* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

JEE,Lh-huippu napattu!! Pienestä sitä voikin olla onnellinen :) Mut huojentavaa,että keho alkaa toipua km:sta ja ainakin ton testin mukaan saatais ovulaatio tähän kiertoon.3 päivää oli siis haalea viiva ja nyt tärähti kontrolliviivaakin vahvempi plussa.Tänään on siis hyvä päivä koska a) on perjantai B) ansaitsen punaviiniä illaksi c) ovulaatioplussa ja mies illalla kotona :D

Päärynärouva mikä dpo?Voisko olla vielä liian aikaista jotta + näkyisi? Ja eikös Na-denellakin olis dpo-päivien mukaan viel mahis saada + ?

p.s päivän ketutus:eilen yks teini-mamma, joka oli siis selkeesti raskaana, veteli röökiä nautinnollisesti...annoin sille pahaa silmää!Teinimammat kunniaan,mutta jokainen äippä on silti vastuussa odotusaikana muistakin kuin itsestään.
 
Just olin tulossa kyselmään et onko Alvinna jo ehtinyt tikutella. Hyvähyvä et ovis bongattu, mä itse ajattelen että se on jo puoli voittoa että kroppa ylipäätään ovuloi ja oletettavasti se ovulaatio tapahtuu kun lh-piikki on havaittavissa. Kaiketi. Mulla ovikseen liittyy myös huomattavasti runsaampi limaneritys ja alakerta on "hetivalmiina" ilman mitään lämmittelyjä :D Sekä sitten muutaman limapäivän jälkeen sellainen jännä puristava vatsakipu vähän toispuoleisena, ensin luulin et vatsalihakset on kipeät kunnes kuulostelin kipua tarkemmin.

Mulla on tänään DPO4 ja mun toiveikas mieli tekee tepposiaan. Kusettaa jatkuvasti ja kokoajan ja se jatkuva kushätä oli raskauden eka merkki mulla jo ennen kun olin plussannut. Mutta ei, se kuseminen ei todellakaan alkanut heti oviksen jälkeen vaan joskus DPO6-7 kohdalla ehkä, oli varmaan kiinnittymisen jälkeen heti. Hetken jo ajattelin et ihan takuulla tärppäsi ja vahvasti tyttöolo mut äääääh, sama tunne oli viimeksikin monessa ja monessa kierrossa...

Yksi asia mitä mietin viime raskautumisen aikoihin on se, että minullahan todettiin helmikuussa 2013 eli 5 tai 6 yrityskierron jälkeen jonkinlainen atrofia eli limakalvojen kuivuus. Käsittääkseni sen ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen mutta sen atrofian toteamisen jälkeen käytin sellaisia emätinpuikkoja ja seuraavasta kierrosta raskauduinkin ihan ykskaks vaan. Kyllähän se on vähän mietityttänyt että olisiko se atrofia kuitenkin vaikuttanut raskautumiseen negatiivisella tavalla ja samantien kun alakerran estrogeenitaso oli saatu normaaliksi niin raskauduin. Tietoa, faktaa kenelläkään asiasta? Tosiaan ennen tärppikiertoa paikat oli aina todella kuivat ja edes oviksen aikana ei ollut havaittavissa edes samanlaista valkovuodon määrää kun nyt ei-oviksen aikana.
 
Iso tuuletus Alvinnan ovisplussalle! Punaviinikään ei kuulosta pahalle ;)

Mä oon pitänyt vähän hiljaiseloa, koska tämä viikko tuli vietettyä Taysin lasten teho-osastolla. Esikoiselta poistettiin trakeostomiakanyyli (iso tuuletus!) maanantaina ja tiistaina kotiuduttiin, mutta palattiin sairaalaan samama iltana kun hänellä alkoi hengitysvaikeudet. Oli kolme yötä tarkassa seurannassa ja tänään päästiin uudelleen kotiin. Kyllä mulla jossain vaiheessa kävi mielessä, että jos esikoisen sairaudesta ei ikinä päästä ja tulevaisuus on yhtä huolta ja sairaalassa ravaamista, niin mistä mä löydän voimia jos olenkin raskaana. Nyt kun päästiin kotii ja tilanne on hieman rauhallisempi, niin olen taas luottavainen ja toivon plussaa testiin :) huoh, mikä tarina taas.
 
