vastenmielinen lesbo-look

  • Viestiketjun aloittaja mies vaan
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
[QUOTE="vieras";27418025]Mä voin ihan hyvin myöntää, että Suomessa ei olle yhtä naisellisia kuin monessa muussa maassa. Mä en vaan näe sitä minkäänlaisena ongelmana, minkä takia yritän saada sulta vähän perusteluja ja selvennyksiä, miksi se on ongelma.[/QUOTE]

No se on ongelma miehille, jotka haluavat naisellisempia naisia tai pitävät heidän katselustaan? Eli kenties selvälle enemmstölle miehistä. Totta kai minua miehenä kiinnostaa enemmän, miksi naiset eivät vastaa tähän miesten huutoon kuin se, miksi miehille tämä on ongelma, joka ei ole minusta olennaista.

Miksi siis, noin yleisesti, suomalainen nainen ei nauti siitä, että on naisellinen ja ihailtu, jos kerran muualla maailmassa nainen nauttii kun kerran eivät ole samanlaisiksi kanssanne alkaneet? Onko muu maailma väärässä vai suomalainen nainen? Tai jos kyse ei ole väärässä olosta, miksi niin harva nainen poikkeaa tästä muotista, joka käskee tai totuttaa siihen, että ei saa olla naisellinen? Jos on "vaan mukava" olla miesmäisenä, onko sitten muiden maiden naisilla helvetillinen olla? Voisiko joku nainen alkaa pohtia, mistä tulee käsitys, jonka mukaan naisellisuus pitää olla vähäisempää kuin muissa maissa?

Oma tavoitteeni on, että saataisiin aikaan enemmän itsenäisesti toimivia ja eläviä naisia eli naisia, jotka olisivat enemmän erilaisia kuin tämä muotti, jossa naisellisuus on niin vähäistä. Se lisäisi nimittäin naisellisten naisten esiintymistiheyttä ja olisi meille miehille mukavampaa.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418046]No se on ongelma miehille, jotka haluavat naisellisempia naisia tai pitävät heidän katselustaan? Eli kenties selvälle enemmstölle miehistä. Totta kai minua miehenä kiinnostaa enemmän, miksi naiset eivät vastaa tähän miesten huutoon kuin se, miksi miehille tämä on ongelma, joka ei ole minusta olennaista.

Miksi siis, noin yleisesti, suomalainen nainen ei nauti siitä, että on naisellinen ja ihailtu, jos kerran muualla maailmassa nainen nauttii kun kerran eivät ole samanlaisiksi kanssanne alkaneet? Onko muu maailma väärässä vai suomalainen nainen? Tai jos kyse ei ole väärässä olosta, miksi niin harva nainen poikkeaa tästä muotista, joka käskee tai totuttaa siihen, että ei saa olla naisellinen? Jos on "vaan mukava" olla miesmäisenä, onko sitten muiden maiden naisilla helvetillinen olla? Voisiko joku nainen alkaa pohtia, mistä tulee käsitys, jonka mukaan naisellisuus pitää olla vähäisempää kuin muissa maissa?

Oma tavoitteeni on, että saataisiin aikaan enemmän itsenäisesti toimivia ja eläviä naisia eli naisia, jotka olisivat enemmän erilaisia kuin tämä muotti, jossa naisellisuus on niin vähäistä. Se lisäisi nimittäin naisellisten naisten esiintymistiheyttä ja olisi meille miehille mukavampaa.[/QUOTE]

Mä en tunne ketään muita miehiä kuin sinut kenelle se on ongelma. Naisellisia naisia löytyy ihan tarpeeksi että niistä löytäisi itselle treffiseuraa ja jää vielä ylikin katseltavaksi. Ei ole kaikki miehetkään mukavia katsella, mutta ei se naisia haittaa. Voisit edelleenkin vastata niihin mun kysymyksiin niin saattaisin ymmärtääkin miksi asia on ongelma. Muuten tämä on vaan saman asian jankkaamista, sinun mielestä naisten pitää pukeutua tietyllä tavalla, me muut emme ymmärrä miksi ja sinä et ole valmis perustelemaan näkemyksiäsi.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418035]Me palstalaiset ollaan fiksumpia kuin luulet.[/QUOTE]

Minusta se ei tule ilmi näissä keskusteluissa. Pääosin argumentit ovat heikkoja ja keskustellaan enemmän minusta kuin asiasta kuten sinäkin teit. Ongelman tunnustaminen -vaiheeseen on päässyt aniharva, josta keskustelu voi edes alkaa.
 
