* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Anteeksi hiljaiseloni, tuo taapero pitää mua niin kiireisenä, ettei paljoo kerkeä käydä kirjoittelemassa :D

Täällä hormonikierukan poistosta 2,5 viikkoa ja kun kierrosta ei oo mitään hajua (ei ollu menkkoja kierukan aikana), niin oon tikutellu ja yrittäny ettiä ovista. Viikko sit ovistesti näytti plussaa, joten katsotaan, jos reilun viikon päästä uskaltais testailla onko tärppi käynyt. Nyt on ainakin tuon oletetun ovulaation jälkeen tullu todella runsaasti valkovuotoa ja limaa, katsotaan nyt sitten olisko siellä tapahtumaa meneillään ;)

Kierukan poiston jälkeen mulla tuli heti ovisoireita (kananmunalimaa, vihlontaa oikeassa munasarjassa), mutta tuskin silloin vielä ovuloin, kun ovisplussa näkyi vasta reilu viikko sen jälkeen.

Malttamaton olen, mutta kärsivällisesti täytyy odotella :)
 
Heippa "pitkästä aikaa"!

Kiitos Na-dene! Luotinkin tuohon sun googlettelu"taitoon" vai -vimmaan, kumpi olisi osuvampi termi?:LOL: Tuollaisia tietoja omassakin päässä pyöri mutten muista yhtään mistä olen lukenut nämä harhaan johtavat tiedot. Ihan järkevän oloinen sivusto oli sekin. Siinä oli siis se, että lh-huipun aikaan olisi muka myöhäistä. Jossain muualla oli se "siittiöt on hitaita" kommentti. Eli siis..munasolu syöksyy hedelmöityspaikoille heti kun lh-huippu on saavutettu ja se romahtaa. Tämän jälkeen on hedelmöittymiskypsä sen 12-24h apaut. Sitten jää selvitettäväksi enää se siittiöiden tuntinopeus:whistle: No ehkä se ei enää ole tarpeen.

Itsekin olen lukenut, että pojat ovat nopeampia, mutta tytöt kestävämpiä. Jostain luin myös, että siittiö saattaa kyllä säilyä sen 5vrk. Kuitenkin hedelmittymiskyky alkaa laskea jossain kohtaa..mikähän se oli, 76h? Joku erikoislääkäri tähän vastas.

Itse alan pikkuhiljaa mukautua tämän kierron osalta tähän törkeyteen, että lapsihaaveiden esteenä on typerät pakolliset reissut.. Teemme mitä tehtävissä on ja toivotaan kestäviä siittiöitä ja aikaista ovulaatiota. Olen pitänyt kiinni päätöksestäni olla tikuttamatta tätä kiertoa turhaan ja sen aion myös pitää.

Tuosta alkoholista alkuraskauden aikana luin, että alkio on erillään äidin verenkierrosta ainakin sinne saakka, että testi on positiivinen joten ihan hyvin uskaltaa siinä mielessä juoda. Samalla periaatteella lupasivat teratologisesta käyttää lääkkeitä yhtä pitkään. Pääasia ettei lääkkeiden vaikutus jatku tuon ajan yli jos ovat sikiölle haitallisia.

Meillä on nyt pojan leikkauksen jälkeinen vuosikontrolli ohi ja kaikki oli hyvin. Helpotuksen huokaus!

Plussatuulia ja tsemppiä kaikille!
 
Heipat kaikille! Mun on lapset lähdössä isälleen kohta pian ja itse lähden viikonlopuksi miehen luokse :heart: Ajattelin tulla kertomaan, että ultrassa ei löytynyt poikkeamia =) Hoitaja siellä heitti sellaisen varovaisen epävirallisen diagnoosin, että olisin valeraskaana. Tämä meinaisi sitä ettei kroppa olisikaan vielä täysin toipunut keskenmenosta (nyt olisi rv38+1), en tiedä onko se mahdollista, mutta vaikuttaisi loogisimmalta syyltä tähän hormonihäiriöön. Nyt sitten toivon kropan pikaista toipumista :)

Ihanaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Ei mitään oireita vielä,nyt DPO6. Viime yönä näin unta,että olin synnyttänyt vauvan,mutta sain nähdä hänet vasta seuraavana päivänä. Se oli puoliksi sellanen painajainen,mutta kuitenkin loppujen lopuksi kävi hyvin. Joskoos toi oli eka raskausoire :whistle::D
Voi,että kun tekis mieli testata keskiviikkona,sillon olisi dpo10. Mut lupasin kyllä itselleni,että en testaa ennen,kun menkat myöhässä..
Viikonlopun jatkoja kaikille! :heart:
 
Heipähei!! =)

Ketäs jännäilijöitä/testailijoita meillä on tässä lähipäivinä? =) Tsemppiä kaikille ja toivotaan sitä plussaa testeihin <3
Täällä kp8/28-30. Selkäkivut ja nippailut alamasulla on alkaneet.. Onko jollakin ovis oireillut huonona olona ja väsymyksenä? Mietin tässä vaan, että eihän se kyllä vielä voi olla ovella.

Mukavaa lauantai päivää kaikille :)
 
Täällähän on monella piinapäivät!Itsellä on nyt varmaan dpo 7 tai 8.Tekis niin mieli testata huomenna,vaikka viimekierron km:n jälkeen vakuutin itselleni,että aikaisin testaaminen on epätarkkaa,hyödytöntä ja kallista.Että "seuraavan kerran testaan kyllä vasta jos menkat on myöhässä...".Mutta minkäs sitä uteliaisuudelleen voi...sitten alan aina ajattelemaan, et eihän se yks testi maksa ku jotain euron luokkaa ku mammaksilta tilaa :D

En oo ihan varma kuvittelenko vain, että tissit on kipeet,tai niitä silleen vihloo ja pistelee.Ja valkkaria tulee.Ja etovaa oloakin ollu.Mutta toisaalta näitä kaikkia tais olla myös sillon, ku lopetin pillerit ja oli eka hormonivapaa kierto.Joten ehkä TAAAAAAAAS vaan turhaan toivoa elättelen!Ja nännit meni tummiksi km:n aikaan joten niistäkään ei voi päätellä mitään,argh!|O

Erityishalaukset Lauwralle :flower: Miten henkitorviavanteen sulkeminen meni?Saako udella,että mitä varten se olikaan laitettu?

Ja Phaedra,mikä teijän pojalta oli leikattu?

Omaa taaperoa katsoessa ajattelen, että kuinka helppoa olisi, jos jättäisi lapsen hankinnat tähän yhteen...mutta kun on toisaalta hirveä vauvakuume ja mieskin on ihan mukana että joskus toinen tulee,niin miksipä ei?Ja samalla suren sitä,että miten julkenen viedä esikoiselta kaiken tämän jakamattoman huomion(?)
 
DPO12 ja hienoa negaa nätti testi 4 tunnin pidättelyn jälkeen. Unohdin!!!aamulla tehdä testin.

Huomenna pitäisi alkaa menkat ja kyllä oireet onkin sen mukaiset. Hormooni painaa hermoa taas pahemman kerran ja tekis mieli vaan nukkua kun kaikki ottaa päähän ihan huolella.
 
Voisin tulla mukaan kuumeilemaan. Muutaman kerran kirjoitinkin tuonne kolmatta kuumeilevien ketjuun vaan siellä on aika hiljaista.
Perjantaina oli hormonikierukan poisto jota jännitin, mutta se oli tosi pieni juttu... ei tuntunut miltään... Nyt vaan odottelua, että saa alkaa yrittelemää. Eka pitää oottaa vuoto ja sitte ei vielä sillä alkavalla kierrollakaan saisi raskautua... Miten maltan oottaa !!!
Mulla ennestään lapset vuosimallia 2010 ja 2011. Luulin, että ei enää.. vaan jostain se vauvakuume kaivoi tiensä esille. Eka raskaus päätyi keskenmenoon ja oli ollut yllätys raskaus, mutta se sai vauvahaaveet silloin pintaan. Sitten pitikin reilu puolivuotta yrittää ennen kuin tärppäs, sitten taas seuraavana yllärivauveli :D Että saa nähdä mites nyt tärppää. Näyttäis mulla paremmin onnistuvan ku ei suunnittelis.
 
Viimeksi muokattu:
mulle vois kans päivittää kp 1/27-32.....yk 5

ei tärppiä tullut tässäkään kierrossa, jotenkin on niin turhautunut olo..
jos ei olis huomenna työpäivää niin se ois kunnon kännin paikka :LOL:
tänään tuli tilattua satsi ovulaatiotikkuja sekä muutama raskaustesti ens kiertoa ajatellen :)

mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Kiitos Alvinna kysymästä! Esikoisella oli syntyessään iso kaulan alueen imusuonikasvain, joka tukki nielusta hengityksen. Viime maaliskuussa kasvain leikattiin, mutta leikkauksen seurauksena kieli turposi eikä ole palautunut entiselleen. Kaksi viikkoa sitten tytöltä saatiin trakeostomiakanyyli pois, mutta hän ei oikein saanut henkeä öisin. Nyt eilisessä leikkauksessa selvisi, että kieli on liian turvoksissa ja haittaa hengitystä yläkautta ja trakeostomiakanyyli laitettiin takaisin. Lääkärin mukaan seuraavan kerran kokeillaan saada kanyyli pois ensi keväänä.

Olimme kyllä mieheni kanssa todella pettyneitä, kun tytölle jouduttiin laittamaan kanyyli takaisin. Se tarkoittaa sitä, että ympärivuorokautinen sairaalatason hoito (öisin hoitajat meidän kotona) jatkuu edelleen. Me uskallettiin toivoa uutta lasta kun saimme tietää, että tyttö saattaisi päästä trakarista ja nyt tilanne muuttui. Päätimme, että pidämme pientä taukoa "vauvahommista" jos tärppi ei ole nyt käynyt. Emme ota mitään ehkäisyä, vaan välttelemme kierron puoliväliä.. Jos sisarus päättää tulla, niin on tervetullut :) Voihan se olla, että muutaman viikon päästä olemme taas tottuneet ajatukseen tämän erikoisen arjen jatkumisesta ja vauvahaaveet tulevat takaisin. 9 kuukautta on kuitenkin pitkä aika ja siinä ehtii esikoisen asiat mennä paljon eteenpäin.

Nythän on siis kp30/? ja dpo14 ja mitään oireita kuukautisista ei kyllä ole. Jos huomenna ei tätiä kuulu, niin varmaan testailen alkuviikosta. Meinaa vähän flunssaa pukata päälle, niin tiedänpä sitten millä voin itseni lääkitä.

nenni26:lle pahoittelut uuden kierron alkamisesta. Auttaisiko edes lasi viiniä? :whistle:

phaedran pojan hyvälle vuosikontrollille iso tuuletus! :)
 
Jepulis<3 mä plussasin DPO10. Sitä ennen en tehnyt testiä siitä kierrosta joten en tiedä et missä vaiheessa olisi oikeasti näkynyt.

Meitä onkin näköjään useampi joilla juuri alkanut uusi kierto. Toivotaan että tässä kierrossa tärppäisi kaikilla :)
 
Heips kaikille! 26 v äippä ilmoittautuu mukaan! Olisi jälleen vauvakuume... Kaksi vuotta oltiin mieheni kanssa ilman ehkäisyä, ajateltiin että esikoinen tulee kun on tullakseen. Vihdoin sitten tärppäsi ja poika nyt 1.5 v<3 Imetyksen lopetin vuoden vaihteessa ja yk 8 menossa jo. Alkaa vähän epätoivoinen olo olemaan... Kierto ollut 28-34 päivää väliltä ja ovis vasta 19 päivän tienoilla, aika myöhään siis(?).

