Vanhempi haukkuu lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 13vPoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

13vPoika

Vieras
Eli siis oon 13v poika ja mun isä haukkuu mua esim vaikka kun ollaan kylässä niin kaikkea "onpa säälittävää olla siellä mun seurassa" ja kaikkea että joo ei tol oo sellasii tavaroit ja sellasii ku ne on tolle liian monimutkasii esim kynät ja sellasella äänensävyllä et lopuks se nauraa. Mitä mun pitäs tehä ja onks tää teistä hyväksyttävää

Ei ole hyväksyttävää. Jotkut aikuiset eivät osaa ajatella, miltä haukkuminen ja väheksyntä nuoresta tuntuvat, tai heitä itseään on ehkä nuoruusiässä haukuttu ja heille on jäänyt luulo, että niin on sopivaa tehdä. Moni aikuinen ei tajua, että lapset ja nuoret ovat paras osa ihmiskunnasta, ja heitä pitäisi kohdella ystävällisesti, arvostavasti ja kärsivällisesti. Toivottavasti voit kertoa isällesi kahden kesken, miten kurjalta haukkuminen tuntuu. Jos et voi, puhu äidille, muulle läheiselle aikuiselle tai ystäville, tai vaikka nuorisotyöntekijälle tai koulun terveydenhoitajalle. Vika ei ole sinussa, vaan isäsi ajattelemattomassa käytöksessä. Toivon sinulle hyvää kesää siitä huolimatta!

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, oot tärkeä ja hyvä ihminen. Löydät vielä jonkun joka susta välittää ja löytää susta hyvät puolet, älä lannistu!! :)

Vaikka tämä lieneekin provo (kenties joku käy läpi lapsuuden traumojaan), niin yhden aikaan yöllä ei ole 13 veen sopivaa olla hereillä eikä varsinkaan netissä.

Hei, muista aina että vika ei ole sinussa, vaan isäsi käyttäytyy huonosti. Voitko sanoa hänelle, että tuntuu pahalta, kun hän sanoo noin? Jos et voi, niin voitko puhua äidillesi? Jos et voi, niin koeta olla välittämättä. Isälläsi on stressi tai joku muu syy käyttäytyä huonosti. Älä pelkää, ei kukaan tuollaisesta ilmoita mihinkään lastensuojeluviranomaisille, ja vaikka ilmoittaisikin, ei siellä ehditä tuommoisiin puheisiin puuttua. Puheet ja vähättely on kurjaa ja väärin, mutta muilla tavoilla ne ratkaistaan. Ja se on aikuisten tehtävä, ei sinun. Koeta keskittyä kivoihin asioihin!