vastakysymys uskoville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pum

Vieras
mistä tiedätte että juuri se jumala ja pyhä kirja johon te uskotte on se oikea, kun eri uskontoja ja oppeja on maailma pullollaan?

ja nyt en väitä että kaikki uskovat näin, mutta kysyn niiltä jotka uskovat vain tiettyyn jumalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minä uskon yhteen tiettyyn Jumalaan, se on kätevää koska aikani ei riittäisi useammille. Ja koska jos uskon, tiedän, että en menetä mitään, vaan saan hyvän elämän jo täällä... eli ei mene haaskuun siinäkään tilanteessa, jos olisin ollut väärässä.

Tämä on hyvä selitys!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä uskon yhteen tiettyyn Jumalaan, se on kätevää koska aikani ei riittäisi useammille. Ja koska jos uskon, tiedän, että en menetä mitään, vaan saan hyvän elämän jo täällä... eli ei mene haaskuun siinäkään tilanteessa, jos olisin ollut väärässä.

Tämä on hyvä selitys!

Ja muuten, juutalainen pappi vai mikä lie rabbi, on opettanut minulle tämän filosofian :flower:

on kait se kätevää sysätä vastuu elämästään jolleki jumalalle, eikä ottaa ite sitä vastuuta. semmosia ne uskovaiset yleensä on. jumala antaa ja ottaa ja se oli jumalan tahto ja muuta roskaa.

Mä tiedän sen itselleni oikeaksi, koska se tuo mulle mielenrauhan. Jollekin toiselle joku muu jumala ja joku muu pyhä kirja. Minusta jokainen uskonto on siihen uskovalle se oikea. Ihan riippumatta siitä, mikä uskonto ja kuka on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Tämä on hyvä selitys!

Ja muuten, juutalainen pappi vai mikä lie rabbi, on opettanut minulle tämän filosofian :flower:

Minustakin tuo ajatus tuntuu järkevältä, harvoin vain kuulee uskosta järkeviä selityksiä =) Yleensä ne loppuvat siihen, että vaan tiedätään että uskoo oikein. No,kyllä sekin kelpaa minulle, mutta pidän tästä Hyacinthin tarjoamasta ajatuksesta, siinä on sopivasti järkeä minun makuuni.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
on kait se kätevää sysätä vastuu elämästään jolleki jumalalle, eikä ottaa ite sitä vastuuta. semmosia ne uskovaiset yleensä on. jumala antaa ja ottaa ja se oli jumalan tahto ja muuta roskaa.
Perehdypä vaikka pakanauskontoihin, niin huomaat, ettei todellakaan ole :) Kovin nyt yleistit.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

En minä mikään stoalainen ole, vaan evankelis kristitty... :o

Alkuperäinen kirjoittaja pum:
mistä tiedätte että juuri se jumala ja pyhä kirja johon te uskotte on se oikea, kun eri uskontoja ja oppeja on maailma pullollaan?

ja nyt en väitä että kaikki uskovat näin, mutta kysyn niiltä jotka uskovat vain tiettyyn jumalaan.

No, just siks Jumalaan uskomista sanotaan uskomiseksi että uskotaan! Jos en uskoisi niin en olisi "uskovainen" :)

Yhteistyössä