Minulla on ollut 4 vuotta jo solumuutos (Cin1) mikä ei ole parantunut. Edellisen kerran tilanne katsottu vuosi sitten ja ylihuomenna menen pitkästä aikaa papaan. Jännittää, mutta haluan varmistua että kaikki ok ennen mahdollista raskautumista. :) (vaikka hoidot sen aikanakin mahdollisia)

Onnittelut täällä kaikille plussanneille!<3<3 Tuntuman perusteella oma ovis parhaillaan meneillään... Mistä olette muuten tilanneet herkkiä testejä?
 
Moi!
Täällä olisi yksi kuumeilija lisää! Kirjottelin tuonne clomittareihin hätäpäissäni,mutta en oikein tunne kuuluvani sinne vielä. Nappasin edellisestä yrityksestä jääneet clomit tähän kiertoon,mutta mitään lääkärin määräämää ei siis (vielä) ole. Enkä vielä tiedä tuleeko tarpeeseenkaan! Ovis taitaa parhaillaan kolkutella ovella ;)

Taustoista,kotona 2v poika,esikoinen on enkeli(rv22+3 5/08,tyttö). Minä 31,mies 35. Nyt on haaveiltu kolmannesta,ehkäsy jätettiin pois alku kesästä. Mennään nyt aluksi "tulee jos tullakseen" periaattella,katsellaa sitten onko noille clomeille tarvetta. Iteltä löytyy 1tyypin diabetes,kilpparin vajaatoiminta ja verenpainelääkitys munuaisten suodatusapuna. Sellasta pientä häikkää :whistle:
Mutta siis,mukava ois tulla tänne kuumeilemaan ja haaveilemaan muiden kanssa! :)

-Kaktuspiikki83
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 25.8.2014

Nimimerkki.......ikä.........kp...............yk........ (ya)........Toiveissa



BlackCat..........28..........38/27..............yk6........................ 1. lapsi
Tee86..............27.........33/25-31..........yk1....................... 2. lapsi
lauwra.............26..........32/??...............yk1....ya 7/14........ 2. lapsi
Sirppuliina.........35.........31/33-35..........yk1....................... 4.lapsi
HKS84.............30..........27/??, tjot........yk1........................ 1. lapsi
Jepulis<3.........31.........22/28...............yk7....................... 3. lapsi
miranenn..........25.........18/30..............yk 5...................... 2. lapsi

phaedra...........30.........15/28-31....................ya 7/14........ 2. lapsi
caramba89.......25..........10/36..............yk1.....ya 7/14........ 2. lapsi
ooti................33..........10/28-30....................................... 5. lapsi
heidip*............26...........7/28......................ya 10-11/14..... 3.lapsi
Marie82...........32...........7/29-32...........yk1....ya 9/14......... 2.lapsi
heikkulin...........27..........6/23-28..........yk2....ya 7/14.......... 2. lapsi
joa..................24..........6/26-30...........yk3........................ 1. lapsi
Na-dene...........29..........5/28-33..........yk1.....ya 7/14......... 2. lapsi
nenni26............26..........3/27-32..........yk5........................ 1. lapsi
Leonella...........30..........2/30-32..........yk2.....ya 8/14......... 2. lapsi
päärynärouva.................2/28...............yk3....ya 7/14......... 4. lapsi

Myyttynen.......26...........?/??........................ya 6/14......... 2. lapsi
Alvinna...........28...........?/??................yk1........................ 2. lapsi
suan...............26...........?/??........................ya 9-10/1.......4. lapsi
sohvi36...........36...........?/??........................ya 8/14......... 4. lapsi
maggis...........26...........?/??.........................ya 8-9/14...... 2. lapsi
dzelli..............23...........?/??.........................ya 8/14........ 2.lapsi
Huumori..........32...........tjot..........................ya 8/14.........2.lapsi





........................ Piinailijat

.........................Lauwra..............DPO17
.........................Sirppuliina..........DPO12
.........................HKS84...............DPO11
.........................Jepulis<3...........DPO8




