Vanhempia odottajia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iltarusko67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iltarusko67

Vieras
Onko täällä muita iäkäämpiä odottajia? Täytän kesällä 40 v. Minulla on ennestään lapsia mutta edellisestä on jo 14 v. joten kaikki tuntuu taas melko oudolta. Monet kysymykset ovat pyörineet päässä ja tunnen monesti olevani vähän "hukassa".
Nyt on meneillään rv. 13+ np ultra takana ja kaikki ok. Kuitenkaan en vielä osaa innostua tästä kaikesta ja olen vähän hämmästynyt itseäni. Km oli viime keväänä ja ehkä se on jättänyt jälkensä.
Olisi niin kiva löytää samassa tilanteessa olevia odottajia! Tuskin olen ainoa täällä tällainen vanhempi odottaja : )

Täällä 41-vuotias, mutta nuorekas;-9 Olen ensisynnyttäjä, elämä vaan on mennyt näin, tapasin miehenikin vähän aikuisempana, eikä tuo rakkauden hedelmä heti yrittäessäkään antanut kuulua itsestään.
Ultra myös takana ja viikkojakin 16, mutta olen jotenkin hieman epäuskoinen välillä. Kävitkö itse jossain seuloissa? Meillä vain tuo niskaturvotusultra ja tulossa rakenneultra. Sen verran tätä odotettu, etten uskaltanut ottaa lapsivesitutkimuksen km-riskiä.

Olen 36-vuotias ja odotan ensimmäistäni. Viikkoja nyt tasan 11. Kaikki luulevat minua nuoremmaksi ja se on hyvä, koska tunnen oloni paljon nuoremmaksi kuin olen. Mieheni on 30-vuotias. Yksi keskenmeno takana n. vuosi sitten ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin tällä kertaa. On ollut täysin oma valinta perustaa perhe vasta vähän kypsemmällä iällä, koska nyt vasta tuntuu, että on täysin valmis ja "kypsynyt". Neuvolassa olen käynyt kerran ja sydänäänet onneksi löytyivät. Edessä on 1. lääkärikäynti ja ultra ja ne tietenkin vähän jännittävät.

Täällä myös 41-v odottaja. Viikkoja takana 11 ja risat ja pieni pelko persuksissa ihan koko ajan. Mulla kaks poikaa, 12 ja 14-vuotiaat, ja nyt siis sitä iltatähteä odotetaan. Tässä välissä ehti olla jo kolme varhaista keskenmenoa, joten siksi tuo pelko.
Eilen käytiin ultrassa ja nyt se on jo uskottava, että kyllä siellä sittenkin joku on. Vielä ei uskalla riemuita...
Niskaturvotusultran tulokset oli just raja-arvoja, joten nyt mietitään, että mennäkö lapsivesitutkimukseen vai ei? Riski on kuitenkin aika pieni ja olen sitä mieltä, että jos on mennäkseen kesken niin se menee, tekis mitä vaan.
Olo on vähän niinku ekaa odottais kun edellisistä raskauksista on kuitenkin kulunut yli kymmenen vuotta.
Kiva kuulostella muiden samanikäisten kokemuksia ja tuntemuksia raskauden aikana. Mulla la 2.11. Tsemppiä!

Hyvä me! Ei se vammaisuusriskikään nyt niin vauhdilla nouse, kuten monet pelottelevat. Muuten ollaan reippaita ja terveitä ja itse olen sitä mieltä, että niin kauan kun luonto antaa naisen raskautua, ikäkin on oikea (toki hoidoillakin saaneet). Eri juttu sit nää kuuskymppiset hoidoilla raskautetut;-) Onneksi palaute on ollut positiivista suurelta osin. Fyysinen ikä voi olla tosiaan ihan eri kuin kronologinen, eli mullakin on kaikki arvot tosi hyviä jne. kun taas moni nuori tuttavani aikoinaan sai raskausmyrkytystä, sokerit ja paineet heitteli jne.

Onpa kiva kun meitä on jo näinkin monta : ) Mukava kuulla samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja tuntemuksia.
Olen ihmetellyt sitä kun meidän paikkakunnalla np ultran lisäksi on vk 34 yksi ultra. Rakenneultrahan olisi kai vk 18 nurkilla? Toivoisin kuitenkin että rakenneultra olisi myös meillä. Mietin nyt että pitäisiköhän mennä yksityiselle.
Olen ollut ihan kamalan väsynyt ja saamaton. Toivoisin että olisi energiaa enemän kaikkeen kivaan. En jaksa muuta kuin ihan pakolliset kuviot... Paino on noussut pari kiloa ja se on asia josta en suostu kantamaan suurempaa huolta. En mässäile mutta en kyllä järin laske kaloreitakaan vaikka olisi ehkä aihetta : )
N.5 v. sitten painoni nousi noin 15-20 kg. Eli onko se sitten niin että reilu 30v ja kiloja alkaa kerääntymään ihan huomaamatta? Siihen asti olin tosi hoikka ja kunnossa. Tapasin silloin nykyisen mieheni ja tässä sitä nyt ollaan ; )
Juttuni hyppivät laidasta laitaan mutta koittakaa pysyä perässä... Nyt on pakko mennä mutta kirjotelkaa ja kertokaa kuulumisia.

Mä olen ollut nuorena aina hoikka, mutta iän myötä, tosiaan 30 veen jälkeen erityisesti, salakavalasti kiloja on jonkin verran tullut. En erityisesti stressaa, en ole mikään punkero silti, mutta toki toivon ihan jaksamisen takia, ettei raskaus toisi niitä kovasti lisää. 16 vk takana, eikä ainakaan vielä ihmeitä nousuja.

Siis väsymys on ollu ihan tolkutonta. Jalka painaa työpäivän jälkeen niin vietävästi ja vapaapäivät menee ihan ketuille. Just ne pakolliset saa tehtyä, mutta kaikki muu saa jäädä (kuten esim. ikkunanpesu..... heh heh, onpahan taas hyvä syy siirtää sitäkin).
Paino on noussu pari-kolme kiloa ihan vaan siksi, että koko ajan on tajuton nälkä. Nyt alkaa ehkä sen puoleen jo vähän helpottaa ja täytyis kai itekin pitää pientä kontrollia noiden syömämäärien suhteen.
Nyt on onneks viikon loma edessä ja aion kyllä ottaa ihan rennosti ja levätä. En muista, että aikaisemmissa raskauksissa tää uupumus olis ollu näin rajua. No, onhan ikääkin nyt reilu kymmenen vuotta enemmän. Voimia teille kaikille ja ollaan kuulolla!

Huomenta kaikille!
Parin päivän ajan olen ollut tuntevinani liikkeitä!? Kuvittelenko vai voiko se olla mahdollista vielä näin aikaisin? Selviä pieniä muljahuksia. Onkohan tuo toiveajattelua;)

Joka yö on käytävä veskissä n.klo 3 ja arvatkaa kuinka hyvin sen jälkeen uni tulee? Ei sitten millään. Onko teillä samanlaista? Lisäksi olen niin ailahtelevainen että itteäkin hirvittää. Onneksi tuo ukkokulta ei kanna ressiä ja vain nauraa mun kiljumiselle. Toi eilen kukkiaki, aatteli vähän piristää. Itellä huono omatunto kun möykkää lapsille ja miehelle ja syytähän siihen ei aina tarvi. Onneksi tämä menee ohi ja kohta pitäis tasaantua.
Maha on mulla jo pyöree. Ennestään jo oli semmonen pyöree mutta kyllä nyt on ihana kun ei tartte piilotella sitä. Oon ostanu henkasta äitiyshousut ja kyllä on ihanat. En kestä ollenkaan jos jokin vaate kiristää ja puristaa. Varsinkin mahan seutu on tarkka.

No nyt alkaa perhe heräilemään joten toivotan teille ihanaa sunnuntaita! Täällä alkaa paistamaan aurinko! Ihanaa!!!
p.s. Kuulostan ihan noita-akalle :DDD No en mie kokoajan huuda ja möykkää...

Huomenta... vai onko se jo päivää. Täällä on voitu ihan hyvin, paitsi tietenkin väsymystä on vaikka nukun yössä 9-10 tuntia hyvin, mutta silti jossain vaiheessa päivää se väsymys iskee. Aamulla maha on hieman turvonnut, mutta iltaa kohti turvotus vaan lisääntyy ja välillä maha on aikamoinen pallo. Paino ei ole kuitenkaan vielä noussut... olen 171cm ja painoa on 64kg eli saas nähdä miten se tästä kehittyy ja kuinka nopeasti ja paljon. Tuntuu kyllä, että syötyä tulee aika paljon kun jotenkin ruoka maistuu ja tekee mieli syödä. Pahoinvoinnista en ole kärsinyt, eikä mikään tietty ruoka kuvota eikä himota eli syön vähän kaikenlaista. Alavatsassa on säännöllisesti lievien menkkakipujen kaltaisia tuntemuksia... johtunee lienee kohdun kasvamisesta. Tiistaina olisi neuvola ja lääkäri ja sitten 7.5 se odotettu ultra.

eli olen 36-vuotias. mulla jo tyttö kohta 14-vuotias ja nyt tulossa pikkusisko hänelle.
tällä hetkellä olen viikoilla 36+6. kaksi keskenmenoa ennen tätä raskautta....
olen juossut tässä raskaudessa ultrissa ensin varhaisultra kun ei tiedetty millä viikolla mennään (keskenmenon takia) ja sitt np-ultra, rakenneultra, sitten kävin tossa 4-d ultrassa viikolla 24 ... ja muutamaan otteeseen naistenklinikalla kun ongelmia ilmeni tän raskauden aikana.
ekana neiti meinas tulla ulos jo 28 viikolla. ja 5 viikon lepo tuli siihen. ultrattu silloin
viikolla 15 pissat jäi sisään ja katetroitava kolmen viikon ajan...ultrattu silloin
nyt sitt 34 viikosta sitt valkuaiset nous ja verenpaineet, kaksi viikkoa nyt kestänyt, lepoa loppuaika. kaksi kertaa ultrattu nyt....
lääkäri jo totes ett tää neiti tietää miten äiti saadaan lepäämään.
paino noussut 11 kg tähän mennessä vaikka tota lähtöpainoa olikin jo jonkin verran.

niin laskettu aika vaan lähenee... eli 15,5 mun säkällä se on kesäkuu ennen kuin syntyy.-

Yhteistyössä