En voi olla kommentoimatta näitä viestejä, vaikka en kaikkia jaksanutkaan lukea. Minusta joku 10, ehkä vielä 15 vanhempi mies on ihan ymmärettävä ikäero, mutta 20v. on liikaa. Itse ihastuin älyttömästi 16:aana 20v. vanhempaan mieheen ja tunsin itseni NIIN AIKUISEKSI!!! Miten hienoa oli kun ""aikuinen"" oli kiinnostunut minusta ja osasi kaikki temput. Oli jotenkin upean uhmakasta taistella SUUREN RAKKAUDEN puolesta suunnilleen koko muuta maailmaa vastaan. Nyt oma tyttöni on 18 ja jos hän seurustelisi samalla tavalla vanhemman miehen kanssa, niin tekisin kaikkeni, että sama kuvio ei toistuisi.
Nyt olen neljäkymmentä ja olen eronnut samasta miehestä joitakin vuosia sitten todella isojen riitojen kanssa. Hänen imgoonsa jotenkin kuului nuorempi vaimo ja taistelu oli sen mukaista.
Siis vasta myöhemmin tajusin, että jos mies ei ole aikuistunut yli kolmekymppisenä niin hän ei sitä tee koskaan. Jos hän olisi oikeasti aikuinen, niin hän ei seurusteli lasten kanssa, vain välttääkseen sen tosiasian, että hän on ikääntymässä ja taistelee sitä vastaan valloittamalla nuoren tytön. Ehkä poikkeuksiakin on, mutta onko jotenkin suurikin rakkauden osoitus valloittaa nuori tyttö ja sitoa hänet itseensä, tietäen, että varmaan tulee aika, että tyttö kasvaa aikuiseksi ja katsoo peiliin kysyen, että mihin minun nuoruuteni hävisi?