........................ Haaveilijat

........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................ Mariana87
........................ pipiipa
........................ s4nnn



.........................Plussanneet

........................ Pecanpie 6/14
........................ Unto-Helmiina 6/14
........................ äiti88 8/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)



 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, onpas mukavaa kun tulee lisää porukkaa :)

Täällä ei ihmeitä, tikuttelun aloitin kp8 ja eihän se vielä mitään mainittavaa näy. Nippailuja ja selkäsärkyä on joka päivä, kait ne on niitä kasvukipuja. Jännä nyt nähdä mihin kohti se ovulaatio tulee ja osaanko ollenkaan lukea kehoani, en vissiin :D

Lauwralle ja koko perheelle jaksamisia :heart:

Kukas tänään testailee? Täällä jännitetään ;)
 
Ylläripylläri, dpo 9 ja nega :-D minkä sitä ihminen uteliaisuudelleen voi... Mitä ootte mieltä, voiko raskausoireita tuntea ennenku testi näyttää positiivista? Kun luulis et jos jotain tuntee niin silloin olis hormonikin noussut? Koska nytkin on huono olo, sitä en kuvittele, mut voi johtua vaikka verensokerin heittelystä tms.Yritän tässä järkeillä miksi on huono olo ( mut testi nega).Maanantai tsemppiä kaikille!!!
 
jepulis <3: minä plussasin esikoisesta kp28/28 (ovulaation ajankohdasta ei tarkkaa tietoa..luultavasti oli joskus kp14-15 tienoilla?)ja plussa oli kyllä niin vahva että varmasti olisin aiemminkin plussannut jos vaan olisin testannut.

Kiva että tänne on tullut paljon uutta porukkaa :) tervetulloo vaan kaikille!

Meillä on esikoinen sairaana :( kuumetta, yskää ja on tosi räkäinen. Pari viime yötä on mennyt muutaman tunnin yöunilla eli hieman zombie-olo alkaa olla. Poika herää itkemään vähän väliä, juuri niin lyhyillä väleillä ettei ehdi itse välillä edes nukahtamaan. Ja tässä sitten pitäisi keskittyä myös vauvantekopuuhiin..huoh..onneksi ovis luultavasti vasta aikaisintaan viikonloppuna tai vasta ensi viikolla. Jospa siihen mennessä helpottaa.
 
Dpo11 tosiaan ja ihan puhdas nega aamulla.. :-( kai se voi kuitenkin vielä muuttua plussaksikin.. Tåå lomailu ja piinailu ei sovi yhteen, on liikaa aikaa ajatella.. Jos testailisin vielä keskiviikkona ja sitten odottelisin kiltisti menkkojen alkamista viikonloppuna.. Pitkiä hermoja ja onnea piinailijoille! :)
 
Ja ai sori,nää unohtu! (piti hetkisen miettiä nuita lyhenteitä,äkkiä ne unehtuu)

ikä 31, kp 40/31 yk4,toiveissa 3.lapsi Mäniköhän tuo kp nyt oikein...
Kunnon oviskivut,painetta järkysti ja kramppeja. Miehellä tietty yövuoro ja mä sitten päivät töissä että siihen meni tämäkin kierto... :headwall:
Kotvanen menee kun saan lueskeltua nuita teidän juttuja että pääsisin vähä edes jyvällä missä täällä mennään :)
Ei muuta kun hyvää maanantain jatkoa,kohta se on ohi! :)
 
Testasin perjantaina tyylipuhtaan negan ja tänään sitten menkat alkoi, joten uuteen kiertoon sitten.. Oli ihmeen lyhyt kierto, en muista koska olis ollut vaan 30pv, yleensä lähempänä 35, mutta parempi tietty jos lyhenee! Nyt alkaa myös pienoinen ruokavalion tarkkailu, josko keveneminen edistäisi vauvaprojektia.

Kp 1/30-35 yk 2
 

Yhteistyössä