Varovaisesti katse kohti viikkoa 44......

Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja E-V-A:
Kiitos noppis =)

Kuinka moni täällä syö foolihappoa? Tekis mieli itsekkin alkaa syömään kun ei se ainakaan pahasta ole ;) Mistä sitä saa ja millä nimellä? varmaankin apteekista voisin veikata :D
Itse syön Beroccaa, sis mm. foolihappoa mut toki paljon muutakin. Sinkkiä myös, sehän on kanssa tärkeää tässä puuhassa. ;) Foolihappovalmisteita on useita, mm. Foliren (muoks, aiempi olikin reseptivalmiste).
 
Kiva kun palasit E-V-A. ymmärrän tasan tarkkaan mistä teillä on kysymys:usko pois. Meillä on ollut samaa vääntöä jo kolmannesta lähtien....riitaa, ermielisyyksiä, sovintoa ja onnea uudesta vauvasta lopulta.....Nyt oli suurin kädenvääntö, mutta annoin miehelle aikaa ja tässä sitä ollaan. Ja ihan asiastahan se miehesi on huolissaan.Paljon voi mennä pieleen. Mutta täytyy luottaa, että elämä kantaa.

:hug:
 
täytyypi apteekista sitten hakea vitamiineja ym. eli sinkki ja foolihappo ois hyvästä :D

kassu ihana että joku ymmärtää, ajattelin jo että heti oudox leimataan kun innoissaan pinoutumassa ja heti seuraavana päivänä poistumassa :ashamed: Mutta nyt kyllä pysyn enkä mihiskään lähe. Hyvä että mies alotti puhumaan, muuten ei oltas näin onnellisessa odotuksen odotuksessa.

Jotenkin tä kolmannen kuumeilu on ihan erinlaista ku aikasemmin, tä on meidän viimeinen ja siks meinaan nauttia ihan joka asiasta aivan eritavalla ku viimex (jopa niistä kivuista ja vaivoista mitä raskaus saattaa tuoda tullessaan). Eli kerran elämässä viel kokemus..
 
kiva E-V-A että olet taas seurassamme kuumeilemassa :) kyllä sitä täälläkin aina välillä tulee noita fiiliksii ettei enää kolmatta tehdäkään, mutta sitten taas kuitenkin yritellään..ja useimmin se olen ollut minä joka välillä muuttaa mieltään.. nyt tosin taidan kyllä itse olla fiiliksellä että tulee jos on tullakseen...ei jaksa enää niin kuumeilla ja miettii vaan sitä asiaa, kun sitten vaan hermoilee ja miettii missä vika jne... täällä kanssa luultavasti tämä vauva sitten tulee olemaan viimeinen, tosin se ei välttämättä riipu haluamisesta vaan mahdollisesti ei voi enempää tehdä kun sitten olisi jo 3 kertaa leikattu..että jos ei kohtu kestä enempää... :( mutta sen on sitten sen ajan murhe...pakko sitten vaan haluamiset unohtaa ja kuumeilla jotain muuta jos näin menisi..
Mutta jaksamisia kaikille ja uutta viikkoa pukkaa!!! Kohta alkaa ov:t läheneen :whistle:
 
Tervetuloa E-V-A takaisin!

Mä syön raskaus multitabsin päivässä, siinä on mm. tota foolihappoa.

Eilen tikuttelin ovistestillä lähes kontrolliviivan vahvuisen viivan, katsotaan illalla miltä tänään näyttää...

Mulla tällä hetkellä kova kuumeilu päällä. Keväällä lähdettiin aika rennolla mielellä tota kakkosta yrittämään (ei ollut mielessä ovistikuttelut ja testailuakin maltoin odottaa siihen kun menkkojen olis pitänyt alkaa) ja parissa kuukaudessa tärppäskin. Mutta nyt ton keskenmenon jälkeen on jo paljon suuremmat paineet, sitä haluis takas tohon menettämäänsä tilaan, vaikka samalla kyllä pelottaakin ihan eri tavalla kun ennen :ashamed:
 
:heart: MAANANTAI 13.10.2008 :heart:





Kassu...............kp21/31......................yk1.................5.toiveissa
Noppis..............kp12/30........................yk4...............2.toiveissa
pisita................kp11/28-38 (ka30)........yk4...............3.toiveissa
Hemppu81........kp11/23-32...................yk3...............2.toiveissa
Annemaarit.......kp12/24-28...................yk2...............2.toiveissa
Hempukka87....kp9/26-30...............yritystä 2v..........1.toiveissa
Käärme............kp10/25-28...................yk8................3.toiveissa
äiti vm70..........kp16/28?...................yk1...................4.toiveissa
äiti 07...............kp12/28-30..................yk?.................3.toiveissa
E-V-A................kp10/32.........................yk1...............3.toiveissa



:hug: UUTTA KIERTOA ALOITTAVAT: :hug:



TESTIPÄIVÄT:

MA 27.10: Kassu
TI 28.10:
KE 29.10: Annemaarit
TO 30.10:
PE 31.10:
LA 1.11: Hemppu81
SU 2.11: pisita


PLUSSANNEET:

Tän nallen alle kaikki sitten tähdätään!!!!! :heart:
 
Nyt kyl karkas mopo käsistä tällä kuumeilijalla :headwall: Olin kirpparilla ja matkaan tarttui parit pienet vauvan vaatteet (oon aikasemmat antanu jo pois). Ja en edes oo viel raskaana :ashamed:


Luulen et se tekee tästä niin erikoista, kun tä on oikeesti meidän viimonen jos se on tullakseen. Mutta en oo ajatellu ottaa ovistikkuja avuksi, eiköhän jokatoinenpäivä menetelmällä saada jotain aikasex, toivottavasti :heart:

Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt raskautua aikaisemmin?

Meillä eka tuli yk2 ja toka yk1, joten voitte vaan kuvitella että toiveet korkeella. No putoonpahan sitten korkeelta ja kovaa kun menkat tulee :ashamed:
 
Heipsan!

E-V-A kiva saada sut takaisin :wave: Onhan nuo sellaisia juttuja että molempien tarvitsee haluta sitä vauvaa yhtä paljon ja tosi ihanaa että saitte asiat puhuttua :hug:
Meillä mies oli alussa että meidän neiti jäi sit ns. meidän viimeiseksi lapseksi kun on ns. vahinko iltatähti :ashamed: mutta siis niin aivan ihana sellainen. Jo odotuksen loppupuolella aloin haikailemaan että kun isompiin sisaruksiin tuo ikäero on niin suuri 15 ja 13 että kyllä neiti tarvitsee leikkikaverin. Alussa mies oli tosi nihkee ja jotenkin vaan kun naapurikin puhui sille et tokihan leikkikaveri tarvitaan ja keskenämme puhuttiin et kun muutaman vuoden pääst meidän isot likat muuttaa pois kotoa jne. et neiti on tosi yksinäinen niin sit siit alkaen olisi ollut jo lupa tulla eli viime joulusta alkaen ei olla käytetty mitään ehkäsyy vaik tuo imetys on ollut tosi tehokas ehkäisy meillä kun piti nuo menkatkin poissa näin kauan. Nyt siis kuumeillaa yhdessä ja katsotaan et joko onnistuttais tässä ensimmäisessä vaiko monennessako :heart:
Kirjoitit vielä tuosta leikkauksesta niin meillä tuola neljättä kuumeilevia niin sielä yksi on käynyt juuri lääkärillä kun on leikattu kaikki kolme ja lääkäri antanut luvan neljänteen ja jopa viidenteenkin et eipä välttämättä teilläkään tarvitse jäädä tuohon kolmanteen, siis tarkoitan vain sillä et enempää asiaa paremmin tietämättä jne. mut siis kannustuksen ym. puolesta =)

Annemaarit :hug: Peukuttelen että tässä kierrossa onnistutte ja kaikki menee hyvin loppun asti :heart:

Foolihapost ym. siis itse aloin taas syömään noita raskausmultitabseja kun kaappiin jääneet kun kuitenkin imetän edelleen vaik neiti tuon 1v 3vko ´ja b-vitamiini ja nyt sit sen foolihapon ostin eli otan sitäkin ja miehenikin sitä alkoi syömään kun kuulemma parantaa siittiöiden laatua :D :saint:

Ihmettelen suuresti, tämä ensimmäinen kierto ilmeisesti sen verran sekaisin että ovista en ole bongannut vieläkään :eek: Tikut näyttää jo toista viikkoo samanlaista viivaa :( Ei pitäis stresssata mut minkäs teet luonteelle :headwall:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja plussa Onnea ovistikkuihin ja
Kassu kovasti peukuttelen että viikonloppu kantaa hedelmää :heart:

 
Pikaseen tulin kuulumiset lukemaan ja pinoa nostelemaan :attn: Kyllä alkaa selvästi tiivistyyn tunnelmat tässäkin pinossa!

Ja E-V-A:turhaan nolostut että mopo lähtee käsistä.....minä nimittäin jo pari viikkoa sitten kirppiksellä näin tosi hyväkuntoiset ja kokoiseni mammafrakut ja pari loistokunnossa olevaa mammatrikoopaitaa....ja arvatkaa vaan ostinko!!!! :ashamed: Annoin pois omat mammavaatteeni jo viime keväänä kun ne oli ne 4 raskautta virttyneet päälläni ja vannoin, etten ikinä halua samoja kaapuja enää laittaa massuni lämpimäksi :LOL: Pesin ne tuonne kaappiin mieheltäni salaa :snotty: ettei ihan hulluksi mua luule, kun testaamispäiväkin on vielä kaukana ja plussa kenties jopa mahdoton? Tuttu kirppiksenpitäjäkin hymyile ja sanoi ruotsiksi et "Jaa, onko aika taas?" johon nolona ,että ystävälle ostelen......JUU :LOL:

Mukavaa maanantai-iltaa!
 
voi ei kassu.. vai ystävälle ostelit :LOL: No en kehannu kyl myöntää, mut jos säkin mammavaatteita jo ostelet, niin tarttu mullekkin mukaan yks paita ja parit imetysliivit :ashamed: mä en kestä itteäni :D Toivotaan kassu että masussa olis jo salamatkustaja.. mulla ovis vasta ensviikolla, taidan olla niitä viimisiä testaajia.. joskus 4-5.11 vois uskaltaa, mut ehkä kannattaa odottaa et muutaman päivän myöhässä ni ei tuu turhaa testailtua |O

taas täällä.. maanantai illan jatkoja :wave:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vm70:
Foolihapost ym. siis itse aloin taas syömään noita raskausmultitabseja kun kaappiin jääneet kun kuitenkin imetän edelleen vaik neiti tuon 1v 3vko ´ja b-vitamiini ja nyt sit sen foolihapon ostin eli otan sitäkin ja miehenikin sitä alkoi syömään kun kuulemma parantaa siittiöiden laatua :D :saint:
Siis syötkö samaan aikaan noita kaikkia? Olethan tarkistanut ettei ole merkittäviä päällekkäisyyksiä? Meinaan kun yleensä noissa raskausvitamiineissahan on jo esim. foolihappo, ja foolihappohan on b-vitamiini, joten ettei vaan olis monessa valmisteessa turhaan samaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vm70:
Foolihapost ym. siis itse aloin taas syömään noita raskausmultitabseja kun kaappiin jääneet kun kuitenkin imetän edelleen vaik neiti tuon 1v 3vko ´ja b-vitamiini ja nyt sit sen foolihapon ostin eli otan sitäkin ja miehenikin sitä alkoi syömään kun kuulemma parantaa siittiöiden laatua :D :saint:
Siis syötkö samaan aikaan noita kaikkia? Olethan tarkistanut ettei ole merkittäviä päällekkäisyyksiä? Meinaan kun yleensä noissa raskausvitamiineissahan on jo esim. foolihappo, ja foolihappohan on b-vitamiini, joten ettei vaan olis monessa valmisteessa turhaan samaa. =)
Hyvä huomio, en itse asiassa ole tuijottanut noita ja juuri tarkistelin. Pelkkää foolihappoa olen tosiaan ottanut vasta pari päivää et senpä taidan jättää vain miehen syötäväks ;)
Sitä raskausmultitabsia ja b-vitamiiniä olen ottanut sen yhden kumpaakin kun siinä on et 1-2tabl./pvä ja kun aloin odottaa meidän kolmatta niin silloin mulle sanottiin et kantsii juuri noita molempia syödä ja nyt mulle samainen ihminen taas kehotti niitä alkaa napsimaan :whistle:
 
Huomenta


VITAMIINEISTA, eli ostin tuota foolihappovalmistetta Foliren?. Niin voinko nyt ottaa myös monivitamiinia ?(ei oo raskausvitskuja) muttaa niissä näyttää myös olevan tuota foolihappoa.. tiedä nyt sit näistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja E-V-A:
Meillä eka tuli yk2 ja toka yk1, joten voitte vaan kuvitella että toiveet korkeella. No putoonpahan sitten korkeelta ja kovaa kun menkat tulee :ashamed:
Kuulostaapa tutulle.. meillä eka että toka yk1.. ja nyt kun kolmas on haaveissa niin menossa jo yk5 :attn: .

