~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Jomi Minäkin olen vkloppuna lähdössä vähän iltaa istumaan! Ei tule tosiaan kovin usein mihinkään lähdettyä, tuo poikakin on sen verran nuori että yhden käden sormin voi laskea iltamenot, joten pitää tosiaan lähteä niin voi sanoa että on sitä välillä mentykkin :D
Mukavaa mökkeilyä siis viikonlopuksi! :wave:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja tsempistä :) mä olin jo tuola edelliseski ketjus mutta mua ei varmaan kukaan muistanu lisätä :)

sansu86 mäkin olen sairaalahuoltajana sairaalan vuodeosastolla, ja aloitan ammattitutkinnon syksyllä. Siinä on vähä eri systeemi, koulua on kaks kertaa kuus iltaopiskeluna, ja valmistuminen 2011 lopulla. Aloitin keväällä kesätyöntekijänä, mut tykkäsin hommasta niin hommataan nyt sitte se tutkintokin :)

Joo täälä on jo kovin innostuneesti heiluteltu peittoja ;) ja yritetty mittailla sokereita, mulla kun oman lisämausteensa mahdolliseen raskautumiseen tuo 1. tyypin diabetes :)

Kaikille plussatuulia! :heart:
 
Yadenille onnea plussasta :heart:

sansu86 onnea oppisopimus paikasta :)

ON: kp 26/31-38. Eilen tuli huomattua aika outo juttu. Aamulla huomasin että oikea rinta on kasvanut aika huomattavasti, mutta vasen ei juuri yhtään :eek: Illalla huomasin et vasenkin rinta oli päivän aikana kasvanut huomattaviin mittoihin :eek: Samanlaista kasvua oli viimeks e-pillerien aikaan. Rinnat ei juurikaan ole arat. Enemmän ovat arat lähempää kainaloa. Vatsaa on nappaillut silloin tällöin, ei kuitenkaan mitenkään kamalasti. Eilen illalla en voinut maata vasemmalla kyljellä enkä mahallani, kun sattui vasemmalle alavatsaan. Että tällaisia meikäläisen keho kehittelee kun tätiä kohti mennään. En siis edelleenkään usko että olisin raskaana. Hieman kyllä ihmetyttää toi rintojen nopea kasvu :eek:

Mutta plussatuulia kaikille :heart:
 
Onnittelut Yadenille plussasta ja kiitokset uudesta päivitetystä pinosta!

Noi vaatejutut on muuten jänniä, mäkin olin ennen sitä mieltä että ei ole tyttöjen ja poikien värejä ja tyttöä en ainakaan mihinkään prinsessahörhelöihin pue. Noo, hiukan olen tuosta joustanut, eli kyllä ne maltilliset tyttövaatteet röyhelöineen ja vaaleanpunaisine kankaineen miellyttävät myös. Eniten kuitenkin tykkään retrotyylisistä vaatteista, värejä ja selkeitä kuvioita :) Mutta tuollainen stereotyyppinen jaottelu on kyll ärsyttävää, viikonloppuna käytiin markkinoilla ja neiti pääsi onkimaan... Palkintoina tunnuttiin jakavan pieniä pehmoja sekä autoja, mummu siinä sitten sanoi että kyllä meille autokin kelpaa, niin se ongintakojun vetäjä totesi "tiukasti" ettei heillä anneta tytöille poikienleluja eikä pojille tyttöjenleluja! Siis eikö tytöt saa leikkiä autoilla? Tai pojat tykätä pehmonalleista??? Käsittämätöntä!

Loppuviikosta varmaan alkaa menkat ja sitten olisi se ensimmäinen kunnollinen yrityskierros edessä! Tosin mekin mennään tjot-meinigillä, mitä mä nyt tietty hiukan mielessäni salaa laskeskelen :D
 
jasmin- Kiitos! Mukavaa illanviettoa myös sinne, on se varmasti ihanaa päästä välillä tuulettumaan B)

hopeful86 Jospa se täti jättääkin tulematta :saint: Toivotaan ainakin!

Linttu Tuli tosta ongintajutusta mieleen pari viikkoa sitten tehty Cittari-reissu. Siellä oli nimittäin leluhyllyjen kohdalla kyltit, joissa toisessa luki jotenkin että "tyttöjen lelut" ja toisessa "poikien lelut" :eek: Suhteellisen ahdasmielistä! Mun mielestä siinä poikien hyllyssä oli vielä jotain lautapelejä, jotka ei kyllä taatusti olleet erityisesti pojille suunnattuja. Tosi kummallista.
 
Jomi kiitoksia toivotteluista :) Täällä kerkee silti roikkumaan :whistle:

Linttu minun vanhempi tyttöni piti pienenä kovasti autoista! Ja legoista yms "poikien"leluista...Hän on semmonen poikatyttömäinen :heart: Kun taas nuorempi tyttöni on niin neitiä että! :heart: Siskollani on kolme poikaa, vanhimmat lapset 5 & 4v tykkäävät kovasti koruista ja kauniista vaatteista. Heillä on leikkikeittiö ja muuta tyttömäistä! Kyllä se on ihan vain meidän aikuisten päässä nää "tyttöjen ja poikien" värit/lelut/vaatteet yms. :)

Hopeful86 josko sittenkin täti jättäisi tulematta ;)
 
Hep! Täällä ollaan ja kovasti kuumeillaan. Muutettiin miehen kanssa reilu viikko sitten Saksaan ja kaikessa tohinassa ei kyllä kerennyt vauva-asioita edes ajatella pariin kuukauteen.

Vaan nyt kuume taas oikein hyppäsi päälle ja kovempaa kuin koskaan. Uudella asuinalueella on nimittäin paljon tällaista kohtuullisen nuorta väkeä ja ilmeisesti täällä myös lisäännytään, sillä tuntuu, että joka toinen vastaantuleva nainen on raskaana tai työntää vaunuja. Itse en millään malttaisi odottaa, että päästäisiin edes yrittämään (1. siis haaveissa), mutta tuo miehenketale ei oikein ole vielä samassa pisteessä, vaan haluaa odotella vielä ainakin kevääseen.

Vietettiin toissapäivänä ekaa hääpäivää ja uhkailin kyllä miehelle, että seuraavana hääpäivänä olen jo sitten raskaana. Aina saa toivoa... :)
 
tervetuloa tiiiperi munkin puolesta!

minähän se niistä pinkeistä vaatteista haaveilin B) oon kans ihmetelly tota vaatteitten jaottelua värien mukaan, tykkään ite lilasta ja oisin halunnu pojille lilaa mut kaikkiin liloihin on sit ympätty jotaa röyhelöä tms et niitä ei sit viiti pojalle pukea :kieh: meillä yhet lilat housut oli mut käyttämättä jäi kun oli sama ongelma ku jasminilla et oli vyötäröltä liian isot ni jäi käyttämättä. ja sitte ulkoilupuvut, tytöille on vaikka mitä sorttia ja väriä mut pojille tyyliin kahta erilaista |O ja sit ne kaikki tyttöjen puvut on tehty niin tyttömäisiks et ei niitä viiti pojille pukea :| että ihanaa olis saada se pikku tyttö mitä vois pukea röyhelöihin :heart: leluissa oon aina viitannu kintaalla tyttöjen tai poikien leluihin, meillä on vanhemmalla pojalla barbie ku halus ja samalla tavalla tytöt voi haluta autoja tai dinosauruksia tms "poikien leluja". ja enempi ehkä ymmärretään sitä et tytöt leikkii autoilla tms ku et pojat nukeilla, mikä on ihan väärin. en ole yhtään katkera poikien äiti B)

 
sansu ja tiiperi mäkin olen laitoshuoltaja :D ollaan hyvin edustettuna. Oon ollu nyt 2 ja puol vuotta. Alotin vuodeosastolta ja sit päiväkirurgiseen ja leikkuriin. En aio mennä koulutukseen koska palkka ei nousis ja eipä siin enää mitää järkee oliskaan kun en kuitenkaan aio paikkaa vaihtaa.
 
minä myös huutelen täällä, mukana ollaan. Huomasin tuossa et oli laitettu mun kohdalle et 2. lapsi haaveissa, mutta siis ensimmäisestä haaveilen! Meillä asiat hieman selkisivät ja tosiaan yritksen aloitusajankohta vielä epävarma mutta ensi kesän jälkeen toivon mukaan aloitellaan, näin ainakin juteltu riippuen miehen tilanteesta, lähteäkö uudelle komennukselle vielä puoleksi vuodeksi vaiko ei.

Muutenkin täällä pitkän keskustelun jälkeen paremmilla mielillä, kummasti se selkeyttää asioita kun silloin tällöin kunnon keskustelun käy miehen kanssa samoista asioista joita on jo aiemmin jankattu.

Onnea plussanneille, itse jään odottelemaan että yritys alkaa...hieman malttamattomana tietenkin, varsinkin kun muutama päivä sitten postiluukusta kolahti VAUVA-LEHDEN NÄYTENUMERO =)
 
Jessi75 toi on niin totta että poikien vaatevalikoima on surkea :| esim. H&M on tänä syksynä(kin) mielikuvituksetonta tylsää perusvaatetta pojille ja kaikkea ihanaa tytöille. Nettikaupoista mä aika paljon olen tilannut kivaa unisex-vaatetta omalle muksulle, niistä usein saa vaan maksaa kovasti :|
Pojille tehdään kauhean "vanhan" oloisia vaatteita, tyttöjen on mun mielestä paljon lapsenmielisempiä.
Ja just noi haalarit yms asusteet, pojille on ne pari siinä kun tytöille on joka sorttia miljoonassa värissä! hehe, en siis mäkään ole yhtään katkera :D

Yöllä mietin mitä tavarahankintoja mahdollinen perheenlisäys toisi tullessaan. Nyt kun toi ensimmäinenkin on suht tuore tapaus niin (valitettavasti!) aika pitkälti kaikkea löytyy jo valmiina. Mutta turvakaukalo hankitaan uusi, edellinen kaukalo oli lainassa ja saataisiin varmaan uudelleenkin mutta silloin se on jo lähes 7 vuotta vanha joten parempi sijoittaa uuteen. Myös olen miettinyt sellasta Manducan kantoreppua, sitä on moni suositellut. Poikaa oisin voinut kantaa enemmänkin mut hälle ostettiin aika myöhään sellanen Gracon rintareppu joka oli itselleni tosi epämukava ja meni selkä jumiin :/

Tällasia täällä pohdiskelen, parempi muutaman askeleen asioissaan edellä kuin toivottomasti myöhässä...tai jotain! :p


Eilen käytiin katsoo taas yhtä lupaavaa uutta kotia, mutta joo, aika näyttää mitä tälle vanhalle saadaan tehtyä vai vieläkö ensi kesään asustellaan tässä. Toivottavasti ei!
 
Jessi75 & jasmin- Itse olen lastenvaatteisiin liittyvällä alalla työskennelleenä huomannut tuon myös. Ongelma on siinäkin, että oikeasti noita kivoja poikien vaatteita ei vaan tehdä. Monet kerrat on yritetty kauppaankin hankkia kivaa & modernia pojille, mutta ei niitä tunnu löytyvän, paitsi tosi kalliilta merkeiltä. Sama on kankaiden kanssa, pojille sopivia kankaita valmistetaan todella vähän eli itse tekemälläkin on sama ongelma. Tosin jos itse ompelee, niin voi yhdistellä vaikka yksivärisistä kankaista mukavia kokonaisuuksia.

Itsellähän ei ole vielä lapsia, enkä oikein ole vielä valinnut omaa puoltani tuossa poikien/tyttöjen väriasiassa, mutta asiakkaat ovat valittaneet tuosta tosi paljon. Onneksi retrovaatteista löytyy noita molemmille sopivia värejä :)

Mukavaa päivää kaikille kuumeilijoille :)
 
Jomi ja Ansis kiitos rohkaisuista :)

ON: Edelleen rinnat on "turvonneet". Tosin tänään alko punertava valkovuoto, että saa nyt sitten nähdä miten käy. Alavatsaa nippailee ja tuntuu että vähän niinkuin särkisi kokoajan :( Enkä edelleenkään uskalla ajatella mitään muuta kun sitä et täti tulee käymään viimeistään ens viikolla. Toivo elää hieman silti, mutta yritän asennoitua niin ettei tulisi suuri pettymys :) Vaikka tällähetkellä tuntuu siltä ettei mikään asenne siinä tilanteessa auttaisi, siis jos täti tulisi.

Edelleen plussatuulia :heart:
 
Jeijee, pääsin opiskelemaan, vaikkakin vain toisen asteen tutkintoa. Odotan edelleen, jos saisin peruutuspaikkaa ykkösvaihtoehdostani.. Nyt on edessä asunnon haku, muutto, lapsen hoitopaikan haku ja miehen täytyy löytää uusi työpaikka, että voi seurata perässä. Sen jälkeen voikin keskittyä täysillä pikkukakkosen yrittämiseen :D
 
Myrna: Onnea opiskelupaikasta! Ja eihän se toisen asteen tutkinto ole mikään "vain", mutta tsemppiä silti ykkösvaihtoehdon odotteluun!

Itse ajattelin tässä lähteä kaupungille ja ehkä kurkata ihan tosi nopeasti, että millainen on Berliinin vauvanvaatevalikoima...
 
daheca Kiva kuulla, että juttelu auttoi. Musta aina välillä tuntuu, että uskallanko ottaa puheeksi vai hermostuuko toinen, kun aina jauhan samasta. Mutta jotenkin ne asiat vaan menee välillä omassa päässä umpisolmuun eikä niitä meinaa saada järjestykseen ilman toisen kanssa keskustelemista. :)

Myrna Onnea opiskelupaikasta! Saako udella, mistä alasta on kysymys?

