meitä oli monia kuitenkin syömässä.

Ei kai salmonellaa enää ole kovinkaan paljoa pohjoismaisilla kanoilla?
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Täälläpä on jänniä päiviä kaikille :) Oon lukenun jokaisen jutun, mutta en oo ehtiny vastaamaan ja en nyt edes muista kaikkia juttuja.

(.) Sain siis testiin ovistikkuja 7kpl tässä joku aika sitten. Ihastuin niihin välittömästi, anteeksi rakastuin ;) , kun tein eka testin. Nyt sain selkeän ovisplussan eilen ja tuli kyllä sit hyödynnettyä, samoin edeltävä päivä. Nyt siis jäädään jännitämään riittikö nää pari kertaa, kun tänään ei tod. enää viitsi, kun tuskin siitä enää mitään hyötyä on ja simpatkaa oo enää priimaa ;) Tänään testi siis haalenempaan päin ja mulle voi päivittää DPO 0 :D Vähän oon innoissan, vähän ku lapsi karkkikaupassa :LOL:

Plussaonnea kaikille ja ite jään jännitteleen tapahtuuko mitään vai ei :)
 
Viimeksi muokattu:
kolibrinkukka mä kanssa sählään noiden tikkujen kanssa. en vain oo saanu niihin kyl kummostakaan viivaa. johonkin reunalle jäänyt väriä vain. täysin nega oli perjantaina ja sunnuntaina se viivahko.
mä niin odotan tuota hetkeä et sais selvän näyn et nyt! peukut pystyssä teidän puolest!
 
Viimeksi muokattu:
Jännääjille onnea matkaan:)
Tänne ei mitään oiretta ja varmaan dpo 3-4 tosin vähän ihmeen ajoissa tähän kiertoon tuli..Flunssaa meinaa pukata päälle :headwall: aivastuttaa koko ajan muttei tuu aivastus :/ Aika varma olo ettei tästäkään kierrosta tärppi käy mut eipä sitä tiedä ennenkuin parin viikon päästä :kieh:
 
Mä silloin kokeilein joskus aikoinaan niitä Davidin liuska ovistestejä ja musta ne oli kamalan epäselkeitä (tai minä vain tyhmä) kun piti aina sitä viivaa tiirailla että no onko se nyt yhtä vahva vai eikö se ihan oo jne... :D Nyt sit viime kierrossa käytin Clear Bluen digiä ja olipa ihanan selkee! Tilasin uusia niitä taas ja samoilla aijon jatkaa testailua. Vaikka nyt tässä kierrossa harmillisesti näyttäisi siltä että ovulaatio osuu juuri siihen kun oon reissussa, niin aijon silti testailla ja käytetään miekkosen kanssa hyväksi kaikki ne päivät mitä voidaan ja ehditään :)
Mua nyt kumminkin kiinnostaa tosi paljon että miten tää mun kierto menee.. Viime kierrossa hymynaama tuli kp13 ja menkat alkoi sit kp27 eli kierto oli sen 26pv. menkat alkoi siis 14 päivänä ovisplussasta. Kiinnostaa nyt testailla ja nähdä että onko tässäkin kierrossa toi luteaalivaihe saman mittainen. JOS mulla nyt tosiaan vaan tulee siellä reissussa sit testailtua :)

Mutta nyt taas lähdéttävä kahvakuulaamaan ja huomenna olis aamulla sit taas punnitus.. iiks! En oo uskaltanut käydä vaakalla koko viikolla ku viime viikonloppuna söin niin kamalasti.. Viime perjantaina paino oli tasan 73kg, odotan huomisia lukemia yhtä aikaa jännityksellä ja kauhulla :D
 
Tänään kp27 eikä oloja suuntaan eikä toiseen.. Tänään tosin aivastellu siihen malliin koko päivän ja kurkku kipeä ja nenä vuotaa.. :snotty: Saas nähä tuleeko tässä kipeeksi.. Mullahan tosiaan se kierto ollu vähintään sen 30päivää että turha vielä ootellakkaan mitään.. Arvaa vaan maltoinko olla tekemättä testiä ko menin ostaan jo valmiiksi.. :whistle: Ei tietenkään toivoa että siinä mitään ois näkyny! :D Malttia malttia!

Katrinainen: En usko et siitä kanasta mitään tulee.. Suomessa melko harvinaisia ne tapaukset.. Parissa päivässä pitäis tulla oireet jos tulee ja kaikilla ei oireita ees tuu! :) Älä huolehi!
 
Wuf
Täällä pari viime päivää mennyt väsymyksen ja hirveän närästyksen kanssa :| väsymys kyllä johtuu varmaan siitä että normaalisti juon kahvia tasaisesti päivän mittaan, mutta nyt ei ole voinut kuin max 2 kupillista päivässä ja sekin pistää närästää. Toivottavasti nää toki olis oireita :rolleyes: mutta en jotenkin usko...DPO on nyt joko 10 tai 12. noh ens viikkoa odotellessa. mulla kun on ollut kohtuu säännöllinen kierto niin saa nyt nähdä miten käy. Tiistaina jos ei ole menkat alkanut ni tarttee kyllä suunnata apteekkiin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Heippa kaikille! :)

Oli ovistesteistä puhetta ja oon itekin ajatellu että pitäisköhän käydä tänään niitä ostamassa. Olisi ihan kiva saada varmuus siihen että ovuloin (jos ovuloin) kun ei mitään oloja ainakaan viime kierrossa ollut oviksen suhteen. Tai sitten en vaan tunnistanut :D Niiiiin paljon olen lukenut haukkuja noista Davidin testeistä että varmasti kierrän ne kaukaa! Saa nähä jos vaikka raaskis digit ostaa heti.. :p

Täällä myös kärsitty vaanivasta flunssasta, yskittää ja aivastuttaa, nokka vuotaa mutta silti ei ole tullut kunnolla kipeeksi. Mahaankin sattui aamulla, se tosin voi johtua siitä että söin eilen pitkästä aikaa sipsejä ja vähän suklaata :ashamed:

Mulle vois muuten kierron pituuden päivittää /29, minä tyhmä tajusin vasta tänään että kun vuoto alkoi kp30 niin kierron pituudeksihan jäi sillon 29 päivää.

Plussaonnea ja oikein ihanaa viikonloppua kaikille ! :heart:
 
Täällä kp 2/24-26ja yk5 ja aivan karmeet kivut alkoi jo ennen menkkoja. Olin ihan varma oireineni raskaudesta mutta niin vaan väärässä taas. No, nyt varasin lääkäriajan jos ainakin tuota endon aiheuttamaa kipua tutkittaisiin ja otettaisiin ne keltarauhas verikokeet. selviäisi kumpi aiheuttaa mulle tuota tiputtelua ennen menkkoja.

Edit: Kävin lääkärissä ja saan lähetteen gynekologille. Siellä sitten arvioidaan tilanne koskien myös tätä raskauden yrittämistä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä