Vapaamuurarisymboleita vai vain taidetta?

ccccuuppvierailija
Mua vähän harmittaa kun luin koko ketjua, nytkö alkaa kattoa pöllöjä sillä silmällä et onko jotai pimeetä.. en suostu! Pöllö on luojan luoma eläin niinkun muutkin. Ihan samallalailla harmittaa että homot ja lesbot on omineet sateenkaarta joka on ihana ja kaunis ja symbolinen merkitys alunperin ihan jotain muuta
 
Mua vähän harmittaa kun luin koko ketjua, nytkö alkaa kattoa pöllöjä sillä silmällä et onko jotai pimeetä.. en suostu! Pöllö on luojan luoma eläin niinkun muutkin. Ihan samallalailla harmittaa että homot ja lesbot on omineet sateenkaarta joka on ihana ja kaunis ja symbolinen merkitys alunperin ihan jotain muuta
Juu, eikä kannatakaan antaa minkään uskonnon tai kultin omia jotain Jumalan luomaa eläintä. Meillä on kissa ja rakastan kissoja, mutta en mä nyt ajattele että se on joku egyptiläinen sfinksi tms. Eri asia jos mä rupeaisin mun kissaa kumartelemaan tai kuvittelemaan sille ylimääräisiä voimia. :D
 
Katsaus lastenleffoihin.
Descicable me:n analyysiä, taas karsee musa ja suttukuva ja kaikki videon tekijän väitteet ei ole vakuuttavia, mut kyllä tuosta näkee nuo vapsusymbolit. Pelottavin on tuo missä tuo lapsi menee rautaneitsyeen joka on pöllönmuotoinen -Bohemian Grove?
Tuotantoyhtiön nimi on Illuminati Entertainment. Vitsaileeko ne jo asialla, vai onko ne tosissaan?


Uuden Minions-leffan (en muista suomenkielistä nimeä) trailerissa tuleekin jo olennaiset eli Egypti, dracula, aina se iänikuinen laavavirta joka on muurarileffoissa, lisäksi liskot.






Uusimmassa Disney-leffassa eli Mielen sopukoissa-leffassa tulee labyrintti, lentävä lohikäärme (Ilmestyskirjan antama symboli saatanalle), kristallipallot, luudalla lentäminen jne.
Disneyllä on varmaan joka leffassa roppakaupalla symboleita. Ihan tämä juliste: sarvipäinen monsteri, Horuksen silmä Monsters-nimessä jne.



Jännä että Disney-logoakin on muutettu "selkeämmäksi", ja tässä muutenkin puhutteleva kuva:

 
rauhotu nyt. ei niitä mörköjä jokapaikassa kuitenkaan ole. o_O
Mä olen ihan rauhallinen. :) Nää on vaan monivuotisia huomioita jotka nyt vaan laitan saman ketjun alle.

Raamattu sanoo sen yhdellä lauseella:"Maailma on pahan vallassa." Olen ajatellut ennen sen tarkoittavan "vain" sotia, murhia, seksiteollisuutta, korruptiota jne, mutta nyt ajattelen se onkin lisäksi taikuuden vallassa.
 
Mä olen ihan rauhallinen. :) Nää on vaan monivuotisia huomioita jotka nyt vaan laitan saman ketjun alle.

Raamattu sanoo sen yhdellä lauseella:"Maailma on pahan vallassa." Olen ajatellut ennen sen tarkoittavan "vain" sotia, murhia, seksiteollisuutta, korruptiota jne, mutta nyt ajattelen se onkin lisäksi taikuuden vallassa.
entäs sitten, eihän elämä tätä kamalampaa ole vaikka olis maksalaatikon vallassa.
 
Ihmettelen vielä sitä, että miksi Disney-leffoissa, Carsia ja Bambia lukuunottamatta on aina oltava joku todella pelottava tai pimeä kohtaus: joko noituutta (Prinsessa Ruususessa prinssi taistelee lohikäärmettä vastaan), kummituspainajainen, laavavirta, taikuutta jne?
Sit kun kattelee jotain Postimies Patea niin semmoinen kohtaus puuttuu.
 
Mutta miksi aikuiset haluavat laittaa noita symboleja leffoihin? Miksi joku rautaneitsyt jossa pöllön kuva? Ei lapselle saa mitään keskiaikaisia kidutusvälineitä näyttää.

Millaisia aikuisia on filmien tekijäporukassa?
en usko myöskään että kaikki on sinne työnnetty tahallaan ja tarkoituksella.
tuo mullekki puolukoita :)
 
Mulle tulee Walt Disneystä ristiriitainen kuva. Kiva setä joka halusi viihdyttää lapsia, tarjota kuvataiteen antamia kauniita kuvia, monet on oppineet lukemaankin Aku Ankkaa selaamalla ja saaneet paljon tietoa yhteiskunnasta (mä ainakin opin pörssiosakkeista kun katsoin Roopen bisneksiä ja suhdannekäyriä :D), mutta sitten toinen kuva:
Mies joka oli saatananpalvonnassa ja halusi niitä symboleja tuoda pienille katsojille.

Mulle väistämättä tulee mieleen että lapset halutaan uhrata jollekin.
 

Yhteistyössä