Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Oon aina silloin tällöin käyny tätä palstaa lueskelemassa. Meillä on yksi lapsi ennestään, pian 2,5 vuotta ja toivotaan että toinen tulisi. Vielä ei ole tärpännyt. Lopetin ehkäisylaastarin käytön syksyllä. Nyt on 4. kierto meneillään. Ei olla oikein yrittämällä yritetty vaan tulee jos on tullakseen. Mun kierrot on aina olleet tosi epäsäännölliset. Nyt ehkäisyn lopettamiseen jälkeen eka kierto oli 40, toinen 31 ja kolmas 22 päivää. Nyt tässä kierrossa on päivä 48. meneillään...

Sitten asiaan minkä takia tänne päätin kirjoittaa...
Noin pari viikkoa sitten alkoi menkkamainen jomottelu alavatsassa ja olin jo varma että menkat alkaa. Sitä kesti muutaman päivän ja sitten loppui. Nyt sitten viikonloppuna alkoi taas menkkamainen jomotus ja olin taas varma että nyt ne menkat varmasti tulee. Ei vieläkään mitään. Ei jomota enää niin paljon, mutta esim. sohvalle jos istahdan niin alavatsassa tuntuu inhottava vihlaisu. Muutama päivä sitten oli kävellessä sama juttu, mutta se on mennyt ohi. Rintojen päät on kipeät kun niihin koskee. Joten kaipaisin neuvoja että voisinko olla kuitenkin raskaana vaikka aamulla tekemäni testi oli negatiivinen? Kauheen vaikea tietää missä vaiheessa testata kun kierrot ovat ihan sekaisin. Noi menkkamaiset kivut tässä ihmetyttäää kun menkkoja ei siltikään kuulu eikä näy. Toivoisin että oisin raskaana mutta kun testi näyttää ihan päinvastaista.
 
Ambrosia Lekurihan suositteli odottamaan ekat menkat ennen kuin rupee yrittämään uudestaan...Mutta ei se meillä taida ihan niin mennä :whistle: Mies ei tosiaan tykkää lainkaan kortsuista ja ei ne kauheesti minunkaan mieleen ole...

Minnuska89 onnea kovasti paljon =)

Cita Tervetuloa joukkoon! Voisithan olla raskaana...testaat muutaman päivän kuluttua uudestaan.
 
Heipä hei!

Ambrosia Kiitos!

Taisinpa saada 3kk töitä! Saapahan vähän muutaki ajateltavaa ku vaan vauvakuume.. Huomenna pitäis mennä aamuvuoroon.

Tänään on kp 28, elikkäs lähiaikona pitäis alkaa menkat, ellei sitten ois tapahtunu iloista yllätystä. :) Vaikka kovasti sitä toivonkin niin parempi ois ettei vielä ois tärpänny, kun ajattelee sitä viisurileikkausta. Vaikkakin oon monelta kuullu ettei se oo yhtään vaikuttanu pikkuiseen "salamatkustajaan". Mutta se jää nähtäväksi..

Oikeen paljon onnea plussanneile ja tsemppiä sitä tarvitseville! :kiss:
 
Sinisilmä minä kävin esikoisen odotusaikana hammaslääkärissä ja tajuamatta kysyä asiasta otin puudutuksen. Toki minulla vain paikattiin hammas, ei revitty! Kun olin lähtemässä sieltä, niin tajusin mitä olin "tehnyt" ja paniikissa kysyin sitten,et vaikuttaako vauvaan mitenkään, mutta lääkäri sanoi,e ttei vaikuta! Että heidän puudutsaineensa on ihan "vauvaystävällisiä" =) Joten josko teillä olisikin tärpännyt! Onnea työpaikasta =)
 
**Tiistai 1.3.2011***





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)

HekkuLiini ................ 145/28-32 ....... yk1 ........ 2.
kuumeilija 38.............. 63/?................. yk? ...... 1.
anskilia......................... 62/30............... yk1 ....... 1.
Catherine- (21).............. 55/35 .............. yk 3 ...... 1.
Kauniina Päivänä Tuut ....54/27-30..........yk ?........ 3.
Vauvako? .........................54/23-26 ....... yk? ......... 4.
Jumima ....................... 51/28-29 ......... yk2 ........ 2.
cita.....................49/?.................yk 4............ 2.





