"Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014" - pinosta plussanneet

hintriikka, mulla on nyt menossa 16+4.
Toissa viikollakohan jo olin tuntevinani niitä kuuluisia kuplia ja kutitusta sekä suikkapuikkopistelyitä :)
Mutta vaikeapahan niitä on liikkeiksi vielä ajatella kun niitä niin harvoin on.
Myös kerran on ollut semmonen ihan kun olisi painettu pienellä ilmapallolla mahan sisältäpäin ja sitä kyllä tulkitsin ihan potkuksi.
Mullakin on doppleri, mutta tosiaan varmaksi en kovinkaan usein ole ääniä saanut kuluviin - en oikein tiedä mistä pitäis etsiä, ja jos tosiaan toinen tuolla selkärangan puolella ja kun vatsanpeitteitä on, niin en onneks oo viittinyt ihan hirveesti huolestua - varsinkin jos neuvolassakaan ei ääniä saatu neuvolalääkärinkään toimesta kuuluviin 2 viikkoa sitten, mutta ultrassa kaikki kuitenkin oli mallillaan.

Kääkkis, mä join yhdessä vaiheessa ainakin litran maitoa ja ihan kevytmaitoa. Rasvaton maito kun maistuu mun mielestä pahalta :D
Nyt ei maitoa enää mee ku ehkä se puolilitraa jos sitäkään päivässä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Vissy: Ai hemmettiläinen. Itelläki meni selkä rikki rippikoulussa rinteessä 2001 tai 2002. Epäilivät myöhemmin lääkärissä, että ois tullu jonkinlainen pikkunen murtuma ja 2009 röntgenissä näky kulumia ja jotaki ihme piikkejä.

Ambro: Mulla oli helppo (tai no ei se joka kerta helppoa ollu kyllä) saaha äänet kuulumaan, ku kävi siellä varhaisultrassa ja se täti näytti paikan, mistä löytyy :) ja nyt ku tuota äitiyskorttia aloin katteleen, niin ekalla neuvolakäynnillä 10+1 kuulu syke. (mutta sen mie jo tiesinki, että se kuuluu, koska ostin sen doplerin joskus 7viikolla ja sain kuulumaan)

Hei missä päin maailmaa te asutte? Me ollaan nyt puhuttu kovasti että kyllä tämä Oulu on nähty ja seuraavaksi nokka kohti Vantaata tai Helsinkiä. big cityyn :D
 
Me asutaan hyvinkäällä.. espoossa ja vantaalla asuneena sopii tää pienenpi kaupunki vallan mainiosti ja työmatkoiin menee about sama mitä menis pkseudullakin julkisilla :)

meillä taitaa käydä niin että liikkeet alkaa tuntumaan paremmin ennenkui alkaa sykkeet kuulumaan :D alan jo epäilee tota dopleriaki ;)
 
  • Tykkää
Reactions: hintriikka
Heipä hei kaikki!

Oon nyt yrittänyt "parantaa" tapani ja muistaa kirjoitella aina silloin tällöin kuulumisia. :whistle:

Mun sairasloma alkaa olla loppu suoralla ja selkä parempi. Säännöt kyllä tuli mitä saa tehdä ja mitä ei. Ihana fysioteraupeutti :LOL: Jatkuva pahoinvointi on muuttunut aamupahoinvoinniksi. Tänään on myös ollut kauhea pääsnärky. Ensi viikolla oiskin neuvola, pääsee varmaan kurkkii masuun, mitä kuuluu :heart: Silti takaraivossa on pelko, että jos kaikki ei olekaan enään hyvin :ashamed: Välillä on päiviä, että stressaa ja välillä ei. Maha kyllä kasvaa kovaa kyytiä, pomo näki viikon alussa ja tuumas, että jos ei tietäs että kyydissä on kaksi salamatkustajaa niin luulisi että olisin pidemmälläkin :LOL:

Me asutaan Kalajoella ja täältä ei tulis mielenkään muuttaa pois. Sopivan pieni ja rauhallinen paikka. Varsinkin kun asuu joen rannassa.

Sunshine ja pirpanat 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mulla on ollut pari päivää aivan järkyttävä olo :x Joka kerta kun yskäisee, on siinä siinä tuleeko oksennus ( vielä ei ole tullut onneksi). Jatkuvasti saa työntää suuhunsa jotain, mielellään kylmää. Pakastemarjoja olen mussuttanut tänään pitkin iltaa. Toisaalta on hyvä, että on näitä oireita, tietää ainakin odottavansa :)

Me asutaan Nastolassa, olen asunut koko ikäni täällä. Hyvät kulkuyhteydet on pääkaupunkiseudulle ja Lahti aivan vieressä, paljon on myös metsää :)

kääkkis ja sisu 8+3 ( 8+1 )
 
Täällä asustellaan Turun vieressä, pikkupaikkakunnalla.. Tyksiin vie matka sitten, kun alkaa olo tuntua tukalalta..

Otinpa taas mahakuvaa, nyt siis viikot 17 +2

Kiitettävästi on vatsa paisunut. Jossain lukikin nätisti, että "vyötärö alkaa kadota". Voisin omalla tavalla suomentaa tuon niin, että näytät muumilta, tai olet tasapaksupötkäle, kun katsot peiliin. Keho ei tunnu omalta, vaan ihan jonkun muulta. Tissit on kasvanu ainaki kuppikoon verran, ja tuntuu, ett ne on koko ajan tiellä. :mad: Ja tuo pirun paino.. Mulla on tullu melkein 3 kiloa lisää painoa viime neuvolasta, eli jotain +800g/vk.. Jessus sentään. Ja ihan samalla tavalla olen liikkunut ja syönyt. Tätä menoa tulee painoa yhteensä ainaki 20kiloa lisää, jos se jatkaa nousuaan yht rivakasti.. :O

kääkkis mullakin se jatkuva napostelu auttoi kuvotukseen. Ja tosiaan jäiset punaiset viinimarjat on ihan ykkösjuttu edelleen :p Ittellä kuvotus oli varmasti juuri tossa vaiheessa pahinta. Viikolla 12 se häipyi pikkuhiljaa kokonaan, ja olo oli taivaallinen. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Amiraali: Ihana pikkumassu :heart:

Piti kommentoida jo aiemmin, mutta unohtui, että kyllä Hintriikan masu näyttää jo tosi hyvän kokoiselta :heart: Ei olekaan enää pitkä aika odotella pikkuista maailmaan :)

Olipa muuten luksusta, kun satuin löytämään eilen pakastimesta mehujään :p Tuli tosi hyvä olo, kun sain nestemäistä ja kylmää suuhun :) Hedelmätuoremehut ovat alkaneet myös maistua, saan vähän vaihtoehtoa maidolle :D

kääkkis ja sisu 8+5 ( 8+3 )
 
Helou! Neuvolassa käyty, lääkärin viiminen tarkistus. Oli hiukan pettymys, kun edellisellä lääkärin tarkistuksella sanottiin, että ens kerralla sitten katotaan ultralla vielä kerran. Ei katottu. Joku toinen lääkäri oli vallannu sen ainoan huoneen, missä oli se ultrauslaite. Voi PIIIIP! Vähän ärsyttää.
No, pääasia että kaikki oli hyvin ja kuulema mahtuu syntymään normaalisti. Nyt pitäs loppuaika sitten päivittäin laskeskella liikkeitä ja kuinkahan sitä tulee hermoraunioksi jos niitä ei tunnukkaan vähintään sitä 10kpl/tunnissa?! No, kylläpä se on taas koko päivän liikkunu, ettei oo mitään hätää siis.
Mie aloin märsäämäänki siellä neuvolassa. voi hemmetti. Lääkäri ja terveydenhoitaja kysy että pelottaako minua se synnytys. Sanoin, että ei muuten, mutta ku yhellä tutulla/kaverilla kuoli vauva synnytyksessä viime kuussa, niin se vähän on jääny kaivelemaan mieltä. Ja sitten veet vaan alko valumaan silmistä.. oivoi...

Että semmosta kuuluu mulle, mitäs teille? :)
 
Nojoo, oli se vähän.. kummallista tulla itku silmässä sieltä huoneesta ulos, vaikka kaikki kuitenki oli hyvin :) no, mie oonki nyt vähän tämmönen märisijä :D saatan vähän itkasta jos katon lemmen viemää ja siellä tapahtuu jotaki kamalaa :) hihihi..

Mitä eilen salkkareitten aikaan laskin, (en ees kaikkia ku menin sekasin vähän väliä) nii puolen tunnin aikana joku parisen kymmentä liikettä, ja ku nukkumaan laitoin, niin yli 40, enkä varmaan ees tuntia laskenu. :)
Minäki mietin eilen, että jopa pitää liikkua "paljon" tunnin aikana, mutta on se 10liikettä meleko vähän oikiasti.

Ambro, kokeilikko aikasemmin jostaki navan kohilta ja lopulta äänet löytyny paljonpaljon alempaa? :) ihmeellisen alhaalta niitä pitää kyllä ettiä
 
hintrikka, kokeilin samoista kohdista ku neuvolassa kokeiltiin jo ekalla käynnillä (jolloin ei kuulunut mitään - mutta laite rekisteröi sykkeet, aivan kuten toisellakin käynnillä). Eli neuvolassa kokeilivat pikkuhousujen yläpuolelta ja molemmista sivuista. Äänet löyty reippaasti alushousujen yläsauman alapuolelta :LOL:

ainiin, tervetuloa tännepäin jahka karistatte oulun hiekat jaloistanne :D
 
  • Tykkää
Reactions: hintriikka
Eilen oli mulla neuvola, sydänäänet kuuluivat :heart: Paino oli vähän laskenut, mikä on ihan hyvä juttu.
Meille tuli yrjötauti perheeseen viikonloppuna ja se oli aivan kamalaa pahoinvoinnin lisäksi :( Nyt on sitten sellainen tilanne, etten pysty juomaan yhtään mitään muuta, kun teetä maidolla+ hunajalla ja kaakaota. Terkka lohdutti, että se on nyt aivan sama mitä juon, kunhan jostain saan nestettä, keskitytään terveysasioihin sitten kun voin paremmin. Hedelmiä syön melkein jatkuvasti, kun niillä olo paranee edes hetkeksi.

Hintriikka: :hug: Tosi kurja käynti sulla. Itsekin olen aika tunteellinen, niin voin vain kuvitella : /

Tänään ollut parempi päivä, tähän asti, kuin 2 edellistä. Toivottavasti ilta menee myös hyvin :)

kääkkis ja sisu 9+3 ( 9+1 )
 
Ambro: aika jännä että ne nuin ylhäältä on neuvolassa kuunnellu :eek: mie muistelisin, että multa kuunneltiin melkeen tuon luun kohalta ekalla kerralla ja varmaan tokallaki..
Mutta nyt voit sanoa siellä, että minäpä kuulin ne ilman teitä :)
Toivottavasti pääsiski vaan nopiasti muuttamaan täältä, hullu muuttamisvimma iskeny :D

kääkkis: olihan se kyllä melko kurja käynti :/ no, nyt on jo parempi mieli taas :)


Eilen pesin kaikki pienimmät vauvanvaatteet ja kysyin siskolta, että totta nuo riittää sen aikaa mitä ne päälle mahtuu. Nauro vaan, että no joo riittää, jos haluat jatkuvasti olla pyykkäämässä. Olin vähän ihmeissään, ku luulin että nuita on paljon.. ei ilmeisesti ollukkaan. höhhöh
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kääkkis hienoa että äänet kuului :) Tää vissiin oli eka neuvola ?

