""Vanhoja"" ensiyrittäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Calla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa vain kaikki mahdolliset ketjuamme lukemaan ja kommentoimaan! Mukava kuulla muidenkin kommentteja meidän ""vanhojen esikoiden"" ajatuksiin.
Minä täällä olenkin vähän noloissani kun näitä kuntojuttuja luen... olen nimittäin erittäin huono kuntoilija.... siis täysin puhdasverinen sohvaperuna *nolottaa*.
Käyn kävelemässä sauvojen kans tai ilman tai sitten pyöräilemässä pari - kolme kertaa viikossa mutta siinä kaikki. Olen aina ollut huono liikkumaan ja viihtynyt esim. kirjojen tai opiskelun parissa paremmin ja pakko myöntää että tuo koululiikunta tuhosi kyllä aikanaan aika perusteellisesti sen vähänkin liikunnan riemun joka olisi saattanut rintapielessä sykähtää. Välillä aina innostun jostain lajista että olis varmaan kivaa, mutta kyllä se yleensä on aikomukseksi jäänyt. Terveysvaikutukset kyllä tiedostan muttei ne eksy toteutuksen tasolle. Joskus olen käynyt ohjatussa kuntosalijumpassa ja se teki kyllä hyvää, mutta tyssäsi yhden syksyn jälkeen aikatauluihin ja niistä aiheutuviin ongelmiin. Jouduin aika usein tekemään ylitöitä ja myös matkustelemaan työn puolesta; stressasin hirvittävästi vielä yhdestä aikataulusta (""kamala kamala, pitää ehtiä, pitää ehtiä ja vielä on tää tekemättä"") ja kun lopulta jäi 3-4 peräkkäistä tuntia väliin, jäi koko jumppa.
Nyt olen toisenlaisessa (ei niin kuluttavassa) työssä mutta edelleenkin olen allerginen ajatukselle että minun pitäisi jotenkin ""aikatauluttaa"" vapaa-aikani joten tälle tasolle on tuo liikunta jäänyt. Onneksi edes näitä kevyempiä tulee harrasteltua, lisätä voisi ja tehostaa jollain tavalla. Videojumppaa kotona?

Työstä tulikin sitten mieleen toinen juttu. Itse toimin edellisessä työssäni päällikkötason tehtävissä, ja tunnollinen kun olen niin niitä ylitöitä tuli iltaisin ja viikonloppuisinkin puurrettua, osittain alalle ominainen piirre kylläkin. Aika monesti kommentoitiin ulkopuolisten taholta että ""kyllä se sunkin pitäis hiljentää tuota tahtia, ottaa se ukko ja ruveta lapsentekoon kun on tuota ikääkin"". Eli olin kylmä ja kova uranainen, tämä käsitys tällaisesta kommentoinnista jäi. Olettekos törmänneet samaan? Itseäni satutti moinen kommentointi, lähinnä hukutin sitä yksinäisyyttä ja surujani (mm. lapsettomuudesta) siihen ankaraan työntekoon eikä tosiaankaan niinpäin että se miehettömyys ja lapsettomuus olisi johtuneet työnteosta. Opetti kyllä itselleni että pitäis aina huomata että asioissa on kaksi puolta...

Pitäisköhän kohta tekaista kakkosketju ettei tule niin raskaaksi pyöritellä...

Hyvää viikonloppua kaikille, voi olla etten malta netissä surffailla vaan keskityn tuon rakkaan miekkoseni hemmotteluun...

Ryyni, osta kuntopallo!
Se on tosi tehokas apuväline kotikuntoiluun.
Aloita vaikka sillä, että istut pallon päällä, kun katsot uutisia (huom. ohjelmavalintani sulle ;-)) ja nostat jalat irti lattiasta vaakatasoon. Siinä vahvistuu keskivartalolihakset ihan itsestään. Tosin näinkin helppoon liikkeeseen pitää keskittyä ja sitä pitää harjoitella ennen kuin onnistuu. Mutta takaan, että hauskaa on!
Pallolla pystyy tekemään erittäin paljon kaikkea hauskaa ja kaikille lihaksille hyödyllisiä liikkeitä. Palloja voi ostaa ihan esim. Anttilasta ja tietty urheiluvälineliikkeistä.

Mun mielestä kuntosaliharjoittelu on just siksi kivaa, että kuntosalille voi mennä milloin vaan eikä siihen tarvita fiksattua aikaa eikä kaveria tai ryhmää. Mä en edes haluaisi mennä salille kaverin kanssa, kävelyretket on erikseen sitten.

Viestisi uraosuutta kommentoin myöhemmin. Hiljaisten aikojen jälkeen töissä on alkanut normalisoitua työn määrä, mutta iloista ja rentoa viikonloppua!

Ryyni, mun oli pakko vielä palata tänne ja lohduttaa sinua! Älä tunne huonoa omaatuntoa. Jokainen tyylillään. Pikkuhiljaa voit innostua palloihin tai keinuihin :) kuuntele itseäsi!

Joskus käyn tuolla lapsettomuus-puolellakin lukaisemassa ja siteeraan yhden virtuaalisiskon tekstiä, olipa niin mojovasti sanottu:

Kun munat kuumenee liikaa laskee siittiöiden liikkuvuus ja taso. Eli ei muuta kun miehet verkkareihin ja kävelylenkeille viikkoa ennen ovista!!!

