Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

-PikkuMyy- Kiva juttu, ei oo mulla sitten niin kamala paniikki, jos en joka päivä mahdollisesti koneelle ehdi. Uusi vuosi ja sitä myötä uudet kujeet, varsinkin töissä :)

ViiruP Mieletöntä, ihanaa!!! Valtsusti onneva!!! :heart:
 
Onnea ViiruP!! :flower: Mä niin toivon että voin sua kohta seurata perästä!

Mitä lähemmäs kuukautisten odotettua alkamispäivää pääsen, niin sitä enemmän pelkään että ne alkaa. Kipuilua on alavatsalla ja varsinkin vasemmalla puolella. Nyt alkanut tuntumaan painetta. Tänään oli pakko tehdä r-liuska testi ja se tietenkin nega. Mutta nyt on vasta kp23/27. Jos ne nyt edes alkaa muutenkaan kun ei ole Provera tässäkierrossa käytössä. Mutta olo on ollut parempi, kun ei ole lääkitystä.
 
Onnea ViiruP :heart::heart::heart: !!!

Maana-Mamma: Sun kavereiden kommetit oli kun mun äidin suusta :LOL: Hyvin tässä on pärjätty, mutta todella ahdistavaa tuollainen kyseenalaistaminen jatkuvasti : / Mekin tosiaan miehen kanssa kolmekymppisiä, ei nyt rahassa kylvetä, mutta kyllä me pärjätään. Rasittava tyyli joillain " antaa tukensa " : /

kp 63
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Täällä myös äiti joka suurinpiirtein kieltää hankkimasta kolmatta..Ethän sä niiden kanssa jaksa yms.Kiva kun on luottamusta:|
Linea negra esikoisesta tuli alussa ja melko tummana navasta alaspäin ja toisesta myöhemmin haaleana melkein rintoihin asti ja poika,tyttö oli järjestys eli sama kuin jollain tuolla aikaisemmin..
Olikohan mulla tosiaan se ovis eilen,tuli sellainen limaklöntti jossa oli verta:O vähän kuin limatulppa..tiiä häntä:whistle:
Onnea Viirulle plussasta:flower: toivottavasti mahdollisimman moni seuraa perässä:)
 
miss_piggy
TauTau: Itekki haukuin Davideja, mutta nyt saatan olla eri mieltä, sain ovisplussan kp 26 Davidin testeillä, ja sitä ennen alkukierrosta näytti vaan haamua, nyt kp 29 ei edes haamua, joten kyllä ne jonkunlaisen hormonipiikin havaitsi.
 
Täällä yksi kolmannesta lapsesta haaveilija!:wave:
Kuume on kova mutta mies ei vain lämpene, ei sitten millään...:'(
Haluaisin kolmannen vasta vuoden 2014 loppupuolelle kun kuopuskin olisi jo eskarissa eli yritystä ei edes aloitettaisi nyt. Tiedän että aikaa on ja miehellä olisi aikaa hyvin sopeutua ja muuttaa mieltään. Hän vain tässä aika ehdoton enkä usko että on ympäripuhuttavissa...:ashamed:
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Oma olo on tosi surullinen, koska jokainen vauvakuumeinen tietää miten kova se vauvankaipuu voi olla. En tiedä miten elämämme tästä jatkuu ja päästäänkö sopuun asiasta.
Minut voi laitaa taustailijoihin/haaveilijoihin. Yritystä kun ei vielä ole enkä tiedä tulekokaan.:(
Ihana saada vähän purkaa näitä tunteita jonnekin!:hug:
 
Heips, liityn tähänkin pinoon taustailijoihin, jos sallitte.

Maana:Minä olen kanssa ihan muutamalle läheiselle rohjennut kertoa kolmosen haaveilusta. Jaksamisen ym. päivittelyä haluan välttää. Töissä en myöskään missään nimessä vinkkaa kellekkään, vaikka läheisiä ihmisiä sielläkin. Ihmiset tuntuvat alkavan taivastelemaan 2+ pikkulapsilukuja herkästi. Onhan kolmen kanssa varmaankin raskasta, ainakin ajoittain, mutta on aika vaikeaa saada omille ajatuksille tukea ympäristöltä. Siks kai minäkin eksyin tänne.:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Tervetuloa taustailijoille! :) Juurikin ajatusten jakaminen ja vertaisuus onnistuu täällä :)

Kummallinen juttu, kun söin pillereitä, ikään kuin leikin mielessä ajatuksella perheen kasvamisesta, mutta nyt kun ehkäisy on tosiaan poissa, nyt on suuret odotukset koko ajan mielessä ja pitkäjänteisyyttä aivabn liian vähän...

