Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

FLV
Ikävää, että monella ei miehet ole vielä täysin sopeutuneet ajatukseen uudesta lapsesta, mutta kuten jo joku totesi, miehenkin mieli muuttuu nopeasti, kun on saanut käsiteltyä asian mielessään. :)

Me ollaan molemmat isoista perheestä (minulla on neljä ja miehellä viisi sisarusta), joten meillä on luonnostaan ollut suunnitelma useammasta lapsesta. Tällä hetkellä suunnitelma on neljästä, mutta senhän vasta tulevaisuus näyttää, saadaanko enempää tai halutaanko neljännenkin jälkeen lisää. :LOL:

Omasta navasta ei ole paljoa raportoitavaa. Selkä vain kipuilee, kuten aina, kun jotain tuolla alhaalla tapahtuu.
 
Nyt niitä varmaankin kuvitteellisia oireita sitten olisi:D tänään on vihlonut alavatsan sivuja ja menkkamaista aaltoilevaa kipua ja repii välillä vasemmalle puolelle alavatsaan..Poskia kuumottaa ja eilen vai toissapäivänäköhän lämmöt oli 37,4..
Ja nyt on varmaankin vasta dpo 6??:whistle: luulotautisekshan tässä tulee:p
 
avantasia mulla vähän samaa ongelmaa. Siis että oviksen bongasin kp16-18 välillä, sit oli pari kuivempaa päivää ja nyt taas tullut valkkaria niin paljon et oon ihan pihalla oliko se ovis vai ei...? Kipuja alavatsalla ollut kans monta päivää, tälläkin hetkellä kun tässä sohvalla makaan, on kohdussa ihan vietävä kipu ja jomotus. ihan sellainen olo kuin ois menkat parhaillaan, mutta ei siis ole näköpiirissä....sitä valovuotoa vaan tulee. Ärsyttävää......
Nyt on siis kp 25/n.30 ja seuraavan kerran testaan torstaina jos menkkoja ei näy. Mulla on siis 99% sellainen olo ku oisin raskaana!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
pinkkihevonen: Pakko kommentoida sinulle, että vaikutat aivan mielettömän ihanalta ihmiseltä :heart: Tulee kirjoituksistasi jotenkin todella lämmin fiilis :)

Nyt Peity vaikuttaa lupaavalta :) Torstain-uutisia odotellen...

kääkkis kp 66
 
  • Tykkää
Reactions: Peity
Me mennäänkin näköjään Peity sun kanssa samoilla jännäilypäivillä. Ajattelin kärsivällisesti odotella perjantaihin mahdollisen testauksen kanssa. Mulla on tässä kierrossa ollut dpo9 alkaen pientä juilintaa alamahalla, mitä lie sitten tarkoittaakaan. Viime kierrossa ei semmoista ollut mutta silloin kehitin kaikki mahdolliset muut oireet, kuvitelmaa silloin kaikki... :D Lähipiirissä on ollut niin paljon vaikeuksia näissä vauva-asioissa, että on vähän semmoinen olo että jos meille joskus se oma lapsi suodaan ja kaikki menee niin kuin pitää niin kyllä se lähes ihmeeltä tuntuu. Toki positiivisin ajatuksin tähän suhtaudun enkä nyt vielä aio vaipua synkkyyteen :)

Listalle voisi vielä mun kohdalle päivittää että yritys siis aloitettu 11/12 ja esikoinen tilauksessa.
 
Huoh!! :O Huomenna sitten niiden menkkojen kuuluis alkaa... Toisaalta ei tahtois sen tulevan, ettei pety ja toisaalta odottaa että sais jotain varmuutta. Ajatukset kiertää että miten sitten asiasta kertoisin miehelle ja perheelle, jos plussa tulisi ja tuntuu varmalta että on raskaana. Seuraavassa minuutissa sitä toitottaa itselleen että en minä voi olla. Jos munasolu ei olekaan irronnut tai ei ole hedelmöittynyt... ÄääH! Ajatukset pyörii vain yhdessä asiassa. Ja täällä tulee rampattua, ihan niinkuin sivuilla lukisi joku kerta että "Onneksi olkoon! Olette raskaana!" :LOL: Miettii mihin laittais kehdon ja millaset rattaat olis vauvalle hyvät....
No toisaalta jos ne menkat alkaiskin, niin se on sinänsä hyvä asia että ihan luomuna. Voi tätä tunteiden ja ajatusten vuoristorataa!!! :kieh: :p
 
  • Tykkää
Reactions: Peity ja TauTau
Maanantai 7.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30).........kp 67/??..............yk 1..........ya 10/12.........4.

*minmaria................kp 62/36..............yk 2..........ya 8/12...........1.
*Annatto.................kp 56/48...............yk 2..........ya 9/12...........1.

