"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Vilijonkka ei mulla ollut mitää epäilyksiä kahdesta kyytiläisestä :heart: digiin sain raskaana 2-3, kun menkat oli 3 päivää myöhässä. Joten kyllähän se tuntuis, että mullakin olisi hormonit aika nopsaan noussut. Meillä on just mun isän puolelta kaksosten sukurasite, sillä on muutama sisarus kaksosia ja se hyppää yhden sukupolven yli.

• Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulla ois neuvolaa huomenna 31.1 tiedossa ja sitte synnytystapa-arvio 11.2.

Uutta oirettakin on pongattu... menkkajuilintaa ja vihlontaa alavatsalla... lueskelin että liittyy vauvan pään asettumisesta lantio-onteloon elikkä lähtökuoppiin :D Ja tää juilinta alkaa iltaisin kun rauhoitun sänkyyn unta odottelemaan. Ja samalla oon saanu alkaa kyllä taas ravaamaan veskissäkin 2-3 kertaa yössä.

Vissyliini 36+6

• Tykkää
Vissy Jospa siellä alkais jotain tapahtua, noi juilinnat saattaa avata jo vähän paikkojakin, sulla on kumminkin jo "sopivat" viikot. :)

Mulla itsellä huomenna aika klo 7.30 diabeteshoitajalle. Miten jaksan herätä? :D Kun ollaan totuttu pojan kanssa nukkumaan klo 10...

Epa ja Bingo 13+6

miss_piggy
Mä liityn nyt tänne. Tänään saatu digillä ja normi testillä positiviset tulokset. Mulla pco ja kierto venynyt, joten en tiedä missä vaiheessa raskaus on :D veikkaisin noin rv 4-6?? :D neuvolaan soitto lähipäivinä jos pääsisi ultraan tarkastamaan tilanteen :heart:
Mulla kanssa pco, ja nyt menossa rv 8 :) Kyllä nuo rv:t saa laskettua ainakin jos tiedät milloin sun edelliset menkat oli. Lasket vain niiden ekasta päivästä tähän päivään päivät ja viikot :D

Siis kun mulla on ollu menkat viimeks joskus marraskuun lopussa. Oon tehny joulukuussa muutamat negatestit.. Ja juurikin tän takii en tiiä että missä vaiheessa mennään. Soitin neuvolaan ja sain ajan ylimääräiseen ultraan missä selvitetään raskausviikot. Ens torstaina aika. Tiiän miten viikot lasketaan ku tää on toinen lapsi mut ny ei mitää hajua :)

Täällä käyty tänään neuvolassa, kaikki ok. Ensi maanantaina onkin sitten äippäpolilla koko- ja synnytystapa-arvioon meno.
Ja toissapäivänä pongattu ehkä jopa yksi supistus vai mikälie ollut :confused:... Ma-ti välisenä yöllä oli kunnon menkkajomoja ja sitten päivällä yhtäkkiä alkoi jomottamaan selkään ja kylkiin sekä kivistämään masua, samaan aikaan tuntu kuin olisi peppureijästä vetänyt suonta:O . Kesti pari minuuttia ja hälveni menkkajomotusten saattelemana pois. Masua tunnustelin että onko se kova tai pinkee, no joo oli ja on ollu kokoajan ja vieläkii. Outo juttu.

Vissyliini 38+0 POKS!!

• Tykkää
Vissyliini, ei tuo mitään heitellyt. Repsukka oli nukkumassa ja kätilö tökkiä ja pisti mut yskimään ja jouduin käymään vessassakin että suostu sen verran päätään kääntymään että saatiin turvotus mitattua :LOL: Muuten kyllä potki ja heilutteli käsiään hyvin :D

Vissy Sulla alkaa varmaan olla lähtö käsillä! :) Kuulostaa meinaan niin suppareilta ja noi menkkajomot on niin pop paikkojen avautumiseen. Ne kattoo varmaan tilanteen siellä polilla ja tekevät vähän rajumman alatutkimuksen. Silleen mulla lähti limatulppa irtoomaan esikoisesta ;)

Epa ja Bingo 15+2

Mielellään saisvat ronkkia tuon alapään "käyntiin" maanantaina :) Jospa nuo tuntemukset ois alkaneet vihdoin kypsyttämään paikkoja, kun mullahan ei ollu viime tarkastuksessa tosiaan mitään muutosta kohdun kaulalla, sitten ekan tarkistuksen rv:llä 7...

• Tykkää
Joo eihän sitä muutosta välttämättä tule muutakun ihan siinä loppu vaiheessa. Sitten kun paikat on kypsät :)

Mä jäin esikoisesta puolessa välissä sairaslomalle kipeiden supistuksien ja liitoskipujen vuoksi ja silloin mulla oli kohdunkaula lyhentynyt. Eipä sekään ollut kivaa kun sai koko ajan pelätä vauvan vuoksi. Sitten ä-polikäynnillä rv37 tehtiin alatutkimus ja olin auki jo +1,5cm ja limatulppa irtos sen käsittelyn jälkeen :D Silti poika syntyi vasta 41+5...Eikä siinä välissä ollut tapahtunut alakerrassa mitään muutosta!