Muistelin eilen esikon raskauden oireita ja missä vaiheessa ne tuli...me ei sillon yritetty oikeastaan ollenkaan, vaan olin jättänyt pillerit muusta syystä. Raskaus oli alkanut ehkä kp 24, oviksista kun ei ollut mitään tietoa ja kierto oli iham mysteeri mulle. Olin tehnyt kaksi negaa ennen plussaa ja sitten kävikin ilmi, että viikkoja oli yli 9. Ekassa neuvolassa olin ihan kauhuissani, koska olin elänyt täysin pohtimatta raskauden mahdollisuutta....Varsinaisia raskausoireita alkoi tulla vasta n. vk9-10. En pystynyt juomaan kahvia ja aamupala piti saada heti ylösnoustua.
 
Perjantai 4.1.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kääkkis82(30)........kp 64/??..............yk 1..........ya 10/12.......4.

*minmaria................kp 59/36..............yk 2..........ya 8/12..........1.
*Annatto.................kp 53/48...............yk 2..........ya 9/12..........1.

Taike80(32)..............kp 40/??..................yk 10........ya 2/12.........2.
Slartibart(25)............kp 40/28.................yk4 (C).......ya 3/12.....1.

angelblue.................kp 36/30-32............ yk 5 (C)........... 1.yhteinen
-PikkuMyy-................kp 35/36................yk 10.........ya 1/12..........1.
Slallu.......................kp 32/33.................yk 3..........ya 9/12..........1.
miss_piggy(31).........kp 31/29................yk 8..........ya 03/12........1.
haave_ilija................kp 30/28-38...........yk3.................................

Niiskulineiti86(26).......kp 24/27.................yk 4..............................1.
Peity........................kp 24/30.................................ya 12/12........2.
avantasia.................kp 23/30-35.............yk 2.............................3.
YAW........................kp 22/24-26.............yk 10...........................5.
pinkkihevonen(26)......kp 20/28.................yk 6...........ya 8/12........1.
Minde87...................kp 20/34.................yk 9..............................2.

jadeka.....................kp 17/28................yk 3...........ya 11/12......1.
ralliruutu..................kp 17/28................yk 4............ya 10/12......1.
reason.....................kp 17/28................yk 10..........ya 5/12.........1.
Tintti83....................kp 16/33................yk 6...........ya 7/12.........3.
Miukula....................kp 12/?..................yk 3...........ya 10/12.......2.
äippä 84..................kp 10/29................yk 2................................4.
Maana-mamma.........kp 10/27-29............yk 1............ya 1/13.......3.

SuAnn(30)................kp 9/41.................yk 3.............ya 6/12........1.
Villemo.....................kp 8/26-29............yk 2..............ya 10/12.....1.
marianna87...............kp 7/35-40............yk 3..............ya 10/12.....1.
Mylvinen(24).............kp 6/29.................yk 5...............................1.
Markke.....................kp 6/30.................yk 7...........ya 6/12.........2.
Luna85(27)...............kp 5/29-48............yk 10..........ya 2/12.........1.
TauTau....................kp 5/28.....................................................2.
Jeccika.....................kp 2/26-28.............yk 3...........ya 11/12.......3.



Day Past Ovulation:



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86
Villihiiri
Susimieli
FLV
Nato



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
viisikko <3
mavli
Viljonkka
nibander
Katiliin84
kolmas(ko?)
Villanen




Plussanneet:
Tammikuu 2013: ViiruP (yk4)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA+++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
tervehdys pitkästä aikaa!
Onnea kaikille plussanneille, niitä näyttikin mukavasti joulukuussa olleen :)