Taike80(32)..............kp 43/??...............yk 10.........ya 2/12..........2.
Slartibart(25)............kp 43/28...............yk4 (C)......ya 3/12..........1.

angelblue................kp 39/30-32..........yk 5 (C).................1.yhteinen
-PikkuMyy-...............kp 38/36............... yk 10.........ya 1/12.........1.
Slallu........................kp 35/33................yk 3...........ya 9/12..........1.
miss_piggy(31)........kp 34/29................yk 8...........ya 03/12........1.
haave_ilija................kp 33/28-38............yk3.................................

Niiskulineiti86(26).....kp 27/27.................yk 4................................1.
Peity........................kp 27/30.................................ya 12/12........2.
avantasia.................kp 26/30-35.............yk 2..............................3.
YAW........................kp 25/24-26.............yk 10............................5.
Säihkiss(33).............kp 25/28..................yk2............ya 11/12......1.
pinkkihevonen(26)...kp 23/28..................yk 6...........ya 8/12.......1.
Minde87...................kp 23/34.................yk 9...............................2.

jadeka.....................kp 20/28................yk 3...........ya 11/12.......1.
ralliruutu..................kp 20/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 20/28................yk 10..........ya 5/12........1.
Tintti83....................kp 19/33................yk 6...........ya 7/12.........3.
Beyond....................kp 19/27-32....................................................
Miukula....................kp 15/?..................yk 3...........ya 10/12........2.
äippä 84..................kp 13/29................yk 2.................................4.
Maana-mamma.........kp 13/27-29.........yk 1............ya 1/13.........3.

SuAnn(30)...............kp 12/41...............yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 11/26-29............yk 2.............ya 10/12......1.
marianna87..............kp 10/35-40............yk 3.............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24)............kp 9/29.................yk 5.................................1.
Markke.....................kp 9/30.................yk 7..............ya 6/12.......2.
Luna85(27)..............kp 8/29-48............yk 10............ya 2/12.......1.
TauTau....................kp 8/28.........................................................2.
Mommytobe?(27).....kp 6/?.....................yk 1..................................
Jeccika.....................kp 5/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3
FLV..........................kp 5/?.....................yk 1...........ya 1/13.........3.



Day Past Ovulation:



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
Nato



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84
kolmas(ko?)
Villanen




Plussanneet:
Tammikuu 2013: ViiruP (yk4)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Niiskunneidille huomiseen, toivotaan että menkat ei ala!! Ja Säihkikselle myös, perjantaita odotellessa....:popcorn:
Täällä vielä surffaillaan sängyn pohjalta puhelimella netissä, paha olo ja vatsa hellänä! Jos nyt kuitenkin unta että jaksaa huomenna herätä töihin....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
kääkkis82 kiitos:kiss:

täällähän on jännäilijöitä:D toivottavasti olis oikeita oireita jokaisella ja tulis paljon plussia!
On se vaan niin kumma, että oireita vois myös itselleen kuvitella. minä kyllä uskon, että minulla on aina ennenkin olleet samanlaiset nippailut ja kivut mahassa yms. mutta nyt omaa kiertoani seuratessa yhdistän ne ovulaatioon ja muuhun. ja nyt tarkkailen itseäni aivan eri silmillä kuin ennen:D
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Yöllä näin niin selkeän unen! Näin unta että tein raskaustestin ja siinä luki että raskaana 2-3!! :heart: Oli niin todellinen uni ja selkeä että herätessä luulin täysin tehneeni sen testin! Ja voi kuulostaa sekopäiseltä, mutta oon nähnyt unta ystävieni raskauksista ja tulevien lasten sukupuolista ennenkuin ne on edes olleet raskaana. :) Että tuli jotenkin niin varma olo. Ja en ole edes nähnyt raskaudesta tai vauvoista unta pitkään aikaan! Sitten kun heräsin ja käänsin kylkeä, niin molemmista munasarjoista repäsi niin kipeästi...

Muoks: Tein piruuttani ovistestin kun muuta ei ollut kaapissa. Kun tein testin niin se näytti haalealta ja hitaasti tummenevalta. Normaalisti mulla näkyy pieni haalea viiva aina, oviksen aikaan vaan kahta tummaa viivaa. No nyt jätin sen pöydälle ja menin hakemaan kahvia. Menin takaisin vessaan 30min jälkeen ja siellä testissä nökötti kaksi samanvahvuista punaista viivaa! En oikein tiiä mitä ajatella kun katoin testin niin myöhään. Voisko se tarkottaa raskautta? :confused:

Tupla muoks: Tein uuden ovistestin toisesta pissasta ja siihen tuli kaksi yhtävahvaa viivaa 10min. sisään.... Mitä jos keho tekee tepposia ja ovuloinkin toisenkerran kierrossa tai muuten vaan erittää hormoonia... Vai olisko se raskaudesta... Korkealta sitten tullaan alas jos tullaan!! Siis ole jo hiljaa JA HAE SE RASKAUSTESTI!! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Pian testaaville tsempit! :)

Meillä on nyt siis toinen yrityskierros menossa, ja nyt ekaa kertaa elämässä huomaan kuukautiskierron mukaiset muutokset elimistössä kierron vaiheiden myötä. Ekassa yrityskierrossa ovulaatiota edeltävästi ja jälkeen oli voimakkaita alavatsakipuja ja koko ajan ilman/paineen tunne alavatsalla. Maha oli konkreettisesti todella turvoksissa. Olen lyhyt ja tällä hetkellä aika sopusuhtainen, joten sen mahan pullistumisen erotti hyvin selvästi. Menkkojen aikaan oli vielä turovotusta, mutta nyt maha on taas pehmeä ja myötäävä. Mitään valkovuotoa tms ei ole tällä hetkellä, mikä on kai loogista, jos ovikseen on tasan viikko (ehkä?)

Mulla on gyneaika kuun lopussa (ei liity tähän vauvakuumeseen, vaan muuhun asiaan), mutta toivoisin niin kovasti, että gyne tarkistaisi "paikat" että tietäis, onko munasarjoissa yms kaikki hyvin! Voihan olla, ettei sitä tee, koska aika on varattu muulle asille ja varmaan kyseessä on semmonen 15min aika.

Tuolla toisessa ketjussa oli yksi pidempään yrittänyt nainen kuvaillut yrittämisvaihetta jotenkin ihmissuhdetta parantavana aikana, jossa on hyvä mahdollisuus olla toisen lähellä ja vahvistaa yhteyden tunnetta tjn. Musta se oli tosi kauniisti ilmaistu! Vaikka pidempi yrittäminen varmasti myös haastaa parisuhdetta, voi se olla myös lujittava asia ja intiimiä kanssakäymistä on väistämättä paljon! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Hei,

Minäkin ilmoittaudun joukkoon! Tällä hetkellä menossa kp 6 ja yk 1. Miehen kanssa ei olla oltu kovin pitkään yhdessä, mutta meistä kumpikin haluaa perheen kummempia viivästelemättä. Tässä iässä ei halua enää "katella" useampaa vuotta, kun muuten loppuu aika kesken. Olen siis 27-vuotias.

Tsemppiä kaikille yrittämiseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Vielä pitää kommentoida tuohon aiemmin esillä olleeseen aiheeseen eli siihen, jos mies suhtautuu lasten hankkimiseen epäillen. Meillä tilanne meni juuri niin kuin joku tuossa kirjoittikin, että mies mietti asiaa järkisyiden kannalta ja minä taas tunnepuolelta. Eli siihen asti, kun mies epäröi, hän toi esiin vain sen, miten elämä on nyt niin helppoa kahden isomman lapsen kanssa (jotka siis meillä noin puolet ajasta) ja vauvan kanssa on sitä ja tätä jo tuota hankaluutta. Minä taas olen aina ajatellut, että vaikka vauva-aika olisi kuinka rankkaa tahansa, se antaa kuitenkin enemmän kuin ottaa. Pikkuhiljaa miehenkin päässä sitten tapahtui jotain ja järjen äänen rinnalle alkoi tulla myös se toinen ääni ja tässä nyt ollaan odottamassa ensimmäistä yhteistä raskautta.

Kyllä on ihmisen mieli niin ihmeellinen. Vaikka oikeasti suhtaudun tähän odotuksen odotukseen ihan rauhallisesti niin kyllähän sitä tutkailee omaa kroppaansa ja muutenkin itseään ihan toisin kuin yleensä. Olen nyt viimeiset neljä yötä nukkunut tosi huonosti. Eilen illallakin makasin reilun kaksi tuntia hereillä miehen kainalossa hänen jo nukkuessa sikeästi ja kuvittelin, millaista olisi jos toisella puolella tuhisisi pieni käärö. Millainen äiti olisin, miten kerrottaisiin perheille, miten ylpeä olisin vauvamahasta, jne... Ja sitten nämä nippailut ja juilimiset. Vaikka tietää, että tottakai kroppa toimii erilailla, kun kierto on luonnollinen eikä ole hormonaalista ehkäisyä sotkemassa niin sitten sitä kuulostelee jokaista pms-oireeksi sopivaa oiretta mahdollisena raskausoireena, huh... =) Mutta ihanaa että saa tänne käydä purkamassa tuntojaan kun en viitsi oikein vielä kenellekään tästä projektista kertoa.