InkeriIisakki...............38/30..............yk1 ..........3.
Isosiskoksi (28) .... 37/30-32.......... yk2 ..... 2. (3/10)
Maijamehi (29) ........ 33/28-35 .......... yk2 ... 3./2. (2/03,8/10)
metsätähti..............33/28............. yk1 .... 4. (6/06,8/07,3/10)



KaTo .................... 29/29 ................. yk2 ......... 1.
Lolaa (19) .................... 28/? ................ yk2 ....... 1.
Teollisuuskypärä............. 27/28-30 ........ yk2 ....... 2.
Sininsilmä91..................27/28............yk1............ 1.
Alice81 (30) ................... 27/24-28 ......... yk2 ........ 2. (3/10)
Anin...............................26/30-31...........yk 1........ 4.
miranda-81.................... 25/28/33..........yk 2........... 3.
miida ........................... 24/33 .................. yk2 ........ 2. (5/09)
Hopefull (23)............. 20/34 .............. yk10.........1.








Mamu82 .............. 15/28-30 .........yk 4 ...... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
PikkuHöttiäinen (27) ... 14/24-27........... yk3 ................1.
Viida (25)…….......……….10/29................yk1 …………………1.





Fionahelmi...............9/28? ................yk 1 ........3. (12/04, 01/06)
Ambrosia85 (26) .................6/29-32(45) ......... yk4 ....... 1.
Kolmio ................. 6/20-33 ........................ yk2............. 2.
Sunflower11...............5/28-31.............yk3.............3. (-08,-10)
hzz .......................... 3/25-28............... yk8 ....... 3. (7/04, 3/06)
Eevaliisa Nowgu (26) .................1/26-28 ............. yk4 ....... 3.






Ansis (29) ...............?/? ................ yk2 .............. 3./1. (01&02))
pörhölä (31) ......... ?/? ............... yk3 ..... 4./2.
mimmiih ............... ?/? ................ yk6 ......... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

chrisu.............................1-2/2011 ............................. 1.
nuppu86 ....................... 2/2011 ................................ 2.
kn071 (22).....................ivf 03-04/2011................... 1.
Bassets ........................ kevät 2011 ............................. 3.
Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
tryffeli89 ..................... 6/2011 ................................ 1.
Peepe ......................... 6-7/2011 ............................. 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ............................ 2.
Mutsikka81................... kesä 2011 ........................ 7./1.
Ceali..............................heinäkuu 2011.................. 2.
miss bamse ................. 7-8/2011 ........................... 5.
bellabambini .................8-10/2011 .......................... 1.
meewi.........................10-11 /2011..........................1.
Spukka.........................kesä 2012...............................?



Taustailijat:

(An-nie)





Haamuilijat:

InkeriIisakki






Plussanneet 2011:

*Tammikuu: elmiju (yk1/yk7+km), Salainen toive (yk2), äiti88 (yk6), Tine (yk3)
*Helmikuu: sharita (yk1), Öttiskä(yk9), Emeriini (yk1), Irmeli74 (yk1), niiskuneiti90 (yk3), Hölyhuispake (yk2), Heenu (Yk2), Minnuska89(yk13+km1/10)
*Maaliskuu:

Plussanneet 2010:

*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)



Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:

Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö



++++ Plussarikasta Maaliskuuta ++++
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Minnuskalle <3

cita sinuna kävisin lääkärin puheilla. Voivat tarkistaa tilanteen verestä ja tarvittaessa määrätä täälläkin useasti mainittuja teroluteja kierron tasaamiseksi. Mulla itselläni nyt kierto pyörinyt 30päivän kieppeillä ja viime kierto hipsasi tuonne 45päivään kunnes teroilla saatiin vuoto aikaiseksi.
Mulla historiassa muutenkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot.. joskus ollut tasan 365päivän kiertoja ym.
Suosittelisin tosiaan käyntiä lääkärillä. Saahan sitä silti "tulla jos on tullakseen", vaikka kiertoa yrittäisi saada säännölliseksi.

Meikä plikkahan yllätti itsensä ja tilasin juuri ovistestejä ja muutaman r-testinkin! Tosin ajattelin kyllä O:takin bongailla säännöllisen epäsäännöllisesti. En ajatellut ruveta stressaamaan mahdollisen oviksen löydyttyä koska meillä kuitenkin lovelife on aika aktiivista normaalistikin. Lähinnä vain mielenkiinnosta testaan että ovuloinko edes?
 
