~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Tervetuloa kaikille uusille!

Jessi75 kun itsellä kierukan poisto ajankohtainen, niin soitan kyl jo varmasti pari viikkoa ennen ja "ilmoitan" päivän milloin sen saa poistaa :whistle: Ja sit vaan toivon, et kyseiselle päivälle on aikoja ja edes lääkäri (tai kuka sen nyt poistaa) paikalla :kieh: Meillä kyllä mies jo kysyi, et voiko hän sen poistaa! Sanoin, että kiitos, mutta ei kiitos! :xmas:
 
Kierukan voi kuulemma ihan terveydenhoitajakin poistaa, ei tarvii lääkäriä. Otin selvää jo silloin kun se laitettiin että miten se poisto tapahtuu ja gyne sanoi että neuvolaan vaan aika ja kierukka pois kun haluaa :wave:
 
Onpas tänne taas tullut mukavasti uutta porukkaa. Tervetuloa vaan! :flower:

Me kotiuduttiin just mökiltä ja nyt muuten väsyttää... Pakko varmaan painua vähäksi aikaa nokosille. Oli kyllä kiva reissu, vaikka olinkin ainut naispuolinen ja jutut oli välillä aika jätkämäisiä, mutta hyvin mä sinne sopeuduin :D

Täällä on meneillään kp 2! Jännä nähdä minkä mittainen tää eka luomukierto on, toivottavasti ei veny kovin pitkäksi.
 
Samaa olen miettinyt! Ja kyllä itselläkin on odotus ehkä liian korkealla, koska kaikki 4 lastani ovat eka kierrosta tärpänneet.

Alkuperäinen kirjoittaja BeBop:
Juupsista.
Mie ny ovasti toivon että tärppäilisi mahd nopeasti. vähän itsekästä ehkä, mut olis kiva että nyt tulisinkin mahd. nop raskaaksi nimittäin jos ensi kesä n yhtä hikinen kuin tämä niin ei taritsisi kärvistellä ison masun kanssa.


 
Tervetuloa uusille toivottaa lähes yhtä uusi!

Ja kiitos tsempeistä :) Meillä on jatkettu tätä vauva-asian puimista, kun itsellä ovulaatio lähestyy ja tekisi mieli aloittaa TJOT-meininki. Mies ei vaan innostu, joten yritän minäkin olla kärsivällinen...

Mun piti saada jollekin purkaa tätä vauvakuumetta ja puhuin aiheesta äidin kanssa puhelimessa. No mieshän möksähti siitä, koska kuulemma se ei kuullu muille, että hän ei vielä ole innostunut. En vaan sitten keksi, että kenelle pitäisi puhua, kun mulla ei täällä ole ketään kelle jutella paikan päällä ja äiti on kuitenkin se läheisin ihminen miehen jälkeen. Äitini ei myöskään ole aiheeseen liittyen koskaan painostanut meitä vaikka toki ensimmäistä lapsenlasta toivookin.. Tavallaan ymmärrän miestäkin, toisaalta en.

Tällaisia pohdiskeluja täällä sunnuntaina. Meille on ensimmäiset Suomen vieraat tulossa tänään pariksi päiväksi, joten jospa saisin muutakin ajattelemista hetkeksi!
Hedelmällistä viikkoa kaikille yrityksen aloittaneille :)
 
jasmin- No, meillä oli esikoinen juurikin viikkoa vajaa 1v3kk kun tuo kuopus syntyi :) Tehtiin päätös toisen lapsen yrittämisestä hyvin pian esikoisen syntymän jälkeen ja päivääkään en ole katunut. :)


Mä olen niin tyytyväinen että mulla on kierukka, ei tule tehtyä hetken mielijohteesta mitään "lapsen hankinta" päätöksiä :D Ollaan sovittu että mennään hetki ja päivä kerrallaan :) Turha suunnitella liian pitkälle ja liian tarkasti kun koskaan ei tiedä mihin elämä vie :)
 
köppiäinen
Heipä hei! Olen tätä palstaa satunnaisesti seuraillut ja ilokseni parin kuukauden sisällä itsekin saan ruveta ihan "oikeisiin hommiin" :D Ajattelin vain teiltä kysäistä, että onko kukaan käynyt lääkärillä terveystarkastuksessa ennen yrittämisen aloitusta? Voiko esimerkiksi pyytää vaikka ultratutkimusta tai jotain, jolla aluksi tarkastaisi, onko kaikki normaalisti?

Jatkan lueskelua silloin tällöin, ehkäpä kirjoittelen tänne säännöllisesti syksyn ja alkutalven tullen. Tämä on kyllä jännittävää aikaa! Tsemppiä kaikille!
 