En oo ehtiny päivitteleen, joulukuu on mulle aina rankka. Noin niinku hermojen kannalta, saattaa johtua siitä että silloin konkretisoituu se mikä multa puuttuu, eli joulu on lasten juhla. Eli hermoissa on ollu pitelemistä, enkä tainnu hyvin selviytyä :), sääli käy miestä.
Ovulaation (oletetun) aikoihin suutuin oikeen kunnolla, mikä kestikin monta päivää. Foolihapot ja greippimehut heitettiin hukkaan. Ja seksistäkin kieltäydyin. Voi luoja mua....
Tässä kierrossa nyt taitaa olla turha odotella mitään tuloksia, kirjaimellisesti vahinkolapsi olisi!!!
No uusivuosi uudet kujeet. On tehny ihan hyvää tämä ns. stressitön kuukausi, ainakin tän asian tiimoilta, muuten on saanut stressata.
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Kiitokset kaikille vertaistuesta, mä en kyllä voi ymmärtää porukkaa. Siis silloin jos yhtään epäilee toisten jaksamista, saahan huolensa sanoa mut kivahan se sitten ois et hei no me ollaan teidän tukena kans jos menee rankaksi! ;) Ihan vaikka vaan henkisellä tasolla! Mutta joo, jätetään ne omaan arvoonsa, täällähän meitä on toinen toistansa tukijoita. :heart:

ON: ovistestit tilattu ja tuli eilen jo lähetyskuittaus. :D Mä tikutan tän kierron nyt hyvinkin tiuhaan, kun ei oo tosiaan hajuakaan siitä koska itellä on ovis. Mä en oo koskaan osannu bongata kropastani oireita. Tai, no jos joskus hidastaisin tahtia sen verran että ehtisin kroppaa kuunnella niin varmaan bongaisin :D Mutta Eilen tuli sit heti kierukan poiston jälkeen eka migreenikohtaus, aika näppärästi vois enteillä ovista kun mulla migreenit on aina menny hormonien mukaan aika tarkastikin. Raskausaikana ja kierukalla ne on pysyneet kokonaan pois. Nyt sit heti eka ja oli aika tiukka vielä. Blaah. No se kestetään kun tulis se ovis nyt vaan.

Haave_ilija, sä kuulostat ihan multa :LOL: mä olisin voinu tehdä ton saman ja viel suuttua ukolle siiihen päälle että mokoma menit suututtaan mut ja nyt missattiin ovis! :heart: (Kyllä, mun mies on aika Trooper kun mua kestää ja rakastaa silti :whistle: ) Tsemppiä seuraavaan kiertoon! ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tintti: :hug: Sallittakoon kaikki tunteet meille :heart: Toivottavasti kyläily sujui hyvin.

Haave_ilija: :LOL: Kuulostaa tutulta ;) Itse olen myös lopettamassa koko hommaa vähänväliä ja mietin käynkö jo napsasemassa munanjohtimet poikki ( tjottailua siis se huimat 2 kk takana :O )

Nega tuli perjantain perinteenä tänne :kieh:

kääkkis kp 64
 
Tämä yksin kuumeilu on rankkaa!! Tiuskin ja äyskin vain ja sehän auttaakin varmaan tosi paljon...:headwall:
Myöntävä vastaus mieheltä olisi ihana ja sitten voisin "unohtaa" kuumeilun hetkeksi ja vain haavelilla. Koska yritystä en haluaisi aloitta kun vasta loppuvuodesta niin kuopus ehtisi aloittaa eskarin ennen kolmosen syntymää.
Sitten olisi aikaa vauvalle kun kaksi vanhempaa olisi päivisin koulutiellä. Tämä nyt on vain tällaisen vauvakuumeisen haavelilua joka tuskin koskaan toteutuu.. Niisk.. Onneksi haavelua ei voi kukaan minulta kieltää.. :'(

Muille hurrrrjan paljon plussaonnea!!!+++
 
Tsemppiä Peity!! Toivottavasti tulee plussa! :heart: Mehän mennään samoissa päivissä :)

Tervetuloa uusille! :flower:

Om: Kipuilua on joka paikassa. En muista että olis näin monenlaisia kipuja ollut aikaisemmissa kierroissa. Johtuuko luomukierrosta vai mistä. Kuukautiskipuja, nippailua vasemmalla puolella, molemmillapuolilla vihlaisuja noustessa, pistoja jne... Mutta oonko ihan tyhmä tai luulotautinen, mutta tässä kierrossa oli ihmeellinen tuntemus vasemmalla. :x Kun luulemani ovis oli tapahtunut vasemmalta puolelta, niin sen jälkeen "munanjohtimen" kohdilta tuntui kutittelua. Se siirtyi seuraavana päivänä alemman ja parin päivän kuluttua mahdollisen kohdun vasemmalta puolelta tuntui kova nipistys. Nyt siittä nipistys kohdasta on tuntunut pistoja ja kipuilua sen jälkeen. :confused: On vetänyt vasempaan lonkkaan ja välillä niin että en ole saanut nukuttua. Kipuilua tuntui myös vasemmalla alaselässä, joka on nyt siirtynyt koko alaselkään ja vetää pakaroihin asti. Voi olla myös lihasjäykkyyttä, kun en ole oikein nyt juhlapyhien aikaan jumpannut. Väsyttää, tekee ajoittain pahaa ja ruokaa ei tee mieli... :x

