Vauva Haaveissa 2013

postimerkki I feel you! Aika samassa vaiheessa mennään, mulla kans dpo 10/11 (en oo ihan varma miten pitäis laskea...). Tässä oon googletellut ja ilmeisesti tosta clearbluesta ei ole monellakaan erityisen hyvää sanottavaa. Hirmuisesti plussaonnea täältä sinne! Toivotaan että ollaan vaan hätähousuja ja plussat napsahtaa sieltä pian!

s-atu vitsit miten jännää! Olispa hienoa kun teillä tärppäisi nytkin pian! Meillä imetys toimi näköjään luomuehkäisynä 5kk kunnes "täti" kurvaili kylään yli vuoden tauon jälkeen. Saisi pysyäkin poissa, mokoma!
 
BDU
Jännää tämä todellaki on :D tosin mullahan ei yhtään negaa oo takana joten vielä on olo positiivisen toiveikas! Ajattelin yrittää malttaa kunnolla johonki yli kp30 ennen testiä ku on epäsäännöllinen kierto ja ei hajuakaan millon on ovis ollu. Miten sitä jaksaa odottaa.... Onko teillä muuten jotka ootte jo synnyttäny niin olleet vaikeat raskaudet? Kestikö pahoinvointi läpi raskauden vai loppuiko alun jälkeen? Mua hirvittää ajatus siitä, ei puhettakaan että viittis / vois töissä laattailla. varsinki ku en todellakaan aio pomolle kertoa ennen sukua ja suvullekin haluaisin kertoa vasta "pahimman" jälkeen eli siinä 11-12 vkon jälkeen..
 
postimerkki ja annamay plussatuulia kovasti sinnepäin :whistle:,toivotaan parasta!

BDU mulla ei ollut pahoinvointia ollenkaa koko raskauden aikana! Ekat ja ainoat oksut lenis synnärillä :LOL: Mutta muuten raskausaika oli suht.helppo täällä päin! rv30--> alko hirveät liitoskivut ja liikkumaan ei paljoa pystynyt ilman itkua :( Muuten voin loistavasti ja näin...Painoa sitte kerty +19kg kun liikkumaan ei kyennyt! Mutta oon valmis kokemaan sen kaiken uuestaan,on noin pienet vaan niiin ihania! :heart:

on: Mulla on tajuton pahaolo!! Hyi,en kyllä usko että ois raskausoire kun nyt mennään vissiin dpo 1 (Jos osaan omaa kroppaa lukee!) :D Ja maha on turvoksissa,nännit on ihan hervottoman kokoset yms! Eli siis kuvittelen olevani raskaana kaikkien näitten oireitteni kanssa,vaikka todellisuudessa en usko että oon koska ei oikeen hyödynnetty tätä kiertoa :D pyh,ihmeellinen tää kroppa oikeesti..muttamutta jännäillään ;) Ja me päätettiin että ei kerrota kellekkään raskaudesta,vaan ihmiset saa ite kysellä sitten kun masu näkyy! saa nähä kauanko kestää enneku joku uskaltaa kysyä kun synnytksestä on niin vähän aikaa ;) Jos siis tärppää nopeasti nyt!
 
BDU mulla ei ollut pahoinvointia lainkaan koko raskausaikana. sanotaanko et sillon rv.18 kun tunsin ekan kerran liikkeet niin uskoin olevani raskaana.sitä ennen ei ollut oikein mitään oireita. pientä nippailua tosin hieman plussan jälkeen mut en laske niitä :D

ja niinkuin nanna_ sanoi niin mullakin lensi synnärillä ne ainoat oksut raskausaikana.
muuten koko raskaus oli helppo. noin 25. viikolla alkoi kylkikipu kun kaikki sisäelimet sun muut alko painamaan kylkiluita. supistuksia ei ollut koko raskausaikana, muuta kuin tietenkin itse synnytystilanteessa.
päivää ennen pojan syntymää olin lenkillä.ei tietenkään mitään reipasta lenkkia pystynyt tekemään, mut mun liikkumiseen ei raskaus sinällään vaikuttanut. painoa tosin kertyi kanssa se 18kg et hieman teki kankeeks:)

voi että,nyt rupes ikävöimään tota kaikkea:)
synnärillä kun olin sitä mieltä et en ikinä enää synnytä/ole raskaana mut kummasti se mieli muuttuu..on se vaa niin ainutlaatuista <3
 
Joo, BDU, älä hätäile etukäteen pahoinvointeja! :) Edellisessä raskaudessa oksensin vuorokaudenajasta riippumatta johonkin viikolle 15 asti, sitten olin elämäni kunnossa jonkin aikaa kunnes rupesi tulemaan harkkasupistuksia niin tiheästi että rv 27 käytiin käyrillä ja pari viikkoa ennen vauvan syntymää ramppasin useampaan otteeseen päivystyksessä supistuksista. Terve vauva pysyi kyydissä kuitenkin loppuun asti ja syntyi 2 päivää ennen laskettua. :) Kaikki on niin yksilöllistä ettei etukäteen kannata murehtia! Mulla tosiaan sattui kauhea pahoinvointi ja paino laski useamman kilon odotuksesta huolimatta. Mutta jos sellannen tuuri sattuisi käymään niin itse ainakin otin sairaslomaa töistä. Lääkärintodistukseen kirjattiin joku koodinumero eli suoraan pomo ei olisi sitä saanut selville. Paitsi tietysti googlaamalla jos niin kiinnostaa.

Mulla muuten kävi esikoisesta niin että olin just vastaanottanut uoden määräaikaisen pestin ja työhöntulotarkastuksessa sain ylipuhuttua lääkärin siihen ettei kirjoita siihen todistukseen että oon raskaana. Olisi vähän nolottanut viedä sitä pomolle vaikka ihan täysi oikeus on tietysti hakea töitä raskaana... Silloin ei vielä ollut ollut eka neuvolakaan joten lääkäri suostui :) Selvisihän se raskaus työnantajalle sitten pian ja hyvin töissä onneksi suhtauduttiin vaikka minut oli juuri pestattu vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen josta sitten jäin äitiyslomalle (ja sairaslomalle ennen äitiyslomaa) muutama kuukausi ennen työsuhteen päättymistä.

Ja sitten tilannepäivitys: Täällä taitaa käynnistyä pian yk 2, vähän on sellanen meinkinki nimittäin että menkat olisi kuitenkin alkamasa :( höh. No olisi se ollut ihmekin jos kaksi vauvaa olisi heti ekasta kierrosta tärpännyt. Ärsyttävää vaan kun toinen vauva on tosiaan ollut kovasti haaveissa lähes puoli vuotta, mutta nyt vasta alkaa olla realistiset mahdollisuudet edes raskautua kun hormonitoiminta vasta käynnistelee raskauden jälkeen. Tiedänpähän nyt ainakin että kierto on n. 30 päivää. Salaa elättelen vielä toiveita että haalean vaaleanpunainen vuoto olisi jotkut "valemenkat" kun taas aamulla oli ihan raskauspahoinvointiolo. Typerät clearbluen haamut jotka saivat mut innostumaan! No päästäänpähän taas ahkeroimaan makkarin puolella pian ihan tosissaan ;) Käskin miehen tuoda lohdutussuklaata kaupasta. Kyllä se sillä mieli kohenee :D

Hirmuisesti tärppionnea teille muille! Ja rentouttavaa viikonloppua! :)

Ps. ja anteeksi taas kilometrin pituinen avautuminen...!
 
Täälläkin ollaan ihan malttamattomina, kääk. Tekis mieli jo huomenna testailla, mutta se nyt ei vissiin oo mikään kuningasidea näin kp24:ssa, jos kierrot on 30-40 :D. No mutta ens viikolla loppuviikosta ehkä tai sit vedän ihan reippaasti yli ennen ku testaan...en kuitenkaan malta :D.
Tääl on kyllä niin ihme juimimisia mahat täynnä, mutta sanoinkin miehelle, että mun höpsö pää saattaa aiheuttaa nää kaikki. Vaan ei kyl ollut viime kierrossa mittään.

Kävin tänään salilla ja samalla pyörähdin köllöttelemässä infrapunasaunassa ja siinä sit aloin miettimään, että mitäs sit kun oon raskaana, niin tuo infrapunasauna ei varmaan oo kovin suositeltavaa...ou nou, mä niin tykkään siitä.
Mulla ei kyllä ole hajuakaan, mitkä asiat on raskaana kiellettyä, mutta kun nää itsestään selvät. Pitää alkaa opiskelemaan kiellettyjen ruokien listaa, vaikka eiköhän nää käydä neuvolassa sitten läpi yhen sata kertaa :)
 
Huh, täällä nous sitten 38 ja rapiat kuume (pidemmälle en uskaltanu kattoa vaan nappasin buranana, ku paleli niin törkeesti). Eilen illalla oli jo tosi huono olo ja lämpö siinä 37,2 ja silloin jaksoin olla jo toiveikkaana, että jos ois vaikka raskaus oire, mutta tää yli 38, ei taida enää mennä sen piikkiin. Ihan hakattu olo.
 
Kyllä minä nyt jo alan odottelemaan tätiä kylään.. turhaan kaikki oireet taas tuntuneet siltä, että raskaana olisin :( Nyt ilmeisesti dpo15 ja viikkoja olisi laskurin mukaan 4+1 vaan negaa näyttää edelleen. Tai jotain viivanpaikkoja on selkeesti ollut näkyvissä, mutta ei ole edes haamuksi muuttunut :( Olen tilannut noita raskauskeijun herkkiä testejä ja niitä on kulunut tällä viikolla :D
 
Kaislanen Voi itkut että oot kipeenä! Pikaista paranemista :hug:
Mä myös murehdin etukäteen sitä ettei saa käydä infrapunasaunassa. Mutta sitten toisaalta siitä saa pirteemmän mielen jos täti tulee kylään että pääseepä sinne sitten taas ainakin yhden kuukauden verran lisää.... :) Ajattelin että jos en nyt tosiaan ole raskaana niin aion ennen ovista ottaa kaiken ilon irti siitä etten vielä ole raskaana. Täytyy mennä johonkin sushille ja ottaa lasi valkkaria jos sitten taas vuoteen ei pysty ;)

haavenuni Mulla olis myös rv 4+1 menossa! Ja nyt taas näyttää että ei se täti ole tulossa. Oon ihan hämilläni. Mammaksin herkät David-raskaustestit näytti toissapäivänä negaa, eilen en viitsinyt testailla. Ootko varma tosta oviksen ajankohdasta? Jospa se on ollut sulla vasta vähän myöhemmin...? :)

postimerkki täällä ikuisena optimistina tarjoan sulle semmosta vaihtoehtoa että entä jos täti ei kurvannut kylään oikeasti vaan on kiinnittymisvuotoa tms? :) Anteeksi jos nostan toiveita turhaan, mutta mä luulin esikoisesta kp 24/28 että menkat tuli liian aikaisin ja testasin sitten vasta joskus viikon päästä kun siskolle ihmettelin että olipas ne menkat "oudot" kun eivät kunnolla alkaneet vaan tiputteli n. viikon. Plussaahan se sitten näytti...
 
En ole ovista koskaan tikuttanut. Mulla oli verinen vuoto perjantaina 12.10 ja tuhrusi sunnuntaihin asti. Ennen tuota oli limat ja himot kohillaan, vaan siihenpä loppu himot ku tuollainen tuhru alkoi. Viimesen kerran touhuiltiin maanantaina 15.10, että sittenpä jos olis ollut myöhemmin, niin olekkaan mitään toivoa. Ajattelin, että olisko ollut sitten ovulaatiovuoto, vai mistä kysymys? Koskaan ole tuollaista ollut ja mitään hormonaalista ehkäisyä en ole vuosiin käyttänyt. Vatsaa on juilinut ja tosiaan mulla tuli viiva alavatsalle (linea negra?) tuon oletetun ovulaation jälkeen ja näyttää kuin se olisi nyt vahvistunut, mutta testit tosiaan negaa. Nännit ehkä hitusen kipeät, jos oikein kokeilee ;) Mutta eniten on tuo vatsa juilinut ja vihlonut. Alussa etenkin kun meni nukkumaan, niin kerran piti vaihtaa toiselle kyljelle, kun niin juili. Ja nyt on ollut sitten ihan koko päivän mittaan tuntemuskia. Ehkä nyt tuntuu siltä, että täti sieltä tulee. Olen testaillut maanantaista saakka, viivanpaikkoja vain tulee :( Eilisestä asti on valkovuoto lisääntynyt ja en kyllä muista, että näin paljon olisi ollut. Lämpö 36,8 ja mutta enpä kyllä ole erityisemmin noita lämpöjä seuraillut.
 
postimerkki täällä ikuisena optimistina tarjoan sulle semmosta vaihtoehtoa että entä jos täti ei kurvannut kylään oikeasti vaan on kiinnittymisvuotoa tms? :) Anteeksi jos nostan toiveita turhaan, mutta mä luulin esikoisesta kp 24/28 että menkat tuli liian aikaisin ja testasin sitten vasta joskus viikon päästä kun siskolle ihmettelin että olipas ne menkat "oudot" kun eivät kunnolla alkaneet vaan tiputteli n. viikon. Plussaahan se sitten näytti...
Vuoto on kyllä tosi runsasta et kyllä se taitaa olla kp2 nytten. Katsotaan kuinka kauan kestää :) sanoin miehelle et nyt sitten peuhataan et jos tulis plussaa tällä kierrolla.
 
postimerkki Peukut pystyssä! Toivotaan että tää olis sulla se kierto! :) Alkaispa mullakin nyt kunnolla jos en ole raskaana niin saisi uuden kierron kehiin pian...!

haaveuni Jännä juttu toi vuoto. Mutta kuulemma oviksessa voi tosiaan olla vuotoakin. Kirjoitteletko johonkin tuntemuksia ylös että jos (toivottavasti ei!) täti tulee kylään niin tiedät verrata seuraavassa kierrossa? Mulla myös lämmöt koholla, 38,8-38,9. Mutta tosiaan oon mittaillut vasta muutamana päivänä eli ei ole paljon vertailukohtaa.
 
En kirjoittele tuntemuksiani ylös.. Pitäis varmaan, niin ei sitten tarvi empiä, että miten tämä on edellisissä kierroissa ollut :) Mutta pitäs varmaan lopettaa tämä turhanpäiväinen stressaaminenkin ja testata sitten, kun niitä oireita oikeasti on ja kun menkat on myöhässä pisimmänkin kierron mukaan. Huoh, niin turhauttavaa.
 
Joo, havahduin itsekin siihen että mitä tapahtui sille "otetaan rennosti, tulee kun on tullakseen" -asenteelle jota oon vannonut :D Seuraavassa kierrossa otan kyllä rennommin, on itselläkin kivempi olla. Ahkeraa pupuilua vaan, silleenhän niitä vauvoja tehdään... :) *salaa tilailee jo ovistikkuja ensi kiertoa varten* ;)
 
täällä yksi esikoista kuumeileva itä-suomesta :) ikää 25v, opiskelut vaiheessa mutta piiiitkän oman kuumeilun ja lähipiirin vauvabuumin tuloksena mieskin innostui :D
tällä hetkellä mennään kp38/28, mutta eka kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen ni tätiä voi joutua oottelemaan pidempäänki. Pari negaa testattu, viimesin äsken ja luultavasti testaan väh. viikon välein ellei tätiä kuulu. Niin paljon kuuluu "myöhään plussanneita", että testaan varmuuden vuoks ku antibioottejaki nappailen päivittäin estolääkityksenä.
 
Slallu, kiva kun oot täällä suht saman ikäisenä kuumeilemassa esikoista :)! Oikein mukavaa.
Postimerkille paljon zemppii uuteen kiertoon. Kyllä se siitä tärppäsee viel. Haaveunelle myös zemppiä ja stressittömämpää oloa ja vähemmän turhautumista :). Vaikka huomaan kyllä itsekin, että kyllä tää asia vaan pyörii ihan hirveeti mielessä, vaikka piti olla liikenteessä ihan tjottailu meiningillä. Kyllä meillä nyt vaan jo ihan rehditsi yritetään. Ovistikkuaj en oo viel hommannut, mutta ehkä sitten seuraavaan kiertoon, jos tästä ei nyt nappaa. annamaylla taitaa olla vähän sama meininki mun kanssani :D hehe.
Huh onneks mun kuume on helpottanut. Enää on vaan lämpöä, joskin ilta akohden varmasti nousee..olihan taas raskas kokemus kuitenkin tällai kuumeilu.
Vaan täällä ollaan iloisin mielin, koska jännäpäivät lähestyy lähestymistään. Ens viikon suunnuntaina vois olla jo ihan hyvä hetki testata...:) Jännittävää.

Onks kukaan muu katsonut tota ohjelmaa Erilaiset Äidit? Ite oon ihan koukussa! Tosi ihana ohjelma, joskin toki on vaikea ymmärtää joitain kulttuurisia eroja perheissä, mutta sehän ton ohjelman tarkotus onkin, esitellä nimenomaan erilaisia perheitä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)
 
Mää oon katsellut! Viime jaksossa missä oli se tamperelainen äiti, se nianen oli jotenkin niin herttainen! "mua alkaa taas itkettään" :)

kp3, nyt vuotaa todella vähän et onkohan kohta ohi. Ovista odottelemaan :) mies niin haluaisi kanssa pikkuisen.
 
huh..en muistanutkaan miten kroppa reagoi pillereiden lopettamiseen.. joka päivä viime viikolla ihmeellisiä kramppeja ja kipuja mahassa..viime vuonna oli sama juttu kun lopetin.. jospa kroppa puhdaistautuu niistä myrkyistä :D
hirvee vauvakuume nyt jo vaikka eka kierto vasta menossa...kierron puoliväli olis tänään ;)
 
No voi ny ihme ja kumma! Täällä nimittäin kp27 muuttu kp1:ksi...mitä hemmettiä kysyn vaan :D. Viime kierto oli siis 40 päivää ja nyt 27....ei tajua näitä heittelyjä, mutta joo aina parempi, että kierto on "vähän" lyhyempi"..mutta kyllä nyt lähte eniin raskauskeijulle tilausta ovistesteistä :D. Ei tästä muuten ota mitään tolkkua.

Mutta ihmeen kevyesti tän kyllä otin, en sillai edes pettyny ihan hirveesti. Elokuu ois oikein kiva hetki saada oma pienokainen. Ja nyt siis vasta kuitenkin yk3 käynnissä, niin eihän tässä olla päästy vielä kunnolla edes yrittämisen makuun ;) hehe. Saanpahan hössöttää taas ainakin kuukauden pidempään tätä odotuksen odottamista.

S-atu mulla kroppa reagoi pillereiden lopettamiseen sillon sen yhden ainoon kerran kun ne olen pari vuotta sitten lopettanut, sillä tavalla, että oli vaan ihan hirveet halut. Teki mieli jatkuvasti ja koko ajan seksiä. Ihan hurja hormooniryöppy vissiin tai jotain :D.

Ja joo postimerkki se äiti oli kyllä ihana herkkis, mutta myös ihan liian kiltti. Mä olisin sanonu jo sille äijälle, että "jos et lapsen kakkavaippoja pysty vaihtamaan tai koet, että kiinteän ruuan syöttäminen on jo ylivoimaisen vaikeaa, niin tossa on ovi!" En vaan pysty tajuamaan :D, mutta meitä on moneen junaan. Onneks tuo oma mies vaihtaa sujuvasti jo kummilapsenkin vaipat :). Onko muuten mitään ihanampaa kun katsoa isoa raavasta miestä, joka osaa olla ihanasti pienen vauvan kanssa. Se saa kyllä ainakin tän sydämessä jonkin sykähtämään ihan hurjasti.
 
Kailasnen sinullakin alkoi menkat normaalia aikesemmin. Ei ollu kyllä meidän kierto :D

Mulla on todistusaineistoa mun miehestä että se osaa vaihtaa vaipan ainakin jotenkin. Löysin muutama vuosi sitten anoppilasta valokuvan missä se vaihtaa vaippaa siskontytölleen. Söpöä :)

Minä en ole tilaillu noita ovistestejä, mulla oli ihan muut suunnitelmat :whistle:
 
Kaislanen, pahoittelut punaisen paholaisen saapumisesta :(
Aattelin muuten ihan samaa ku katoin tuota Erilaiset äidit- jaksoa! Jos johtuis kulttuurieroista tollanen käytös ni vielä ymmärtäs mut tuossa tuntu olevan kyse viittimisestä :rolleyes: Meillä ei mies vielä oo vaipanvaihtoon uskaltautunu vaikka pieniä lapsia on lähipiirissä ollu useempiakin :) Muuten kyllä jo melko varmoin ottein käsittelee 5kuista kummityttöämme, saa jopa yöpuvun pujoteltua päälle :D

Minen oikeen tiiä onko pillerien lopettaminen vaikuttanu vielä mitenkään, ku kaikkee kivaa pientä on ollu tässä pari viikkoo mikä vois viitata tärppiinkin. Väsymystä, vilutusta, hysteerisiä kikatuskohtauksia ja heti perään armotonta vitutusta (mies on vähän varpaillaan :D), juilii miltei päivittäin alavatsaa, lisäks närästystä ja maha jatkuvasti hirvee pallo. Eilen kylään lähtiessä piti tarkkaan kattoo mitä laittaa päälle ku näytin TODELLA raskaalta :D Jotain punasta sais alkaa kuulumaan, joko menkat tai viiva testiin :/
 

Yhteistyössä