Heippa vaan!
Mä saan aina hirveitä mukamas oireita, ja vatsanvääntöjä kun vain luen keskustelua! :)
Tänään siis laskennallinen ovis, mutta ei minkäänlaisia ovis-oireita ollu, paitsi ehkä ovulaatiolimaa, tai sitten sekin vain toiveajattelua. Epävarmuus kropan toiminnasta niin suuri, voipi olla pillereiden jälkeen kuitenkin niin sekaisin..:-(

Seksiä on harrasteltu hurjana, joten kai se on ihan mahdollista, että voisinkin tulla raskaaksi. Minut voisi siis siirtää jännääjiin.. (puhelimella oon, joten väriä en osaa vaihtaa) Nyt siis malttamattomana kuuntelen kroppaa, ja odottelen r.testien tekoa. :)
 
lauwra, lapsen sairastelu on kamalaa :( toivottavasti teillä ollaan menossa parempaan suuntaan!!

Mulla vuotelu jatkuu :( ei runsasta, mutta vessassa käydessä sen huomaa. Ja alavatsaa jomottaa kuten menkkojen aikana.. Oon ehkä vähän heittäny toivon jo tälle kierrolle, vaikka reilu viikko vielä kuukautisten alkuun olisi. Ollaan lähössä viikonlopuksi laivalle, joten palaan asiaan ensi viikolla! Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua :)
 
tänään aamulla testattu tyylipuhdas nega : /
jotenkin olokin on sellainen että menkat alkaa kohta..
taidan nyt viikonlopuksi heittää nämä vauva haaveilut mielestä pois, ja huomenna olisi tarkoitus juhlia äitin 50-wee pippaloita joten jotain kivaa tiedossa :)

plussa tuulia vaan kaikille :heart:
 
Sanna: tsemppiä jatkoon ! lauwra: lapsen sairastelu on aina niin kamalaa, onneks kaikki nyt paremmin <3 On : tänään dpo 11 ja oireettomuus jatkuu varsinkin rinnoissa.... ei menkkoja mut eilinen nega vei toiveet vaikka tiedän että oli aikaista testata... testaan seuraavan kerran maanantaina jolloin ois dpo 13.
 
(.) Raskaana en ole (hCg alle 2), ja muutkin labrat vaikuttaisivat olevan OK. Ensi viikolla sitten utra ja seuraavalla mammo - maitoa tulee edelleen ja raskausoireita on eikä syytä tunnu löytyvän.

KP:t nyt 26/28. En tiedä mitä pitäisi ajatella.. Pillereitä olisi vielä laatan verran jäljellä, muttei tässä uskalla edes ajatella raskautumista ellei kroppa ole kunnossa : / Ehkä nyt annetaan kropalle aikaa tervehtyä ja siirretään yrittämistä suosiolla kevääseen. Tietäisi vaan mistä on kyse :confused:
 
Mulle voipi päivittää yk2 kp1/36. Menkat alkoi eli nyt sitten edes vähän tietää missä mennään.. :) kieltämättä olo on helpottunut kun testailin negoja ja kierto ennen ekaa raskautta ollut tasainen 28 päivää ja nyt 36 päivää. Ehdin jo mielessä pyöritellä kauhukuvia siitä että minussa on jotain häikkää ja että kroppa on ihan sekaisin cerazettejen jäljiltä. Jospa se kierto siitä lyhentyisi ja tasaantuisi tai sitten tarttuisi kyytiläinen matkaan tässä kierrossa...