Onpas tullut paljon uusia ja tervetuloa kaikille tasapuolisesti :)

Täällä odotellaan menkkoja kp40, alkaa ottaa päähän nää pitkät kierrot :( Laskeskeltiin, että seuraavassa kierrossa voi jo heittää ehkäsyt kokonaan nurkkaan, sillä jos sattuisi ihme ja tärppäis heti niin kerkeisin juuri valmistua. Tärppääminen voi viedä aikaa näillä kierroilla ja pääseepähän jo talvella hakee lääkkeitä kierron lyhentämiseen. Luin kyllä jostain että n. 40 päivän kierrotkin voi olla hedelmällisiä, jos ne säännöllisiä. Ja muistan teininäkin ennen pillereitä kierrot oli 35-40 pv. Ja olenhan tuntenut ne ovikset melkein joka kierrossa :) Plussaan en tässä kierrossa usko, vaikka hyvillä päivillä ei käytettykään ehkäisyä.
 
Huhhu, tulipa selvittyä ekasta harjottelupäivästä. En oikein tykkää paikasta :(

Olisikohan nyt kp 32/31-38 ja en ole testannut |O Edelleen vaan odottelen tätiä, tiputtelee aikalailla ruskeaa, että uskoisin tädin tulevan. Alavatsaa ja alaselkää särki tänään ja nytkin alkaa särkeä. Ei ole menkkamasita. Aamulla meinasin oksentaa, mutta saatto olla silkkaa jännittämistä. Ja ja ja ja.... listaa riittäisi. En vaan uskalla vielä testata :( Katselen asiaa loppuviikosta jos ei täti tule.

Tervetuloa kaikille uusille ja plussatuulia!

Ja kiitos kaikille vastauksista ja kannustuksista :) Kertoilen jos pääsen testaileen että miten kävi :)
 
köppiäinen Itse en tiedä tuosta terveystarkastuksesta, mutta olettaisin, että yksityisellä puolella onnistuisi. Kannattaa varmaan ainakin papa-kokeessa käydä, jos edellisestä on jo aikaa. Näin mä tein, tosin tulokset saan vain, jos näytteessä on jotain häikkää ollut enkä ole ihan satavarma, olisko ne tulokset jo tulleet tähän päivään mennessä... Elokuun puolivälistä terkkari kyllä puhui.

Hopeful86 Ihailen kyllä sun itsehillintää ton testaamisen suhteen. Ei onnistuis minulta :xmas: Jännäilen täällä ihan täysillä sun puolesta, toivottavasti pääset testaamaan!
 
hopeful86 Tiedän tunteen, kun pisimmät kierrot olleet "pitkiä", niin sitten joka kierrossa oottaa väkisin siihen maksimiin ennen testausta. toivon niin sulle plussaa :) Jännäillään ja mä jäännään vaan itselleni vaan vähän ;)
 
Tsemppiä työharjoitteluun hopeful86! Ehkä se oli vaan ensivaikutelma ja kunhan oleudut niin rupeat viihtymään paremmin, ainakin toivottavasti! Ja toivotaan sulle testiplussaa KUN pääset testaa, eikö vaan! :)

Ja keiju123 kans eihän sitä tiedä miten elämä yllättää, oiskos tärpännyt, mä jännäilen suakin :D

Mies on kaverinsa varpajaisissa tyttövauvan on saanut tuo tuttu, voih :heart:


öitä :wave:
 
Keiju123 Eipä sitä tosiaan tiedä, jos vaikka oliskin pieni saanut alkunsa... Pidän peukkuja siis sullekin =)

Onpa muuten hurjasti pimentyneet jo illat. Musta tää on aivan ihanaa, oon niin syysihminen kuin olla voi :heart: Vaikka aina mä ehdin kaikkia tulevia vuodenaikoja odottaa innolla, niin syksy on silti jotenkin erityisen ihana. Varmaan tämä juontaa juurensa siitä, kun lapsena aina odotin kieli pitkällä synttäreitäni, jotka on siis syyskuussa. :D Tänään oli aamusta ja nyt illalla ihanan viileääkin. Täytyy ihan vetää takki niskaan, kun lähden käyttämään koiruudet iltapissalla.

Mukavaa alkanutta viikkoa & plussatuulia! :whistle:
 
Täällä odotellaan josko tulis ihan kunnollinen tädin vierailu, tai sitten ei, luulin sen jo tosiaankin tulevan, mutta kierrosta ei mitään hajua kierrukan poiston jälkeen, ja pari päivää tuli tiputtelua, ja se siitä, ja vajaa viikon päästä siitä yhden päivän niukka tiputtelu ja sitten ei taas mitään...Ala vatsaa nipistelee, ja rinnat huutaa hoosianna, mutta johtunee siis juurikin siitä kierrukan poistosta...Tosin se ei mulla kauaa kerennytkään olemaan, mutta kaiketi se kroppa vaan reagoi voimakkaasti siihenkin, miten muilla kokemuksia siitä?
Kovasti toivottelen kaikille plussatuulia :)
 
Lapset saatettu aamulla eka koulupäivään kesän jälkeen. Sinne ne iloisina jäivät ;) Kalenteria tuli katsottua ja kp 20/30-31 :whistle: Olen mennyt tyylillä tulee jos tulee ettei stressaa liikaa. Muistan miten kakkosta yritettiin =)
 
jasmin ja jomi Täti kurvas paikalle yöllä :( Koska kierto venyi näin pitkäksi (40pv.), jo seuraavasta kierrosta eteenpäin mennään meiningillä tulee jos on tullakseen, eli mieheltä kokonaisvaltainen siunaus yritykseen. Laskettuaika menee nimittäin näillä kierroilla jo kesäkuulle, ja kuhan joskus saisi sen pienen palleron syliin, menee siinä sitten vuosi tai viisi.