Mun on pitänyt aina välillä muistuttaa miestä, ettei se vaan unohda miettiä sitä pillereiden pois jättämistä :ashamed: En oo ihan joka päivä kuitenkaan huomauttanut, vaikka mieli on tehnytkin :D Odottavan aika on piiiiitkä...
 
myrnalle onnea opiskelupaikasta! :flower:

hopeful86 mulla oli ekasta menkkakipujen tapasia särkyjä ja tuhruvuotoa mut ne kuuluu asiaan raskaudessa joten ehkäpä se täti tosiaankin jättää tulematta ;)

jasmin mä tykkasin käyttää tolla juniorilla kantoliinaa, oli tosi kätevä ja poitsu tykkäs olla siellä.

joo noi vaatejutut kyllä sieppaa ja kun ite en osaa ommella ollenkaan niin kaupan tarjontaan on tyydyttävä. ja kalliissa merkeissä tosiaan on enempi tarjontaa mut ei hirveesti oo varaa tuhlailla vaatteisiin kun on 2 kelle pitää ostaa ja kulutus on tosi kova tässä iässä. jaa pitää mennä syömään ja sit kauppaan, päivänjatkoja kaikille!
 
No niin ompa ainaki tosiaan laitoshuoltajat täälä edustettuina :) no pian on kauhee kato sillä alalla ku ollaan kaikki yhtä aikaa äippälomalla ;)

Mä olisin sellaista kysyny pillerien pois jättäneiltä, et onko kokemuksia, ku jätin pillerit tosiaan viikonloppuna pois niin nyt on jo menkkakipuja, siis särkee alavatsaa molemmin puolin..? se ei edes enää oikein oo edes vatsaa, ku varmaan jotain tyyliin munasarjoja (helkkarin hyvä anatomian tietämys :D )
Niin mietin vaan et reagoiko elimistö nyt ku jätin ne pillerit pois tai jotain.. Se tuntui tuossa ku maanantaina puputeltiinkin..

Hyvää viikon jatkoa kaikille!!
 
Ilmottaudun taustailijaksi tähän uuteenkin ketjuun.
Lokakuussa lähtee kierukka veks, katsotaan jospa saan miehen innostettua aloittamaan yrityksen jo silloin. Talven aikana (joulusta ollut puhetta) piti aloittaa, mutta miksei jo vähän aiemmin... :p Etenkin, kun emme nyt tapaa joka päivä, koska asumme viikot eri paikkakunnilla (yleensä).
Esikoisesta olisi siis kyse.

Onnea kaikille!
 
Apuaaaaa, mä näin kuvia kaverin tiistai-illalla syntyneestä tytöstä. Mäki haluan oman nyytin syliin! On kyllä nyt tän elokuun aikana kuume kasvanut kasvamistaan, niin raskaus- kuin vauvakuumekin. Esikoinen on jo niin iso, ei voi vauvaksi enää millään sanoa. Ihanassa iässä kyllä, kahden viikon päästä on 1-vee synttärit :heart:

Kantamisesta, vauvalla tykkäsin käyttää pitkää tirkoista kantoliinaa, käytiin sienestämässä ja ihan sisälläkin kannoin. Nyt olen hommaamassa tuota manducaa, kun en oikein osannut enää pitkää kudottua liinaa sitoa ja trikoinen venyy liiaksi. Noita rintareppuja ei kauheasti kai suositella, se kantoasento ei tosiaan ole vauvalle eikä kantajalle hyvä. Tuo manduca ja muistaakseni ainakin ergo ovat taas kantoasennoltaan molemmille hyviä :)

 
Viime yönä en oikein saanut nukutuksi, kun oli niin kauhean hyvä mieli. Kun oltiin menossa nukkumaan, niin mies sanoi, että hän on nyt miettinyt tätä vauvajuttua ja tullut siihen tulokseen, että jätetään se ehkäisy pois :heart: Viimeisen pillerin söin maanantaina ja nyt sitten ootellaan innolla tyhjennysvuotoa ja ekaa yrityskiertoa. TJOTtailusta meillä oli puhe aiemmin, mutta nyt mies kyseli, että koska olis "parhaat päivät" :D Vois nyt ainakin tämän ekan pillereiden jälkeisen kierron hyödyntää ekstrahyvin, kun sen raskautumisen pitäis olla todennäköisempää.
 
Täälläkin käytiin eilen keskustelua miehen kanssa aiheesta milloin jätetään ehkäisy pois. Hitusen turhauttaa, kun mies näkee koko systeemin vain raha-asiana, vaikka meillä ihan hyvin riittää rahat elämiseen ja nyt ulkomaankomennuksella jää säästöönkin...

Nyt sentään päästiin yhteisymmärrykseen, että joulun aikaan voisi jättää ehkäisyn (kumit) pois. \o/ Eli nyt se vauva on haaveissa vielä vuodelle 2011 :) Se, milloin tärppää on sitten ihan eri asia.
 

Yhteistyössä