"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

Voi kurjuus... Epa. Täydet sympatiat sinne, tiedän tosiaan miten ikävää on päänsärky jos mikään ei auta. Tai auttaishan se, mutta eipä oo nuo vahvemmat lääkkeet sallittuja. Mullakii on ollu käytössä melkoiset norsuntainnuttajadropit migreeniin ennen raskauta... Kyllähän vielä vaihtoehto on sitten se Panacod, mutta siinähän on kodeiinia. Mulle lääkäri sanoi että tosi rajuun migreeniin voi ottaa silloin tällöin Panacodin, koska sen haittavaikutukset kehittyvälle sikiölle vopivat olla vähäisemmät kuin erittäin rajun migreenin... Muuten ei auta kuin kärsiä. Mutta jospa lääkärit löytäisivät päänsärkyysi apua.
 
Vissyliini Kiitos :) Tänään eka päivä kun päätä ei särkenyt koko päivää, jes! Meiltä löyty panacodia ajoilta kun mun selkä oli paskana...Mut empä mä viitsi sitäkään hirveästi syödä kun menee vähän pönttö sekasin :D

Niin ja tänään rv 10+6 löysin dopplerilla Bingon sydänäänet. <3
Ei miehen kans saatu tarkkaan laskettua mut joku 150-160 ne oli. Kylläpä vierähti kivi sydämeltä.

Epa ja Bingo 10+6 *huomenna poksuu*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Tää on ihan syvältä kun en tiedä mitä viikkoja ja päiviä pitäis noudattaa :D

Tottakai mä tahtoisin noudattaa niitä menkoista laskettuja, enkä alkion koon mukaisia :D
Ja ilman muuta stressaa se, että saanhan NT ultrat ja verikokeet yms "oikeille" turvallisille viikoille?

Mulla iski eilen pakkosaada doppleri vaikka samalla mielessä pyöriikin se kuinka pahasti ahdistuisin jos en joskus sykkeitä löytyis... noh, en saanu doppleria just siihen hätään ja todennäköisesti jää tilaamatta koska ens viikolle en kuitenkaan jaksais odottaa :D

Tänään eka neuvola!

Ambro 9+3 (8+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
BDU
Huh, mä oon ihan tipahtanu kärryiltä kiireineni!

Pahoittelut KM:n kohdanneille :hug:

Täällä pahoinvointi on vähentynyt entisestään mutta silti joskus yökkäyttää kun maha on tyhjä. Nt-ultrassa kaikki oli oikein hyvin :) Ens maanantaina jo taas neuvola, mulla ei oo onneksi paino noussu vielä yhtään! Tuntuu vaan että mä oon varmaan niitä odottajia jotka turpoo ja turpoo.. Sukuvika :D Tuskainen kesä edessä!

Mulla on kans särkeny päätä paljon normaalia enemmän (1-3 kertaa viikossa) ja välillä menee migreeniksi. Panadol ei auta jos ei pääse lepäämään joten joskus on töissä ollut aika tuskaa :/

Mulle voi päivittää LA:n 18.7 :)

BDU ja ötökkä 12+6
 
Vauva haaveet todeksi 2013-2014
(Vauva haaveissa vuodelle 2013-2014 pinosta plussanneet)



21.2.2013
Vissyliini 31v / Ensimmäinen / KYS **poikalupaus**

28.2.2013
lenkkari 27v / Ensimmäinen / MKS **tyttölupaus**

5.5.2013
Mi&Ma 26v / Ensimmäinen / TAYS / Tyttöolo, **tyttölupaus**

9.5.2013
panzkus 27v / Ensimmäinen / LKS / Poikaolo, **tyttölupaus**

27.5.2013
Emily90 22v / Toinen / VKS / Poikaolo

18.7.2013
BDU 25v / Ensimmäinen / OYS

19.7.2013
Gilraen84 / Ensimmäinen / Tyttöolo

1.8.2013
Epa_88 24v / Toinen / TYKS

5.8.2013
jeennaa 22v / Ensimmäinen / KHKS

7.8.2013
Ainolinnea 23v / TYKS / Tyttöolo

8.8.2013
Pamsku 22v / Ensimmäinen / EKKS

14.8.2013
Ambrosia 27v / Ensimmäinen / HYS /


21.8.2013
Amiraali 26v / Ensimmäinen / TYKS / Poikaolo

24.8.2013
Bambini / Toinen / OYS / Poikaolo


7.9.2012
Sunshine84 / Ensimmäinen / OAS


Laskettu aika ei tiedossa / ilmoitettu:
Pintsu
Kamomillatee
hintriikka



Tulossa:




15.1 VU jeennaa
16.1 SR Vissyliini
17.1 VU Pintsu
18.1 NP Pamsku
18.1 NL Ambrosia
21.1 NP jeennaa
23.1 N Pintsu
24.1 N Sunshine84
24.1 NP Ambrosia
28.1 VU Sunshine84
29.1 NL Pamsku
30.1 NL Vissyliini

18.2 NL Sunshine84
18.2 N Ambrosia


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvola takana. Mun helpotuksekseni neuvolan vaaka näytti farkut ja villapaita päällä painoksi 61,3kg, eikä täti siihen puuttunut mitenkään. Sanoin, että olen joutunut heräämään jopa öisin syömään mandariinin, koska tulee niin huono olo, niin siihen se vaan humoristisesti kuiskasi, ett "älä välitä, se nälkä loppuu kyl kohta". Hb oli 131. Huomenna pitäis viedä pissanäyte ihan labraan asti, joten nyt ei neuvolassa stiksattu pissaa lainkaan. Ja antoi puhelinnumeron, mistä saa soitella ekaa ultra-aikaa. Sanoi, että kannattaa koettaa saada raskausviikoille 11 sitä, silloin on (kuulemma) parhain hetki tarkistaa turvotus.. :confused: En sitten tiedä miten se eroaa viikon 12 näkyvyydestä.. Eli näillä näkymin ultra tulee olemaan kuun vaihteessa.

Olisin halunnut kysyä, onks tuulimunaraskauksia miten paljon hänen uransa aikana ollu/ miten "normaalia" sellaset ovat, mutta en saanut suunvuoroa, ja lopuks ku täti kysyi onks jotai kysyttävää, ja kysäsin, saako Postafenia syödä laivareissulla matkapahoinvointiin (vastaus oli kyllä), hän toivotteli hyvät päivän jatkot ja mun kysymyksien esittäminen jäi sitte siihen :| Tulen varmaan hulluksi, ennenkun pääsen sinne ultraan.

Millasia kokemuksia teiltä jäi ekasta neuvolasta?

seuraava neuvola 21.2.

Amiraali ja Augusti 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa neuvolassa käyty ja ennakkoluuloista huolimatta täti oli tosi ihana.
Aikaa hurahti 1,5h ja kaikki hyvin.
Hoitajan alotteesta katsottiin saataisko sydänääniä kuuluviin, mutta ei saatu. Laite kuitenkin rekisteröi sykkeen, eli kyllä sielä vielä eloa on

Mulla neuvolalääkäri jo ens viikon pe, jolloin katsotaan sydänääniä uusiks ja jos ei kuulu silloinkaan niin ultrataan.
Huomenna pitäis varailla aikaa nt-ultraan, ja siinäkin on käytäntö muuttunut siten, että se tehdään viikoilla 11-13

Veriseulontaan otin lähetteen. Sitä ei ole onneksi pakko käyttää. Ja varmuuden vuoks pyysin vastaukset postilla kotiin. Ei tarvitse avata, jos ei halua, eikä varsinkaan tule sitä soittoa töihin jos asiat ei olekaan niin hyvin kuin toivoo.

Hb oli 124 ja verenpaineet tosi hyvät :)

Ambro 9+3 ( vu:n mukaan 8+1)
 
23+0 poks!

Mulla on nyt varattuna aikoja ties minne.. ens viikon to 17.1. ois aika sokerirasitukseen ja samalla hb seurantaan et onko rautalisä auttanu. 28.1. ultraan jossa kurkataan näyttääkö masuasukki vielä tytöltä. Maksaa vain 50e ja saa normikuvien lisäksi videokuvaa muistitikulle! 12.2. seuraava neuvolalääkäriaika. Lisäksi mulla on aika hammaslääkäriin ja ilmoitin itseni äitiysjoogaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ambrosia teillä meni aikaa puolet enemmän ku mulla : / Aika jännä. Mun aika oli vaan 45min mittainen. Paljon ne sit vaihtelee paikkakunnittain.

Minä varasin sittenkin varhaisultraäänen 14.1. ma, koska olen ihan hermoheikko tuon tuulimunaraskauden suhteen. Ajattelen asiaa 24/7. En kestä odotella kuukautta, että pääsen kunnalliseen ultraääneen, jos kuitenkin kantaa vaan pelkkää "pussia" sisällään ja kärsii nämä kaikki raskausoireet turhaan. Joten maanantaina kuulen onko Augustia olemassa ollenkaan :O Ja jännitys on sen mukainen, vatsan kautta hermoilevana olen juossut tämän päivän vessassa jatkuvasti. APUA! : /
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
24+0 Poks:heart:

Eilen täyttelin kelan sivuilla hakemuksia. Sain raskaustodistuksen alkuviikosta neuvolasta ja toimitin sen heti kelaan ja olin ihan yllättynyt, että se oli jo rekisteröity siellä (näkyi äitiysasiat suoraan omilla sivuilla). Täyttelin heti äitiysavustus ja lapsilisähakemukset. Ne oli helpot. Vanhempainraha-hakemus olikin sitten kinkkisempi. Täytyy työnanatajalta vielä selvitellä ne tarkat päivät, milloin palkkaa maksetaan (saan tes:n mukaisesti 3kk täyttä palkkaa).

