"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

BDU
Mulla kävi tuuri enkä joudu tuohon rasitukseen ollenkaan. Luulenpa ettei se litku olis sisällä pysynytkään :x Tsempppiä teille jotka nyt joudutte tarkkaileen syömisiä!

Mä en kestä tätä vessassa ravaamisen määrää! Luulin jotenki että tää tulis vasta myöhemmin mut mua pissattaa koko ajan! Just ku tuun vessasta niin on jo hätä uudestaan.. Huoh. Muilla samoja ongelmia?

BDU ja ötökkä 14+0 POKS
 
miss_piggy Jännä että jollain vastustuskyky laskee, mulla on raskaudessa parantunut. Viime raskaudessakaan en ollut kertaakaan kipeä!

Mua pissattaa kans ihan hirveesti mutta pahimmiten öisin! Ja sitten saa pyöriä kun ei saa uudestaan unesta kiinni :(

Epa ja Bingo 12+3
 
Yöks, mulla on vielä sokerirasitus edessä.. tän kuun vikalla viikolla. Joudun siihen, koska Treella kaikki yli 25v ensisynnyttäjät joutuu. Pissa on onneksi ollut sokeriton joka nla kerralla.

Pissatti alussa ja n. viikolle 18-20 saakka. Välissä on ollut monta yötä ettei tarvinnut käydä. Nyt taas parina yönä olen noussut heräämisen yhteydessä myös vessaan.
 
Moikkis!

Täällä kanssa on jatkuva pissalla rampaaminen, yöllä herään aina 2-3 välillä kun on kauhea hätä ja on pakko nousta vessaan. Huono olo velloo edelleen, syötyä tulee 2tunnin välein. Suurin osa hajuista saa oksennusrefleksit päälle tosi kivaa. Onneks ruoka pysyy suurimmaksi osaksi sisällä. Väsymys on jotain kauheaa, meinaa nukahtaa väkisin pystyyn vaikka nukkuu kuinka paljon. Tissit on vaihtelevasti kipeet.

Mullakin on vielä joskus sokerirastus edessä :x Täällä kanssa käytäntö, että kaikki yli 25v. ensisynnyttäjät joutuu siihen.
 
Moi!

En ole aktiivisesti jaksanut kirjoitella, aina välillä kylläkin lueskellut juttuja.

Noh, minä nyt ensin vetäydyn taka-alalle ja poistun kai ensi viikon aikana joukoistanne. Ehkä joku elokuulainen (Epa ainakin) onkin jo lukenut kuulumiseni; torstain ultrassa löydettiin yli viikon pienempi salamatkustaja kuin mitä rv:t menkoista ovat, mutta ikävä kyllä, ilman sykettä. Nyt odottelen tyhjennysvuotoja ja jos ei viikonlopun aikana sitä ilmaannu, maanantaina tk-lääkärin kautta sairaalaan äitipolille uusintaultraan ja oletuksellisesti samalla myös lääkkeelliseen tyhjennykseen. Ikävää, että meni näin, mutta parempi nyt kuin myöhemmillä viikoilla.

Terveisin Bambini, jolle olisi huomenna lauantaina poksunut rv 9+0.
 
Haukotuus...

Pitää raportoida nyt heti täällä kun edes jotain uutta on tapahtunut.

Miul on nyt masu laskeutunu parin viimepäivän aikana. Ja samalla viimeyönä ilmestyi ne ekat raskausarvet ja kerralla mojova rivi tonne ihan alavattalle. Kävely on ollu ihan yhtä tuskaa, kun tuntuu että rakko halkee ja vauva tulee tosta alamasunahkasta läpi joka askeleella.
Sokeriseuranta on sujunu ihan hyvin ja vaikka tänään tuli KYS:n synnytysvalmennuksen ja kaupunkireissun kunniaks herkuteltua MacWrapilla ja pehmiksellä, pysyi arvot kuitenki kurissa....
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Miss_piggy Ei siihen närästykseen oikeen oo täydellistä apua. Mulla autto nämä: ei happamia maitotuotteita, ei kurkkua, ei paprikaa, ei kahvia, ei ruisleipää, ei käristettyä/ pannulla paistettua ruokaa (erityisesti ennen nukkumaan menoa.) Ei kannata syödä mahaa hirmu täyteen ja ruoan päälle juomaksi samarin ja sitten jälkkäriks ne pari renniee.
Ja mulle lääkäri sanoi että silloin tällöin kun oikein pahasti närästää, eikä mikään auta voi ottaa Pepcidin, mutta niitä ei suositella raskaana oleville säännölliseen käyttöön...

Mutta jos sua närästääkin matalahappoisuus, niin silloin ei emäksistä ole apua ja just pitäis juua piimää, syödä hapanta leipää, puolukoita jne.

Ja sitte liikahappoisuutta nuo vaan pahentaa, että kumpaa uskallat kokeilla??
 
miss_piggy
Ostin tänään jääkaappiin piimää ja myös kuorittuja manteleita ku jossain luki että niitä voi ottaa muutaman jos närästää.
Ja jogurtti ja kylmät virvoitusjuomat kaiketi saattaa auttaa myös. Tosin mulla ei auttanu mikään noista ja kippuroin eilen tuskissani about 12 tuntia :D Mutta mitäpä sitä ei kestäis kun tietää mitä on tulossa :)
 
Tolla piimällä saat kyllä aika hyvin testattua kumpaako närästystä sulla on, jos piimä tursuaa yli ja nousee takaisin kurkkuun/suuhun, niin sitten jätä kaikki hapantuotteet pois koska ne vaan happamoittaa mahalaukkua lisää ja keskity vaan emäksisiin ruoka-aineisiin, että saat sen happotasapainon matalammaksi ja neutraloitua... emäksisiin muuten lukeutuu ne mantelit, ruokasooda, maito ja valmisteista samarin, renniet. jne.
 
Neuvola kuulumisia:
Rv 13+1, laskettuaikaa nyt neuvola soupaa ja huopaa eli 30.7 tai 1.8. Sanoi että mennään sitten rakenneultran mukaan.
Paino - 400g
Sydämensyke ++
Sokerirasitus tulokset: 5,8, 1h 10,1 ja 2h 6,6
eli ei ne nyt niin huonot ollut kun luulin.
Lähete kuitenkin diabeteshoitajalle ja ä-polille. Siellä päätetään jatkot.

Epa
 
miss_piggy
Mulla tuli päivällä vähän veristä vuotoa, säikähdin ja soitin neuvolaanki. Käskivät vaan tarkkailla...enää ei oo kyllä vuotanut, joten toivon että kaikki on kunnossa. Eka neuvola on vasta viikon päästä. Huomenna alkais rv 7. Mitään kipuja mulla ei kyllä oo ollu.
 
Piggy Olitko sä käynyt ultrassa? En enää muista :ashamed:

Raskauden aikana kehossa tapahtuu paljon muutoksia.
Niukka alkuraskauden verenvuoto on aika tavallinen oire. Myös emättimen tai kohdunkaulan tulehdukset voi aiheuttaa niukkaa verenvuotoa. Raskauden aikana emättimen ja kohdunnapukan limakalvo voi olla turpea ja hauras, ja tämä saattaa aiheuttaa seksin jälkeistä verivuotoa. Pientä verenvuotoa voi tulla vasta seuraavana päivänä seksin harrastamisesta. Limakalvot voi olla muutenkin tosi herkät ja hauraat, monella esim. tulee nenästä verta raskauden aikana vaikkei muuten tulisi.

Yritä olla stressaamatta!

Epa
 
Heippa!Minä se olen unohtanu koko kaksplussan pitkiksi ajoiksi. :/
Laitanpa ekaksi nuo tiedot: 25v/ensimmäinen/oys/la 23.4 :)
Kaikki menny kyllä tosi hyvin tähän asti (jos jalka- ja selkäkipua ja närästystä ei lasketa,jonka takia nyt saikulla viikon), eilen oli neuvolalääkärin aika, oli pakko kysyä että onko tämä minun maha normaalin kokonen, ku kaikki sanoo että onpa pieni maha. Kuulema on normaalin kokonen :)

Ihana nähä että Ambrosiaki päässy vihdoin tälle puolelle!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
miss_piggy
Epa:En oo vielä käyny ultrassa, tosiaan sain sen neuvola-ajanki vasta 30.1 ku ei vissiin ollu vapaita aikoja aiemmin. Ei oo enää tullu kyllä minkäänlaista vuotoa, joten toivon,että tuo nyt oli vaan joku tommonen ihmejuttu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hepsan, täällä plussattu perjantaina (dpo 17). Tänään tein sitte eilen ostamani digin ja yllätyksekseni ruutuun pämähti RASKAANA 3+. Häh, piti tulla 1-2 ja enintään 2-3!?? Ja tein digin päiväpisusta muutaman tunnin pidätyksellä. Nyt epäilyttään, sillon liuskalla ja apteekin omallakin viivat oli pe tosi mojovat.. Eli oiskohan ovis olluki jo aikasemmin (epäilen kyllä, koska gyne ei nähny kohdussa mitää viikko myöhäsimmän oviksen jälkeen...) tai mitäs jos masussa oiski 2 vauvaa!? Sunshine(onnea tuplista!!!), epäilitkö sä mistää et sulla saattais olla 2 kyytiläistä? Mun isä on kaksonen eli suku"rasitetta" kyllä löytyy :D vai mitä tää on ;) oonko mä vaan niin hormoonihirviö :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä