Vanhustyö lähihoitajan palkka?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkaketo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse meinasin vähän vaihtaa tuolle alalle, kun siellä työvoimapula, eikö? Mutta onnistuukohan mitenkään vaikka oppisopimuskoulutuksella, niin että saisi edes vähän palkkaa heti?? Muuten ei meinaan lapsiperheessä onnistu, pakko saada tulojakin :/.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meidän osaston lähihoitajilla on 1890 euroa + lisät. Kolmivuorotyö.

missä päin? täällä sairaanhoitaja saa ton... no tietty nyt työtaistelun tuloksena sekin nousee, mut ei todellakaan paljoa.

etelä-suomessa. Meillä sh saa 2050 + lisät

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Täällä on lh:n palkka 1687?/kk+lisät. Jos olis oppari niin opiskeluajan sais osastoapulaisen palkkaa 1504?/kk+lisät

Mutta suoraan siis pääsis töihinkin jos oppisopimuksella? Onkohan niitä paikkoja? Olisipa hienoa, luulen, että se olis se kutsumusammatti :heart: .

niin no me ollaan varsinais- suomessa. on se vaan ihme, että sairaanhoitajatkin saa ihan eri palkkoja. ja aina kun lehdissä kerrotaan sairaanhoitajien palkat niin ne on hesan tasoa, mikä todellakaan pidä paikkaansa täällä meillä päin ja sitten niissä on vielä lisätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja alanvaihto?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Täällä on lh:n palkka 1687?/kk+lisät. Jos olis oppari niin opiskeluajan sais osastoapulaisen palkkaa 1504?/kk+lisät

Mutta suoraan siis pääsis töihinkin jos oppisopimuksella? Onkohan niitä paikkoja? Olisipa hienoa, luulen, että se olis se kutsumusammatti :heart: .

Joo, tottakai. Soittele suoraan vanhainkotien johtajille ja kysele paikkaa ja ota yhteyttä oppisopimustoimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
niin no me ollaan varsinais- suomessa. on se vaan ihme, että sairaanhoitajatkin saa ihan eri palkkoja. ja aina kun lehdissä kerrotaan sairaanhoitajien palkat niin ne on hesan tasoa, mikä todellakaan pidä paikkaansa täällä meillä päin ja sitten niissä on vielä lisätkin.

Niin, mutta on täällä huomattavasti kalliimpaa asua. Mielelläni ottaisin halvemmat asunnot ja pienemmän palkan. Olisi edes jotain mahdollisuutta omakotitaloonkin. =)

nettopalkka on n. 1200-1600...näin vakituisena.Yövuorot nostattaa tota palkkaa + sunnuntailisät (muilla lisillä ei juuri merkitystä palkkaan)Keikkailija saa pikkusen paremmin, jos jaksaa olla ahkera!Kannattaa kysyä oppisopimustoimistosta tai kunnan vanhainkotipuolelta et onko tulossa sellasta koulutusryhmää lähiaikoina. Yksittäin tuskin kouluttavat, kun kuitenkin koulupäiviäkin on niin ei yhtä ihmistä kerrallaan opeteta. Myös työkkäri on kouluttanut lähihoitajiks ainaki tre:lla koulutti.

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti:
Minä käyn paraast'aikaa työkkärin kautta järjestettyä lähihoitajakoulua.Valmistun (toivottavasti) vanhustenhoitoon.

Rankkaa ainaki mulla.Tosi rankkaa :attn:

Hei, miten rankkaa? Onko siis paljon hommaa (työ+opiskeluosuus), vai? Oikeasti olen vakavissani alkamassa järkätä tuota oppisopimushommaa, kaikki kiinnostaa!! (Pelkkä opiskelu ei mahdollista, mulla takana pitkä akateeminen koulutus ja ei tukiviikkojakaan yhtään.)

Paljon etätyötä.Kiivas tahti.Ja se, että ainakaan minä en osaa opiskella.Olin muissa töissä 20v kunnes minut irtisanottiin työstäni ja olen vaihtamassa alaa...
Koulu,läksyt.etätyöt jne kotihommien lisäksi... :attn:

ite kävin oppisopimuksella ja meillä oli kuukaudessa koulua 4 pv/kk, muuten oltiin käytännön hommissa. Riippuu itsestä kuinka vaativa on itteensä kohtaan, kyä niistä tehtävistä ja tenteistä läpi pääsee...Paljon joustavampaa se on aikuispuolella verrattuna nuorisopuolen koulutukseen. Ymmärtävät paremmin jos ei tehtäviä oo kerenny tekeen ajallaan esim. joku vaikee elämänvaihe tmv. Onhan se itsestäkin kiinni et millanen oppija on ja sitä kautta myös kuin raskaaks sen kokee..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
meidän osaston lähihoitajilla on 1890 euroa + lisät. Kolmivuorotyö.

Täällä, pk-seudulla myös 1835/kk, mutta säännöllinen päivätyö kyseessä. Ei siis tule lisiä.

Mutta on liukuva työaika, mikä on plussaa.
Ja voi kerryttää saldovapaapäiviäkin.

-Bee

(en siis itse ole lähihoitaja vanhuspuolelta, mutta teen moista keikkaa kyllä ainakin 2 pvää viikossa, joten tiedän siksi tuon palkan).

Meillä täällä "kehä kolmosen ulkopuolella" tai ainakin mulla vielä kun just aloitin, niin peruspalkka se 1700 ja rapiat. Siihen sitten tietty lisät päälle, jotka vaihtelee vähän kuukausittain. Itse en tee yövuoroja lainkaan ja olen "pitkäaikaisen sijaisen" tittelillä.

siitä vielä, että mitä käytännössä tuo työ on? Onko se ihmisten vaippoje vaihtamista, pesus, ruokkimista, saako siinä työssä paljon haukkuja potilaalta, ehtiikö juttelemaan potilaiden kanssa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siitä vielä, että mitä käytännössä tuo työ on? Onko se ihmisten vaippoje vaihtamista, pesus, ruokkimista, saako siinä työssä paljon haukkuja potilaalta, ehtiikö juttelemaan potilaiden kanssa??

Se riippuu paljon paikasta. Meillä esim. on käytännössä 5 "osastoa", josta kaksi on ns. parempikuntoisten osastoja, jossa pärjää työvuorossa yksin. Siellä ei siis ole nuita petipotilaita, pyörätuolipotilaita tms. "kahden autettavia", joita taas toisilla osastoilla on paljonkin. Mutta sitähän perushuoltoa ja hoivaa se on, eli pesemistä, vaippojen vaihtoa, syöttämistä, nostelua, passamista... Eikä aina kyllä ehdi heidän kanssaan seurustella, kun pitää hoitaa myös muita juttuja, kuten varastojen / kaapien täyttöä, kirjallisia, hommia, siivoamista jne. Eli melkein samaa hommaa kun lapsiperheellä kotona... ;) Tai näin ainakin itse sen koen, että kun kotoa lähden vaippoja vaihtamasta ja syöttämästä, niin sama homma töissä jatkuu... :D

Yhteistyössä