Kertokaa PPH:n työstä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Mitä koulutusta tarvii?Paljoko palkka suurinpiirtein?Kuinka menee ne lasten lukumäärät hoidossa jos omiakin on?Kaikki tieto tarpeellista...varsinkin ruokailusta ja kodin vaativuudesta?

4,5 lasta saa olla ja palkka on noin 350e per lapsi, omia ei tietenkään lasketa tuohon palkkaan mutta ne vähentävät vieraiden lasten määrää. Ruoka monipuolista kotiruokaa.

Mun palkka perhepäivähoitajana on ainakin enemmän kuin silloin jos olisin lastenhoitajana pk:ssa. Mutta mulla ei ole alle kouluikäisiä omia, jotka yleensä vähentää palkkaa.

Lastenhoitajan palkka on n. 1600/kk

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Mitä koulutusta tarvii?Paljoko palkka suurinpiirtein?Kuinka menee ne lasten lukumäärät hoidossa jos omiakin on?Kaikki tieto tarpeellista...varsinkin ruokailusta ja kodin vaativuudesta?

sijaisena ei vältämättä tarvitse koulutusta, mutta en tiedä onko tämä paikkakuntakohtainen. Mutta jonkinnäköinen kokemus esim. omat lapset täytyy mielestäni olla. Muuten pph-tutkinto tai muu alaa vastaava koulutus esim. lh tai korkeampi.
Palkka ton 350 ? / lapsi + ruokalisät ym. lisät.
Lapsia saa olla 4 1/2 / hoitaja, omat vähentää. Eli jos omia alle kouluikäisiä 2 , niin sitten 2 1/2 hoitolasta ( eli toi 1/2 on puolipäiväinen ).
Normaali koti käy hoitopaikaksi. Koti " tarkastetaan " ennen työhönottoa, että onko käypä .

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
miten hoituu eskarilaisen kuljetus hoitolapsien kanssa?

Meillä taksi hakee, kunta maksaa jos matka on tarpeeksi pitkä, muutoin maksetaan itse, viime vuonna kuistaakseni n. 60/kk

Kävellen voi kuljettaa, jos ajat sopii, voi myös pistää esim. ip-kerhoon ja hakea kun sopii, senkin hinta kait jotain 60/kk.

Näin siis jos eskarilainen on oma, muutoin meillä ei eskarilaisia ole perhepäivähoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
miten hoituu eskarilaisen kuljetus hoitolapsien kanssa?

Minun oma eskarilaiseni kulki itsekseen matkat eskarivuonna. Matkaa n. 1300m koko matka jalkakäytävää, ei vaarallisia ylityksiä.
Kollega kuljettaa omaansa toiseen eskariin, ja ihan hyvin menee aikataulut yksiin. Lähtevät puistoon samalla, eli tuossa 8.30 aikaan ja saattavat eskarilaisen samalla. Iltapäivällä hakevat klo 12 ja sen jälkeen, n. klo 13 alkaa päivälepo heillä.

Yhteistyössä