Vissyliini: Miten kauan sulla meni, että äitiyspakkaus tuli?
 
Rv 11+3 Uä:llä todetaan kohdussa yksi aktiivisesti liikkuva sikiö, normaalin näköinen sikiö jonka sydän lyö 160x/min, pituus 52,4mm joka vastaa viikkoja 11+6. Nt 1,0mm. Istukka takaseinässä. Vaginaalisessa tutkimuksessa kaikki ok. Eli kaikki siis paremmin kuin hyvin :)

Nyt voi kai jo huokaista helpotuksesta?

Epa ja Bingo 11+6
 
Neuvolakuulumiset. Pissanäytteessä sokeri plussalla joten joudun uuten sokerirasitukseen ke 16.1.

rv34+4
Sf-mitta 32cm
hb 135
RR 111/71
Painonnousu +700g/vk
Turvotus pieni+
Prot -
sokeri +
raivotarjonta
sykkeet 143-149

Seuraavaksi neuvolalääkäri 30.1

Infuenssarokotteen sain myös.

Vissyliini 34+4
 
BDU
Onnea miss piggy! :)

Mulla jäi ihan hyvä fiilis ekasta neuvolasta, meni n. 1,5h höpötellessä siellä ja kauheesti sai vauvakirjoja mukaan. nyt oliki sit toinen neuvola joka oli lääkärineuvola ja se oli hirveää! Mulla sattu aivan sikana se tutkimus, epäilin jo kyseisen lääkärin toimenpidettä ku vedet silmissä pidättelin itkua sen kivun takia. Ei kyllä kiinnostais enää mennä noihin tapaamisiin.. :|

Mä olen jo katellut netistä vaunuja ja vaatteitakin hieman käytettyinä ja löytyis kyllä vaikka mitä ihanaa.. ;) Jos vielä hetken malttais..

BDU ja ötökkä 13+4
 
Minä en oikeastaan muutenkaan ymmärrä nyt tätä sokerihöyryämistä. Laskettuun aikaan 5 viikkoa ja kuitenki ensin kokeillaan pari viikkoo ruokavaliolla ja sokeriseurannalla. Eikö tuossa olisi nyt vaan voinu antaa sen himputin mittarin mulle ja ohjeet miten pitää syödä. Ei kun nyt mennään sinne rasitukseen taas.
No mutta juu, huomennahan tuo selviää....
Onneks on jo kokemusta yhdestä rasituksesta, niin tiedän ainakin että sen jälkee pitää syödä pupeltaa kokoajan jotain ettei romahda verensokeri niinkuin viimeks. Mulla haima tais saada jonku superpotkun kun vähän hitaasti käynnisty tuo insuliinin erittyminen viimeks, mutta sittenku käynnisty niin romahti sokerit täysin ja meinasin saada shokin :(
Oon ihan varma että toi eilinen sokerin näyttäytyminen pissassa, johtu siitä että olin tuntia aiemmin syöny aamiaiseksi nopeasti verensokeria nostattavaa ruokaa: muroja, maitoa ja päärynän...
 
Ai niin meinasin ihan unohtaa...
Sain tänään sokeirasituksen tulokset: kaikki arvot taaskin pielessä (en muista mitä ne oli, saan ne sit neuvolassa). Huomisesta alkaen pidän ruokapäiväkirjaa ja mittailen sokereita, ens viikolla neuvolaan 23.1 ja lähete äippäpolille ja diabeteshoitajalle. Että semmosta. :(

Epa ja Bingo 12+1
 
Tääläkin sokerirasituksessa käry kävi. (suluissa yläraja) 0h 5,2 (5,3) 1h 10,8 (10,0) 2h 7,1 (8,6).. ekalla kerralla arvot oli 0h4,7 1h9,1 ja 2h8,3...

Eli 1 tunnin arvo ylittyi.

Huomenna hakemaan kotiseurantaa varten mittari ja saan ruokavalio-ohjeet. Ja katsotaan sit vielä jatkoa...
 

Yhteistyössä