Esikoisesta raskauduin heti eka kierrosta yaz-pillereiden lopetuksen jälkeen. Nyt kun ei heti alakaan raskautumaan niin jotenkin tuntuu että alkaa jo masentaa ja ajattelemaan ettei tässä varmaan koskaan tule raskaaksi ja kaduttamaan että söin noita cerazetteja :D vaikka ei ollakaan kuin reilu kuukausi yritetty.. Pitäisi osata vähän rentoutua tämän asian suhteen. Esikoisesta ei minulla ollut isompaa vauvakuumetta (vauvanteko oli miehestä lähtöisin oleva ajatus jota minä jarruttelin muutaman kuukauden ennen yrityksen aloittamista). Nyt onkin sitten ihan eri meininki :D
 
Miten se ei lähettäny tätä :O No, nyt siis uusiksi :)

phaedra: Mä en oo biologi :LOL: ;) Mutta siis mun maalaisjärki sanois, että lh on se hormoni, joka aikaansaa sen munasolun irtoamisen. Siksi sitä lh-huippua bongataan. Ja lh-huippuhan on laskennallisesti DPO-1, jolloin laskennallisesti seuraava päivä on ovulaatio päivä eli DPO0 ja siitä sit alkaa se piinailu, joka päättyy plussaan tai menkkoihin. Ja koska en tästä ollut ihan varma, piti ottaa ystäväni Google avuksi, että vielä varmistin tän. Ja olin oikeassa :) Eli lh- huipun aikana ei ole vielä myöhäistä. :D Tässä vähän lisää:

"OVULAATIO (n. 1-2 vrk)

Ovulaatio voi siis tulla naisesta riippuen ihan normaalisti 10-24 vrk kuluttua edellisten kuukautisten alkamisesta. Oma kiertoni on nykyään n. 28 päivää ja ovuloin yleensä 18. päivä.

Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kananmunanvalkuaista muistuttavaksi (muistuttaa kiihoittumislimaa). Samoihin aikoihin voi huomata oman seksuaalisen halukkuutensa lisääntyvän. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.

Hormonitasolla estrogeni, luteinisoiva hormoni (LH) ja munasarjoja stimuloiva hormoni (FSH) kohoavat juuri ennen ovulaatiota huippuunsa ja romahtavat sitten äkkiä alas aiheuttaen kirkkaan liman ja kiihoittuneen olon lisäksi lämpötilan romahtamisen, munarakkulan puhkeamisen ja munasolun “syöksyn” munatorveen.

Joillain voi tässä vaiheessa tuntua joko kiukkuinen vihlaisu toisella puolella alavatsaa (kun munasolu irtoaa) tai “tylppää” jomotusta (puhjennut munarakkula “kirvelee”).

Munasolun irrottua puhjennut munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa hyvin pian (yleensä tuntien sisällä) erittää keltarauhashormonia progesteronia. Kehon lämpötila nousee nopeasti ja limaneritys tyrehtyy kuin leikaten. Ts. siinä vaiheessa kun aamulämpö on kohonnut, ovulaatio on jo ohi."

Ja teksti napattu täältä: Kaikki kuukautiskierrosta Kutri.net
Toi vaikuttaa varsin hyvältä sivulta muutenkin, jos haluaa tietää kroppansa toiminnasta enemmän. Sivuilla puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ;)

Kun taas puhutaan siittiöistä, niin taas esitän mutu-tietoa ;) Olen kuullut, että poika- ja tyttösiittiöt liikkuisivat eri vauhtia. Eli poikasiittiöt ovat nopeita, mutta tyttö siittiöt ovat hitaampia, mutta sitkeämpiä. Eli jos haluaa saada pojan, pitäisi talletella uiskentelijoita lähellä ovulaatiota ja tyttöä varten talletukset tehdä pari kolme päivää ennen. Olen myös kuullut, että siittiöt voivat pysyä toimintakuntoisina jopa 5 päivää, tosin voisin epäillä, että 3 päivää nyt ainakin. (ja tämäkään ei ole tutkittua tietoa ;) ) Eli periaatteessa oletetun ovulaation aikoihin tallettelut joka toinen tai kolmas päivä riittäisivät. Ja tässä lisää aiheesta. Tässä tekstissä on puhuttu luonnollisesta ehkäisystä eli oman kropan seuraamisesta (jolloin tietenkin vältetään seksiä ovulaation aikana).

"Ovulaatioajankohta

Kuukautiskierto lasketaan kuukautisten ensimmäisestä päivästä lähtien viimeiseen ennen seuraavien kuukautisten alkua olevaan päivään. Keskimääräinen pituus on 28 vuorokautta, mutta yksilöllisiä eroja esiintyy paljon, myös saman naisen kohdalla eri kuukausina. Ovulaatio tapahtuu useimmiten 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Tätä ei voi päältä päin nähdä etukäteen, vaan laskea vasta jälkikäteen kuukautisten jo alettua. Munasolu voi irrota myös vähän aiemmin tai vähän myöhemmin. Melko yleinen virheolettamus on, että ovulaatio tapahtuisi 14 päivää edellisten kuukautisten jälkeen. Näin toki on niillä, joiden kuukautiskierto on aina tasan 28, mutta hyvin harvalla näin on. Pidemmillä ja lyhyemmillä kierroilla tämä ei pidä paikkaansa.

Munasolun irtoamispäivän lisäksi tarvitaan tietoa siittiöiden ja munasolujen eliniästä: Munasolun elinikä on 12-24 tuntia. Siittiöt elävät ja hedelmöittävät noin 72 tuntia eli 3 vuorokautta, niiden maksimielinikä on 5 vuorokautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hedelmöityminen voi tapahtua, mikäli rakastelee ovulaatiota edeltävän 72 tunnin ja/tai sitä seuraavien 24 tunnin aikana. Mikäli ovulaatio voitaisiin tarkasti ennakoida, olisi kaikki hyvin yksinkertaista. Elimistömme antaa kuitenkin tarkan viestin vain siitä,m että ovulaatio on jo tapahtunut - ei etukäteen, koska tämä tulee tapahtumaan. Siittiöiden maksimi-ikä voi olla jopa 7 päivää, joskin hyvin harvoin ja erittäin hyvissä olosuhteissa. Jos haluat olla varma, lisää näihin laskutoimituksiin vielä 2 lisäpäivää. Nämä ohjeet perustuvat siittiöiden 5 päivän maksimielinikään.

Tämä on se seikka, jonka takia tarvitaan menetelmän jokaisen osan hallintaa ja tarkkaa noudattamista. Perussääntönä voidaan sanoa, että läämön mittaus auttaa ovulaation jälkeisen ja rytmimenetelmä sitä edeltävien varmojen päivien paikantamisessa ja liman ja kohdunnapukan tarkkailun tukevan molempia ja täsmentävän ovulaation tapahtumispäivää."

Ja lisää löytyy täältä: Perhesuunnittelun kotisivut
Toi perhesuunnittelun sivusto on myös tutstumisen arvoinen :)

Toivottavasti tämä selvensi. :) Mä esikoisen aikana näitä juttuja paljon selvittelin, kun olen sen luonteinen, että mun pitää saada asioista tieteellistä tietoa ja tietää miten mikäkin asia tapahtuu. Ja alkuraskaudessa, kun keskenmeno pelotti, hain netistä taulukoita, mikä prosentuaalinen todennäköisyys keskenmenolle on vaikka viikolla 8. Mua auttaa tällanen tieto ja kun tiedon suhteuttaa niin, että kuinka monelle keskimäärin, niin EI tapahdu, se huojentaa mieltä.

Tuolta perhesuunnitelun sivuilta löytyy esim tämä taulukko, jossa kerrotaan miten nopeasti minkäkin ehkäisyn jälkeen keskimäärin tulee raskaaksi:
Perhesuunnittelun kotisivut
 
Heipähei kaikille!

Haluaisin liittyä mukaan, vaikka en todellakaan tiedä onko tämä vielä tässä vaiheessa oikea paikka minulle. Itsellä siis vauvakuume nostanut tässä kesä vaikana päätään, en vaan tiedä mistä ihmeestä se yhtäkkiä tuli??? Olin jo niin varma pitkään, että tämä meitin perhe on tässä, mutta kuinkas kävikään.. On tämä naisen ajatusmaailma niin ihmeellinen... Tietysti asiaa vielä hidastaa se, että ukko ei ole antanut myöntävää vastausta ja on vielä kuparikirukka paikallaan.
Onko kellään tietoa, että onko se kuparikierukan ehkäisyteho juurikin se 5v ja loppuu sitten kuin "seinään" vaan vaikuttaako se senkin jälkeen? Tosiaan alkaa tuo 5-vuotta tulla täyteen sen laitosta ja olisi tietysti kiva jättää ehkäisy kokonaan pois.
Olen siis 33v. ja meillä on ennestään neljä lasta. Itsellä opiskelut kesken, olisi vielä n. 1,5 vuotta jäljellä, mutta ehkä ne asiat saisi lutviutumaan silti ihan hyvin?? :) Sanokaa joku että JOO :D
Tämä on kyllä ihan hullua, mutta minkä sitä itselleen mahtaa... Nyt olis tosiaan kp2/28-30 ja katotaan miten käy, saako kierukan veke.
Minkä merkkisiä ovulaatiotestejä suosittelette ja koska se testailu kannattaisi aloittaa, kp10?

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoilla! :)
 
  • Tykkää
Reactions: HKS84
Ooti: Kuparikierukassahan ei ole mitään hormonia tms. mukana, joten mun maalaisjärki sanois, että ei lopu ehkäisyteho kuin seinään. (Hormonikierukassakaan ei käsittääkseni lopu, mutta 5 vuoden jälkeen teho alkaa kai pikkuhiljaa heiketä. Korjatkaa jos olen väärässä.) Ja piti taas googlettaa, kun alkoi asia mietityttää ;)

"Kuparikierukan tarkkaa vaikutustapaa ei tunneta. Kierukassa olevan kuparin pinta-alan lisäämisen on todettu parantavan ehkäisytehoa. Kuparikierukka aiheuttaa kohdun limakalvolle steriilin tulehdusreaktion, joka heikentää siittiöiden hedelmöittämiskykyä heikentämällä niiden kulkua munatorviin. Se muuttaa myös munatorvien eritteen sukusoluille epäedulliseksi ja häiritsee siten hedelmöittymistä. Useimmiten hedelmöittyminen estyykin kokonaan. Kierukan ehkäisyteho perustuu toissijaisesti siihen, että se estää munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle. Munasolun irtoamiseen kierukka ei vaikuta, vaan munasarjat jatkavat toimintaansa normaalisti."

Kuparikierukka - Mekaaniset ja kemialliset ehkäisykeinot - Ehkäisy - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi


Ja mä sanon JOO! :) Mä tein harjottelua ja gradua, kun jo odotin esikoista ja ihan hyvin suju. Mitä nyt kävin halaamassa aina välillä pönttöä ;) Mut vauvoja vauvoja vauvoja vaan. Asiat kyllä yleensä järjestyy :)

Mä olen tykännyt eniten Pregcheckin ovistesteistä, ne näytti sen viivan vahvistumisen mulla selkeämmin, kuin Davidin testit (joita tilasin Raskauskeijusta). Davidit oli kyllä edullisempia. Ja jos ei oo yhtään tietoa, koska itellä vois ovis olla, niin ekassa kierrossa testaisin jo kp8 lähtien. Ilmeisesti ihmisestä riippuen ovis voi olla kp10-24 välillä ihmisestä riippuen (tämä tieto kutri.net:istä). Ja sit testaa kunnes testit näyttää lh-huipun :) Harva ilmeisesti ovuloi just puolessa välin kiertoa kp14 tietämillä :)

Haluatko että lisään sut tonne Haaveilijoihin vai haluatko listalle laskemaan päiviä ja yritys alkaa kohtaan esim. "myöhemmin" tms.? :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Na-dente vastauksesta =) Tosiaankin, eihän se teho lopu kuin seinään, voisihan sitä hieman käyttää aivoja kun asiaa miettii ;)
Lisää vaan mut sinne listalle laskemaan päiviä ja yritys alkaisi sitten myöhemmin, toivottavasti ainakin!! :D Se voikin olla aika haastavaa saada tuo mies lämpenemään. Täytyypi ihan mielenkiinnosta ostaa niitä ovistestejä niin tietää sitten miten tuo kroppa toimii =)
Ihanan positiivinen asenne sinulla tuohon opiskelun ja raskauden yhdistämiseen. Kyllä sitä varmasti tulisi pärjäämään ja asiat ainaki jotenkin loksahtaa paikalleen =)

Reipasta viikonalkua ja plussia testeihin! =)
 
Kiitos Na-dene mielenkiintoisesta tietopaketista :)

Ja ooti: minäkin sanon JOO :) minkä ikäiset lapset sinulla on? Onhan siinä tietenkin omat haasteensa varmasti sovittaa yhteen opiskelut ja vauva ja vielä kun sinulla on neljä vanhempaa lastakin. Mutta varmasti asiat järjestyy ja onnistuu!
 
Eile DPO6 ja piti mennä illalla tekemään raskaustesti :D Ei varmasti yllätä ketään että aivan puhdas nega. Illalla näin hyvällä mieliuvituksella siinä viivan paikan mutta nyt en kyllä kuvasta erota enää sitä :D

IMG 9811
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Olen 32-vuotias nainen ja bongasin tämän ketjun tuossa plaratessani sivustoa. Siitä onkin kauan kun olen täällä viimeksi pyörinyt...6-vuotias on jo esikoinen ja toinen olis nyt suunnitelmissa. Yritys on päätetty aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Tuntuu jännittävältä ja niin toivotulta :) Ennen ensimmäistä raskautta ongelmani oli pcs munasarjat..mutta raskauden jälkeen ainakin kuukautiset ovat säännöllisesti tulleet ja olen bongaillut oviksiakin, joten toivotaan että nyt tärppäis ilman mitään hormonaalista lääkitystä.
 
Alvinna joo herkkyys 25 joten ei tosiaan varmaan edes näkyisi vielä. Esikoisesta tuli selvä haamu DPO10 jolloin tosiaan ekaa kertaa testasin, luulen et sekin olisi 1-2 päivää aikaisemmin ollut hyvin epäselvä.
 
Kyllä siellä Leonella jotain haaleeta viivaa näkyy, sille vahvistumista =)
Meillä lapset on 11,9,7,ja 5 eli onhan ne jo sillä tavalla isoja, että helpottaisi vauva-arkea kummasti kun ei ole montaa vaippapöksyä ;) Isoja mutta silti niin pieniä :D Vuoto alkaa hiipumaan, joten pääsee tarkkailee miten se keho toimii. Ei ole tullut pitkään aikaan sillä tavalla kiinnitettyä huomiota, aina vain huomannut että jossaki välissä kiertoa limaa tulee enempi ja halut on pinnassa ;)

Illanjatkoja :)
 
päärynärouva elä vielä heitä toivoa!
Täällä kp9 ja tässä kierrossa on tuntemuksia jo nyt, viime kierto mentiin mun mielestä jopa ilman ovistunteita, tikussa :D ei viiva ole vahvistunut mut aamulla oli limat selvästi lisääntynyt (jos nyt joku haluaa tietää). Mulla on 1 ovistikku jäljellä ja sit toivottavasti en uusia tilaa.
 
Täällä kp1/28, ilmeisesti oli sitten jotakin hormonihäiriötä, kun maidon tulo taisi loppua kuin seinään menkkojen alettua. Tai sitten aloitettu antibioottikuuri vaikutti tuohonkin. Miehen kissa raapaisi aika ikävästi (mustis??!?), olisi liimattu jos olisin samana iltana mennyt lääkäriin.

Nyt sitten aletaan jännäilee, jätetäänkö pillerit tästä kierrosta vai myöhemmin pois :popcorn:
 


..... * * * Vauva haaveissa 2015 * * *

..................................... 20.8.2014

Nimimerkki.......ikä.........kp...............yk........ (ya)........Toiveissa



miranenn..........25.........40/30..............yk 4..................... 2. lapsi
BlackCat..........28..........33/27.............yk6....................... 1. lapsi
Na-dene...........29..........33/28-30.................ya 7/14......... 2. lapsi
joa..................24.........32/26-30.........yk2....................... 1. lapsi
Tee86..............27.........28/25-31..........yk1....................... 2. lapsi
nenni26............26.........27/26-34.........yk4....................... 1. lapsi
lauwra.............26..........27/??..............yk1....ya 7/14......... 2. lapsi
Sirppuliina.........35.........26/33-35..........yk1....................... 4.lapsi
päärynärouva................25/28..............yk2....ya 7/14......... 4. lapsi
Leonella...........30.........25/30-32..................ya 8/14......... 2. lapsi
HKS84............30..........22/??, tjot........yk1........................ 1. lapsi
phaedra...........30........10/28-31....................ya 7/14........ 2. lapsi
caramba89......25...........5/36...............yk1.....ya 7/14........ 2. lapsi
ooti................33..........5/28-30........................................ 5. lapsi
heidip*............26...........2/28......................ya 10-11/14.... 3.lapsi
Marie82...........32.........2/29-32...........yk1....ya 02/08........ 2.lapsi
heikkulin...........27..........1/23-28.........yk2....ya 7/14......... 2. lapsi
Myyttynen.......26...........?/??........................ya 6/14......... 2. lapsi
Alvinna...........28...........?/??...............yk1........................ 2. lapsi
suan...............26...........?/??........................ya 9-10/1.......4. lapsi
sohvi36...........36...........?/??........................ya 8/14......... 4. lapsi
maggis...........26...........?/??.........................ya 8-9/14...... 2. lapsi
dzelli..............23...........?/??.........................ya 8/14........ 2.lapsi
Huumori..........32...........tjot..........................ya 8/14.........2.lapsi





........................ Piinailijat

.........................joa..................DPO21
.........................nenni26............DPO19
.........................Na-dene...........DPO17
.........................päärynärouva....DPO15
.........................Lauwra..............DPO12
.........................Leonella............ DPO9
.........................Sirppuliina..........DPO7
.........................HKS84...............DPO6




........................ Haaveilijat

........................ InkeriIisakki
........................ Penni89
........................ Mariana87
........................ pipiipa
........................ s4nnn



.........................Plussanneet

........................ Pecanpie 6/14
........................ Unto-Helmiina 6/14
........................ äiti88 8/14




Päivityspyynnöt punaisella tai muuten selkeästi näkyviin :)



 
Viimeksi muokattu:
päärynärouva: Se voi hyvinkin vielä muuttua plussaksi. Jokunen päivä on vielä aikaa :)

Leonella: Josko sieltäkin vielä plussa pärähtäis :heart:

Marie82: Tervetulo :wave: ja jos haluat mukaan listalle, niin ilmoittele :)

Muillekin uusille Tervetuloa :wave: Ihanaa, kun meitä on jo näin paljon :) :heart:

Vähän myöhässä, mutta mäkin tuuletan täällä Alvinnan ovisplussalle. Jes! :)


ON: Sunnuntaina piti alkaa menkat, mut eipä kuulunu. R-testit näyttää negaa. Mulla on aina ollu säännöllinen kierto, mut nyt toi kierukka varmaan sotkee jotenkin, vaikka mulla on tullu menkat sen aikanakin... Alkais jo, niin sais ekan kokonaisen kierron alulle. Ärsyttävää :stick: Plussaan en edes jaksa uskoa. Ei oo yhtään sellanen olo... :headwall:
 

Yhteistyössä