Teillä joilla jo lapsia Onko teistä kukaan pitkä kiertolainen? Eli kierrot yli 35pv?? Ja onko napannut luomusti? Vai korjasitteko kierto tukihormoneilla?
 
Keiju123 Voihan kurjuus, ettei nyt tärpännytkään. Mutta onnea kuitenkin kovasti tjottailun aloittamisesta! :flower:

Täälläkin oli tarkoitus tjottailla, mutta ei meistä taidakaan olla siihen. Hedelmällisiä päiviä katoin laskurilla jo ja mieskin oli niistä kiinnostunut, joten yrittämisen puolelle taitaa mennä :D
 
keiju123 Mulla oli kierrot 28-52päivää kun yritettiin esikoista. Aika harvassa oli sekstailut sillon muutenkin, kun oli koulustressiä niin pirusti loppuajasta.. Mut niin vaan tärppäs :) Ilman mitään lääkkeitä tai lisähormooneja :) Tsemppiä! Mulla oli pääsääntösesti kierrot varmaan jotain 45 päivää, se oli turhauttavaa...
 
Nyt on sitten kp1 :( Että tällatavalla taas... No, eipä tässä vielä olla edes yritetty, mutta kun kuitenkin vaan keskeytelty ollaan oviksen aikoihin, niin olisihan se mahdollisuus ollut. Noh, pitää nyt vaan kiltisti odotella loppu syksyä, josko päästäs oikeasti yrittään :) Tuskinpa tässä välissä mitään radigaalia tapahtuu. Kiitos kaikille tsempeistä :) Tänään oli työharjottelussakin jo mukavampaa, että kyllä sekin siitä :D

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Keiju123 voi harmi! Uusi yritys sitten vain päällensä...

Minusta tuli muuten perjantai aamusta kolmannen kerran isotäti :heart: Ihana prinsessa syntyi silloin...voih! Kunpa edes pääsisi tulokasta pitelemään, niin olis ihanaa :)
 
Jomi Kyllä minä niitä päiviä kuitenkin lasken, mutta ihan sama laskenko, kun ovis voi olla 15-28 päivän välillä. Jos vaan osais ottaa sen asenteen...


suan Ihana kuulla, että "toivoa" on. Itsellä nyt viimeiset 3 kiertoa ollut 37-41 päivää, et siihen se nyt taitaa marraskuussa lopetettujen pillereiden jälkeen "tasaantua".

Huomenna tämä tyttö ja ukkelini lentää Pariisiin, oui oui :) Palailemisiin :) Plussailkaa sillä aikaa :heart:
 
Keiju123 Mahtavaa Pariisin reissua teille! Kyllä kelpais mullekkin! =) Kauanko ootte? Rentoutukaa kunnolla niin saat plussa tältä kierrolta matkaan! <3 ;)

hopeful86 kurja kun ei tärpännyt :/ Mutta uutta yritystä putkeen vaan :) Ja kiva että työharjottelussa oli parempi päivä!

jaahas, illan viimeiset kotityöt odottaa, vedin tänään pojan kans 2,5h päikkäreitä :eek: (juu se ei ole tavatonta että poika nukkuu sen verran mutta että itselle maistui sellaset prinsessaunet niin vähän kummastutti, ja vieläkin vaan väsyttää!)
 
Onnea kaikille viime kerran jälkeen plussanneille. Täällä olen käynyt lueskelemassa kuulumisia mutta itsellä ei mitään uutta kerrottavaa :) Kovasti syksyä ja synkkiä iltoja odottelen, mikään ei ole parempaa kuin lähteä vilpoisessa syysillassa lenkille pieneen tihkusateeseen. Sen jälkeen on ihana mennä saunaan ja sieltä sitten käpertyä sohvalle viltin alle ja poltella kynttilöitä!! :) Muutenkin niin hyvät fiilikset edellisen keskustelun jäljiltä miehen kanssa että ei niin kovasti ole pyörinyt tämä asia mielessä koska jonkunlainen aika on sovittuna tuolle yritykselle...kun vain aika kuluisi nopeasti :)

Jännäillään yhdessä kuka plussailee taas seuraavaksi!
 

Yhteistyössä