vastenmielinen lesbo-look

  • Viestiketjun aloittaja mies vaan
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="mies";27418101]En usko sitä, koska olen käyttänyt vuosia tällaisten kysymysten parissa sekä akateemisesti että yksityisesti.[/QUOTE]

Kukaan ei usko että sä olet käyttänyt akateemisesti aikaasi yhtään mihinkään :LOL: Akateemiset ihmiset osaavat argumentoida ja ottaa huomioon myös toisten näkökulmat.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418096]Miksi ei? There is no ought from is. Se ei riitä perusteluksi jonkun asian hyvyydestä, että se olemassaoleva ihmisten jakama asia. Kuten Morrigankin jo aikaisemmin puhui, maailmassa on paljon meidän länsimaisesta näkökulmastanne katsottuna julmia ja käsittämättömiä traditioita. Eikö niitä saa yrittää tuhota?[/QUOTE]

Ei toi edistä mitään. Tuhoaminen ei kanna ontologiana tai etiikkana, mutta sen perustelu menisi palstalle liian vaikeaksi.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418107]Kukaan ei usko että sä olet käyttänyt akateemisesti aikaasi yhtään mihinkään :LOL: Akateemiset ihmiset osaavat argumentoida ja ottaa huomioon myös toisten näkökulmat.[/QUOTE]

Oliko tämä esimerkki? Ei tämä palsta kovin kummoinen ole tasoltaan. :)
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418101]Jos kaikki on sallittua lain ja yhteiskuntarauhan puitteissa, se tekee tyhjäksi ja tarpeettomaksi sen syvällisemmän ja hienojakoisemman keskustelun liittyen esim. kauneuteen ja kulttuuriin. Se on kenties enemmän amerikkalainen tapa nähdä asia. Me täällä Euroopassa olemme tottuneet vaalimaan historiaa ja perinteitä. Individualismi on yhteisöllisen ja jaetun vihollinen, koska mitä enemmän ihminen on individualisti, sen saarekkeisempi hän on. Ja toisaalta kuitenkaan kukaan ei voi olla individualisti koska kaikki ovat "vankeja". Näistä syistä individualismi yhteiskuntateoriana ei nähdäkseni ole valtavan suosittu nykyisin akateemisessa keskustelussa. Ajatellaan taas enemmän toisia ensin.[/QUOTE]

Niin no tässä tuleekin tämä ongelma, eli meidän eri lähtökohdat tähän asiaan. Suurin osa onkin sitä mieltä, että on aivan turhaa käydä keskustelua siitä miten kenenkin pitää pukeutua ja muista samanlaisista asioista. Ja "akateemisuudestasi" kertoo lisää se, että väität individualismin olevan laskussa, mitä se ei todellakaan ole. Ja se on minun lähtökohtani tähän asiaan, joka taas on selvästi hyvin kaukana sinun lähtökohdastasi. Minä uskon, että jokainen saa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa, eikä tässä tapauksessa täydy ottaa huomioon sitä mikä miellyttää enemmistön silmää. Ja minun onnekseni niin Suomi kuin muutkin länsimaat ovat tästä asiasta samaa mieltä kanssani. Syytit tuossa aikaisemmin Morrigania sosialismista, mutta enemmänhän tämä sinun "yhteinen hyväsi" viiitaa sosialismiin kuin meidän muiden individualismi.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418106]Isämies jaksaa... ;)[/QUOTE]

Eteneekö päättelyketjusi seuraavasti:

/ väittelee kanssani ja mainitsee akateemisia seikkoja --> palstalla on lisäkseni vain yksi akateeminen: Isämies --> kommentoijan on oltava Isämies / ?

Linkittäkäähän joku musta tää ketju Isämiehelle, kiitos. Saa sekin jotain palstahuvitusta sunnuntaiaamuunsa.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418110]Ei toi edistä mitään. Tuhoaminen ei kanna ontologiana tai etiikkana, mutta sen perustelu menisi palstalle liian vaikeaksi.[/QUOTE]

Ai, että esimerkiksi apartheidista luopuminen ei ole edistänyt mitään? Yhden järjestelmän tuhoamistahan sekin oli. Toki asioista voidaan puhua eri nimillä kuin tuhoaminen, jos se on sinusta miellyttävämpää, mutta se on vain semantiikkaa.
 
"mies"
[QUOTE="Heihei";27418113]Eteneekö päättelyketjusi seuraavasti:

/ väittelee kanssani ja mainitsee akateemisia seikkoja --> palstalla on lisäkseni vain yksi akateeminen: Isämies --> kommentoijan on oltava Isämies / ?

Linkittäkäähän joku musta tää ketju Isämiehelle, kiitos. Saa sekin jotain palstahuvitusta sunnuntaiaamuunsa.[/QUOTE]

Samantapaista juttua :p
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418112]Niin no tässä tuleekin tämä ongelma, eli meidän eri lähtökohdat tähän asiaan. Suurin osa onkin sitä mieltä, että on aivan turhaa käydä keskustelua siitä miten kenenkin pitää pukeutua ja muista samanlaisista asioista.[/quote]

Niin. Mutta jos ei mentäiskään kaikessa kuten muut, vaikka otettaisiinkin muut huomioon...?

[QUOTE="vieras";27418112]Ja "akateemisuudestasi" kertoo lisää se, että väität individualismin olevan laskussa, mitä se ei todellakaan ole.[/quote]

Et näy oikein tuntevan etiikkakeskustelua...

[QUOTE="vieras";27418112]Ja se on minun lähtökohtani tähän asiaan, joka taas on selvästi hyvin kaukana sinun lähtökohdastasi. Minä uskon, että jokainen saa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa, eikä tässä tapauksessa täydy ottaa huomioon sitä mikä miellyttää enemmistön silmää. Ja minun onnekseni niin Suomi kuin muutkin länsimaat ovat tästä asiasta samaa mieltä kanssani. Syytit tuossa aikaisemmin Morrigania sosialismista, mutta enemmänhän tämä sinun "yhteinen hyväsi" viiitaa sosialismiin kuin meidän muiden individualismi.[/QUOTE]

Niin... Mutta katsos kun juuri niin kuin haluaa -pukeutujan oikeus tehdä tämä ja itse toteutuksen pyhyys ovat eri asia. Jokainen SAA laittaa verhoiksi mitä tahansa - mutta täytyy myös kestää arvostelu, joka kohdistuu siihen periaatteeseen käytännön tasolla. Kaikkea on oikeus tehdä jos se on lain mukaan sallittua - mutta ei tämä vielä yksinään ole kovin syvällistä.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418115]Ai, että esimerkiksi apartheidista luopuminen ei ole edistänyt mitään? Yhden järjestelmän tuhoamistahan sekin oli. Toki asioista voidaan puhua eri nimillä kuin tuhoaminen, jos se on sinusta miellyttävämpää, mutta se on vain semantiikkaa.[/QUOTE]

Tuo on liian simppeliä. Ei asioista noin vain "luovuta".
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418101]Mustavalkoisuus on juuri sitä, että torjutaan palaute. Se ei ole keskustelua.[/QUOTE]

Tästähän olet itse puhdasoppinen esimerkki.

[QUOTE="mies";27418101]Jos kaikki on sallittua lain ja yhteiskuntarauhan puitteissa, se tekee tyhjäksi ja tarpeettomaksi sen syvällisemmän ja hienojakoisemman keskustelun liittyen esim. kauneuteen ja kulttuuriin. Se on kenties enemmän amerikkalainen tapa nähdä asia. Me täällä Euroopassa olemme tottuneet vaalimaan historiaa ja perinteitä. Individualismi on yhteisöllisen ja jaetun vihollinen, koska mitä enemmän ihminen on individualisti, sen saarekkeisempi hän on. Ja toisaalta kuitenkaan kukaan ei voi olla individualisti koska kaikki ovat "vankeja". Näistä syistä individualismi yhteiskuntateoriana ei nähdäkseni ole valtavan suosittu nykyisin akateemisessa keskustelussa. Ajatellaan taas enemmän toisia ensin.[/QUOTE]

Ja nyt olet taas kiertänyt kehän: kun olisi pitänyt alkaa perustella niitä yksioikoisia "naisten-kuuluu-miesten-mieliksi" -näkemyksiä, palaat lempitermiesi "syvällinen", "kauneus", "kulttuuri" ja "individualismi" (sekä aina ihana "saarekkeisuus") pariin. Vastaavien luotahan juuri pakenit konkreettisten sukupuoliväitteiden tasolle.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418125]Niin. Mutta jos ei mentäiskään kaikessa kuten muut, vaikka otettaisiinkin muut huomioon...?



Et näy oikein tuntevan etiikkakeskustelua...



Niin... Mutta katsos kun juuri niin kuin haluaa -pukeutujan oikeus tehdä tämä ja itse toteutuksen pyhyys ovat eri asia. Jokainen SAA laittaa verhoiksi mitä tahansa - mutta täytyy myös kestää arvostelu, joka kohdistuu siihen periaatteeseen käytännön tasolla. Kaikkea on oikeus tehdä jos se on lain mukaan sallittua - mutta ei tämä vielä yksinään ole kovin syvällistä.[/QUOTE]

Tarviiko muita ottaa kaikessa huomioon? Ei minun mielestäni. Tietysti ympäristö vaikuttaa kaikkiin ihmisen päätöksiin, mutta ihminen saa kyllä tehdä päätöksiä niin vapaasti kuin se vain on mahdollista.

Ai siitäkö tässä nyt olikin vain kyse, että naiset eivät kestä kritiikkiä pukeutumisestaan? Se itse pukeutuminen ei yhtäkkiä olekaan enää sulle se ongelma? Sitä kritiikkiä ei yleensä edes tule vastaan, korkeintaan sun suusta, joten ihan varmasti naiset kestävät sen kritiikin ja jatkavat silti omalla tavallaan pukeutumista.

Ja tarvitseeko kaiken aina olla syvällistä? Tarvitseeko jonkun niin yksinkertaisen ja jokapäiväisen asian kuin pukeutuminen, olla syvällistä? Mitä se taas ketään haittaa jos syvällisen pohtimisen sijaan heittää päälle ensimmäiset kaapista käteen osuvat vaatteet? Luulisi asialla olevan vain hyviä vaikutuksia, liikaa pohtivat ja murehtivat ihmiset kun ovat tutkimusten mukaan onnettomampia ;)
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27418091]Ei, koska minä tiedän rajallisuuteni ja olen valmis avoimeen asiakeskusteluun. En heittele defenssejä enkä projektioita. Ongelma on, että niin harva nainen myöntää ongelman avoimesti, yleensä ongelma projisoidaan miehiin tai käsketään lähteä maasta.

Minua myös hämmentää ihmiset, jotka eivät tiedosta rajallisuuttaan vaan kokevat olevansa joko riippumattomia ulkoisesta todellisuudesta tai sitten sitä aivan samaa mitä kaikki muutkin mukisematta. Itsenäinen mutta rajansa tunteva ihminen uskaltaa erottua muista enemmän kuin esim. tässä keskustelussa nähty. Niin me miehet yleensä toimimme. Mutta samaan aikaan ei ole kaunista tai järkevää polkea tai yrittää tuhota yhteisesti jaettuja juttuja.[/QUOTE]
Ja näitä on muuten tosi paljon miehissä. Eivät kertakaikkiaan tajua, että ovat markkina-arvoltaan jotain ö-luokkaa, vaan kuvittelevat itsensä alfauroiksi alfanaaraita parittelemaan. Ei voi kuin huvittuneena hymyillä ja toivoa, että nämä miehet eivät nyt ainakaan pidättelisi hengitystään odotellessaan sitä päivää, että ö-luokan äijä saisi alfanaaraan.

On olemassa miehiä, jotka saavat paljon naisia. Miehiä, joiden kanssa naiset olisivat valmiita sitoutumaan vaikka heti. He ovat alfauroksia. On olemassa miehiä, joiden marrkina-arvo on hyvin huono. He ovat syystä tai toisesta luusereita naisten silmissä. Ja sitten on se loppu tavisporukka, jossa mies löytää itselleen vaimon ja vaimo itselleen miehen. Kun puolisoa itselleen etsii, kannattaa ensin tarkistaa, missä sarjassa itse painii ja hakea naisia siitä omasta sarjastaan. Tai jos ei kelpaa, niin tehdä sellaisia sioita, joiden avulla siirtyy ylempään sarjaan. Kymppitonnin kuukausipalkka on ihan jees miehellä. Sillä voi saada anteeksi jo väkäleuan tai perunanenän (jotka valitettavasti usein periytyy lapsille).

Mitä korkeammalle koulutettu nainen, sitä korkeammin koulutettua puolisoa hän yleensä etsii. Tai menestyvää. Rekkakuski-Reiskan tuskin kannattaa haaveilla lääketieteen dosentti Ritvasta. Mutta jos Ritvan tosissaa haluaa, Reiskan kannattaa perustaa oma yritys, kehittää sitä ja kun on sadan rekkakuskin yrityksen tj, niin voi se Ritvakin alkaa kiinnostumaan. Mutta Reiskan pitää ensin opetella keskusteleman Ritvan kanssa.

Tosielämässä yleensä menee niin, että nainen rakastuu mieheen ja mies naiseen. Sitten kihlat ja häät. Yhteinen koti ja lapset. Ei ole mitään yksittäistä ominaisuutta, jonka perusteella kaikki huutaisivat hoosiannaa. Ihmiset ovat erilaisia. Kuitenkin on hyvä muistaa, että juuri ihmisten erilaisuuden vuoksi kaikki ei kelpaa kaikille. On ihmisiä, jotka elävät koko elämänsä ilman parisuhdetta, koska heidän vaatimustasonsa on liian korkea suhteessa heidän omaan markkina-arvoonsa.

Filosofiset miehet on ihan jees, mutta yleensä vain filosofisten naiset mielestä. Ne vetävän näköiset yökerhoista löytämäsi kaunottaret tuskin jaksavat kiinnostua Freudista, Niezestä tai muistakaan filosofeista. Heillä on tärkeämpääkin ajateltavaa kuin spekulointi jonkun hörhön käsityksistä naisellisuudesta.

Mulla on se käsitys, että tämän päivän nuoret naiset eivät pahemmin piittaa niistä luomakunnan kruunuista, jotka kokevat itsensä ylivertaisiksi maailmassa. Siis kokevat, mutta eivät ole. Tämän päivän nuoret naiset ovat aiempia ikäpolvia koulutetumpia ja monesti odottavat vähintään saman tasoista koulutusta puolisoiltaan. Arvomaailma pitää olla sama. Tänä päivänä ei kouluttamattomankaan kaunottaren tarvitse lähteä minkään Juupajoen Jorkan vaimoksi vaan voi lähteä vaikka New Yorkiin ja löytää sieltä hurmaavan Georgen.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418127]Tuo on liian simppeliä. Ei asioista noin vain "luovuta".[/QUOTE]

Ei tietenkään. Se on pitkä ja monimutkainen prosessi, johon tarvitaan paljon ihmisiä ja muutosta niin yhteiskunnassa, kun siihen liittyvissä arvoissa. Mutta tämä ei liittynyt asiaan millään tavalla. Sä taas kiertelet ja kaartelet sulle esitettyjä kysymyksiä ja puhut aidanseipäästä kun muut puhuvat aidasta.
 
"mies"
[QUOTE="Heihei";27418131]Tästähän olet itse puhdasoppinen esimerkki.[/quote]

Olenko? Nyt taas keskustellaan enemmän keskustelijasta.

[QUOTE="Heihei";27418131]Ja nyt olet taas kiertänyt kehän: kun olisi pitänyt alkaa perustella niitä yksioikoisia "naisten-kuuluu-miesten-mieliksi" -näkemyksiä, palaat lempitermiesi "syvällinen", "kauneus", "kulttuuri" ja "individualismi" (sekä aina ihana "saarekkeisuus") pariin. Vastaavien luotahan juuri pakenit konkreettisten sukupuoliväitteiden tasolle.[/QUOTE]

Olkiukko. Epäilykseni palstan tasosta vahvistuvat.
 
"vieras"
Tämä huonosti argumentoiva, kysymyksiä välttelevä ja olkiukkoja heittelevä "mies" niin kätevästi syyttää muita näistä synneistä, muistuttaen samalla, että hän ei projisoi :D

Hei, sori, mut mun on nyt pakko mennä nukkumaan. Mutta kiitos viihdyttävästä seurasta "mies".
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27418141]Olenko? Nyt taas keskustellaan enemmän keskustelijasta.



Olkiukko. Epäilykseni palstan tasosta vahvistuvat.[/QUOTE]
Ja mun epäilykseni sun tasostasi vahvistuvat. Pieni mies, suuret puheet, vähän naisia, mutta suuret luulot itsestään. Reppanat on ihan jees, mutta leijonaa esittävät reppanat ovat ainoastaan säälittäviä. Valitettavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
"mies"
[QUOTE="vieras";27418133]Tarviiko muita ottaa kaikessa huomioon? Ei minun mielestäni. Tietysti ympäristö vaikuttaa kaikkiin ihmisen päätöksiin, mutta ihminen saa kyllä tehdä päätöksiä niin vapaasti kuin se vain on mahdollista.[/quote]

Se on aika vähän mahdollista irralla muista. 95 prosenttia esim. tuoreen tutkimuksen mukaan tulee "muilta".

[QUOTE="vieras";27418133]Ai siitäkö tässä nyt olikin vain kyse, että naiset eivät kestä kritiikkiä pukeutumisestaan? Se itse pukeutuminen ei yhtäkkiä olekaan enää sulle se ongelma? Sitä kritiikkiä ei yleensä edes tule vastaan, korkeintaan sun suusta, joten ihan varmasti naiset kestävät sen kritiikin ja jatkavat silti omalla tavallaan pukeutumista.[/quote]

Hm, tuota kritiikkiä tulee miehiltä, netistä ja julkisesti. En tiedä oletko huomannut tätä?

[QUOTE="vieras";27418133]Ja tarvitseeko kaiken aina olla syvällistä? Tarvitseeko jonkun niin yksinkertaisen ja jokapäiväisen asian kuin pukeutuminen, olla syvällistä? Mitä se taas ketään haittaa jos syvällisen pohtimisen sijaan heittää päälle ensimmäiset kaapista käteen osuvat vaatteet? Luulisi asialla olevan vain hyviä vaikutuksia, liikaa pohtivat ja murehtivat ihmiset kun ovat tutkimusten mukaan onnettomampia ;)[/QUOTE]

Tarvitsee silloin, jos esim. ap:n lesbo-look on yleinen. Se olisi kummallisuus ulkomailla koska se on niin erilaista. Ollaanko muualla pahasti pielessä kun eivät tätä lookia aivan yhtä paljon harrastele?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27418144]Tämä huonosti argumentoiva, kysymyksiä välttelevä ja olkiukkoja heittelevä "mies" niin kätevästi syyttää muita näistä synneistä, muistuttaen samalla, että hän ei projisoi :D

Hei, sori, mut mun on nyt pakko mennä nukkumaan. Mutta kiitos viihdyttävästä seurasta "mies".[/QUOTE]
Kyse taitaa olla miehestä, jolla ei ole juuri mitään annettavaa naisille, mutta joka kuvittelee, että naisilla olisi kovin paljon annettavaa hänelle. Jos vaan naiset ymmärtäisivät antaa. Surullista. Mutta kyllähän poikamiehenä eläminenkin on ihan elämisen arvoista.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27418146:
Ja mun epäilykseni sun tasostasi vahvistuvat. Pieni mies, suuret puheet, vähän naisia, mutta suuret luulot itsestään. Reppanat on ihan jees, mutta leijonaa esittävät reppanat ovat ainoastaan säälittäviä. Valitettavasti.
Kuules nyt, syön miehesi aamupalaksi savannilla ;) Ja sitten kun sinä olet valmistanut minulle lounaan, hotkaisen myös sinut :D Edellyttäen, ettet oikeasti näytä keittiönoidalta.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27418149:
Kyse taitaa olla miehestä, jolla ei ole juuri mitään annettavaa naisille, mutta joka kuvittelee, että naisilla olisi kovin paljon annettavaa hänelle. Jos vaan naiset ymmärtäisivät antaa. Surullista. Mutta kyllähän poikamiehenä eläminenkin on ihan elämisen arvoista.
Olipa oikein aistittavan negatiivinen hyökkäys. Mikähän sinuakin tänä yönä risoo. Varo kuitenkin sitä ettet ole lopuksi käräjillä kunnianloukkauksesta.

Yhä alemmas painuu palstan arvostus silmissäni. Ei taida terävimmät kynät olla enää hereillä, jos heitä ylipäätään täällä on.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418144]Tämä huonosti argumentoiva, kysymyksiä välttelevä ja olkiukkoja heittelevä "mies" niin kätevästi syyttää muita näistä synneistä, muistuttaen samalla, että hän ei projisoi :D

Hei, sori, mut mun on nyt pakko mennä nukkumaan. Mutta kiitos viihdyttävästä seurasta "mies".[/QUOTE]

Aivan. Olen taas sanaton. :D
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418139]Ei tietenkään. Se on pitkä ja monimutkainen prosessi, johon tarvitaan paljon ihmisiä ja muutosta niin yhteiskunnassa, kun siihen liittyvissä arvoissa. Mutta tämä ei liittynyt asiaan millään tavalla. Sä taas kiertelet ja kaartelet sulle esitettyjä kysymyksiä ja puhut aidanseipäästä kun muut puhuvat aidasta.[/QUOTE]

Kyllä se liittyy. Ei yhteiskunnallinen muutos ole ongelmaton asia. Sen todellisuuden ja mittakaavan voi kyseenalaistaa, mutta ne ongelmat eivät tällaiselle palstalle kuulu.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27418152]Olipa oikein aistittavan negatiivinen hyökkäys. Mikähän sinuakin tänä yönä risoo. Varo kuitenkin sitä ettet ole lopuksi käräjillä kunnianloukkauksesta.

Yhä alemmas painuu palstan arvostus silmissäni. Ei taida terävimmät kynät olla enää hereillä, jos heitä ylipäätään täällä on.[/QUOTE]
Nimimerkki "mies" lienee internetin ihmemaailmassa hyvinkin yksilöivä tieto. Jotta nyt äkkiä kuule soitapa eka äitille ja sitten poliisille ja sitten....kun sun kunniaasi näin karmeella tavalla loukataan. Ja sit voit tulla vaikka rimpauttamaan mun ovikelloani ja tarjoan sulle kahvit, vaikka melko ääliöltä vaikutatkin. Mutta mä tulen hyvin toimeen myös ääliöiden kanssa ;) Mulla on nääs koulutus siihen.

Mua ei riso tänään yhtään mikään. Mutta toivon, että omasta pojastani ei koskaan tule kaltaistasi ruikuttajaa. Kuopuksella tosin näyttää riittävän kaunottaria ympärillään, joten pelkoni lienee ihan turha. Mä ihan vilpittömästi toivon, että löydät sen unelmiesi naisen. Mutta et sä sitä täältä palstalta löydä.
 

Yhteistyössä