V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mä:vilkaalle esikoiselle valjaat,sen seisomalaudan lisäksi?
samaa piti kirjoittaa =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mä:vilkaalle esikoiselle valjaat,sen seisomalaudan lisäksi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:Kerrostalon porras-, kellari- tai vinttiKÄYTÄVÄÄN ei paloturvallisuuden vuoksi saa kerätä minkäänlaista tavaraa. Porraskäytävä on yleensä asuinkerrostalon ainoa uloskäytävä. Tästä syystä on tärkeää pitää se kulkukelpoisena eikä siellä saa säilyttää mitään tavaraa - ei edes lastenvaunuja.
Tulipalon sattuessa lastenvaunuissa käytetyt materiaalit muodostavat voimakasta savua, joka leviää nopeasti rappukäytävässä ylöspäin. Se estää ihmisten pääsyn ulos. Lisäksi KÄYTÄVÄ kerätyt tavarat vaikeuttavat palokunnan toimintaa tulipalon sattuessa sekä ylipäänsä houkuttelevat tuhopolttoon.
Lastenvaunuille kannattaa suosiolla järjestää oma säilytyspaikka, joka sijaitsee omassa palo-osastossaan erillään porrashuoneesta.
Käytävä ei ole syvennys.
Eli kun ne vaunut on syvennyksessä ja jos ne on sytytetty palamaan, niin se sankka savu, joka estäisi käytävän kautta evakuoinnin, jääkin vaan sinne syvennykseen? Tajusinko oikein?
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:miksei kukaan kerro mulle nyt mitkä rattaat apllä on`?
Eikös se selvinnyt ihan alkuviesteistä mitkä rattaat on hankimassa. Noin muistelisin.Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:miksei kukaan kerro mulle nyt mitkä rattaat apllä on`?
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:oksentamaan koska ajatteleen tulipaloa vai![]()
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Eikös se selvinnyt ihan alkuviesteistä mitkä rattaat on hankimassa. Noin muistelisin.Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:miksei kukaan kerro mulle nyt mitkä rattaat apllä on`?
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Eikös se selvinnyt ihan alkuviesteistä mitkä rattaat on hankimassa. Noin muistelisin.Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:miksei kukaan kerro mulle nyt mitkä rattaat apllä on`?
joo selvisi mitkä on hankkimassa, mutta mitkä rattaat on nyt?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Eikös se selvinnyt ihan alkuviesteistä mitkä rattaat on hankimassa. Noin muistelisin.Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:miksei kukaan kerro mulle nyt mitkä rattaat apllä on`?
joo selvisi mitkä on hankkimassa, mutta mitkä rattaat on nyt?
Ap ei oo kertonut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meidän asuintalossa oli yksi perhe, joilla varmaan kymmenen lasta ja vaunujakin monia, mitä ne sitten säilytti tietysti rappukäytävässä, sen palo-oven edessä. Naapurit valitti asiasta isännöitsijälle, ja reilu vuosi sitten alaoveen ilmestyikin lappu, jossa ilmoitettiin, että ellei vaunuja siirretä kokonaan pois rapusta, ne tullaan hakemaan ja viedään tarvittaessa vaikka kaatopaikalle. No, mitään ei tapahtunut. Edelleen alakerta on ihan täynnä - on vaunuja, lasten pulkat, kelkat, liukurit, kaikki siellä - palo-oven edessä. Mutta mikä yllätys tuo nyt on, kun kyseessä on maahanmuuttajaperhe - sehän olisi rasismia käskeä ne viemään tavaransa sieltä pois![]()