 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja L3nen:
Saako muuten foolihappoa yksinään ilman reseptiä? Katselin Yliopiston apteeksin sivuilta foolihappovalmisteita ja sieltä löytyi kaksi, molemmat reseptivalmisteita.
Ei taida olla lääkkeiksi rekisteröityjä pelkästään foolihappoa sisältäviä itsehoitotuotteita (lääkkeissä tutkimukset tehosta ja turvallisuudesta kattavampia kuin ravintolisissä ). Foliren on sellainen, mitä saa ilman reseptiä, samoin Bio-Folin, mutta ne on näitä ravintolisiä. Mutta foolihappoahan on monissa b-vitamiinivalmisteissa, esim. Berex ja Berocca, itse syön Beroccaa. Ilmeisesti foolihappoa ei saisi syödä mielin määrin (huolimatta siitä, että on vesiliukoinen vitamiini), vaan sen turvamarginaali on aika kapea.

Itse siis en söisi sellaisia valmisteita, joissa on päällekkäisyyksiä. Eli E-V-A mitä monivitskua syöt ja minkälainen määrä sitä foolihappoa on? Riippuen valmisteesta veikkaisin, että se foolihappolisä on sitten turha.

Ja muutenkin pitää muistaa, että terveellisesti syövät ihmiset eivät tarvitse yleensä ravintolisiä tai vitamiinivalmisteita ollenkaan. Itse en vaan niihin aina kuulu. ;)
 
:heart: TIISTAI 14.10.2008 :heart:





Kassu.................kp22/31......................yk1.................5.toiveissa
Noppis................kp13/30........................yk4...............2.toiveissa
pisita..................kp12/28-38 (ka30)........yk4...............3.toiveissa
Hemppu81..........kp12/23-32...................yk3...............2.toiveissa
Annemaarit.........kp13/24-28...................yk2...............2.toiveissa
Hempukka87......kp10/26-30..............yritystä 2v..........1.toiveissa
Käärme..............kp11/25-28...................yk8................3.toiveissa
äiti vm70............kp17/28?...................yk1...................4.toiveissa
äiti 07.................kp13/28-30..................yk?.................3.toiveissa
E-V-A..................kp11/32.........................yk1...............3.toiveissa
raparperitaivas...kp8/26.................yk3..............2. (1.yht.) toiveissa



:hug: UUTTA KIERTOA ALOITTAVAT: :hug:



TESTIPÄIVÄT:

MA 27.10: Kassu
TI 28.10:
KE 29.10: Annemaarit
TO 30.10:
PE 31.10:
LA 1.11: Hemppu81
SU 2.11: pisita
MA 3.11:
TI 4.11:
KE 5.11: E-V-A



PLUSSANNEET:

Tän nallen alle kaikki sitten tähdätään!!!!! :heart:
 
Huomenia kaikille!! Voi voi kun menee aika hitaasti...ja vielä tarttis jaksaa ootella pari vko ennenko testaileepi..huh huh.. :D

Mulla ei mitään vitamiineja oo, tarttiskohan semmosii mennä osteleen..ehkä sitten ens kiertoon jos sinne joudutaan..tulee vaan sitten mahdollisesti kahdelle synttärit samaan kuuhun :xmas: mitä en kyllä jotenkin haluaisi.. Onko teillä jollain kahdella lapsella samassa kuussa synttärit?! Miten ootte juhlinu jne.. Nyt on aikas hyvin mennyt noilla pojilla että eka synty syyskk 27.pvä ja toinen elokuun 25.pvä...elikäs ton laskuopin mukaan seuraava (kolmonen siis) syntyis heinäkk 23.pvä... :LOL: sitä ootellessa... :whistle:
 
Olen syönhyt Beroccaa ihan muista syistä kun raskaushaaveista. Mutta kiva jos siitä on apua. Muuta en syö tällä hetkellä.

Aika tosissaan matelee ja alan kuin alankin tässä itseäni kuulostelemaan itseltänikin salaa.........yöllä kun nousin tuttia laittamaan kupuksellemme, tuntui alamahassa sellainen tuttu "vihlaisu". Sellainen joka min ulla on aina alkuraskaudessa tuntunut kun kohtuun alkaa jotain kehittyä.Mutta taisi johtua ihan muista syistä :LOL: tällä kertaa:kaikkihan sen nyt tietää, ettei yksinkertaisesti VOI vielä tuntua missään mitään!!!!!!


