"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Tervehdys, liityn mukaan. Sain torstaina haamun ja lauantaina sain jo plussan. Tänään testatessa sain vahvan plussan. Mutta tuntuu vaan etten osaa lopettaa testaamista, tammikuussa oli tuulimuna, joten nyt on pelkoa ettei käy samalla lailla :/ Nyt vasta menossa rv 4+2.

Tiedot Sanna-M, ikä 27v., kolmas lapsi, PHKS

Raskausoireista sen verran että vihlaisuja ja nippailuja on alamahalla ja väsymystä sekä huonoa oloa jos en syö tarpeeksi nopeasti kun nälkä iskee.

hintriikka: Toivottavasti pääsisit tositoimiin ja saisit pikkuisen syliin jo tänään, onnea <3

Niin laskettuaika menee siis tammikuulle 2014.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea, Sanna-M, kiva että pääsit tänne!

Mä olen taas miettinyt, että pitäisikö vielä testailla kun tein vain ne kaksi testiä, mutta toisaalta oireet ovat olleet aika selvät joten ehkä en enää testaile. RInnat ovat olleet kipeät jo melkein kaksi viikkoa ja nyt on pari päivää ollut ihan hirvitä menkkamaisia alavatsakipuja.

Mitä mieltä olette tuosta varhaisraskauden ultrasta? Mä täällä mietin, etät pitäisikö mennä vai ei. Kahdesta aiemmasta en ole käynyt, mutta meillä on tulossa töissä kesäkuun alussa kiireiset ajat, ja ajattelin, että jos kävisi ennen sitä niin voisi olla rauhallisemmin mielin. Eli joskus viikolla 8. En haua missään nimessä käydä liian aikaisin, jos siellä ei sitten näkyisikään mitään. Haluaisin sillä nimenomaan huojentaa omaa mieltä, en lisätä jännitystä!

Hintriikka, tsemppiä! Toivottavasti on nyytti sylissä pian!
 
Ihanaa hintriikka :heart: Nyt jännätään :)

Tervetuloa Sanna-M ja onnea plussasta :flower: Tiedot voi päivittää itse listaan :)

Klementiini: Itse en käynyt VU:ssa, mutta neuvolassa ultrasivat alussa kahdesti, kun mun LA oli niin epämääräinen pitkän kierron vuoksi. Ensimmäinen ultra oli joskus 5 viikolla ja toinen 7 viikolla. 9 viikolla kuului jo sydänäänet, niin ei tarvinnut ultrata ja 12 viikolla oli NP-ultra. Kyllähän siinä tietynlaisen mielenrauhan sai, kun tuolloin 7 viikolla näki jo, että alkio siellä köllöttelee :)

Tällä viikolla mulla on 2 hammaslääkärikäyntiä edessä, ensimmäinen oli tänään ja toinen on torstaina : / Joudun tästä tänään poratusta hampaasta myöhemmin vielä juurihoitoon. Täytyy toivoa, että mahd. pian, ennenkuin en pysty olemaan enää makuulla. Olen aika pelokas hampaiden kanssa, mutta tämä hammaslääkäri oli kyllä aivan super hyvä :) Kamala jomotus tuli vain nyt myöhemmin, kun puudutus lakkasi. Koko leukaan aaltoilee särky ( toivottavasti loppuu iltaa kohden, että saan nukuttua).
Sokerirasitus mulla on 20.5, ihme on, jos en joudu taas mittailemaan, mutta toivossa on hyvä elää :)

kääkkis ja sisu 15+2
 
Hyvä Hintriikka Nyt se vauva ulos! :heart:

Onnea ja tervetuloa Sanna-M! Uskomatonta, että jo vuoden 2014 vauvat ilmottelee itsestään! Mihin tää aika menee :D

Klementiini Mä mietin pitkään varhaisultraa mutta sitten se vaan jäi kaiken pahanolon ja väsymyksen alle koko homma. Yllättävän nopeasti aika kuitenkin meni ja se NP-ultran aika saapui. Mutta mene ihmeessä jos on yhtään sellainen olo, että haluaa "lisävarmistusta"! :)