Että miehet kanssa kuntoileen ja oikein löysät lökäpöksyt jalkaan, hih! Saa siitä ainakin itse kunnon naurut kun kulta painaa housunkoppa löpöttäen metsään :)

Huomenia ja hyvää viikonalkua. Täällä on vähän murheellinen fiilis, täti näes kutittelee tuolla alavatsan pohjukassa siihen malliin että kyläreissu on kohta alkamassa. Masentaa, vaikka olikin tiedossa ettei tällä kierrolla ole tärppimahdollisuutta... sitä vain aina toiveikkaana odottaa silti.
Mutta sitten näihin liikunta- ja kuntoiluasioihin! Kiitos Lilja vinkeistä, ohjelmavalintakin on aivan sopiva. Johan sitä Ritken poskilihaksia ihastellessa vallan kumoon keikahtaisi moisen pallon päältä. Siinäpä sitten olis selittelemistä miksi on kylki mustelmilla, hmm. - Onko muuten noin aikuisten oikeesti näiden jumppapallojen mukana myös jumppaohjeet?
Hyväksi koin itsekin kuntosalin aikanaan, mutta itse tarvitsen sen piiskurin siihen tahdittamaan ja siksi se ohjattu oli mulle tavallaan parempi versio. Mistähän sais säästettyä rahaa henkilökohtaiseen kuntovalmentajaan, nyt on tietysti mielessä vaikka joku Mikko Leppilammen näköinen :)

Siis hitsi, paras juttu meinasi unohtua: Sain viikonloppuna ystävättäreltä oheisen mietelauseen:

""Siskot, älkää murehtiko ikääntymistänne.
Ne on munat, jotka pilaantuu, ei kanat.""

M.O.T. :D

Samassa kohtaa ollaan Ryyni, täti tekee tuloaan. Tai on tehnyt jo pitkään, odotin alkavaksi viikonloppuna. PMS-oireet painavat päälle!
Mutta toivotaan, että jättäs täti väliin tämän vierailun - niin kauan on kai toivoa, kun ei nää punaista!

Hyvää viikonalkua!

Loppuviikosta taas olisi aika ruveta tikuttelemaan... Ja elättelemään seuraavaa toivoa. Mitenkähän monta kertaa sitä jaksaa pettyä, ennen kuin lakkaa edes toivomasta mitään.

Miten pitkän yrittämisen jälkeen olette ottaneet asiaksenne tutkituttaa eri veriarvoja yms. vai oletteko vain normaalin gynekäynnin yhteydessä tutkituttaneet?

Kuntopallon mukana tulee yleensä joku pieni ohjelehtinen. Netistäkin voi jotain löytää, vaikka suurin osa saiteista näytti olevan paikkoja, joista palloa ja ""oheisvälineitä"" voi ostaa. Pallo on tällä hetkellä tosi in-juttu amerikkalaisessa kuntoilubusineksessa ja siitä löytää aika paljon asiallista tietoa, jos vaan jaksaa etsiä nettikauppojen seasta.

Hakusanaksi voi laittaa esim. ""swiss ball"", ""physio ball"" ja siihen vielä plussaksi esim. workout tai exercise.
Alla olevassa linkissä oli esitetty muutama liike havainnollisesti play-toiminnolla.

http://www.muscletech.com/TRAINING/SWISS_BALL/Swiss_Ball.shtml

Mullakaan ei tärpännyt tässä kuussa, mutta en antanut sen häiritä mukavaa viikonloppua. Sain tehtyä tarpeellisia ostoksia, ja tapasin myös ystäväni, joka on viimeisillään raskaana (eka tulossa ja ikää hänellä on 41) ja niinpä tuli juteltua lapsista yllinkyllin. Vielä muutama vuosi sitten juteltiin miehistä ja viimeisimmistä valloituksista .... voi niitä aikoja ;-D

Mitä tulee Callan kysymykseen, niin olen tainnut jo kertoakin moneen otteeseen, että itse en aio lähteä tutkituttamaan sen tarkemmin. Jos lasta ei tule, sitten ei vaan tule. Periaatteessa monien perusasioiden kait pitäisi olla kunnossa, kun mulla on ollut yksi keskenmeno (raskausviikolla 12) eli ainakin yhden kerran siittiö on munasolun löytänyt.

Ihanan rento asenne Lilja! Ihailen!
Calla kysyi ja minä vastaan (vaikka oon vain täällä kylässä) koska puhuin tosta fsh-arvosta myös. Alunperin hermoonini testautin sen sen takia, että oli levottomuutta, hermostuneisuutta, unettomuutta, hikoilua.... vaiks jos mitä ja lääkärin kanssa halusimme poissulkea menopaussin mahdollisuuden. Eli vaihdevuosivaivoja ne eivät sitten olleet. Menivät ohi...siis jotain muuta? Stressiä ehkä. Ai niin, ikää mulla 43 ;) sen vuoksi tuota menopaussia mietittiin lääkärin kanssa. Iloa teille kaikille päiväänne!

Yhteistyössä