Morrigan muuten vaan
Pilke silmakulmassa keskustelua jaksaneena taidan vain todeta, etta nyt kaperryn ihmismaisen mukavasti funktonaalisen, kauniin peittoni alle ja yritan saada unen paasta kiinni. Ja katsella stereotyyppisia unia maskuliinisista miehista ja feminiinisista naisista. Tai paremmasta maailmasta.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418046]No se on ongelma miehille, jotka haluavat naisellisempia naisia tai pitävät heidän katselustaan? Eli kenties selvälle enemmstölle miehistä. Totta kai minua miehenä kiinnostaa enemmän, miksi naiset eivät vastaa tähän miesten huutoon kuin se, miksi miehille tämä on ongelma, joka ei ole minusta olennaista.

Miksi siis, noin yleisesti, suomalainen nainen ei nauti siitä, että on naisellinen ja ihailtu, jos kerran muualla maailmassa nainen nauttii kun kerran eivät ole samanlaisiksi kanssanne alkaneet? Onko muu maailma väärässä vai suomalainen nainen? Tai jos kyse ei ole väärässä olosta, miksi niin harva nainen poikkeaa tästä muotista, joka käskee tai totuttaa siihen, että ei saa olla naisellinen? Jos on "vaan mukava" olla miesmäisenä, onko sitten muiden maiden naisilla helvetillinen olla? Voisiko joku nainen alkaa pohtia, mistä tulee käsitys, jonka mukaan naisellisuus pitää olla vähäisempää kuin muissa maissa?

Oma tavoitteeni on, että saataisiin aikaan enemmän itsenäisesti toimivia ja eläviä naisia eli naisia, jotka olisivat enemmän erilaisia kuin tämä muotti, jossa naisellisuus on niin vähäistä. Se lisäisi nimittäin naisellisten naisten esiintymistiheyttä ja olisi meille miehille mukavampaa.[/QUOTE]

Yöpalaa trollille:

Ennen koneen sulkemista tulen esittämään toivomuksen, että selventäisit aamuun mennessä edes noita epämääräisiä (mutta kuitenkin potentiaalisesti ihan konkreettisia) "muita maita".

Lisäksi - vaikka menee varmasti jo vaikeaksi - olisi mukava kuulla, miten kummassa naisten itsenäisyyttä lisää se, että he tulevat enemmän sen kaltaisiksi kuin osa miehistä oman viihtyvyytensä nimissä haluaisi - sinun nähdäksesi.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418054]Minusta se ei tule ilmi näissä keskusteluissa. Pääosin argumentit ovat heikkoja ja keskustellaan enemmän minusta kuin asiasta kuten sinäkin teit. Ongelman tunnustaminen -vaiheeseen on päässyt aniharva, josta keskustelu voi edes alkaa.[/QUOTE]

Onneksi "mies" itse pysyy hienosti ja johdonmukaisesti lähes asiassa. :D Eikä yhtään kiemurtele, ehei.

(Joo, oot sä vähän koukuttava viihdearvoltasi.)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418051]Mä en tunne ketään muita miehiä kuin sinut kenelle se on ongelma.[/quote]

Et taida tuntea paljoa miehiä. Miehet puhuvat paljon naisten ulkonäöstä. Minä olen myös ainakin täällä netissä löytänyt paljon naisten ulkonäköä koskevaa arvostelua miesten taholta. Myös julkisuudessa tällaisia kommentteja näkyy joskus. Yleensä ne otetaan vihamielisesti vastaan. Se on mielestäni aivan väärä lähestyminen koska silloin korjausehdotukset menevät kuuroille korville. Pitäisi koko ajan tiedostaa oma epätäydellisyys ja olla valmis saamaan vaikutteita itsen ulkopuolelta ja lisäksi muistaa ympäröivä todellisuus ja miksei myös mennyt. Eli tavallaan herätä siitä omasta täydellisyyden tunteesta huomaamaan omien tapojensa jne. suhteellisuus.