Tänne ei mittään ihmeellistä. Käytiin eilen äidin kanssa Lapsi2013 messuilla ja mutsi tilasi ensimmäiselle lapsenlapselleen tuliterät Brion Smilet kera autoistuimen ja telakan! Toivotaan, että ois laadukkaat kun tosiaan ihan uusi malli, eikä missään vielä ollut kokemuksia suuntaan eikä toiseen :)

Jotenkin nuo kärryjen ostot konkretisoi odotuksen ja nyt todellakin odotan, että näkisin kääppänän livenä ens syksynä! :heart: Mulla on muuten poikaolo vaikka vähän toivonkin enemmän tyttöä!

Mylvinen ja kääpiö 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Oih - saatiin vihdoin tytöstämme kuva! Vaikka googlen hakutulokset antaa mitä kamalampia kuvia, niin tyttö oli ihan ihmisen näköinen. Oli sormet ja varpaat. Kasvoista ei saatu kunnon kuvaa - profiili vaan, mutta oli sillä korva ja ihana pieni nöpönenä :heart:

Mulle tosi tärkeä kuva. Nyt oikeasti taas paremmin tajuan että meillä on enkelityttö. Meillä on enkelistä ultraäänien lisäksi valokuva!Ihan oikea valokuva!! Ja koneella on pienen sydämen sykkeet.

Ei mulal tähän hätään muuta! hienoa että tonne on uudet plussanneet eksyneet :)!
 
Ambrosia, varmasti ihana muisto :heart:

Tervetuloa Sanna-M!

Täällä kanssa jännätään Hintriikan puolesta :heart:

Täällä käytiin tänään RU:ssa. Kaikki oli ok, jostain syystä odottelin vuoroa pelonsekaisin tuntein. Molemmat makoili peräkkäin keskellä mun mahaa :LOL: Ja B potki A:ta päähän. Ah tuota sisarrakkautta. Sukupuolia ei saatu selville, olivat liian vilkkaita. Oli muutenkin vaikeuksia mitata mittoja. Kuukauden päästä uusiks :heart:

Sunshine ja pirpanat 21+2
 
Mä meinasin että jos sinne asti päästään, haluaisin menna alkuraskauden ultraan. Varmistamaan että kaikki on hyvin. :) Muuten olo normaali, päätä hiukan tänään jomotellut. Ja alamahalla vihlaisuja.

Ambrosia: Ihana kuulla että saitte muiston pienestä :heart:

Sanna-M rv 4+2
 
Kiitos kommenteista koskien varhaisultraa! Vielä on mietinnässä, katsotaan nyt sitten.

Täällä alkoi tänään pahoinvointi kuin veitsellä leikaten. Eilen ei vielä mitään merkkejä, tänään aamulla sitten ensin miehen kahvikupillinen teki pahaa, ja sitten aamupalakokouksessa töissä en meinannut saada mitään syötyä ja miten jo välillä että mitä mä teen jos pitää juosta vessaan oksentamaan. Selvisin sitten ilman oksennusta.

Apua, meillä on aina välillä noita aamupalakokouksia, mitä mä teen niissä jos voin vain pahoin? En haluaisi millään töissä kertoa ennen ainakaan kesäkuun loppua..

Ambrosia, onneksi on muistoja :)

Jokohan hintriikan pieni on syntynyt?
 
Tännekin Lääkärineuvola kuulumiset :)
Rv 27+0 ( nla 23+4)
Paino +2,4kg ( OHO!)
RR 133/73 ( 118/64)
Turvotus +
SF-mitta 25 (25)
Vauvan syke +150 (140)
Liikkeet ++
Kohdun suu kiinteä/kiinni, pituus 2cm (ollut 3,9)
Eli supistukset ovat lyhentäneet paikkoja muttei vielä ainakaan lääkärin mielestä hälyttävästi
jos tulos olisi ollut näillä viikoilla 1-1,5cm niin sitten.
Laittoi kuitenkin lähetteet labraan supistuksien ja kutinan vuoksi eli katsotaan maksa arvot ja bakteerit emättimestä. Sokerirasitukseen laittoi myös lähetteen omasta pyynnöstäni :) Varaan itse ajan n. RV30.
Labraan pääsen vasta maanantaina koska en tänään pojan kanssa sinne lähde.
Kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli käynnistä, lääkäri oikeasti kuunteli mitä mulla on sanottavaa ja ei vähätellyt tippaakaan. Sanoi että nyt pitää vaan yrittää ottaa rauhassa jne.