Minnuska89 :heart: Toivottavasti pieni pysyy matkassa :)

On: Mietin eilen kaverini kanssa, et rupeanko kanssa itse ovista pongailemaan, ihan mielenkiinnon vuoksi..Ei oikein päädytty mihinkään. Eilen tuli vielä vuotoa, mutta ei taas tänä aamuna vielä minkäänlaista...Josko se jo olis sit loppumaan päin! Tässä on kuitenkin jo yli 2vko:a vuodettu : / Ja sit niitä menkkoja odotellassa, ehkä!
 
Minnuska89 Onnea, onnea!!! :) :) Ihanaa, että plussatuulet puhaltaa :heart:

Itselläni ei mitään uutta raportoitavaa, tasaisesti on peittoa heiluteltu :D Eilenkin oli tarkoitus, mut olin niin poikki että sammuin.. Mutta luulis, että jos sunnuntaina on puuhailtu ja tänää mahdollisesti ovis niin vois siimapäät jaksaa vielä..? En tiedä :D Toivottavast nappais, kun ollaan jo aika pitkään yritetty..

Ihanaa todella, että helmikuu oli plussarikas kuukausi :) Nyt meille muillekin plussia ja sassiin! ;)
 
Viimeksi muokattu:
hzz
auttaskohan tua että pitäis itekin taukoa täältä ja yrittäis olla miettimättä...vaikka väkisin miettii joka kuukausi mikä on vikana kun ei onnistu :( pitää vissiinkin alkaa pikkuhiljaa pomolta kysellä voisko tehdä osa-aikasta päivää jonkun aikaa siinä vaiheessa kun esikoinen alottaa koulun kun ei se oo tottunut kotona oleen monta tuntia yksin ja tää ei mennyt ihan niinkun elokuvissa että olisin ollu vauvan kans kotona siinä vaiheessa kuten suunnittelin :/ ääsh...menkat tekee mahan ihan palloksi ja vessaan ei viitti mennä kun firmassa on putket jäässä :(
 
Onnea Minnuska89 :heart:


Täällä taas bongattu uusi "raskausoire" :) Illalla alko närästämään ja mua ei oo ikinä närästäny muuta kun raskaana ollessa....
Alamahassa tuntuu edelleen vihlasuja sillon tällön. Jotenkin on vaan niin vahva tunne että ne menkat sieltä alkaa viikonlopun aikana :p
 
Minnuska onnittelut!!! :heart:
Ja ehkäpä InkeriIisakki sittenkin alkais plussa kohta piirtyyn???

Anin ja Hopefull teille pidän peukut tanassa tosi lujaa, et pääsisitte vaihtaan osastoo lähiaikoina!! :heart:

Ansis, meitsi harkittee kans ovistestejä, kun hyppäs toi kierto ihan käsittämättömiin lukemiin...
Sulla vielä toi hassu tilanne, ettei oikein tiedä m itä vuotoo on...
Eipä taida ainakaan tuhottoman kallis sijotus olla, kun netstä tilaa....
Tosin alkaako sitä sit stressaan ihan hirmusesti....? :confused:

Kai se on kokeiltava, kun toi mun kiertokaveri Ambrosiakin tilas...... :LOL:
 
Kolmio tilaa toki testejä, voidaan sitten sopia päivät ja kellonajat ja "kusta kimpassa tikkuun" :LOL: mä tilasin tuolta raskauskeijusta ja ois varmaan huomenna viimeistään perillä..

