Vauva 4 kk ja kuntosalin lapsiparkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumppaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumppaan

Vieras
Moikka, minkä ikäisiä lapsia olette jättäneet kuntosalien lapsiparkkiin hoitoon? Itselläni on 4 kk vanha vauva ja mietin että raaskisko tuon jättää tunniksi hoitoon. Ottavat hoitoon aivan sylivauvojakin ja jos on liikaa lapsia hoidossa niin sanoivat että silloin sanovat suoraan että eivät voi ottaa. Mulla on vähän kokemusta lapsista ja vauvoista että olen aika ulalla uskaltaisiko vielä jättää. Jos vauvan syöttää ensin kunnolla niin luulisin että pärjää vieraankin aikuisen sylissä sen tunnin. Mutta siis, onko muut jättäneet näin pieniä ko. hoitoon ja miten on mennyt?

Meillä on lapset ollu vasta 2-vuotiaana lapsiparkissa,mut hoidossa muualla kyllä aikasemmin.Kyllä mä uskaltaisin jättää lapsen kuntosalilla hoitoon,jos tulee ongelmia,ni eiköhän ne sieltä tule sua sit hakemaan.Lyhyt aikahan tunti on.

Olen kuntosalilla töissä (iso ketju) ja meille on vuoden sisällä tullut uudet säännöt, ettei alle 3 v TAI ELLEI ITSE PÄRJÄÄ, saa jäädä lapsiparkkiin, muuta kuin silloin kun siellä lastenhoitaja sen pari tuntia viikossa.

Muutamat äidit ovat nimittäin käyttäneet härskisti tätä mahdollisuutta hyväkseen, jättäen lapset tuntikausiksi "hoitoon", jolloin kassalla työskentelevät kuntosalityöntekijät joutuvat ottamaan vastuun jostain mihin emme ole koulutettuja. Muutaman kerran on jouduttu turvautumaan soittoon sosiaalikeskukseen, kun monien kuulutusten ja etsiskelyn jälkeen äitiä ei kuntosalilta löydetä.

Nämä äidit ovat tehneet karhun palveluksen äideille, jotka tarvitsisivat lapsiparkkia oikeasti ja vain jumpan ajaksi.

Eikö isoäiti tai lapsen isä tai joku muu tuttu ja luotettava voisi sen kuntosalikäynnin aikana hoitaa lasta? Itse en noin pientä varmaan raaskisi jättää vieraan hoiviin, varsinkaan jos tämä vieras kaitsee myös muita lapsia samanaikaisesti.

Yhteistyössä