Epa tuus sitte kertomaan rakenneultrakuulumiset!

hintriikka, mä kävin kans eilen läpi noi vauvan vaatteet mitä nyt on.. saatiin siis kassillinen pieniä vaatteita.. mutat 50cm oli tasan 2 potkarit :D pitää siis varmaan hieman lisäävielä shoppailla täälläkin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Rakenneultra Rv 21+3, vastasi viikkoa 21+0 joka siis menkkojen mukaan olisi. LA:n merkkasi nyt sit kumminkin 2.8.13? Aikaisemmin sanottu 30.7 tai 1.8.13
Painoarvio vauvalla 395g ja sykkeet 146.
Kaikki hyvin eikä ainakaan ultralla löydetty mitään vikaa.
Jalat ristissä siellä istui eli emme saaneet sukupuolta selville.

Epa ja Bingo 21+0 (21+3)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Epa: Onnea :heart: Taitaa olla teille tyttö tulossa ;)

Ambrosia: Oli tämä jo toinen neuvolakäynti, tai oikeastaan kolmas, jos laskee neuvolalääkärinkin mukaan :) Ensimmäisellä kerralla ultrattiin vain suurentunut kohtuontelo, lääkärikäynnillä nähtiin alkio+ sykkivä sydän ja nyt sitten kuultiin doplerilla, ei tarvinnut mennä ultraamaan :heart:

Ihanaa, kun mulla on jo parempi olo :) Eilen vasta päiväruuan jälkeen alkoi se järjetön turvotus ja veti vatsan sekaisin. Muuten voin hyvin, mutta jostain syystä on tosi heikko olo. Ei vaikuta syöminen/ syömättä jättäminen tähän, tuntuu vain että veto on pois.

Vauvan vaatteista: Meillä on joitakin unisex ja tytön vaatteita tuolla jemmassa, mutta kaikki poikien vaatteet on laitettu eteenpäin ( tämänkin vuoksi odotan poikaa :D ). Meidän on turha hankkia alle 60cm vaatetta, kun ei meidän vauvoille mahdu niin pienet edes päälle, kuin ehkä sen max 2 viikkoa :)

Olisi ihanaa jos löytäsi kirpparilta jotkut kivat vaunut :) On meillä nuo vanhatkin toimivat, mutta ei kovin hyvässä kunnossa. Haaveilin alkuun tytöstä, että saisin ne punaiset vaunut hankittua, mistä olen aina haaveillut :rolleyes:

Mukavaa viikonloppua :)

kääkkis ja sisu 9+4 ( 9+2 )
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa!
Minähän tiesin, että alan heti hermoilemaan nuitten liikkeitten kans :D eilisestä asti vauva liikku aika vähän ja vaisusti, niin minähän se sitten soitin sairaalaan tänään ja kävästiin siellä pyörähtämässä. Kaikki oli oikein hyvin, syytä ei osannu sanoa, miksi liikkunu niin vähän, varmaan nukkunu.
Mutta eipä siinä vielä kaikki... :), tuolla mahassa majailee tällä hetkellä 2,5kg tyttö :heart:
Haluttais huutaa kaikille tutuille ja ei-tutuille että meille tulee tyttö, mutta kerronpa vain teille :)
 
Ainiin, oli pakko tulla vielä kertomaan yks juttu :D hehee, kun me käveltiin sinne lääkärinhuoneeseen päin, mentiin yhen synnytyshuoneen ohi ja ilmeisesti siellä oli vasta joku synnyttäny. No, totta kai myös minun mieski katto sinne huoneeseen ja voi pojat, oisittepa nähny sen ilmeen :D siellä sängyssä oli vähän verta, niin hyvä ettei siltä raukalta tippunu leuka maahan :D :heart: kysyinki siltä, että mitenkä sie nyt tuon näköseksi menit? "näiksie?! siellä sängyssä oli verta!" joo o.. onkohan hän luullu että synnytys on jotenki puhasta puuhaa :) hihi
 
Huomentapäivää vaan. Joku oli varmasti kirjottanu tänne äitistänsä?? Vai oonko nähny unta? Kirjotit, että hän "omii" lapsen sen synnyttyä. Mie pelkään samaa miehen vanhemmista. Jotenki tuntuu siltä, että ne haluais meijjän lapsen mukaan joka paikkaan, ulkomaita myöten. Semmosen käsityksen ainaki olen saanut heidän puheista.
Höpöhöpö, ei onnistu. Totta kai haluan, että lapsi saa ja voi olla myös heidän kanssa, mutta lapsella on myös toiset isovanhemmat, joita tulee varmasti näkemään.