Omaa napaa.. tää vuoto vois jo loppua koska mulla on ihan hirmuinen kevätkiima! :headwall:
 
Eka työpäivä takana! Hengissä selvittiin ja olinpahan vahingossa ½tuntia liian pitkään töissä. Luulin töiden loppuvan 15:00, mutta se loppuki 14:30.. Joka osastolla on näköjään ihan omanlaiset vuorot. :LOL:

Ansis Itelle on koulussa paasattu ettei missään nimessä saa mitään suurempia toimeenpiteitä tehä raskauden 1. ja 3. kolmanneksen aikana. Tämäkin riippuu ihan lääkäristä. Toiset ei ees ota vastaan raskaana olevia ja toiset tekee koko suun remontin. Mutta siittä oon ihan 100% varman ettei musta oteta mitään röntgenkuvia jos oon raskaana. :)
Kuluupahan aika ku on jotain jännättävää. Eipä sitä kyllä oo mitään menkka tai raskaus oireita.. Jos ne menkat ei ala ens viikkoon mennessä niin pakko kai se on sitten poiketa apteekissa. :D
 
miulle voipi päivittää kp1/26-28 yk 4...:) tässä kuussa onkin toiveita kun mies on kotona silloin kun pitää...:) mitään ressiä ei oteta..:D ihan harjoituksen kannalta otetaan..:D tilasin kyllä nipun ovistestejä ja raskaustestejä mammaksilta..:) katsellaan..:)

Onnea plussanneille...toivottavasti haamuilijatkin plussaisivat kunnolla..taustalla jännäilen..hendessä mukana..:popcorn:
 
Mimmuska89 oikein paljon onnea plussasta:flower:

cita tervetuloa mukaan:)Toivottavasti pian tärppää:)

sinisilmä91onnea työpaikasta:)

hopefull hyvin niiden pitäis säilyä hengissä älä huoli, varsinkin tyttösiittiöiden sanotaan olevan pitkäikäisempiä ja säilyvän hengissä jopa neljä vuorokautta.

InkeriIisakki jospa se ovis oli vaan myöhäinen ja kohta plussaat:)Toi odottaminen ja epätiedossa oleminen on varmasti turhauttavaa.

).( Tulin päivittämään omia tietojani joissa nyt ei juurikaan ole mitään päivittämistä kylläkään...
Eli kierron mukaan täti ois myöhässä mutta kahtena aamuna oon tikkuun pissinyt (kp29 ja kp32)malttamattomana, mut puhdas nega oli molemmilla kerroilla:/Ja kyseessä oli herkkät testit et luulis et jotain ois näkynyt, mut ei niin ei.
Mitään muita oireita ei ole kuin kova valkovuoto jos sellainen edes liittyy raskauteen millään tavalla.Mut odotellaan...
 
Sunflower11
Mulla oli viisaudenhampaan poistoon varattu nyt tälle kuulle aikaa, sovittiin et jos oon raskaana niin sitten peruutetaan, no en ole joten mietin vielä et uskallanko mennä vai perunko :D
 
Inkeriiisakille toivon kovasti plussaa...testin tulosta taas odotellessa :)

Ja Anin toivottavasti myös sinulla onnistuu!

Kolmio ja Ambrosia ei muuta kun ovistestejä ostamaan!! :D Ja sopivat kimppapisuaikataulut :LOL:

Eeva-Liisa toivottavasti miehen kotona olo tuo tuloksia :) Ainakins e kovasti helpottaa sitä oikean tuloksen saamista :D

Sinisilmä joo eiköhän se oo lääkäristä kiinni aika pitkälti! Mutta tuli tuosta mun esikoisesta aika valioyksilö ;) Taitaa tulla äitiinsä :whistle:

Toivottavasti myös Metsätähdellä pärhätäis plussa testiin!

ON: Itse kävin tänään kusasemassa r-testitikkuun! Tulos oli odotettu ja haluttu negatiivinen!! Enpä olisi ikinä aatellut toivovani,et r-testi näyttäis negaa :xmas: Torstaina on aamusta verikokeen otto, jotta saadaan sillä vielä varmistettua, et raskaushormoni on normaalin tasolla! Tänään on vielä hiukan tullut rusehtavaa vuotoa, muta ihan niin vähän,et mitään suojia ei olis ees tarvittu. Nyt tulee hiukan vuotojuttuja lisää :snotty: Tänään olen huomannut, et rusehtavan vuodon mukana tulee sellaista paksua kirkasta vuotoa...En sanois sitä valkovuodoksi enkä kyllä simpoiksikaan, kun on täysin kirkasta! Käväs mielessä,et onko mahdollisesti ovulaatio??? :confused: Millasia teitin ovis vuodot on?? Kun muistaisin, tällaista vuotoa (kirkasta ja paksua) olleen myös ennen raskautumista! :O Ulapalla olen!
 

Yhteistyössä