* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Na-dene, mäkin jätän tästä kierrosta tikut pois :D säästää muutaman euron ja paljon mielenrauhaa!!

Mulla jatkuu vielä menkat (kp8!!!!!). Kuinka syvältä!! Ikinä ei oo ollu näin pitkiä menkkoja. No, jospa ne tässä lähipäivinä loppuis ja pääsis taas hommiin :) Oon ollu taustalla ja lukenut juttuja, koska tuntuu niin tylsältä kirjotella ihan alkukierrosta ja valittaa sitä, miten hitaasti aika menee : / ens viikolla alkaa opiskelut taas ja saa normi rytmin tähän olemiseen :) Voiskin sit ihan kunnolla tsempata opintoja eteenpäin, niin vois hyvillä mielin jäädä (toivottavasti) ens keväänä kotiäidiksi jälleen :saint:
 
Haa,no sithän mun kp on päin pers... Nyt on siis 17/30 :) ei näitä osaa miettiä äkkiseltään kun ei oo tarvinnu pitkään aikaan miettiä! :D
Meilläkään ei ole ovistikkuja käytössä tällä hetkellä. Raskauststejäkään en ole vielä tilannu kaappiin kummittelemaan :) ens kuun alusta pitää vissiin tilata,jos ei ala menkkoja kuulua...

Jaahas,poika vinkuu ulos joten kirjottelut taas jää :wave:

Sen verran täytyy vielä sanoa että onpahan vaan jännä olla tässä ryhmässä,jotenkin tuli paljo todentuntusemmaksi että kolmas lapsi on "tilauksessa"... :D
 
Kiitos LUIRU halauksesta! :) LAUWRA: mies ulkomaille opiskelemaan, ja ehkä tässä muutaman kerran nähdään vuoden aikana.. :-( pitää vaan yrittää sovittaa yhteen kummankin opiskelu- ja työkalenterit sekä mahdolliset ovikset... HUOH!!!
 
Mukaan olisi tulossa minä, eli 33 v. kahden lapsen (10/08 ja 06/12) äiti. Kolmas siis tässä suunnitteilla, tai oikeastaan tekeillä jo =) Lähes koko ikäni hormonaalista ehkäisyä käytettyäni olen nyt ollut melkein puoli vuotta ilman pillereitä, tosin kortsu ollut käytössä. Yritys on alkamassa tästä kierrosta. Kaksi aiempaa mussukkaa ovat saaneet alkunsa toisella yrityskierroksella, saa nähdä miten tällä kertaa.

Tiedot, jotka voi päivittää listaan: Aatoel..... 33 v...... 2/25-28.... yk 1.... 3. lapsi
 
Kiitos "lohdutuksesta" ;)

Mulla oli hormonikierukka, Mirena. Mulla oli kuukautiset kierukan ajan joka kuukausi uskollisesti.

Kerkesin jo hymyillä kun viime yönä ei tullu paljo mitään vuotoa. Tänään ilta töissä oli aivan karmee. Sai juosta välillä vessaan ku tunsi että nyt holahtaa. Paljon tulee hyytymiä :/

Niin mun tuuria, oon kamppaillu runsaiden kuukautisten kanssa alusta asti, niin ois se pitäny arvata, että tää poisto on yhtä hankala ku alotuskin. Kun kierukka laitettiin kesti mini vuoto varmaan ainaki kolme kuukautta ja alussa oli n. Kerran kuussa kovia kipukohtauksia (munasarjojen kohdilla) ja kuukautiset kesti välillä sen 10vrk, vuoto oli tosin paljo niukempaa mitä ilman kierukkaa oli, sitte ku keho siihen vekottimeen tottu niin otin sen pois :D

Tulipa paljo juttua kuukautisista, vaan jospa mää kohta pääsen jauhamaan jostain ilosemmasta asiasta.

Plussa tuulia kaikille !
 
Päiviä =)

Auttakee minnuu, neuvoja :) Onko mun oili jo vieraillut. Alin tikku on kp9 ja ylin tämän aamuinen kp13.

WP 20140828 003[1]

Mielestäni on jo kuivaa ja lämmötkin (ehkä) nousseet.

Kovasti kaikille plussia testeihin ja oviksen metsästäjille onnekkaita hetkiä kammarin puolella ;)
 
Täällä 27 ja risat nainen ilmottelee. Ensimmäinen lapsi olisi molemmilla haaveissa. Ehkäsy jätetty pois elokuussa ja yhdet luomut on tullut. Tällä hetkellä kp. 9/26-28 ja ovistestit oli jo viime kuussa kovalla käytöllä :D Oon jo nyt alkanu pelkää että jos en tuukkaa raskaaks, kun en ovuloinu viime kuussa ollenkaan ja harrastettiinkin melko tiuhaan. Vauva olis vaan niin haaveissa etten pöksyissä pysy <3
 
Tuunpa tänne kans, ikää 37 v, kaksi lasta 11 & 13 v aiemmasta liitosta ja nyt kumppanin kanssa uskaltauduimme vielä iltatähteä yrittämään. Hormoonikierukka (mirena) poistettiin tiistaina ja nyt oottelen vuotoa. Yritys aloitettiin kyllä heti :) Kierron vaiheesta ei tietoa, kun vuotoa ei kierukan kans ollut, mut suklaanhimo&kukkiva naama taitas tarkoittaa (lähestyvää) tätiaikaa. toivottavasti pian tärppää, vaikka ikää jo onkin :)
 
Itse sanoisin Ooti että ohi on tästä kierrosta, mutta toivottavasti ensi kierrossa tärppää seuraavasta oviksesta! Tokihan viivan vahvuuteen vaikuttaa varmaan mihin aikaan päivästä näyte otettu ja kauanko ollut virtsaamatta... Omalla kohdalla ovis näkyny tosi vahvana sillon ku sen on.
 
Kiitos Luiru vastauksesta =) Aamuisin olen ottanut nuo näytteet, mutta juurikin tuo kp11 eli vahvin olin käynyt yöllä wc:ssä ja olisinko pidättänyt vaivaiset kolmisen tuntia kun lapset sairasti ja herätti yöllä niin olihan se käytävä kusilla kun niin kova hätä oli!! :D

Uusille teretulemast :wave:
 
Ooti lukeeko ovistestipaketissa että missä vaiheessa päivääse pitäisi tehdä? Mulla on sofin testit ja siinä lukee että "paras aika näytteen ottoon on klo 10 ja klo 20 välissä. Aamuvirtsan käyttö ei ole suositeltavaa, sillä LH näkyy virtsassa luotettavimmin vasta päivällä. Kerää näyte päivittäin samaan aikaan ja vähennä juomista noin 2 tuntia ennen näytteenottoa.
 
Hitsi.. Nyt tää on jo iha pimeet touhuu.. Tjot on muuttunu hysteriaks.. ;-) ovistestit tilattu ja akunkestokyky kännykäst tuhottu.. Luojan kiitos ensviikolla alkaa arki (koulu), ni saa muita ajatuksia päähän tän jatkuvan vauvantekemisen sijasta.. ;-)

Millon ootte arvon leidit alottaneet oviksen tikuttelun ja kuinka monta päivää? Ite aattelin kierrolla 30 (?) testata kp10:stä eteenpäin.. Jos vaikka se sieltä löytyis, ni vois lähteä lemmenlomalle oikeeseen aikaan.. :)
 
Mä en ole tikutellut ovista kahden aiemman lapsen teon yhteydessä, enkä ajatellut nytkään ELLEI tärppi nyt anna odottaa itseään :)

On muuten ihana flunssa iskenyt tännekin, onneksi viikonloppu lähestyy!
 
Leonella siinä paketissa sanotaan, että voi tehdä minä vuorokauden aikana tahansa :) Ja merkki on PregentChek. Tämän aamun tulos oli ehkä vahvempi ku eilen, mutta ei kyllä niin vahva kuin se kp11. Saas nähdä :)
 
Perkele,sieltä ne menkat alko tänään perjantain kunniaksi :( Dpo 13 tai 14 muuttui siis kp ykköseksi.(Kai pitäisi olla iloinen,että kierto palautui normaaliksi km:n jälkeen,mutta oisin mä silti ottanut positiivisen r-testin siteitten sijaan).

Tai no itseasiassa,ei oo ees hauskaa,(mutta tein varmuudeksi rfsu:n testin jotta saan hyvällä omalla tunnolla juoda lohdutuspunkkuni),niin siihen tuli ihan älyttömän hento,haalea,en osaa sanoa onko edes värillinen viiva.Oisko se nyt se kuuluisa viivanpaikka?Mutta nyt oon kantapään kautta oppinut,että mun kehossa ei pysy kyytiläiset matkassa jos samaan aikaan yhtään vuotaa, joten unohdan koko jutun.Ihan normimenkat ja sillä siisti :( Ärrinmurrin :headwall:

Ja uudet kuumeilijat tervetuloa.Aletaan yhessä haalimaan plussia -niin ovistesteihin kuin raskaustesteihinkin!!

Luirulla ihan kamala kokemus takana.Tommonen lääketieteellinen horror!: /

Ootko Ooti muuten ihan varma,että ovis meni jo?Ku etkös sä laittanu ne kuvat?Jos niitä viivoja tulkkaisi ohjeitten mukaan, niin silloin sulla ei (mun mielestä) välttämättä ollu vielä ovis...ku sen pitäis nimenomaan olla hyvin vahva viiva.Mut toisaalta,ku meijän jokaisen kehot toimii miten sattuu...niin paha mennä sanomaan :) Mut jos lh-huippu oliskin vasta tulossa?Ja oon kyllä lukenut,että ovistestiä ei kannata tehdä aamupissasta ku sillon se hormoni on vähäsempää,eli toisinpäin kuin r-testin kanssa.No mutta jos teillä on mahollisuus petikammari-puuhiin tässä useampana päivänä niin sehän riittää :D

Ai niin,mulle saapi päivittää,ikävä kyllä: Alvinna kp 1.....yk 3.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille,itse ajattelin painua illalla saunaan ja nauttia punkkua.Ja kyöhnätä miehen kainalossa,jos sitä nyt edes yhdeksi päiväksi (kp 1 ;) ) voisi unohtaa nää pakkomielteet tähän vauvantekoon...?
 
Na-dene ja heikkulin, tuo on kyllä niin totta, että kun jättää ovistestit tekemättä, niin mielenrauhakin säilyy paljon paremmin eikä tule niin ajateltua ja ressattua oviksen ajankohtaa. Ja plussana vielä mielenrauhan lisäksi säästyy muutama lantti, niin mikäpä siinä!

Toivottavasti HKS84:n ja hennaliinan kropat toipuu pillereistä nopeasti ja kierrot tasoittuu! Tsemppiä yritykseen, eihän sitä tiedä vaikka epäsäännöllisestä kierrostakin sattuisi tärppäämään :)

HKS84:lle tsempit miehen reissaamisen kanssa! Jospa te saisitte järkättyä tapaamiset sillä tavalla, että oviskin siihen mahdollisesti sattuisi. Tympeetä kyllä, kun tuollainen pidempi reissaaminen sattuu juuri kun vauvahommat on kesken ? Koska mies lähtee?

Luirulla on kyllä aika hirvittävä kokemus takanaan. Ihan sanattomaksi vetää.

Harmi, että Alvinnalla alkoi menkat. Mutta sauna&punkkusuunnitelmat kuulostaa ihanan rentouttavilta! :)

Minäkään en tikutellut esikon kanssa ovista, enkä ajatellut nytkään tikutella. Toki, jos kierrosta toiseen tulee negaa, niin sitten täytyy harkita ovistestien hommaamista uudestaan. Mulla on siinä mielessä paska kroppa, että en tunne ovista mitenkään, ei tule mitään näkyviä limoja, ei ole tuntuvasti lämmöt koholla... Joten siinä mielessä sokkona mennään. Kierron pituudestakaan ei ole mitään tietoa, kun pillereitä söin ennen esikkoa vajaat 10 vuotta ja esikko tärppäsi heti pillereiden lopettamisen jälkeen.

ON: Jotenkin huomaa, että sitä on jotenkin paljon konkreettisemmin asennoitunut toisen vauvan tekemiseen kun se vihdoinkin on oikeasti mahdollista. Vaikka ei olla käytetty ehkäisyä tähänkään asti ja periaatteessa raskaus olisi voinut saada alkunsa koska tahansa (jos kroppa olisi käynnistynyt), niin silti jotenkin homma oli vaan tasolla ”sitten _joskus_ kun meille tulee toinen lapsi”. Ollaan molemmat ihan fiiliksissä tästä ja toivotaan hartaasti tärppiä tälle vuodelle, niin ipanoille tulisi alle 2v ikäero.

Mitä kiertoon tulee, niin jos mulla olisi 28 päivän kierto, niin ovis olisi ehkä ollut eilen tai toissapäivänä. Eli parin viikon päästä voisi varovaisesti testata! Tosin, esikosta sain plussan tikkuun vasta viikolla 6+jotain, ei kylläkään ollut mikään herkkä testi, vaan perus PregChekin markettitesti, niin siinä mielessä saa aika rauhassa odotella. Mutta kun odottelu on ärsyttävää :D

Mukavaa viikonloppua!
 
Hihii! Tilattiin tuossa muutama pv sitten Mammaksi.fistä raskaustestejä ja siittiöystävällistä liukkaria.. Kaupan päälle tuli 2 ovulaatiotestiä. Meillä tosiaan vasta eka yrityskierto menossa, joten ihan huvikseni tein toissapäivänä ovistestin. Oli nega. Tänään tein sit sen toisen ja oli positiivinen! :) Olinkin kuulostellut että ois vähän ovisoireita ollut viime päivinä, ja nyt kuulostelut todettiin oikeiksi. Nyt on kierron 14 pv, eli taitaa olla kaikki aika mallillaan tämän asian suhteen! JEE! Tästä tulee vauvanteko viikonloppu :) Tsemppistä kaikille muillekin vauvantekohommiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaktuspiikki83
Hennaliinalle ihanaa viikonloppua, kuulostaa just siltä, ettå teillä tårppäis heti.. ;-)
Tirpsi: mies lähtee just kohta, eli ei ehdi enää yk2...Toisinsanoen mitäån yk2:sta ei tule vielä.. :-(
Alvinnalle tsemppihali, uutta yritystä ja auringonsäteitä syksyyn kaikille!
 
Ja taas ollaan saatu uusia sakkiin mukaan. Ihana juttu. :heart: Tervetuloa :wave: (Mun pelko oli, kun tän ketjun perustin, että tänne ei tule kukaan ;) )

Luiru: Ihan kamala toi sun kokemus :'( En pysty edes kuvittelemaan, miten hirveää toi on varmasti ollu :'( Ja tosiaan, eipä tollasesta kukaan puhu, kun koululääkäri tai e-neuvolan lääkäri sen pillerireseptin törkkää teinin käteen. Itekin oon syöny pillereitä suunnilleen 15-vuotiaasta asti. Ensin yhdistelmäpillereitä, migreenidiagnoosin myötä minipillereitä kahta eri merkkiä, yhteensä varmaan n. 11 vuotta. Sen jälkeen vaihtu kierukkaan, hormonia siinäkin on... Nykypäivänä naiset on onneks alkaneet vähän kyseenalaistaa noita hormonaalisia ehkäisyjä. Ja vaikka pillereiden hormonimäärät on laskeneet huimasti, niin silti niitä ei käsittääkseni ole tutkittu ihan hirveästi, siis niitä vaikutuksia, joita tulee vasta paljon myöhemmin. Osalla ne sekottaa omaa hormonitoimintaa aika paljonkin jne. Mutta esim. mulla luomumenkat on ihan hirveät, joten toi hormonaalinen ehkäisy on auttanut sen suhteen paljon. JA kuvittelen ainakin, että esim. kierukka on parempi vaihtoehto, koska hormoni vaikuttaa paikallisemmin. Mitään tutkimustietoa mulla eit ästä ole.

HKS84: Voi ei! Muakin harmittais tollanen, varsinkin kun lapsi ja raskaus olis tervetullut. Sekin aina harmittaa, kun uusi kierto alkaa, kun raskautuminen menee kuukaudella eteenpäin, saati että siirtyis koko vuodella :( Näettekö te miehen kanssa ollenkaan ton vuoden aikana? :hug: Toivottavasti edes satunnaisesti, niin on pieni mahdollisuus tärppiin :heart: EDIT: Tuolla kirjotitkin, että mahdollisesti näätte. Mä olen ikuinen romantikko ja sitä mieltä, että rakkaus (ja vauvantekopuuhat) voittaa kaikki esteet ja saatte aikataulut sovitettua yhteen :heart:
Ja oviksen tikuttelun vois alottaa jo vaikka kp8, joillain kun ovis on jo kp10. Useimmilla ilmeisesti kuitenkin myöhemmin :) Tsemppihali :hug:

lauwra: Jos me sovitaan, että plussataan yhdessä tästä seuraavasta kierrosta, niin onnistuiskohan se? :xmas: ;)
(Esikoisesta plussasin yhden palstakaverin kanssa samaan aikaan. Oltiin ihmetelty koko palstailun ajan, miten ollaan niin samanlaisia ja saman henkisiä ja sit vielä plussattiinkin samaan aikaan. Se oli kyllä ihana juttu. Kuulutaan nykyään samaan fb-ryhmään, johon liityttiin odotusaikana ja ollaan tavattu ihan kasvotustenkin :) )

heikkulin: Tänne vaan valittamaan, kun aika kuluu hitaaaaaaaasti. Se kuluu kaikilla yhtä hiiiiiitaaaaasti alkukierrosta :D

Niin toivoisin Mulla tuli säännöllisen epäsäännöllisesti myös kovia toispuoleisia kipukohtauksia hormonikierukan kanssa ennen esikoista. Gynen mukaan ne oli nesterakkuloita, ja kun ne puhkes, se vatsaonteloon valunut neste aiheutti kipua. Jonkin näköisiä kystia siis, vaarattomia kuulemma. Nyt esikon jälkeen niitä ei tullut. :)
Ja jos susta alkaa tuntua, että vuotomäärä on jotenkin epänormaali, niin sitten yhteyttä lääkäriin ja tarkistus, että kaikki on kunnossa :)

Ooti: Mä oon sitä mieltä, että mikään noista ei oo vielä ovis+. Jatka tikuttelua, se voi tulla vasta myöhemmin :) Mulla kans näkyny tikuissa joskus tollanen pienempi piikki ennen kunnon ovisplussaa. Ja sinä päivänä kun tikun väri alkaa tummeta, kannattaa testata aamulla ja illalla. Jos ovis+ näkyy vaan vähän aikaa, niin saatat missata sen :) (Mulla näkyy vaan joitain tunteja ja ovis on usein vasta kp 16-19.)

Alvinna: Pahoittelut menkoista :hug: Mutta peukutukset saunalle ja punkulle :)

Tirpsi: Mulla on perus marketin Pregcheck näyttänyt plussaa DPO10 ja 3+5 ;) Eli kyllä sekin voi näyttää jo melko aikaisin, mutta se hormonin määrä ilmeisesti nousee jokaisella vähän yksilöllisesti ja toisilla näkyy testissä plussa myöhemmin kuin toisilla :) (En tosin tiedä, mikä on Pregcheckissä se "raja", paljonko hormonia pitää olla, että plussa näkyy.) Mutta pidän peukkuja täällä pystyssä, että se plussa sieltä nyt tässä kierrossa pärähtäis :)

hennaliina: Viuhunaa peittoihin tälle viikonlopulle :)


ON: Mä olin jo ihan varma, että tää kierto jää nyt välistä. Oon joutunu noiden flunssien takia syömään melkoisesti lääkkeitä. Yskänlääkettä, tukkoisuutta poistavaa lääkettä, antibioottia, muutaman Buranankin, vaikka Panadolilla olen pääasiassa mennyt. Yskänlääkkeessä on kodeiinia ja tukkoisuutta poistavassa lääkkeessä efedriiniä. Ajattelin siis, että ne ei voi olla kauheen hyväksi lasta suunniteltaessa. Sanoin jo miehellekin, että nyt ei taida onnistua. Mies sano vaan, että eihän meillä kiire ole. :heart: ollaan toivottu kesävauvaa ja tästä kierrosta LA olisi toukokuun lopussa, joten kiire ei ole. No soitinpa tänään sitten teratologiseen tietopalveluun ( HUS - Teratologinen tietopalvelu ) ja sieltä sanottiin, että oikeastaan millään lääkkeellä ei ole yritysaikana sen suurempaa varoaikaa. Eli ei tarvitse odottaa tätä kiertoa sittenkään. Jes! :) Ja farmaseutti sanoi myös, että vaikka olisin jo raskaana, niin sekään ei kaataisi maailmaa (tietty noi lääkkeet sitten vaan pitäis lopettaa heti.) Ja jos joku ei tiennyt, niin toi teratologinen tietopalvelu on neuvova puhelin, jonka erikoisalana on raskauden suunnitteluun, raskauteen ja imetykseen liittyvät lääkejutut. Eli sieltä voi kysellä uskaltaako ottaa jotain lääkettä missäkin tilnateessa. :)

Huh, tulipa taas romaani. Mutta minkä sitä luonteelleen voi ;)
 
heips!!
täällä suunnalla ollut vähän hiljaista, mutta joka päivä käyn lukemassa muiden kirjotteluja :)
menkat siis oli ja meni, vuoto kesti kaksi kokonaista päivää vähän kyllä ihmetyttää kun yleensä kuitenkin vähintään sen neljä päivää on "holvannut" :LOL:
gynekologi silloin kyllä sanoi että saattaa kroppa olla vielä sekaisin sen kapselin poiston takia, mutta ainakin nää neljä viimeistä kiertoa on ollut suht säännölliset ja kestäneet suunnilleen saman verran.
tänään huvikseni tkutin ovista, mutta eihän se vielä mitään näyttänyt ja ihan hyvä niinkin koska ukko on koko viikonlopun turussa ralleissa..
tää mun vauvakuume nousee vaan koko ajan.. viime yönäkin näin unta positiivisestä raskaustestistä ja tänään hypistelin vauvan vaatteita kirppiksellä :heart:
kuinkahan mää sitte innostun kun plussa oikeasti pärähtää tikkuun :D
tää taitaa nyt lähteä lämmittään saunaa, ja korkata sen sauna siiderin kun kerrankin on melkeen vapaa viikonloppu töistä :heart:

mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Mulle tuli tänään aika paksusuolen tähystykseen. Tositosi kiva, aika on just silloin kun pitäisi olla seuraavat menkat joten soittelen sinne ja siirrän aikaa, ei houkuta yhtään menkkojen kanssa... Eka ajattelin että pakko jättää tämä kierto väliin mutta ehkä ei kuitenkaan. Jos sattuisin raskautumaan tästä kierrosta niin plussa pitäisi näkyä ennen tähystystä ja sen ehdoilla sitten mentäisi eteenpäin. En mä viime kerrallakaan jättänyt sitä kiertoa väliin kun oli tähystys, tärppi tuli siitä seuraavassa kierrossa.
 
HKS84 minuakin harmittaisi ihan mahdottomasti tuommoinen tilanne! Toivottavasti teidän tapaamiset onnistuu niin että tärppäisi sitten samalla..muutenkin varmasti raskasta olla kauan erossa miehestä. Jaksamista!

nenni26 voi kuulostaapa tutulta tuo vauvanvaatteiden hypistely :) minunkin piti "järjestellä" esikoisen vauvanvaatteita, (ottaa ne pois kaapista ja laittaa sinne uudestaan) ja haaveilin että niille olisi kohta toinen käyttäjä...ja kaupassakin on ihana katsella pikkuvauvan vaatteita! Ja ainakin itse
vauvakuumeessa tuntuu että raskaana olevia naisia näkyy joka paikassa mihin vain katseensa kääntää. Ei kai niitä sen enempää ole mutta ne vaan eri tavalla bongaa :D

Minäkin olen joka päivä käynyt kyllä lukemassa mutta en ole aina kerennyt kirjoitella kun tabletilla se on niin hidasta. Flunssa alkaa onneksi helpottaa, ovis varmaankin kohtapuoliin edessä niin päästään virkeämpänä tositoimiin :D
 
Alvinna en todellakaan ole varma onko se ovulaatio jo ollut, mutta ajattelin niin tuntemusten ja noiden tikkujen "käyttäytymisen" vuoksi :) Mutta kahtellaa, hain eilen uuden paketin niitä o-testejä. Eipä niitä petipuuhia nyt niin mahdottomasti ole, mentävä sillä mitä jaksaa ;)

Täällä lapset suurinpiirtein tervehtyneet, itsellä ja miehellä meinaa nyt hieman kurkkua kutitella ja olla veto veks :/

Toivottelen mukavaa viikonloppua :)
 
Vauvan vaatteiden hypistelystä: Mä olen sitä mieltä, että jos kirppiksellä tulee edullisesti vastaan sellasia vaatteita, joita tykkäisi lapselleen pukea, niin ne ostetaan jemmaan. Useimmiten se lapsi kuitenkin jossain vaiheessa saa alkunsa ja syntyy :) Mulla on jo vähän jotain ostettuna seuraavaa tulokasta varten, kun on tullut edullisesti vastaan sen tyyppisiä vaatteita, joita tykkäsin esikoisella käyttää :) Lähinnä tosin poikaväreissä, kun esikoinen on tyttö ja hänen jäljiltä on parhaat vielä jemmassa. :)
 

Yhteistyössä