Viimeksi muokattu:
Täällä on testit vahvistuneet ja ovistestin testiviiva on todella räikeä :) Soittelin ensimmäisen neuvola-ajan, jonka sain 2 viikon päähän, eli 25.2. Samalla laitettiin kolmen viikon päähän neuvola lääkäri, eli 6.3 on se sitten :) Oli siinä neuvolatädillä ihmettelemistä, kun kerroin tämän kierron ihmeistä :D Varmaan saan aika monelle vielä selitellä miten raskaus on vasta niin alussa.

Oireina on tällä hetkellä rintojen arkuus lähinnä. Sen lisäksi on uupumusta ja satunnaisia menkkakipuja ja repäisykipuja. Pahoinvointi saapuu varmaan parin viikon kuluessa :D

Mites Vissyliini jakselee :rolleyes: ?

kääkkis ja sisu 4+0

Täällä on tosi hiljaista, mietin, ett viittinkö ittekään mitään kuulumisia laittaa :confused: Noh, mutta siis, viime viikolla ultra, neljä raajaa, sydämen syke, niskaturvotus 1,1mm, eli vissii normaaliks lääkäri tokaisi, ja tällä viikolla tulee postitse vielä se veriseulontatulos. Kaikki kunnossa rintamalla. Niin ja pääperämitta oli 53mm, eli aivan päivälleen pysytään lasketussa ajassa.

Sukulaisille tuli sitten kerrottua heti ultran jälkeen. Omat vanhemmat pillahti itkuun molemmat, tulevan iskän vanhemmat taas ottivat aika rennosti asian (heillä jo lapsenlapsia ennestään aika katras, omilla vanhemmillani tämä on eka). Taakka keveni huomattavasti, kun sai kerrottua uutiset, enkä ole enää nähnyt painajaisia salailusta.

Seuraava neuvola on jo viikon päästä, siellä varmaankin sykettä saadaan kuuluviin ekan kerran dopplerin kautta :heart: Mitä toisella neuvolakerralla muuten yleensä tapahtuu? Oireita ei tällä hetkellä oikein ole, jollei tuota väsymystä lasketa. Voisin nukkua vaikka 24/7 ilman mitään ongelmia. Toinen uusi vaiva on se, että en pysty syömään enää suuria annoksia, vaan normiruokamäärästä jää 1/3 syömättä, silti painoa on tullut lisää :kieh:

Ja lopuksi, jos onnistun, ultrakuvaa:

Mites muiden oireet? Painonnousu? Ja ihan yleinen fiilis?

Amiraali ja papunen 12+6

Hienoja uutisia Amiraalilta ! Ja ompas tosi selvä kuva :)

Eipä siellä tokalla neuvola kerralla tapahdu mitään ihmeellistä. Pissa-näyte, paineet, paino jne.
Tänne ei itselle mitään kummalista, sokerit saatu pysymään hyvinä, liitos-ja häpykipua lähes päivittäin, väsyttää koko ajan. Paino on pudonnut aika runsaasti joten katsotaan mitä neuvolassa tuumataan.

Epa ja Bingo 16+0

miss_piggy
Täällä tää rv 9 oli ainakin alussa aika mahotonta, kauheeta etomista mutta mitään ei tullu ulos :D Tuli sitte ostettua apteekista pahoinvointirannekkeet ja kaiketi ne auttoi osittain. Ruokahalu oli pari päivää hukassa, ja paino ei oo kyllä noussu yhtään, ellei peräti laskenu vähän... Ens viikon tiistaina olis toinen neuvolakäynti ja perjantaina np-ultra. Välillä kyllä unohtaa edes olevansa raskaana ku on niin paljon kaikkea muutakin meneillään :) Maha ei oo kyllä kasvanu juuri yhtään mikä on varmaan normaalia vielä, mitä nyt aina töissä meinaa vähän turvottaa, kotona ei turvotustakaan ole.

Nyt siis rv 9+5 :)

Hei kaikki!

