~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Jomi: ihana kuulla, että siullahin ukko-kulta heltyi! :) Joko siirrän siut yrityksen aloittaneisiin?

Myrna: onnea opiskelupaikasta. Miut kanssa hyväksyttiin tänä vuonna ammattiopistoon, mutta vuodella hain lykkäystä, kun päätin vielä pojan kanssa kotiin jäädä. En vain tiiä, että kuinkahan monesti voi tuota lykkäystä hakea, jos tässä vuoden päästä aletaan sitä kakkostakin yrittämään... Nooo, mutta sen ajan murhia :D

Täällä tyhmä vauvakuumeisen mieli kehittelee jo keskellä kiertoa omia oireitaan... Pari päivää koski ihan kunnolla mahaan ja iltaisin vello mielettömän huono olo. Mielessäni jo kehittelin toiveita siitä, että mitä jos kuitenkin tässä oisin raskaana, hullua! Testejäkin melkein olin tilaamassa... :LOL: Mutta ovis oireita nuo siis oli.
 
DsariaL Oon kyllä hirmu iloinen ja täpinöissäni nyt, mahtavaa! Siirrä vaan, ylihuomennahan tuo yk 1 pitäis jo alkaa =) Ja hei, ei ne raskausoirekuvitelmat mullakaan katso kiertopäiviä :ashamed: Tilasinkin tossa joku aika sitten Kotitestin liuskatestejä kuuden kappaleen pakkauksen, mutta eihän niitä enää oo jäljellä kuin viisi, kun piti siinä kierron puolivälissä testata ihan vaan varmuuden vuoksi :LOL:
 
Myrna onnea opiskelupaikasta!

anskilia oletteko kauan ulkomailla? Että onko lapsen tarkoitus syntyä (jos tässä tärppäisi sitten joskus) ulkomailla vai suomessa? Ja osaatko sinä kieltä, jos neuvolakäyntejä siellä pääsee käymään?

avocado
tervetuloa :flower:

Jomi onnea yritykseen :) Kateellisena täällä omaa vuoroa odotellaan :xmas:
 
Ansis: Ollaan tultu tänne vastikään ja tarkoitus on, että olisimme vuoden, mutta voidaan itse vaikuttaa vielä, että halutaanko olla kauemmin. Tämän hetken suunnitelmilla kuitenkin synnytyksen aikaan olisimme Suomessa. Kieli on vähän hakusessa, mutta meillä on miehen työn puolesta yksityinen sairasvakuutus, johon kuuluu tarvittaessa myös englanninkieliset neuvolapalvelut. (Tämä on tarkistettu jo ennen lähtöä!) Eli hyvissä käsissä täällä ollaan :)

Jomi: Todellakin onnea yritykseen toiselta kateelliselta.
 
Ansis ja anskilia Kiitos paljon, onnea tarvitaan aina :heart: Koettakaa jaksaa, tiedän tunteen paremmin kuin hyvin... Meillähän on muuten sellainen tilanne myös, että täytyy mun opiskeluiden vuoksi käydä vähintään kahden kuukauden mittainen ulkomaan pyrähdys tässä lähivuosina. Eli jos saamme vauvan, niin lähdemme sitten koko perhe, todennäköisesti niin että joko mies hakee vaihtoon koulun kautta tai sitten minä. Muitakin perheellisiä on vaihdossa käynyt, joten uskalletaan antaa vauvalle lupa tulla. Siitä tulee sitten meidän perheen yhteinen seikkailu =)
 
Jomille onnittelut yrityksen alottamisesta ja aloittamiseen (kolmas kateellinen :whistle: )

Kysymys, joka on mietityttänyt tässä. Kun todella usein sanotaan että ensimmäisiä raskauden oireita on rintojen kipeytyminen, niin kuinka yleistä tuo on? Kun itsellä ei ole rinnat juuri yhtään kipeät, mutta muuten ehkä oireet raskauteen viittaisi, jos ei nyt sitten ole oman pään kuvitelmia :whistle:

ON: kp 29/31-38 ja että kun jänskättää :D Toissapäivänä sattui alavatsaan ihan kunnolla. Oli sellaista"sykkivää" kipua että tuli aina hetken kuluttua takas ja tota kesti ehkä noin minuutin. Eilen ei sattunut noin paljoa, tästä päivästä en vielä tiedä. Eilinen kipu tosin säteili hyvin menkkakipumaisesti reiteen. Tuntuu että kaikki hajut käy herkemmin nenään ja jopa jotkut maut :eek: Nenä nyt on ollut tukossa melkein koko kierron ja päätäkin särkee ainakin nyt. Janokin välillä tuntuu olevan jatkuvaa..... Mutta tosiaan noi rinnat ei ole juuri yhtään arat. Muutenkin pelottaa että on vaan oman pään pikku tuotosta nämä kaikki oireet. No, sittenhän sen näkee jos täti jää tulematta ja jos pääsis testaan :whistle:

Plussatuulia :heart:
 
jonoilija
Hei hopeful86! päädyin tälle palstalle ja mun on pakko kommentoida sun kirjoitustasi, että mulla ei ekassa raskaudessa missään vaiheessa ollu rinnat kipeenä. Turpoamaan ne alkoi vasta ekan kolmanneksen jälkeen ja kipeytyivät vasta, kun maito nousi synnytyksen jälkeen. Maitoatippoja alkoi salaa tulla viikon 20 jälkeen. Toivon sulle ja muillekin kuumeilijoille paljon plussia :)
 
Jomi: Mulla on muutama tuttu/sukulainen jo etukäteen ihmetellyt, että miten jotkut pärjää ulkomailla raskaana tai pienen vauvan kanssa. Herranjeekeri, kyllähän ihmiset todistettavasti tekee ja kasvattaa lapsia ihan ympäri maailmaa :) Eli tsemppiä vaan tuleviin seikkailuihin!

Höh, nyt tämä mun ankara kuumeilu on levinnyt uniinkin. Tosin ei millään kovin hehkeällä tavalla, vaan näin unta, että olin raskaana ja mun mies halusi ostaa kaiken vauvalle tummansinisenä. Ei siinä mitään muuten, mutta sininen on mun inhokkiväri. Että näin :)

Täällä Berliinissä paistaa viimein aurinko, joten toivotan aurinkoista viikonloppua muillekin!
 
Kp 1, eli nyt se varsinainen yrityskierros alkaa! ...ja siis edelleenkin aiotaan mennä tjot-meinigillä... (yritän pitää tuon mielessä :headwall: )

Mulla kyllä tissit turpos hiukan heti raskauden alussa, eli silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa nealoitti lievän turpoamisen ja arkuuden, jossain kolmen kuukauden kohdalla ne oli jo selvästi kuppikokoa isommat... Mutta ei kai mitkään oireet/vaivat raskaudessa ole pakollisia, jollekin tulee kaikki mahdolliset ja mahdottomat, joillekin ei mitään ja ja lopuille sitten joitakin :) Niin kauan kun ei menkkoja kuulu saa olla toiveikas! =)

 
hopeful86 Kiitos! Kyllä kuulostaa lupaavilta nuo sun oireet. Oon hengessä mukana jännäämässä!

anskilia No näin on! Kyllähän se vähän jännittää, kun ei tukijoukkoja ole sitten lähellä, mutta toisaalta meillä on aika kaukana apu täällä Tampereellakin ollessa. Mun vanhemmat ja siskon perhe asuu noin 500 kilometrin päässä, miehen äidinkin luo on melkein saman verran matkaa. EU:n sisällä aiotaan pysyä, tarkemmin on suuntana Iso-Britannia. Kielen kanssa ei tule olemaan ongelmia, koska englanti on mun alaani =) Että eiköhän sitä pärjää!

Linttu Onnea ekan virallisen yrityskierron johdosta! :D

Mukavaa viikonloppua kaikille, me pakataan kohta koirat ja kamat autoon ja suunnataan viettämään sitä mökkiviikonloppua!
 
Pikainen tervehdys :wave:

Apua, kierukka lähtee viikon päästä, viikko sitten tuntui että siihen on vielä ikuisuus, mutta viikon päästä!
:D

Linttu Tosiaan, meidän esikoinen on 1v3kk eikä tod jälkeäkään vauvasta joka vielä äsken oli! :p Onnea paljon yritykseen, perässä tullaan! =)

Jomille myöskin pikaista tärppäystä, mahtava juttu kun pääsitte aloittaa!

Hopeful86 jännäillään sun puolesta peukalot pystyssä!!

anskilia Mun miehen sisko asustelee toista vuotta Saksassa, saivat juuri vauvan siellä ja hyvin pärjäävät vaikka läheiset on täällä Suomessa :) Että toivottavasti pääsette tekin haaveista toteutusasteelle, kyllä varmasti pärjäätte! :)

avocadolle tervetuloa mukaan! :flower:


Lähden valmistautumaan illanistujaisiin, rentoa yhdessäoloa muutaman ystävän kera :heart:


Mukavia viikonlopun päiviä kaikille!
 
Olen mennyt ihan sekasin mihin keskusteluun olen liittynyt, mutta ainakaan teidän listassa ei ollut nimimerkkiäni :) ja olisi kiva liittyä mukaan. Kesälomat alkaa meillä päin olla lopuillaan ja isommat aloittaa koulun jälleen, joten aina "vapaalla" olisi aikaa kirjoitella enemmän.
 
zenia tervetuloa vaan mukaan! :flower:

hopeful86mullakaan ei oo ollu rinnat arat kummassakaan raskaudessa, en ainakaan muista et ois ollu. mulla on aika vahva tunne et oot raskaana B) sä voisit jo huomenna testailla, mulla ainaki näky haamu jo ennen ku kp:t oli täynnä. tosin laskin kyllä oviksesta ne päivät ja tiesin et näkyy jos oon. mut voisit kyl jo huomen kokeilla :whistle: :D mulla muutes kans tokassa raskaudessa hajuaisti parani huomasti ja siitä tiesin et tärppi on käyny.

jomi + muut ketkä pääsee alottamaan yrityksen, tärppionnea toivottelen ja kateellisena myöskin :saint: mun pitäs vielä tää kuu jaksaa :kieh:

mulla on molempien lasten nimet tatuoituna selkään ja kohta vois ruveta kattoo paikkaa ja kuvaa mahdolliselle kolmannelle nimelle :whistle: :xmas:
ihanaa kun on vkl, hauskaa perjantaita kaikille!
 
Täällä taustaillaan! :wave: Mukana siis :)

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille jännäilijöille ja kärsivällisyyttä kaikille yrityksen alkamista odottaville :)

Meillä edelleenkin samat fiilikset. Sain siis sen opiskelupaikan ja tarkotus olis nyt seuraavat neljä vuotta viettää koulun penkillä. 80% oon sitä mieltä, että käyn koulun ensin, sit meen töihin ja ostetaan oma kämppä ja sitten ehkä vois harkita sitä kolmatta. Mutta toisaalta.. Sitten lapsille tulee paljon isompi ikäero mitä toivoisin.. 10% oon sitä mieltä, että parin vuoden sisällä olis kiva saada 3. lapsi. Ja toisaalta oon vahvasti myös sitä mieltä, että ehkä meidän lapsiluku olisikin jo täynnä? Oon ihan sekaisin ajatusteni kanssa.. :( En haluaisi kovin monen vuoden päästä enää lapsia "tehdä", mutta haluaisin kuitenkin vielä ehkä yhden lapsen. Olisi hassua kuvitella että meidän lapsiluku on tässä, mutta toisaalta se taas tuntuu luonnolliselta että kaksi lasta meidän perheeseen kuuluisi. Haluaisin vielä kokea raskausajan, synnytyksen ja sen pikkuvauvan tuoksun ja ja ja .. Mutta jostain syystä tuntuu että "jos ei nyt parin vuoden sisällä niin ei sitten ikinä".. Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Epävarmuutta siitä, mitä pitäisi tehdä..

No, joka tapauksessa koulun penkille käy tie parin viikon sisällä. Katsotaan sitten vuoden päästä miltä tuntuu :) Ainahan voi ilmottautua poissaolevaksi jos vaikka vauvakuume yltyy pahemmaksi :) Tosin, oon aina sanonu, että päätökset lasten "hankinnasta" pitäis tehdä aina sillon kun vauvakuume ei ole pahimmillaan :D

 
minäkin tänne nyt uutena liityn.
whiuu, ensmmäinen"virallinen" yrityskuukaus menossa.
tässä puolisen vuotta ollaan menty enemmän ja vähemmän ehkäisyllä (pillerit jätin pois 6kk sitten).
ovistestin tein ja sen pitäis sattua 16 päivälle. .
toivotaan vain ettei meis kummassakaan ole mitän vikaa, kun ei ole tosiaan puolessa vuodessa tärpännyt..
joskus vain tuntuu että kui se monilla käykään niin helposti ihan hupsis vaan ja yllärinäkin. :/
mitenköhän paljon vaikuttanee, kun itsellä on taaksepäin kallistunut kohtu, miehellä on herpes ja meillä molemmilla ollut kerran klamydia... :snotty:
 
BeBop eihän toi puol vuotta vielä mikään pitkä aika sillee oo vaikka se siltä tuntuu, uskon sen. ja jos ootte kuitenki satunnaisesti ehkässy ni sillonhan mahkut ei oo ollu sitä 100 %. vuosihan on se raja minkä jälkeen kannattaa hakeutua tutkimuksiin jos ei oo tärpänny mut sillon se kyllä vaatii sen vuoden aktiivisen yrittämisen. ootteko minkä ikäsiä?
taaksepäin kallistunut kohtu tai herpes ei vaikuta raskautumiseen, klamydia taas saattaa naisella aiheuttaa hedelmättömyyttä mut jos sulla ollu vaan kerran ja hoidettu suht äkkiä pois niin ei pitäs olla merkitystä. mulla itellä myös herpes ja oon sairastanu myös useempaan kertaan klamydian, nuoruuden hairahduksia, kaduttaa mut minkäs enää teet :snotty: mut onneks ei oo vaikuttanu hedelmällisyyteen vaan oon tullu helposti raskaaksi. toivotaan et niin käy nytki vaikka nyt saattaa kyllä kestää kauemmin.

suan kyllä mäki oon kelaillu tätä vauva-asiaa moneen kertaan ja sitä et miten helppoo olis jos olis vaan nää kaks ku on nyt jo sen ikäsiä et ei tarvi koko ajan vahtia yms mut kyl se vauvakuume on nyyt niin pahana et ei auta mitkään helppous-ajatukset :D mä haluan myös kokea vielä kerran raskauden ja synnytyksen ja sen ihanan vauvan tuoksun yms :heart:
 
Täälläkin oli ihan samat tunnelmat kuin sinulla. Myin kaikki äitiysvaatteet pois ja olin varma se on nyt tässä. Mies siinä vieressä totesi haikeena kun kuvasin äitiysvaatteita huutonettiin että onko se nyt sitten tässä. Meillä oli tarkoitus aloittaa yritys kesä-heinäkuulla, mutta ajatusmyllerykseni vuoksi vauvakuume jäi "jäähtymään" kun lähdimme kesälomalle. Mietin oppisopimuskoulutustakin tai jotain työtä mitä voisin tehdä ilman että joutuisin nuoremman laittamaan päiväkotiin. Mies oli kuitenkin sitä mieltä että miksi stressaan niin paljon koska hänellä hyvä palkka ja vakituinen työ että pärjäämme hyvin. Meillä on oma asunto ja tässä olisi tarkoitus asua muutamia vuosia ja ostaa isompi. Tämä toivottu olisi jo viides lapsi. Vaikka uskottelin itselleni lapsiluku on täynnä, se tuntuu haikealta ajatukselta. Mieheltä kysyin vielä monta kertaa ennen yrittämisen alkamista ollaanko varmoja asiasta =) mutta kyllä me ollaan vaikka epävarmuus käy välillä mielessä mutta vauva on todella toivottu.
Miten ne kp jutut menikään? vaikka viides kaikki unohtuu :)
Eilisestä ollut kipuilua joten uskon oviksen olevan "päällä" :)

Nyt kp 17/30-31 jos oikein tuon nyt muistan.


Alkuperäinen kirjoittaja suan:
Täällä taustaillaan! :wave: Mukana siis :)


Meillä edelleenkin samat fiilikset. Sain siis sen opiskelupaikan ja tarkotus olis nyt seuraavat neljä vuotta viettää koulun penkillä. 80% oon sitä mieltä, että käyn koulun ensin, sit meen töihin ja ostetaan oma kämppä ja sitten ehkä vois harkita sitä kolmatta. Mutta toisaalta.. Sitten lapsille tulee paljon isompi ikäero mitä toivoisin.. 10% oon sitä mieltä, että parin vuoden sisällä olis kiva saada 3. lapsi. Ja toisaalta oon vahvasti myös sitä mieltä, että ehkä meidän lapsiluku olisikin jo täynnä? Oon ihan sekaisin ajatusteni kanssa.. :( En haluaisi kovin monen vuoden päästä enää lapsia "tehdä", mutta haluaisin kuitenkin vielä ehkä yhden lapsen. Olisi hassua kuvitella että meidän lapsiluku on tässä, mutta toisaalta se taas tuntuu luonnolliselta että kaksi lasta meidän perheeseen kuuluisi. Haluaisin vielä kokea raskausajan, synnytyksen ja sen pikkuvauvan tuoksun ja ja ja .. Mutta jostain syystä tuntuu että "jos ei nyt parin vuoden sisällä niin ei sitten ikinä".. Onko muilla samanlaisia ajatuksia? Epävarmuutta siitä, mitä pitäisi tehdä..