Mutta mites teillä menee? Minä oon kauhiassa räkätauissa täällä :/
 
hintriikka: minä kirjoittelin, mutta poistin sen tekstin tuossa jokin aika sitten. Tuli sellanen olo, että joku tuttu löytää sen ja kertoo vanhemmille :whistle: Hyvä, että jollakin muulla on myös samanlaisia tuntemuksia.. Neuvolassa mulle tiistaina sanottiin, että ota rennosti ja anna isovanhempien höösätä, ett eka lapsenlapsi on kuitenkin se "erikoisin" ja sille annetaan eniten huomiota. En siltikään sulata sitä, jos täällä joka päivä synnytyksen jälkeen alkaa väkeä käydä eikä rauhassa saa olla :mad:

Tosiaan neuvola ohi, ja painoa oli tullut +800g/vk nyt lisää. Eipä täti siihen mitään sanonut, mutta itse häpesin. Hemoglobiini oli jostain syystä parempi kuin ekakäynnillä, joten ei ainakaan tippumaan ole päässyt. Paljon saatiin kaikkea materiaalia taas mukaan, mm. äidinmaitokirjanen ja imetyksestä kyseltiin ja kerrottiin, sitten Kelan tukiasioista puhuttiin ja kehoitettiin täyttelemään netissä kasa kaavakkeita, ja sitten sitä parisuhdeasiaa puitiin läpi. Ens kerta sitten kk päästä. Ensi viikolla rakenneultra tulossa :heart:

Mites meinaatte pääsiäisen viettää?
Täällä ollaan töissä. Olen siivonnut ja pistänyt tipusia pitkin taloa, mutta siis "juhlafiilis" on kaukana, koska töissä on tosi raskasta. Leipoa aion ja syödä hyvin. Ensi viikolla sitten taas kevennellään ruokavalio hedelmä/vihannespitoiseksi.

Osaako joku kertoa, onko Ikean pinnasänky kestävää ja hyvälaatuinen? Olen ihastunut yhteen malliin, ja hintaakin olisi alle 100e. Mutta kokemuksesta tiedän, että sohvapöydät eivät ainakaan ole meillä kestäneet kuin hetken ja sitten ovat jo jaloista "lastut" lähteneet pois. :kieh:

Amiraali 19+2
 
Heippistä ja hyvää pääsiäistä!

Oon ollut taas LAISKA. :LOL: Pakolliset hommat saa tehtyä, mutta muuten en sitten enään jaksakaan olla koneella.

Paha olo on alkanut hellittää, liikkeitä en ole omasta mielestäni vielä pongannut. Kyllä nekin ajallaan tulee. Ei jaksa stressata kun viime viikolla näkyi kaksi "pyörremyrskyä" mun mahassa, joten voi tulla tukalat olot kun potkut alkaa tuntua.

Amiraali: Mä olen kanssa miettinyt noita ikean pinnasänkyjä. Jotain hyllyjä ja kaappeja meillä on ollut ja ne on kestänyt ihan hyvin. Jopa noitten kissojenkin järsimiset ja leikkimiset. Joten tarkotus olis varmaan kesällä käydä Haaparannassa.

Hintriikka: Onnea tyttölupauksesta :heart:

Mutta nyt tuonne ulos ulkoilemaan ihanaan auringonpaisteeseen!

Sunshine ja pirpanat 17+0
 
Amiraali Me ostettiin käytettynä Ikean valkoinen pinnis pojalle, täytti nyt 1v ja on pinnis ainakin 3v vanha...On kestänyt :) Ei mitään huonoa sanottavaa!

Kirjoittelen lisää kuulumisia loppuviikosta kun ollaan tultu reissusta jne.

Epa ja Bingo 22+3
 

Yhteistyössä