Täällä menossa 5+3 omien laskujen mukaan, neuvolan mukaan ois 6+3. En oo varannu vielä neuvola-aikaa, varailen kun miehen seuraavat työvuorolistat tulee... Mulla alamaha ihan turvonnut enkä saa housujen nappia kiinni. Paino ei ole noussut, mut tää turvotus mahalla on ihan järjetöntä. Verhoan itseäni isoihin löysiin villatakkeihin töissä :) Kerrottu ollaan joillekin kavereille mutta ei vanhemmille. Itseasiassa mulla on tullut kummallinen reaktio, en nimittäin haluaisi kertoa vanhemmille ollenkaan raskaudesta.! Hassu juttu, sillä ovat varmasti iloisia asiasta... Kait se jotenkin liittyy siihen, että heidän pikkutyttö on todistettavasti harrastanu seksiä. Yök.
Väsymys on kova ja motivaatio työntekoon on pyöreä 0. Harkitsen koko ajan sairasloman ottamista, oon niin tympääntyny nimittäin. Plussasta nää työvaikeudet alkoivat. Varhaisultra on 25.2. jolloin mun laskuilla 7+1 (neuvolan mukaan ois sillon 8+1). Varmasti sitten syke näkyy jos sellaista on. Aika vaan tuntuu matelevan...

Amiraali vissiin on ihan normi että painoa tulee :D
Mulle tullut kotivaa'an mukaan painoa nyt 1,7kg lähtöpainosta.
Toka neuvola mulla on ens maanantaina.

Varmaankin taas katotaan verenpaineet ja hemppa ja pissanäytteet ja punnitaan ja jutellaan niitä näitä. Varmasti uskon myös että sydänääniä kuunneellaan kanssa :)

meillä onkin Amiraali sun kanssa lasketut ajat hyvinkin lähekkäin :)

missylle jaksamisia tuskaviikkoon! kohta se on ohi ja sitten toivottavasti helpottaa!!

Oi Luna :heart: ihanaa ihanaa ihanaa!! Paljon tarrasukkia ja hyviä vointeja sullekin!!

Tänne ei mitään.. nyt pahoinvointi vissiin nostaa taas päätään? eilen oli järkky päänsärky ja tänään lievää kuvotusta.. hohhoijaa!!

On kerrottu molempien vanhemmille, ja oon kertonut töissäkin. Tulin myös fb-kaapista ulos, jotta töissä saa juorut ihan luvalla kiiriä kuten myös kavereiden keskuudessa. Ei tartte kummankaan puolen ihmetellä että miksi oon autolla illanvietossa :)

Ambro 12+5

• Tykkää
Täällä ollaan yhtenä kappaleena....

Maanantaisia äippäpolikuulumisia:
Juniorin kokoarvio 3,6kg. (38+4)
Lantiossa ei poikkeavuuksia eikä esteitä normaalille alatiesynnytykselle.
Sokeriongelmista johtuen vauvan kasvuvauhti voi olla jopa 350g/vk, joten siitä voi ynnäillä paljonko painaa milloinkin. Mutta jos saan tiukalla dieetillä pidettyä sokrut kurissa, saattaa pysytellä normaalissa 200g viikkovauhdissa.
Alakerran tilanne edelleen täysin muuttumaton. Paikat kiinni, kiinteät ja kanavaa se 3cm mitä siellä on ollu aina. Lääkäri huikkasi, että tarvittaisiin niitä supistuksia nyt... vauva saisi kuulema jo alkaa syntymään :D Mutta kun ei supista ei, vaikka mitä tekisi... Saan käydä uudestaan kokoarviossa ja kontrollissa ä-polilla jo 40+5 (yleensä yliaikaiskontrolli on 41+5) Ja katsotaan tilanne uudelleen ruvetaanko kypsyttelemään paikkoja lääkkeellisesti. Siis jos ei nyt siihen mennessä ala tulemaan luonnostaan.

No huomenna taas neuvolassa piipahtamaan...

Vissyliini 38+6

Vissyliini: Toivotaan, että lähtisi itsekseen syntymään :heart: Mulla on olleet paikat aina h-hetkeen asti aivan kiinni ja täysissä mitoissaan :D Sitten kun on synnytys käynnistynyt, niin on kanssa käynnistynyt ja hyvin edennyt. Esikoinen käynnistettiin cytoteceillä, 2 nuorempaa on lähtenyt syntymään spontaanisti ( kuopusta vauhditti alatutkimus) ja tuota toivon sinullekin :)

Mä en ole vieläkään oikein sisäistänyt, että vauvaa odotellaan :D Ehkä se sitten iskee alitajuntaan, kun näkee ultrassa :heart: Pakonomainen tarve vaan testailla jatkuvasti, nyt loppui kyllä testit joten tuli pakkotauko ;) Hieno viiva tuli kyllä PregCheckiin ja ihanaa kun on vahvistunut :) Tänään on ollut jo krapulainen olo, kohta loppuu varmaan veden juonti.

kääkkis ja sisu 4+2

miss_piggy
Meidän äiti on kertonu jo varmaan kaikille siskoilleen ja veljilleen ja äidilleen :D Ite oon kertonu siis omille vanhemmille ja parille kaverille, sekä serkulle. Mies ei oo taas kertonu kellekään :p No tehkööt miten tahtoo, joskus sen on joka tapauksessa pakko kertoa.

• Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä