~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

NiQ
Tiudeliini Täältä taustalta huutelen jälleen :) Me jätettii nuvaring toukokuun lopussa pois, ekoihin luomumenkkoihin asti käytettiin kortsua tai ehkäisypuikkoa. Eka luomukierron aikana ei tullut mitään "vieroitusoireita" eikä muitakaan tunteita. Sitten yk1 tulikin jo kaikki maholliset (ja tietenkin haavailin jo olevani raskaana! :D ). Oli mm. ihon ja hiusten rasvoittuminen, hien eritys voimistui, yleisetova olo, nännit superkipeät, alavatsassa repäisyjä ja paineen tunnetta, päänsärkyä, finnit, huimausta ja kerran jopa oksensin aamulla :p ja kaikki siis johtuikin vain tuosta hormonien tamppuilusta. Nyt on menossa yk2 ja näin kierron loppuvaihella alkaa taas samat oireet nostella päätään, lisänä on tullut alaselkäkipu...
 
Mä sitten olen taas lukenut myös niin, että on vähäseen aikaan vaikeampi tulla raskaaksi muutamaan kuukauteen, kun on lopettanut pillerit. Kai se on sitten huuhaa -puhetta :eek: .
No täytyy odotella :). Tuli vähän hassu olo tänään kaupassa, kun tuli muutama vauva vastaan, sitä ite ajatteli myös että jospa sitä vähän ajan päästä olisi itselläkin sellainen pieni ns. toukka x)
 
Mun piti vielä tulla lisäämään että todellakin SuomiPopin aamujuonnot on mahtavia, mun aamujen pelastus kun poika tykkää nousta aikaisin ja itse tosta nukkumisesta tykkäisin pitempään :ashamed: Mutta aamulypsy saa niiiin hyvälle tuulelle ja hymyn huulille :D


Plussatuulin!
 
Haaveilija87 Voimia ja rohkeutta reissuun, sitten se on ainakin takana päin ja tehtynä ja tiedät enemmän missä mennään! Vaikka varmasti tuntuu hiukka kiusalliselta, voin kuvitella!
Tule sit kertoo miten kävi :hug:

*muoks tuo vuosiluku, menee sekasin :)
 
Juliane Tervetuloa! :flower:

Tiudeliini Kyllä mäkin oon useammasta eri lähteestä kuullut tai lukenut, että se ensimmäinen pilleritön kierto olis tavallista "hedelmällisempi". Toivon tietty kovasti, että tämä pitäis paikkansa myös omalla kohdalla, jotta pääsis heti plussaamaan :p

haaveilija87 Mä en oo kans ikinä käynyt miespuolisella gynellä (tai oikeastaan en oo koskaan käynyt varsinaisesti gynekologilla, aina on ihan yleislääkäri räpeltänyt) mutta jospa se ei olis niin paha. Työtään se vaan tekee ja on varmasti nähnyt kaikenlaista uransa aikana :)

Heippa, NeliApina! Toivottavasti mahdollisimman moni meistä seuraa sua odotuspuolelle :heart:
 
Jessi75 itse olen käsittänyt myös juuri noin. Toisaalta tosiaan toiset lähteet kertoo että keskeytetty olis yhtä luotettava kuin kumi. Tosin keskeytetty ei missään nimessä saa olla ehkäisy keino, jos lasta ei sillä hetkellä olevaan elämäntilanteeseen halua! Meillä on kokoajan tiedostettu tämä riski ja ollaan siihen valmiita, jos "vahinko" pääsee yllättämään.

haaveilija87 tsemppiä sinne gynelle! Itsellä on kokemusta siitä kun mies lääkäri ultrasi rinnat :D Jouduin ensinnäkin makaamaan yläosapaljaana pitkän aikaa siinä "sängyllä", kun lääkäriä ei kuulunut ja kävi vaan mielessä että jos se lääkäri onkin mies ja sittenhän sieltä tuli mieslääkäri :LOL: Asiansa osasi vallan hyvin ja oli ihan asiallinen :) Varmasti se sinua tutkiva miesgynekin on asiansa osaava, ainakin toivotaan niin :)

NeliApinalle tarrasukkia odotukseen! :D :heart:

Plussatuulia kaikille :heart:
 
