Vanhemmat kesälomalla ja lapset viedään hoitoon päiväkotiin (neljäksi viikoksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no johan pomppas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin täällä neuvottiin että minäkin saisin lomalla rentoutua. Mies kun ei ota osaa eikä arpaa loma-aikaan muuhun kuin itsensä viihdyttämiseen.

Joo joo, mitäs nait sellaisen paskan...

Meillä on pidetty kyllä kotona lapset ja kaiken hyvän lisäksi vielä yritetty pitkin vuotta nipistää kaikkea ylimääräisiä leetipäiviä lapsille. Mulle ei mene selitykset läpi, että talon rakennusta, ressilomaa, omaa aikaa. Mun mummo on tehnyt 14 lasta eikä ikinä ole tarvinnu omaa aikaa, talo rakentui siinä navettatöiden, heinänteon yms yhteydessä.

Mä en oo koskaan ymmärtänyt tuota, että lapset hoitoon vanhempien loman ajaksi. Mitä rentoutumista se on, että joka aamu pitää herätä kellon soittoon, pukeutua ja laittautua ja lähteä viemään lapset hoitoon? Ja minnekään kauemmas ei voi lähteä, kun pitää huoelhtia siitä että lapset ehtii ajoissa hakemaan hoidosta?
En tajua.
Musta on päinvastoin ihanaa se, että lomalla ei tartte huolehtia mihin aikaan herää, ei tartte pukea kiukuttelevaa lasta ja itteensä, ei tartte lähteä aamulla yhtään minnekään vaan saa rauhassa venyä vaikka pyjamassa koko päivän jos haluaa. Tai että voi lähteä minnevaan, kun ei ole mitään minne pitää ehtiä tai mennä.

mulla on kans lapset aina kotona ku minäkin,mulla nyt 6vk kesälomaa ja tässä me keksitään muksujen kanssa kaikkee kivaa.2 pk ikästä ja sit on nui kouluikäset,ja raskaus.ei oo onkelmii jaksaa...
mut kaikki tyyli8llään,kaikki ei välttis jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Mä en oo koskaan ymmärtänyt tuota, että lapset hoitoon vanhempien loman ajaksi. Mitä rentoutumista se on, että joka aamu pitää herätä kellon soittoon, pukeutua ja laittautua ja lähteä viemään lapset hoitoon? Ja minnekään kauemmas ei voi lähteä, kun pitää huoelhtia siitä että lapset ehtii ajoissa hakemaan hoidosta?
En tajua.
Musta on päinvastoin ihanaa se, että lomalla ei tartte huolehtia mihin aikaan herää, ei tartte pukea kiukuttelevaa lasta ja itteensä, ei tartte lähteä aamulla yhtään minnekään vaan saa rauhassa venyä vaikka pyjamassa koko päivän jos haluaa. Tai että voi lähteä minnevaan, kun ei ole mitään minne pitää ehtiä tai mennä.

peesi

Yhteistyössä