Anteeksi siis tämä omanapainen vuodatus ja oikein ihanaa viikonalkua kaikille! :flower:
 
Voi itku!! Negaa se näytti! :'( Eli kroppa aivan sekaisin! Mutta voiko mulla olla nyt ovulaatio?! Kun kerran tuli vahvat viivat molempiin ovistesteihin?! Nyt kun kuukautisten pitäis alkaa... En mää ymmärrä! No minä odotan nyt niitä menkkoja.
 
FLV
Niiskulineiti Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! :hug: Ihan vasta jollekin näistä vauvakuumeilupinoissa olevalle raskaus selvisi ovulaatiotestistä. En muista, mikä pinoista oli kyse, kun useampaa kuitenkin luen. :ashamed: Mutta muistaakseni hänelläkin raskaustestiin tuli plussa viiveellä. Toivottavasti sulla kävis samalla tavalla!
 
Niiskulineiti: Ei vielä kannata luopua toivosta :) Aivan kuten FLV laittoi, ovat aika yksilöllisiä asioita. Mulle noi unet on olleet myös se varma merkki omasta tai läheisen raskaudesta :)

Kamala yskä täällä vaivaa, pelkään että äityy joksikin suuremmaksi riesaksi : /

kääkkis kp 67
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Mä kyllä nyt ihmettelen että mitä ihmettä..Ällön paljon valkkaria menkkakipujen kanssa ja verta oli seassa tänäänkni mut muuten ei verta tulekaan..Eikä kiertokaan oo lopuillaan kun on kp26/30-35:headwall: ja ovis ei oo voinu olla kun aikasintaan 31.12 ellen mä oo ihan pihalla sitten:kieh:
Niiskulineiti mäkin oon saanut kierron lopusta ovisplussan mutta mun kohdalla menkat alko silti..Toivotaan kuitenkin että sun kohdalla se tietää parempaa=) Mulla tytön kanssa tuli plussa vasta kun menkat oli kolme päivää myöhässä ja silloinkin haaleana..
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Niiskulineiti täällä jouduttiin myös jonkin verran käännytystyötä tekemään jotta mies saatiin vauvapuuhiin innostumaan, pitkään pisti hanttiin ihan vaan "järkisyistä" vaikka todellisuudessa tunne sano muuta. Se tunne kuitenkin voitti, miulla opiskeluja vielä jäljellä ainaki vuosi mutta vauva saa nyt siis tulla heti kun siltä tuntuu. Mitä omassa ystäväpiirissä aiheesta puhunu ni miehillä tuntuu ottavan aikansa päästä kunnolla vauhtiin tämmösen asian kanssa, ku ovat vähän sivusta seuraajia ni se kuume nousee hitaammin. Tsemppiä teille jotka kädenvääntöä käytte miestenne kanssa, toivottavasti saatte miehen vielä innostumaan :)

Ja Niiskulineiti, toivotaan että plussaksi muuttuisi vielä :) Ollaan vähän samassa veneessä, pidän peukkuja itteni ja siun puolesta :D

Toinen negatesti siis tehty tänään, olotilat aika samat. Limailu vähentyny muttei loppunu. Heräsin viime yönä kiristävään kipuun kohdun kohdalla. Turvottaa, mut minkäänlaisia menkkaoireita ei kuulu :/
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
Meillä mies on siis ehtottoman ei kannalla mutta katotaan saanko sen mieltä hiljalleen muutettua tämän vuoden aikana.
Meidän lapset nyt 6-v ja 4-v ja elämä heidän kanssaan helpottuu päivä päivältä. Joten "tiputus" vauva-arkeen olisi parin vuoden päästä tottakai iso. Kaikki alkaisi jälleen alusta. Näin siis ajattelee mies ja itse ajattelen että saa kokea kaiken vielä uudestaan. Nämä on näitä naisten ja miesten välisiä mystisiä eroja. :LOL:
Mutta katsellaan kuinka käy...

Toivottavasti Niiskulineidille pärähtää vielä plussa testiin.=)
 
  • Tykkää
Reactions: Niiskulineiti86
miss_piggy
Kp 34, alkaa olemaan jotenki turhautunu fiilis taas vaihteeks koko tähän vauvatouhuiluun. Vaikka se ovis olikin vasta kp 26, niin tiedän jo ettei oo tärpänny. Ja sitte pyörähtääkin käyntiin jo yk 9, sikäli mikäli ne menkat joskus alkais taas ihan luomuna.
 
Kiitos kaikille tuesta! :flower: Toivon todella että kääntyy vielä plussaksi. :heart:

Joo, tein testin päivällä, kahden tunnin pidätyksellä. Tein apteekin oman ja ostin kanssa CB:n digin. Unessahan mä tein sen CB:n digin että oliko väärä testi kyseessä! :D
Eli teen sen muutamanpäivän päästä, jos ei menkat ala.
 

Yhteistyössä