No, joka tapauksessa koulun penkille käy tie parin viikon sisällä. Katsotaan sitten vuoden päästä miltä tuntuu :) Ainahan voi ilmottautua poissaolevaksi jos vaikka vauvakuume yltyy pahemmaksi :) Tosin, oon aina sanonu, että päätökset lasten "hankinnasta" pitäis tehdä aina sillon kun vauvakuume ei ole pahimmillaan :D


 
Hopeful86 minullakaan ei ollut kummassakaan raskaudessa rinnat kipeänä, esikoisen kohdalla vasta siinä vaiheessa kun synnytyssairaalasta kotiin palattiin...eikä ne ole muuten kasvaneetkaan/pienentyneet mihinkään suuntaan...

Zenia tervetuloa :)
 
en huomannut listaa :) minutkin voisi sinne lisätä. Ja kiitos kun pääsin mukaan.
nimimerkki: Zenia
yritys alkanut: elokuussa
monesko lapsi toiveissa: 5

ovis on varmasti menossa koska mulla on aina niin inhottavat oireet. Ja näillä helteillä tekee ihan pahaa kun hiki nousee päähän. Mä niin odotan syksyn viileyttä jo :)
 
Juupsista.
Mie ny ovasti toivon että tärppäilisi mahd nopeasti. vähän itsekästä ehkä, mut olis kiva että nyt tulisinkin mahd. nop raskaaksi nimittäin jos ensi kesä n yhtä hikinen kuin tämä niin ei taritsisi kärvistellä ison masun kanssa. huh.
niin joo mie oon 21 täytän marraskuussa 22 ja mies on 26 täyttää tammikuussa 27.
 
Täällä on kakkosta alettu tehtailemaan heinäkuussa -10 ja nyt menossa siis yk2. Ikää löytyy 24, lokakuussa 25 :whistle: . Tänään kp 19/29 ja ovisplussa oli kp16-17 ja kerran hyödynnettiin, joten oon aika skeptinen tän kierron suhteen, mut eipä tässä auta, kun ootella :saint:

Eli pääsiskö mukaan :wave:
 
Tervetuloa mukaan Zenia, Bebop ja tatskattu! :flower: Ja oliko muita vielä.. :ashamed:

suan Meillä on poika nyt 1v3kk ja ehdottamasti toiveissa on toinenkin lapsi. Mutta ajankohtaa mietin suuntaan ja toiseen. Öisin ei pitäisi tällasia miettiä kun on väsynyt mutta (ehkä sen väsymyksenkin takia?) silloin aina mietin että vielä ei ole oikea aika, esikoinen on liian pieni ja haluan antaa hälle enemmän aikaa, plus että olenko itse valmis taas käymään läpi raskauden ja synnytyksen, joka oli enemmän ja vähemmän traumaattinen kokemus.
Sitten kuitenkin jatkuvasti haikailee sitä uutta pientä tuhisijaa ja joukonjatketta, ja sitä että suht pienellä ikäerolla ois muksut.
Liikaa ei kannata ruveta vatvomaan, mieluummin sitten antaa ajan kulua ja katsoo päivän kerrallaan miten tilanne ja omat fiilikset etenee.
Siitä olen varma että kierukan poistan kun mulla ens torstaina on kontrolliaika, mutta silti ajatus siitä yrityksen aloittamisesta kauhistuttaa yhtä paljon kuin innostuttaa. Mutta tosiaan, jos tuntuu siltä niin sitten vaan käytetään vaikka kumeja niin pitkälle kuin on tarvis!

 
tatskattu tervetuloa! :flower: onko sulla muuten monta kuvaa ja missä? itellä löytyy muutama kuva, myös polttiksia mistä en niin kovin ylpee oo :ashamed:

millonkohan kehtais neuvolaan soitella ton kierukan poiston takia ku mun neukkutäti sano et elokuun loppupuolella ku syyskuusta alkaa taas ehkäisyneuvola pyöriä mut haluisin sen ajan heti syyskuun alkuun et missäköhän vaiheessa niitä aikoja aletaan antaa?? kai tääki on paikkakuntakohtasta. jos ens vkolla jo soittelis ja kyselis, minäkö malttamaton :whistle:
 

Yhteistyössä