Vanhemmat syyttävät minua siitä, että lapsella on nälkä

• Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti
"pph"
Vaikka siis lapsi syö kunnolla ja tämän olen sanonut myös vanhemmille. Mutta se on kuulemma minun vika että lapsella on nälkä kun pääsee kotiin... Enhän minä voi lasta väkisin syöttää enempää kuin syö.

Ja siis en usko että lapsella kovin paha nälkä on, aamulla syö reilun annoksen puuroa ja leipää, lounaalla reilu annos ruokaa, välipalalla leipää ja yleensä jogurttia tai rahkaa ja hedelmiä. Jos lapsi ei vain syö niin se ei syö enempää ja minä en sille voi mitään.. huoh

ddd
Tottakai lapsella on nälkä, kun pääsee kotiin: silloin on päivällisaika ja pitääkin syödä! kaikkea sitä kuulee. Tsemppiä sinulle! ps. ei tekis pahaa, vaikka vanhemmatkin opettelis syömään 3-4 tunnin välein...

"poks"
Pidäpä piruuttasi kirjaa lapsen syömisistä viikon ajan (jos viitsit) ja näytä se vanhemmille. lasket joka perunan ja kastikekauhallisen ja omenanpuolikkaan, joka menee suuhun.

"joku"
No just, kyllä mullakin on nälkä kun iltapäivällä lähden töistä kotiin, vaikka syön hyvän lounaan ja välipalan töissä. Miksei sitten lapsella olisi ruoka-aikaan nälkä. Millon sillä lapsella sitten sais olla nälkä?

Meidän pojalla on päiväkodista haettaessa aina nälkä. Haen hänet ennen kolmea, välipala 14.15-14.30
Luulisin, ettei syö heti herättyään riittävästi välipalalla, mutta eipä ole koskaan tullut mieleen syyttää henkilökuntaa :O

ppph
Ole iloinen, että sentään tiedät antavasi ruokaa! Minulla asia päinvastoin. Hoidossa erittäin nirso lapsi, joka ei syö juuri mitään. Tottakai on hoidosta tultuaan tosi nälkäinen. Eli minä siis tarjoan huonoa ruokaa, vaikka muut lapset syövät hyvällä ruokahalulla. Näin siis voin rivien välistä sanottuna tulkita vanhempien puheista :/

"wenla"
Mihinkäs aikaan lapsi haetaan? Kyllähän siinä neljän jälkeen nälkä kuuluukin olla, että päivällinen maistuu.
Vanhemmat eivät ole tainneet ymmärtää, ettei hoitomaksu kata iltaruokailua...

"pph"
Monet lapset ovat kasvavassa iässä aika ajoin koko ajan nälkäisiä =) Tämän huomaan jo omista lapsistanikin. syövät hyvin päivälläkin, mutta iltaisin on vielä kauhea nälkä.

[QUOTE="pph";26132970]Monet lapset ovat kasvavassa iässä aika ajoin koko ajan nälkäisiä =) Tämän huomaan jo omista lapsistanikin. syövät hyvin päivälläkin, mutta iltaisin on vielä kauhea nälkä.[/QUOTE]

Tää on tosi. Omani etenekin kasvuvaiheessa syö sekä hoidossa että kotona. Vaikka ois syöny hyvin hoidossa ni iltasin saattaa vetää ison annoksen ja olla tosi nälkänen.

"noh"
hmmn. Entäs jos varovaisesti kysyisit itsekin vanhemmilta, että onko heillä vaikeuksia lapsen ruokkimisessa, kun alkaa heti hoitoon tultua kysellä myös ruokaa ja syö niin reippaasti?

Voisit myös vihjata, että joillakin vanhemmilla on auton hanskalokerossa esim. paussikeksejä, jos hoidosta hakeminen menee myöhään.

Tuossa kun olin alkuvuodesta pätkän töissä niin noin klo 14.30-15.00 hakemillani muksuilla oli näokä ihan taatusti klo 16,vaikka hain lähes suoraan ruokapöydästä.Ei kyllä tullut mullakaan mieleen syyttää henkilökuntaa vaan aloittaa ruuan laitto lähes heti kotiin tultua.

Yhteistyössä