Epa
 
Piti tulla onnittelemaan hintriikkaa ja nostelemaan pinoa vähän! Eli ONNEA hintriikka!! :heart: :flower:

Itselleni ei mitään,ekaa neuvolaa odottelen,ens viikon keskiviikkona ja np-ultra sitten varmaan kesäkuun puolivälin tienoilla,täytyy tänään se varata.

Nyt on siis ketjua nosteltu,jatkakaa! :)

NuNutin ja Taneli 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea katrinainen plussasta ja tervetuloa joukkoon :flower:

Eilen oli aika rankka päivä, olin koirakisoissa ja nyt sitten on ollut krapulainen olo koko päivän ja alavatsalla oli inhottavaa jomotusta : / Ihan selvästi eilisestä protestoi, vaikka en sinänsä mitään rankempaa tehnyt: jännitin vain ja istuin autossa :D
Nyt olen nähnyt ensimmäisen vauva-unenkin :heart: Vauva oli mun sylissä, yhtä musta tukka oli kuin esikoisella ja se oli niiiiin ihana :heart: Ihmettelin, että miksi mua ei särje yhtään, että onko kuitenkin leikattu ja kyllä, haava oli vatsassa, mutta olin elämäni kunnossa :D Kävelin vain vauva sylissä ja huokailin. En edes muista oliko tyttö vai poika, niin pyörryksissä siinä olin :)

kääkkis ja sisu 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Oma napailen vaan... :ashamed:

No niin kiva kiva, kävin tänään labrassa.
Huomenna tulee kaikki muut vastaukset paitsi virtsaviljely kun lääkäri ei viitsinyt sanoa, että se on klamydian pois sulkemiseksi (empä viitsinyt vastaankaan sanoa, kun en ole varmaan kahteen kuukauteen sekstaillut niin mistä se olis tullut ;) ) niin siihen ei käynyt se putkilo mitä mulla oli kotona. Ja kun piti olla maksa-arvoja jne. varten syömättä ja juomatta sen 12h niin enhän mä saanu virtsanäytettä siellä annettua, eli huomenna uus yritys. Plaah, onneksi mun äiti tuli tänään tänne niin ei tartte miehen olla taas huomenna pois töistä.

Epa ja Bingo 27+3
 
Hyvää Äitienpäivää kaikille :heart:

Kävin itse pikavisiitin neuvolassa, ei ollut oma terkka paikalla, mutta eräs toinen vanha tuttu kuunteli sydänäänet pyynnöstäni ja hyvin kuului :heart: Liikkeitä ei siis vieläkään ole tuntunut, vaikka kolmannesta tässä vaiheessa tuntui ihan selvästi. Syke oli 150, eli hyvä ja hirmuinen painolasti putosi harteiltani :) Hyvillä mielin siis juhlistamme tänään :) Katsottiin myös hemoglobiini, mikä on varmaankin ennätyslukemissa: 146 :O Verenpaine myös oli hyvä ja paino samassa :)

kääkkis ja sisu 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Amiraali
Jospa minäkin nyt vaihteeksi nostelen tätä ketjua omilla kuulumisilla.
Neuvolassa käyty taas kerran. Sain kuulla myöskin sokerirasituksen tulokset, jotka olivat 0h 4,6, 1h 7,5, ja 2h 5.0. Eli "ihanteelliset" neuvolatätin mukaan. Muuten mittaukset tällä kertaa:
RR 120/69 (124/66)
Paino +576g (+226)
Stiksit negat, keto oli kylläkin yhdellä plussalla, joka ilmeisesti johtuu nyt niukasta syömisestä (siis yövuoron jälkeisestä elämästä)
Hb 123 (130)
Kohdunpohjan korkeus 22cm (kuulemma keskikäyrällä)
Raivotarjonta (tunnusteltiin ekan kerran) ja sydämensyke +140

Sairauslomaa tuli 1,5viikkoa supistusten takia, kokeilumielessä kirjoitti, josko kotilepo auttaisi ne kokonaan lopettamaan. Kohdunsuun tilanne oli kuitenkin kiinteä ja vaan sentillä lyhentynyt. Ja Labraan pitäisi viedä Epan tavoin kasa näytteitä mahd. tulehduksista..

Onko teillä koskaan ns. yksinäinen olo, vaikka läheisiä ympärillä pyöriikin? Mulla on vähän väliä nykysin sellanen olo, että olen ihan yksin raskauteni kanssa, eikä kukaan tajua millanen olo mulla oikeesti on, kun paikat kramppaa ja hengitystiheys on pilvissä. Ja tuo maha.. Onhan se kiva, että lapsi kasvaa, mutta olen vieraantunut omasta vartalostanikin niin, etten sitäkään omaksi tunne. Tuleva isä hehkuttaa kyllä jälkikasvustaan, mutta ei esimerkiksi koskaan kysy, millainen olo mulla on.. Ihan kuin tämä olis joku läpihuutojuttu. Tai jos kaupassa joku kyselee raskausviikkoja, niin tämän hetkistä tilannetta vähätellään aina sanoin "odotas vaan heinäkuun alkua, sit vast iso olet". Ehkä hieman enemmän lohduttaisi, vaikka "koeta kestää, saat kaikesta kärsimyksestä palkinnon elokuussa".. : / Tuntuu, että näillä viikoilla ei ole lupa valittaa vielä mistään vaivasta, vaikka niitä on jo aika liuta..

hintriikalle onnea :heart: kuulumisia ja synnytyskertomusta odotellen :D

Amiraali 25+5
 
katrinainen: :hug: :(

Amiraali: Onnea hienoista sokeriarvoista ja neuvolakuulumisista :heart: Mulla oli viime raskaudessa juurikin tuo yksinäisyyden tunne :( Oli ihan hirveää kun oli niitä kipujakin aikalailla ja tuntui, ettei ketään pahemmin kiinnosta :( Ja juuri tuo "odotappas vain"- tokaisu saa mut kyllä raivon valtaan :mad: Joillain on niin hirveän "kiva" tapa lohduttaa :( No, onneksi on edes tälläisiä paikkoja mihin voi purkaa tuntojaan ilman, että joku sanoo jotain noin idioottimaista. Tsemppiä :heart: Tiedän miltä susta tuntuu.

Täällä aika samaa, viime yö oli pitkään aikaan kokonainen, eli en herännyt polvikipuun tai vessahätään :)

kääkkis ja sisu 7+2
 
Heippa naiset! :wave: Liitynpäs tähänkin ketjuun jos vähän saatais eloa aikaiseksi :)

Plussasin ekan kerran puolitoista viikkoa sitten eli iiihan alussa vasta mennään, rv 5+2. Laskettu aika menkkojen mukaan 13. tammikuuta ja nyt on vasta toukokuu, miten mä jaksan odottaa niin kauan :D Eka neuvola meillä on 31.5 ja jännittää ihan kamalasti vaikkei siellä varmastikaan mitään kummallista tapahdu. Varhaisultraan ei mennä vaikka alunperin oli tarkoitus, päätettiin sijoittaa ne rahat joihinkin muihin vauvatarvikkeisiin. Ehkä vähän kaduttaa tuo päätös kun kuitenkin pitäisi jaksaa odottaa vielä kuutisen viikkoa ennenkuin np-ultraan pääsee : /
Esikoista odotellaan eli kaikki on mulle uutta ja ihmeellistä, tuun varmasti kyselemään teiltä kaikenmaailman asioista :D

Mijau 5+2
 

Yhteistyössä