Niiskuli kp24/27
 
Täällä toivotaan ensimmäistä lastamme vuodelle 2014, tosin ei pistetä pahaksi vaikka jo ennenkin lapsi tulisi. :) Itseasiassa on jotenkin aika raskautunut olo, vaikkakin kuukautiset alkoivatkin tiistaina. Kuukautisiksi en niitä kyllä sanoisi, koska menkat loppuivat eilen illalla ja keskiviikkona vuotoa ei ollut lainkaan. Vuoto oli koko ajan lähes vaaleanpunaista, paitsi eilen aamulla tuli hieman kirkkaan punaista verta. Aloitin pillerit kuukauden tauon jälkeen nyt keskiviikkona kuukautisten toisena päivänä. Rinnat ovat olleet lähi aikoina normaalia pinkeämmät ja välillä arat, mahassa on tuntunut vihlontaa (myös alaselässä), aamuisin päänsärkyä ja nyt eilen löysin viehtymykseni raejuustoon. Söin sitä yhdessä hujauksessa 500g. Ja tänään saman määrän. Alavatsaanikin turvottaa ja olen aika herkkä itkemään iloista ja suruista. Edelliskesänä tulin raskaaksi, mutta päädyimme aborttiin nuoren ikämme ja lyhyen seurustelumme takia (aika ei ollut otollinen muistakin syistä). Oireet olivat hyvin samanlaisia kuin nytkin, jopa järjetön himo raejuustoon mätsää. Ennen menkkani kestivät 5-6 päivää ja oireina oli vatsakivut ja vuoto oli runsasta ja tummaa. Mitähän tämä nyt sitten on? :O Osa oireista siis alkoi kuitenkin jo ennen "kuukautisia", kuten rintojen aristelu ja kasvu, turvotus ja itkuherkkyys.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Niiskuneiti86, no niinpäs näköjään mennäänkin! Ja oireetkin on näköjään samat :LOL: koskas meinasit testata? Mulla on kans toinen puoli kipuileva, siis se miltä ovulaatio tapahtui eli oikea puoli. Sattuu lonkkaan ja alaselkään saakka. Ja välillä tulee niitä aaltoilevia, koko alavatsan täyttäviä menkkapolttoja. Myös nippailuja ja viiltokipuja sekä kohdussa että emättimen suulla. Oireet, joita odotan ja joista tietäisin 100% varmuudella olevani raskaana on viime raskaudesta tutut rintojen jÄRJETÖN herkkyys ja pissalla ravaaminen. Niitä ei näy eikä kuulu, joten negatiivinen tulos testiin ei tavallaan kuitenkaan ollut yllätys..
Joo siis, täysin idiotismiahan se oli testata näin aikaisin ja vieläpä jostain päiväpissasta, joka oli ehtinyt olla rakossa ehkä 30min. Mutta kun oireet on NIIIN vahvat, niin aattelin että VARMASTI saan jonkun haamun siihen testiin :D noniin. Voitte siis arvata tuloksen. Täysin puhdas, epäspekuloitava negatiivinen. Ostin 2 testiä jo valmiiksi koska arvasin ton tuloksen kyllä (ja silti piti testata :headwall: ) joten uusi testi jos menkat myöhässä. Tai oikeestaan voisin ottaa seuraavaksi testauspäiväksi vaikkapa ensi vkon torstain, sit ois kp 30. Joo. Ennen sitä ette anna mun testata!! :p
Ikävää, jos nämä kaikki oireet on vaan mielikuvituksen tuotetta..

Slallulle huomiselle peukut pystyssä!! Ja kaikille muillekin soisin plussatuloksen testiin! Kyllä toi negatiivisen tuloksen näkeminen vaan on nujertavaa, vaikka siihen kuinka muka henkisesti valmistautuu...
 

Yhteistyössä