Nonni, tais tehdä pillereitten lopettaminen temput kuukautiskierrosa (ko?).
Piti kierron olla 28 päivää, mikä normaalisti mulla on ollu niin menkat tuppasivatkin sitten tänään, tuli sitä Ferraria :D ! Eli 26 päivää edellisistä menkoista ni alko nämä ja nyt sitten lähtee yrityskerta 2 käyntiin.
En sitten osaa nyt sanoa että tuleeko nuo menkat olemaan epäsäännölliset, 28 olen sanonut kierron olevan, koska sitä se yleensä on ollut, mutta nyt ne menkat sitten tulikin. Noo, eipä tuo mitään, voin olla kuitenkin onnellinen, koska olen sen verran nuori vielä että mahdollisuudet raskautua on hyvät, ellei tule mitään sairautta tms.
Yritystä lisää vaan, jospa sitä tässä muutaman kuukauden aikana hyvällä tuurilla tärppäis :).
 
White gold mielestäni ne touhutipatkin on sitä samaa tavaraa...tosin juu ei nin paljoa siittiöitä, mutta kuitenkin.

Neliapinalle vielä kovasti onnea :D

Minä olen kerran ollut miesgynekologilla. Hyvin osasi asiansa ja oli ihan herttanen vanha mies. =)
 
jasmin parhaat palat aamulypsyssä on jaajon ja vuorisen jorinat :LOL: jos et oo kuullu ni käy suomipopin sivuilla kuuntelemassa, hyvät naurut irtoo :D

hopeful86 mäkin tiedän sellasia ketkä käyttää keskeytettyä ehkäisykeinona ja olin kauhuissaan koska ne ei enää lisää lapsia halua missään tapauksessa :| ja varmaan toi jollain toimiiki ehkäisykeinona mut koska se ei oo luotettava ni ihmettelen niitä ketkä sitä käyttää jos vauvaa ei enää missään tapauksessa halua. netissä on ristiriitaista tietoa asiasta mut tässä aika hyvä lause mun mielestä:

"Touhutipat" eli Cowperin rauhasen erittämä luonnon oma liukaste ei ole siemennestettä. On esitetty, että touhutippojen mukana saattaisi olla siittiöitä ja myös on julkaistu tutkimuksia joiden mukaan näin ei ole. Tiedolla suuntaan tai toiseen ei ole kuitenkaan käytännön merkitystä, sillä ns. keskeytetyistä yhdynnöistä on tultu raskaaksi ja saatu sukupuolitauteja. Mari Koivunen, Sexpo säätiö 18.3.2004"

haaveilija87 älä turhaan jännitä miesgyneä, ne on mun mielestä melkeen vielä mukavampia kun naiset. meilläpäin ainaki yks ihan huippugyne joka on vuosikausia tehny tota hommaa ja todella osaa asiansa. kierukan laittoki oli sekunnissa ohi ja vaan vähän nippas. niin paljo niitä laittanu et rutiini jo hommaan ja meni hujauksessa. toivottavasti poisto on yhtä nopee B)

neliapinalle tervemenoa odottajiin, toivottavasti seurataan kohta perässä :wave:

mä lähen lenkittää koirat, hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Minä en tiedä mikä siinä on, mutta en pidä mieslääkäreistä saatika sitten miesgynekologeista (en kyllä ole edes koskaan ollu miesgynekologilla).....
Kerran perhesuunnitteluneuvolassa oli tarkotus varata lääkärille aikaa gynekologitutkimukseen, vaihtoehtoja oli 2, toisena aikana oli miesgynekologi ja toisena naisgynekologi. Otin sitten tietty ajan naisgynekologille...
Asia voi myös olla senkin takia näin, että valitettavasti minua on lapsena käytetty seksuaalisesti hyväksi, niin en halua miesgynekologillekkaan sitten ............................ :|
Mutta aina ei voi yleisellä puolella valita...
 
Mennyt kyllä usko sillein miessukupuoleen, tai no muutenkin ihmisiin monissa asioissa, että en luota enää kovin hyvin keneenkään :| ...
Ennen olin vähän liiankin sinisilmäinen, mutta nyt pärjää vähän paremmin, kun katsoo keneen luottaa ja keneen ei ja kenen kanssa on tekemisissä.
Tosin välillä voi olla muutenkin luotto-ongelmia ja kaikkea semmosta...
Mutta vahvoina ollaan ja vahvoina pysytään läpi koettelemuksien :) !
 
NeliApinalle onnea nyt ja jatkossa, toivotaan et pikkuinen pysyy matkassa =)
haaveilija87 miten ultrassa meni?
galluppia: miten usein käytte gynellä? ja käyttekö gynellä vai vaan esim. tk:n omalla lääkärillä, joka suorittaa ko. tutkimukset? ja onko yleensä ihan normi sisätutkimus vaan vai ultra myös?
 
tiudeliini oikea asenne! :flower:

haaveilijan ultrakuulumisia mäki oottelen :wave:

gynegalluppi: mä en käy säännöllisesti, nyt ollu viime vuosina noi raskaudet ni on tullu papat ja muut hoidettua. ennen kierukan laittoa taidettiin viimeks tsekata papa ja nyt sit ehkä taas. ei kyllä sanonu mitään siitä.
 
:wave: minäkin voisin hypätä myös tähän pinoon :) jos vaan mahtuu mukaan

Eli yritys alotettu heinäkuussa 2010, ikä 32 ja 5 lapsi ois haaveissa. Ennen aloitusta ollut hormoonikierukka ehkäisynä, se poistettiin kesäkuun 16 pvä. Nyt on meneillään yk2 ja ens viikolla pitäis täti tulla jos ei oo tärppi sitten käynyt. Nyt mennään kp 21 / 24-27 ja aikas jännässä täällä jo ens viikkoa ootellaan. Ja nimi merkkihän on tuo äiti x4 =)
 
Jessi75: Saako udella, että minkä merkkisen läppärin tilasit ja mitä maksoi? Mulla on nimittäin kans tarve ostaa uus ja pinkki ois toiveissa :)

Täällä Berliinissä on ekat vieraat majoitettu ja oli kivaa, kun oli muutakin ajattelemista kuin vauvakuumeilut. Mies ei ole vieläkään oikein innostunut edes TJOT-meiningeistä, joten kumin kanssa mennään. Hyvä puoli tässä on kuitenkin se, että kun ollaan puhuttu näistä jutuista niin seksielämä on puhjennut uuteen kukkaan. Kuivaharjoitteluahan sekin on.

MeNaisissa oli just juttua siitä, miksi miehet haluavat gynekologeiksi. Siinä haastateltu gyne sanoi, että gynekologia on monipuolista (sisätaudit, kirurgia, synnytykset) ja siihen liittyy synnytyksien ja onnistuneiden hedelmöityshoitojen kautta paljon iloa. :)

Itse olen sitä mieltä, että tuo on niin herkkä ja henkilökohtainen asia, että on tosi hyvä, jos on varaa valita.
 
äiti x 4 tervetuloa kuumeilemaan :wave:

anskilia samsung oli merkki ja 319 ? gigantissa mut otin siihen sen jonku asennusturvan ni makso viel 99 ? tohon päälle. se pinkki on kyllä paras :p :D

mä muutes varasin jo itelleni sen kierukan poisto ajan :whistle: menee ens kuun puolväliin kun menkkojen aikaan poistetaan jos sellaset on. no siitähän on sitte kohta ovis B)
 
Yk 1 menossa ja 5 lapsi toiveissa. Ens viikonlopulla menkkojen pitäisi alkaa, joten noin viikko vielä odotusta. Luin teidän keskusteluja ja tuosta mies gynestä kun kirjoittelitte niin itsekkään en ole koskaan halunnut mies gyneä tai edes lääkäriä. Muistan teininä joskus 14v mulla oli kipuja selän ja kyljen kohdalla ja kuukautiset jäivät pois, jouduin tutkimuksiin ja kohdun takaa löytyi kananmunan kokoinen kysta. Mies oli silloin lääkäri ja muistan miten tyttösenä häpesin mennä hänelle :ashamed: Kotipaikkakunnallani ei ollut mahdollisuutta valita naista lääkäriksi. Onneksi se on nykyään mahdollista ainakin täällä isommissa kaupungeissa. Vielä miniläppäristä (sori en muista nimimerkkiä nyt) tilasin myös itselleni ja otin ihanan tummanpunaisen, mutta päädyin sitten palauttamaan kun siinä ei ollut sitä levyke paikkaa eli ei olis voinut levykettä käyttää(en tiedä oikeaa nimiä sille:)

Zenia kp 24/30-31
 
Tervetuloa uusille!! :D Kiva kun lisäännymme...jaluonnollisella tavalla vähenemme :whistle:

Gallup-kysymys
Mä käyn harvoin gynegologilla...Parin vuoden välein sit kyllä papa-kokeessa...Viime vuonna papa-kokeen otossa oli jotain ongelmia, joten siksi joutusin sairaalan gynellä käymään...
 

Yhteistyössä