vatsan koko toisessa raskaudessa ja lapsen koko?

  • Viestiketjun aloittaja etukeno
  • Ensimmäinen viesti
etukeno
toisessa odotuksessa, onko teillä ollut raskausmaha isompi kuin esikoista odottaessa ja onko tällöin myös lapsi ollut isompi?

Odotan toista ja tuntuu että tää maha on jo nyt valtava, rv 25. Eka paino 3100g, mitä mahtaa toinen olla kun nyt on jo järkyttävä pömppä:/ apuvaa....
 
mie
Mulla oli tässä toisessa raskaudessa tosi valtava masu.. Kokoa vauvalla 4425g :) Eka painoi 3500g. Kätilö sanoi, että yleensä toinen on isompi..kun helpommin herkuttelee enemmän :). En tiedä, mut olipa pienoinen ylläri neitin koko.
 
vierailija
hei
minulla vatsa oli alkuraskaudesta isompi kuin ensimmäisessä raskaudessa. Ihmettelin myös kovasti kun lapsi potki paljon voimakkaammmin kuin ensimmäinen. Eka lapsi painoi 3100g ja saman kokoista veikattiin neuvolassa ihan loppuun saakka. Jopa ultrattiin viikko ennen synnytystä noin kolmikiloiseksi. Yllästykseksi saimme kuitenkin 4100g pojan. Onneksi synnytys meni hyvin. Jälkikäteen olin oikeastaan tyytyväinen että olivat veikanneet väärin ettei tarvinnut turhaan jännitellä synnytystä. Helppo tietenkin ajatella kun kaikki meni hyvin...
 
Joku
Oli paljon isompi toisessa ja kätilöt ei meinanneet uskoa että on alle neljäkilonen synnytettyäni ja siis eka oli tyttö 3230g ja tää poika oli 3860g. :)
En sitten tiedä kuinka paljon sukupuolikin vaikuttaa, onko pojat järjestäen suurempia kuin tytöt?
 
kahden äiti
molemmissa iso vatsa.ekassa hoitajat sairaalassa veikkailivat vauvan painoksi vähintän 4,5kg jopa 5kg - painoi 3890g.Toisessa vatsa oli iso jo neljännellä kuulla(kaverit epäili kaksosia(,lopussa yhtä iso kun ekassakin,tyttöpaino 3810g. Mutta synty 8 pv aikaisemmin kuin veljensä.
 
Mulla
Ei tosiaankaan alkanu näkyyn tokassa maha aikasemmin, ei meinannu näkyä koko raskauden aikana muuta ku leviämällä sivulle päin. Eka oli poika selkeellä edessä olevalla poikamahalla ja toinen sivuille leviävä tyttömaha ja tyttö tuli.
 
Mulla toisessa raskaudessa maha oli selvästi pienempi kun ekassa. Myös vauva oli pienempi, kuopus painoi syntyessään 3710 g (38+5) ja esikoinen 4070 g (39+4).
Ekassa raskuadessa sf-mitta huiteli käyrien yläpuolella, tokassa mitta meni nätisti keskikäyrällä.
 
++
Molemmissa raskauksissa melkeimpä samankokonen ja mallinen maha. Ja molemmat synty vasta rv 42!!!!
Eka - poika painoi
3560g (ultran mukaan 4 kg)
ja toinen -tyttö
3340g (ultran mukaan 2,8kg)
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Entä onko se maha alkanut näkymään aikaisemmin? En ole ap..
on alkanut. kolmannessa alko housut puristaa jo rv7
no kun mulla ois rv 5+ ja tuntuu että jotkus housut puristaa jo!!!! :ashamed:
No musta tuntuu että tossa alussa oli tosi paljon turvotusta että vaikka mulla maha alko näkyyn aika myöhään varsinki tokasta niin alussa oli järkyttävä turvotus.. Myös ekasta :D
 
Joku
Mulla ei kyllä näkynyt ennen rv 23 kummassakaan, mutta voi tietty olla 9 vuoden välillä jotain tekemistä asian kanssa. Luin jostain että välilihaa harvemmin tarvitsee leikata enää toisessa synnytyksessä, mutta kyllä mulla leikattiin tässä toisessakin. Siitä tulikin mieleen että kuinka monella on leikattu toisessakin/kolmannessa synnytyksessä? :)
 
Mulla oli esikosta aika pieni maha, sen takia ihan ultrassa kävin, pimu syntyi 41+4 ja oli 3410g

Kuopuksesta näky tosi nopeeta maha ja se oli valtaisa, ihan tajuton, mutta johtunee varmaan osittain siitä että tulin raskaaksi ennenkun esikoinen oli edes vuottakaan. Kokoa pikkumimmillä oli melkein 4kg
 
Mulla
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mulla oli esikosta aika pieni maha, sen takia ihan ultrassa kävin, pimu syntyi 41+4 ja oli 3410g

Kuopuksesta näky tosi nopeeta maha ja se oli valtaisa, ihan tajuton, mutta johtunee varmaan osittain siitä että tulin raskaaksi ennenkun esikoinen oli edes vuottakaan. Kokoa pikkumimmillä oli melkein 4kg
Mul se toka maha ei näkyny vaikka tulin raskaaks kaks kk ekan syntymän jälkee :D
 

Yhteistyössä