[QUOTE="vieras";27418051]Naisellisia naisia löytyy ihan tarpeeksi että niistä löytäisi itselle treffiseuraa ja jää vielä ylikin katseltavaksi. Ei ole kaikki miehetkään mukavia katsella, mutta ei se naisia haittaa. Voisit edelleenkin vastata niihin mun kysymyksiin niin saattaisin ymmärtääkin miksi asia on ongelma. Muuten tämä on vaan saman asian jankkaamista, sinun mielestä naisten pitää pukeutua tietyllä tavalla, me muut emme ymmärrä miksi ja sinä et ole valmis perustelemaan näkemyksiäsi.[/QUOTE]

Naisellisia naisia on, mutta väittäisin kyllä, että eniten pk-seudulla. Totta kai on miehiä, joille ulkonäkö ei merkitse juuri mitään. Mutta luulen silti olevan enemmän miehiä, joille se merkitsee enemmän kuin naiselle miehen ulkonäkö.

Ei, minusta naisen ei pidä pukeutua tietyllä tavalla, vaan olla pukeutumatta millä tahansa tavalla. "Kaikki käy" -relativismi on monella tasolla väärä lähtökohta elämään yleensä ja myös siihen, millainen on itse.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418054]Minusta se ei tule ilmi näissä keskusteluissa. Pääosin argumentit ovat heikkoja ja keskustellaan enemmän minusta kuin asiasta kuten sinäkin teit. Ongelman tunnustaminen -vaiheeseen on päässyt aniharva, josta keskustelu voi edes alkaa.[/QUOTE]

Sinun argumentit ne vasta heikkoja on. Sulla ei edes ole niitä. Sun ainoa argumentti on se, että sinä olet oikeassa ja muut tyhmiä. Keskuste ei voi edes alkaa, koska sinä et suostu vastaamaan muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, jotka liittyvät asiaan, eivät sinuun. Kyse ei ole siitä, että muut eivät olisi päässeet ongelman tunnustamisen vaiheeseen vaan siitä, että muut eivät usko ongelmaa edes olevan ja tämä asia ei tule muuttumaan, koska sinä et edes yritä puolustella väitettä ja argumentoida näkökulmasi puolesta.
 
"mies"
[QUOTE="Heihei";27418060]Yöpalaa trollille:

Ennen koneen sulkemista tulen esittämään toivomuksen, että selventäisit aamuun mennessä edes noita epämääräisiä (mutta kuitenkin potentiaalisesti ihan konkreettisia) "muita maita".[/quote]

No esim. Ranska, Japani, Venäjä...

[QUOTE="Heihei";27418060]Lisäksi - vaikka menee varmasti jo vaikeaksi - olisi mukava kuulla, miten kummassa naisten itsenäisyyttä lisää se, että he tulevat enemmän sen kaltaisiksi kuin osa miehistä oman viihtyvyytensä nimissä haluaisi - sinun nähdäksesi.[/QUOTE]

Siten, että naisen tai ihmisen itsenäisyys ei ole verrannollinen tämän epämiellyttävyyteen muiden silmissä.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418068]Pitäisi koko ajan tiedostaa oma epätäydellisyys ja olla valmis saamaan vaikutteita itsen ulkopuolelta ja lisäksi muistaa ympäröivä todellisuus ja miksei myös mennyt. Eli tavallaan herätä siitä omasta täydellisyyden tunteesta huomaamaan omien tapojensa jne. suhteellisuus.[/QUOTE]

Oisko sulla (tai sun palstahahmolla) jotain opittavaa näistä sanoistasi?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418073]Sinun argumentit ne vasta heikkoja on. Sulla ei edes ole niitä. Sun ainoa argumentti on se, että sinä olet oikeassa ja muut tyhmiä. Keskuste ei voi edes alkaa, koska sinä et suostu vastaamaan muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, jotka liittyvät asiaan, eivät sinuun. Kyse ei ole siitä, että muut eivät olisi päässeet ongelman tunnustamisen vaiheeseen vaan siitä, että muut eivät usko ongelmaa edes olevan ja tämä asia ei tule muuttumaan, koska sinä et edes yritä puolustella väitettä ja argumentoida näkökulmasi puolesta.[/QUOTE]

Olkiukko. En argumentoi näkökulmaani liian syvälle ihan mukavuussyistä ja yleisö huomioiden.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
[QUOTE="mies";27418068]Et taida tuntea paljoa miehiä. Miehet puhuvat paljon naisten ulkonäöstä. Minä olen myös ainakin täällä netissä löytänyt paljon naisten ulkonäköä koskevaa arvostelua miesten taholta. Myös julkisuudessa tällaisia kommentteja näkyy joskus. Yleensä ne otetaan vihamielisesti vastaan. Se on mielestäni aivan väärä lähestyminen koska silloin korjausehdotukset menevät kuuroille korville. Pitäisi koko ajan tiedostaa oma epätäydellisyys ja olla valmis saamaan vaikutteita itsen ulkopuolelta ja lisäksi muistaa ympäröivä todellisuus ja miksei myös mennyt. Eli tavallaan herätä siitä omasta täydellisyyden tunteesta huomaamaan omien tapojensa jne. suhteellisuus.



Naisellisia naisia on, mutta väittäisin kyllä, että eniten pk-seudulla. Totta kai on miehiä, joille ulkonäkö ei merkitse juuri mitään. Mutta luulen silti olevan enemmän miehiä, joille se merkitsee enemmän kuin naiselle miehen ulkonäkö.

Ei, minusta naisen ei pidä pukeutua tietyllä tavalla, vaan olla pukeutumatta millä tahansa tavalla. "Kaikki käy" -relativismi on monella tasolla väärä lähtökohta elämään yleensä ja myös siihen, millainen on itse.[/QUOTE]

It's a two way street. Myös näitä mielipiteitä laukovien miesten kannattaisi pohtia epätäydellisyyttään ja olla valmis ottamaan vastaan vaikutteita. Entä jos he ovatkin niitä, jotka ovat väärässä? Onko sinun mielessäsi ikinä käväissyt ajatus, että ehkä se oletkin sinä joka olet väärässä ja mustavalkoinen?

Miksi kaikki ei kävisi? Minkä takia pidät individualismia pahana? Niin kauan kun noudatetaan lakia, että yhteiskuntajärjestys säilyy, ja kunnioitetaan toisten oikeuksia, en näe mitään ongelmaa siinä, että ihminen tekee asioita omalla tavallaan. Miksi sinä näet tässä ongelman? Mitä mielestäsi tapahtuu jos ihmiset tekevät asioitaan omalla tavallaan? Mihin pahaan se johtaa?
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418082]Olkiukko. En argumentoi näkökulmaani liian syvälle ihan mukavuussyistä ja yleisö huomioiden.[/QUOTE]

Sä et argumentoi ollenkaan, jolloin keskustelua on mahdoton käydä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27418068]Et taida tuntea paljoa miehiä. Miehet puhuvat paljon naisten ulkonäöstä. Minä olen myös ainakin täällä netissä löytänyt paljon naisten ulkonäköä koskevaa arvostelua miesten taholta. Myös julkisuudessa tällaisia kommentteja näkyy joskus. Yleensä ne otetaan vihamielisesti vastaan. Se on mielestäni aivan väärä lähestyminen koska silloin korjausehdotukset menevät kuuroille korville. Pitäisi koko ajan tiedostaa oma epätäydellisyys ja olla valmis saamaan vaikutteita itsen ulkopuolelta ja lisäksi muistaa ympäröivä todellisuus ja miksei myös mennyt. Eli tavallaan herätä siitä omasta täydellisyyden tunteesta huomaamaan omien tapojensa jne. suhteellisuus.



Naisellisia naisia on, mutta väittäisin kyllä, että eniten pk-seudulla. Totta kai on miehiä, joille ulkonäkö ei merkitse juuri mitään. Mutta luulen silti olevan enemmän miehiä, joille se merkitsee enemmän kuin naiselle miehen ulkonäkö.

Ei, minusta naisen ei pidä pukeutua tietyllä tavalla, vaan olla pukeutumatta millä tahansa tavalla. "Kaikki käy" -relativismi on monella tasolla väärä lähtökohta elämään yleensä ja myös siihen, millainen on itse.[/QUOTE]
Syöt ja puhut paskaa samalla suulla? Kyllä naisetkin katsovat miehen ulkonäköä. Mutta siinä missä mies alkaa naisen tavattuaan ajatella kullillaan, nainen alkaa ajatella aivoillaan. Nainen voi siis antaa miehelle anteeksi ulkonäöllisiä puutteita, jos miehellä muutoin on korkea markkina-arvo.
 
"mies"
[QUOTE="Heihei";27418077]Oisko sulla (tai sun palstahahmolla) jotain opittavaa näistä sanoistasi?[/QUOTE]

Ei, koska minä tiedän rajallisuuteni ja olen valmis avoimeen asiakeskusteluun. En heittele defenssejä enkä projektioita. Ongelma on, että niin harva nainen myöntää ongelman avoimesti, yleensä ongelma projisoidaan miehiin tai käsketään lähteä maasta.

Minua myös hämmentää ihmiset, jotka eivät tiedosta rajallisuuttaan vaan kokevat olevansa joko riippumattomia ulkoisesta todellisuudesta tai sitten sitä aivan samaa mitä kaikki muutkin mukisematta. Itsenäinen mutta rajansa tunteva ihminen uskaltaa erottua muista enemmän kuin esim. tässä keskustelussa nähty. Niin me miehet yleensä toimimme. Mutta samaan aikaan ei ole kaunista tai järkevää polkea tai yrittää tuhota yhteisesti jaettuja juttuja.
 
"Heihei"
[QUOTE="mies";27418082]Olkiukko. En argumentoi näkökulmaani liian syvälle ihan mukavuussyistä ja yleisö huomioiden.[/QUOTE]

Piru vie, tätä olis kyllä pitäny huomata käyttää jo ihan graduvaiheessakin:

"Käyttämieni käsitteiden tarkentaminen ja esittämieni väitteiden perusteleminen tuottaa kohtuutonta vaivaa, joten etenen suoraan analyysiosioon.

Oletan lisäksi, ettei kokonaisuudesta muodostu keskivertolukijalle - tämän kapsitettin huomioiden - ymmärrettävää, joten annan olla."
 
Morrigan unettomana
[QUOTE="mies";27418091]Ei, koska minä tiedän rajallisuuteni ja olen valmis avoimeen asiakeskusteluun. En heittele defenssejä enkä projektioita. Ongelma on, että niin harva nainen myöntää ongelman avoimesti, yleensä ongelma projisoidaan miehiin tai käsketään lähteä maasta.

Minua myös hämmentää ihmiset, jotka eivät tiedosta rajallisuuttaan vaan kokevat olevansa joko riippumattomia ulkoisesta todellisuudesta tai sitten sitä aivan samaa mitä kaikki muutkin mukisematta. Itsenäinen mutta rajansa tunteva ihminen uskaltaa erottua muista enemmän kuin esim. tässä keskustelussa nähty. Niin me miehet yleensä toimimme. Mutta samaan aikaan ei ole kaunista tai järkevää polkea tai yrittää tuhota yhteisesti jaettuja juttuja.[/QUOTE]

Oksimoroni.

An ox and a moron.
 
"Heihei"
[QUOTE="Heihei";27418093]Piru vie, tätä olis kyllä pitäny huomata käyttää jo ihan graduvaiheessakin:

"Käyttämieni käsitteiden tarkentaminen ja esittämieni väitteiden perusteleminen tuottaa kohtuutonta vaivaa, joten etenen suoraan analyysiosioon.

Oletan lisäksi, ettei kokonaisuudesta muodostu keskivertolukijalle - tämän kapsitettin huomioiden - ymmärrettävää, joten annan olla."[/QUOTE]

Kun onnistuu kirjoittamaan "kapsitettin" tarkoittaessaan "kapasiteetin", on aika mennä nukkumaan.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27418091] Mutta samaan aikaan ei ole kaunista tai järkevää polkea tai yrittää tuhota yhteisesti jaettuja juttuja.[/QUOTE]

Miksi ei? There is no ought from is. Se ei riitä perusteluksi jonkun asian hyvyydestä, että se olemassaoleva ihmisten jakama asia. Kuten Morrigankin jo aikaisemmin puhui, maailmassa on paljon meidän länsimaisesta näkökulmastanne katsottuna julmia ja käsittämättömiä traditioita. Eikö niitä saa yrittää tuhota?
 
"vieras"
[QUOTE="Heihei";27418093]Piru vie, tätä olis kyllä pitäny huomata käyttää jo ihan graduvaiheessakin:

"Käyttämieni käsitteiden tarkentaminen ja esittämieni väitteiden perusteleminen tuottaa kohtuutonta vaivaa, joten etenen suoraan analyysiosioon.

Oletan lisäksi, ettei kokonaisuudesta muodostu keskivertolukijalle - tämän kapsitettin huomioiden - ymmärrettävää, joten annan olla."[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27418085]It's a two way street. Myös näitä mielipiteitä laukovien miesten kannattaisi pohtia epätäydellisyyttään ja olla valmis ottamaan vastaan vaikutteita. Entä jos he ovatkin niitä, jotka ovat väärässä? Onko sinun mielessäsi ikinä käväissyt ajatus, että ehkä se oletkin sinä joka olet väärässä ja mustavalkoinen?[/quote]

En usko sitä, koska olen käyttänyt vuosia tällaisten kysymysten parissa sekä akateemisesti että yksityisesti. Minä otan edelleen vastaan vaikutteita, mutta toisaalta kaikesta lukemasta ja kokemasta on muotoutunut yhä selkeämpi kuva, jota on ehkä siksi helpompi arvostella. Mustavalkoisuus on juuri sitä, että torjutaan palaute. Se ei ole keskustelua.

[QUOTE="vieras";27418085]Miksi kaikki ei kävisi? Minkä takia pidät individualismia pahana? Niin kauan kun noudatetaan lakia, että yhteiskuntajärjestys säilyy, ja kunnioitetaan toisten oikeuksia, en näe mitään ongelmaa siinä, että ihminen tekee asioita omalla tavallaan. Miksi sinä näet tässä ongelman? Mitä mielestäsi tapahtuu jos ihmiset tekevät asioitaan omalla tavallaan? Mihin pahaan se johtaa?[/QUOTE]

Jos kaikki on sallittua lain ja yhteiskuntarauhan puitteissa, se tekee tyhjäksi ja tarpeettomaksi sen syvällisemmän ja hienojakoisemman keskustelun liittyen esim. kauneuteen ja kulttuuriin. Se on kenties enemmän amerikkalainen tapa nähdä asia. Me täällä Euroopassa olemme tottuneet vaalimaan historiaa ja perinteitä. Individualismi on yhteisöllisen ja jaetun vihollinen, koska mitä enemmän ihminen on individualisti, sen saarekkeisempi hän on. Ja toisaalta kuitenkaan kukaan ei voi olla individualisti koska kaikki ovat "vankeja". Näistä syistä individualismi yhteiskuntateoriana ei nähdäkseni ole valtavan suosittu nykyisin akateemisessa keskustelussa. Ajatellaan taas enemmän toisia ensin.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27418089:
Syöt ja puhut paskaa samalla suulla? Kyllä naisetkin katsovat miehen ulkonäköä. Mutta siinä missä mies alkaa naisen tavattuaan ajatella kullillaan, nainen alkaa ajatella aivoillaan. Nainen voi siis antaa miehelle anteeksi ulkonäöllisiä puutteita, jos miehellä muutoin on korkea markkina-arvo.
Juuri tällaisia vittuiluja en jaksaisi kuunnella keittiönoidilta.
 
"mies"
[QUOTE="Heihei";27418093]Piru vie, tätä olis kyllä pitäny huomata käyttää jo ihan graduvaiheessakin:

"Käyttämieni käsitteiden tarkentaminen ja esittämieni väitteiden perusteleminen tuottaa kohtuutonta vaivaa, joten etenen suoraan analyysiosioon.

Oletan lisäksi, ettei kokonaisuudesta muodostu keskivertolukijalle - tämän kapsitettin huomioiden - ymmärrettävää, joten annan olla."[/QUOTE]

Isämies jaksaa... ;)
 

Yhteistyössä