Tilasin eilen netistä 5 testiä...........raskaus-sellaista :snotty:
 
noppis, tosiaan niissä monivitamiineissa on samanverran kun pelkästään siinä foolihappo lisässä. Taidan nyt popsia noita foolihappoja ja sitten jos raskaus alkaa niin siirryn vitamiineihin. tai sitten syötän miehelle ne foolihapot :/ En vaa viitteis sille hirveesti hehkua tästä yrittämisen ilosta ettei sillä vaan mee fiilikset.. Että puuhaillaan sillon kun siltä tuntuu kunhan se on tarpeex usein ja ite pidän siitä huolen et oviksen aikaan on simppoja liikenteessä.

pisita ja kassu Hyvältää kuulostaa noi kassun vihlaisut, vois vaikka ollakkin sitä itteään. Ja pisita pitäähän vauvan nyt samaan sarjaan tulla, eli plussa tulee :heart:

tiistain jatkoja :wave:

Ite jätän r-testit ostamatta koska tiedän itteni että alan sitten testailla liian aikasin ja nega vetää mielen aina matalalle.Haen sitten edellisenä iltana vasta ku testi ois aika tehdä. Mulle vois laittaa testipäiväx 5.11 ;) Menee muuten viikolle 45 :eek: mut älkää heittäkö mua tästä pinosta..
 
Tikutin sitten eilen ovisplussan ja mieli oli korkealla siihen asti, kunnes mies alkoi valittaa huonoa oloa ja kehtasi sitten kehittää itselleen vatsataudin :kieh: Pettymys oli kyllä tosi suuri, kun ei päästy ovista hyödyntämään ja hyvä etten miestä syytänyt koko taudista... Taisi vaan toi pettymys ja turhautuminen purkautua, kun on tuntunut, ettei toi mies jaksa olla yhtä innostunut näistä vauvahaaveista (vaikka toki toista toivookin) :headwall:
Tänään mies oli kyllä aamusta jo aika pirteä, joten varovaisen toiveikkaana odottelen iltaa... ja pelkään pahinta :ashamed:

E-V-A eihän sua nyt toki pois potkaista, jatkat vaan jännäilyä täällä meidän kanssa!
 
tääl kans nyt ukko läx esikon kanssa reissuun koko loppuviikox....just parhaimpaan ov:n odottelu aikaan..toiv.ei ennen su mitään tapahdu tai sitten nyt piakkoin kun olis simppaa tuolla tarjolla oottelemassa :whistle: :LOL:

Juu kyllä vähän koko tän vauvanteon alussa jo aattelin että ihan varmana venyttää sinne heinäkk:lle..tosin tuo 23.pvä on kyllä liian pitkällä siellä..la varmaan ois josku puolessa välissä kuuta ja yli kun nyt ei tule menemään niin tiiä sitten... kattellaan miten menee..
 
Noppis
Me eilen ukon kanssa kyllä naurettiin aika paljon, kun vauvaprojektin takia halusimme pupuilla, ja kumpikin oli IHAN loppu. Siis ensin maattiin sängyssä vierekkän varmaan 5 min ennen kuin kumpikaan jaksoi koskea toiseen. :D No, pisteet mun miehelle siitä, et hän vissiin haluaa tätä vauvaa sit yhtä paljon kuin minäkin, koska silti jaksoi ryhtyä tuumasta toimeen. :LOL:
 
No mie kans pinoudun ja käyn välillä teitä vilkaisemassa :D Tjotilla mennään edelleen, mutta tällä hetkellä kierto on jotakin sellaista kuin kp 8/26 ja yk on vissiin 3 ehkä ja kakkosta yritetään saada aikaiseksi, mies on kyllä ykkösen jälkeen vaihtunut. Ja Luojalle iso kiitos siitä!!!
 
Minäkin voisin tähän tulla... Eli meillä esikoinen 3,5v, poika ja nyt on vasta on aloitettu yrittää toista. Eli tällähetkellä kp 18/26-28.
Saa nähdä maltanko ootella testausta viikon 44 alkuun JOS menkat ei ala, vai testailenko jo viikon 43 viikonloppuna...
 

Yhteistyössä